Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Târgovişte: Staţiile electrice de încărcare vor fi funcţionale în această vară!

Publicat

pe

Târgovişte este primul municipiu din România care a accesat fonduri, prin AFM, pentru construirea unor staţii de încărcare a maşinilor electrice. Proiectul, spune primarul Daniel Cristian Stan, va fi gata în maximum două luni şi jumătate.

„Avem două contracte. Unul de execuţie a lucrărilor de branşament la reţeaua electrică şi altul care vizează livrarea staţiilor electrice. Pe contractul de execuţie, care este şi mai laborios, sper să facem recepţia. Asta înseamnă că se asigură conectarea la curent a staţiilor. Pe ceea ce înseamnă furnizarea staţiilor electrice există o contestaţie depusă de unul dintre participanţi. Sper ca în perioada imediat următoare să se rezolve această problemă şi, în două luni-două luni şi jumătate, să avem staţiile electrice”, explică edilul municipiului.

Staţiile electrice de încărcare vor fi montate în următoarele zone: stadion (strada justiţie), Piaţa Bărăţiei (2 Brazi), Complexul Turistic de Nataţie şi centru (lângă BRD).

ADMINISTRAŢIE

Prinde contur terenul de fotbal cu suprafaţă sintetică de la Complexul de Nataţie Târgovişte

Publicat

pe

În aceste zile, se lucrează intens pentru amenajarea terenului de fotbal cu suprafaţă sintetică de lângă Complexul Turistic de Nataţie, investiţie realizată de Primăria Târgovişte în parteneriat cu Federaţia Română de Fotbal. Potrivit edilului Daniel Cristian Stan, în două-trei săptămâni va fi instalat covorul sintetic.

„Este vorba de un teren sintetic de antrenament, la dimensiuni standard, un teren care va putea fi folosit atât de către echipa mare, Chindia Târgovişte, cât şi de către grupele de copii şi de juniori. Terenul va avea şi o tribună cu 300 de locuri, precum şi nocturnă, adică va asigura condiţii la standardele UEFA, cu nimic mai prejos decât celelalte baze sportive de antrenament din ţările europene.

Administraţia publică locală a mai depus un proiect pentru în că o bază sportivă, lângă acest teren. Tot aici se va realiza şi parcul de 5 hectare, cel mai mare parc din municipiul Târgovişte, după Parcul Chindia. Este un proiect pe fonduri europene, pentru care sperăm să semnăm contractul de finanţare cât mai repede.

Întreaga zonă va fi una foarte-foarte frumoasă, de relaxare, agrement şi practicare a sportului, în contextul în care, la Complexul Turistic de Nataţie, sunt atâtea facilităţi: bazin olimpic, săli de fitness, saune, plus terenuri de baschet, tenis, minifotbal”, a spus primarul Daniel Cristian Stan.

Edilul a mai anunţat că, ieri, s-au turnat primele elemente ale noii tribune de la stadionul „Eugen Popescu” şi că, până la sfârşitul săptămânii, ar putea fi turnate toate cele 23 de structuri ale primei linii, din cele trei care urmează să formeze tribuna întâi.

„Sperăm ca, până la sfârşitul lunii noiembrie, să realizăm tot ceea ce înseamnă fundaţie la stadionul «Eugen Popescu», pentru ca, pe perioada sezonului rece, să se poată lucra la infrastructura metalică. De asemenea, în paralel, se lucrează şi la tribuna întâi, care va deveni tribuna a doua”.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Padina-Peştera, prima staţiune care se construieşte de la zero în România după 1989!

Publicat

pe

Arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa a organizat, astăzi – 4 octombrie 2019, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, însă am putea să ne ducem chiar şi mai mult în timp, o întâlnire informală cu reprezentanţii mass-media, plus că a ales o temă de interes: dezvoltarea Staţiunii turistice Padina-Peştera. Teodor Bâte, care este fiul fostului primar al municipiului Târgovişte, a punctat faptul că a avut acordul preşedintelui CJD şi că va permanentiza discuţiile de acest tip. Sperăm ca iniţiativa să nu se piardă pe drum, fiindcă este una foarte bună şi ne dă prilejul să transmitem către publicul cititor informaţii la care accesul nu este chiar facil.

Revenid la dezvoltarea zonei Padina-Peştera, trebuie să-i dezamăgim pe cei care, pornind de la declaraţiile pompoase ale unor oameni politici, şi-au imaginat că vom avea, peste noapte, o staţiune turistică în adevăratul sens al cuvântului. Potrivit arhitectului şef al judeţului Dâmboviţa, se preconizează ca, în următorii 2 ani, să fie gata Planul Urbanistic Zonal, adică legea după care se va construi în perimetrul Padina-Peştera. Termenul va putea fi respectat dacă nu vor apărea dificultăţi majore în procesul de avizare. În caz contrar, PUZ-ul va fi dat la gata mai târziu de a doua jumătate a anului 2021. A nu se înţelege că până în 2021 nu se va putea construi nimic, însă este clar că nu va fi o dezvoltare majoră!

În ceea ce priveşte imobilele existente, Direcţia Urbanism din cadrul Consiliului Judeţean Dâmboviţa urmează să înceapă, în scurt timp, catagrafierea zonei Padina-Peştera, după care se va decide punctual, în funcţie de cum a fost sau nu respectată legislaţia în vigoare. Această etapă este una obligatorie în procesul de elaborare a Planului Urbanistic Zonal.

Cert este că trebuie acordată atenţie maximă PUZ-ului, fiindcă vorbim, după cum a spus arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa, de prima staţiune care se construieşte de la zero în România după Revoluţia din Decembrie 1989. Se pleacă de la stadiul de „greenfield” şi urmează să se ajungă la un „orăşel” cu 5.000 de unităţi de cazare (a nu se înţelege hoteluri şi pensiuni, ci camere), ceea ce înseamnă un maxim de 15.000 de turişti, care vor fi deserviţi de 3.000 până la 5.000 de angajaţi. Din nou atragem atenţia că nu se va ajunge aici peste noapte!

„Nu ne dorim să transformăm Padina-Peştera într-o zonă urbană. Ar fi o greşeală de strategie. Ne dorim o staţiune în care factorul principal să fie muntele. Nu vrem o staţiune specializată pe sporturi olimpice de iarnă. Vrem o staţiune turistică montană care să fie deschisă tot anul. Din punct de vedere urbanistic, rezultatele muncii pe care o facem acum se vor vedea peste 25-30 de ani.

Vrem să dezvoltăm un concept de staţiune verde. Pentru orice tip de subzonă funcţională (nota redacţiei: proiect individual, public sau privat), procentul minim de spaţii verzi va fi 51%, astfel încât elementul principal în Staţiunea Padina-Peştera să rămână muntele. Acesta este scopul principal al documentaţiei de urbanism pe care o elaborăm”, a spus Teodor Bâte – arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE ELECTORALĂ

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web