Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Ce faci când te simți indecis și agitat? Sfaturi expert în mindfulness

Publicat

pe

Nicio zi nu seamănă cu cealaltă, totul este în schimbare, iar de cele mai multe ori ne confruntăm cu situaţii noi, care ne scot din zona de confort. Impactul se vede imediat în gânduri şi în tot corpul. În opinia expertului în mindfulness Dana Predu, atunci când vrem să aflăm cum ne simțim, primul lucru este să ne verificăm respirația.

“Când restricţionezi sau modifici respiraţia, diminuezi energia vieţii. Senzaţia de agitaţie şi de nehotărâre este însoţită de respiraţie superficială”, explică Dana Predu, autor al cărţii „Minutul de mindfulness”.

Ce poţi face în astfel de situaţii?

Atunci când ne confruntăm cu o perioadă în care ne simțim – fără să ne dăm seama de unde – indeciși sau agitați, putem încerca următoarele metode pentru a modifica respiraţia.

1. Acordă-ţi timp pentru a te împrieteni cu respiraţia. “Cum este respiraţia ta? Sacadată sau regulată? Liniştită sau rapidă? Adâncă sau superficială? Ai tendinţa de a o stopa sau o grăbeşti? Observând respiraţia obţinem o imagine corectă a momentului în care ne aflăm şi astfel putem aduce echilibru în felul în care ne simţim”, explică expertul în mindfulness Dana Predu.
2. Este momentul să observi orice diferenţă. “Acum eşti în zona de bază, în punctul de start, eşti prezent şi alert. Dacă continui să îti observi respiraţia, vei obţine echilibrul necesar de a merge mai departe cu bucurie – tu cu viaţa”, spune specialistul.
3. Fii unul/una cu respiraţia. “Fii prezent cu fiecare respiraţie, pe întreaga durată. Vei observa şi o pauză scurtă între inspiraţie şi expiraţie. Continuă în ritmul tău!”, ne sfătuiește expertul în mindfulness Dana Predu.

Cum rămânem ancorați în prezent într-o lume haotică?

Există mai multe metode care te ajută să rămâi ancorat în prezent în timp ce îţi realizezi obiectivele zilei. O metodă mindfulness, pe care expertul mindfulness Dana Predu o folosește adesea și cu succes la seminariile sale, este metoda “STOP”, o mini meditaţie care te îndrumă să te concentrezi asupra respirației, a senzațiilor tale, asupra corpului și a experienței momentului prezent.
1. S de la STOP. Opreşte tot ce faci! Acordă atenţie la tot ce se întâmplă în jurul tău.
2. T este pentru a “trimite aer” în corpul tău. Inspiră adânc astfel încât să trimiţi o cantitate generoasă de aer în plămâni. Respiră adânc. Reglează senzațiile de respirație. Acordă atenţie şi concentrează-te asupra senzațiilor de respirație chiar acum în acest moment. Scopul este de a fi pe deplin prezent cu călătoria completă a respirației în și din corp.
3. O este pentru “observaţie”. Observă-ţi corpul și emoțiile. Ce senzații simți în cap, umeri, braţe şi picioare? Simte ceea ce este prezent în corp. Apoi, lărgeşte concentrarea în mediul înconjurător. Ce vezi, miroşi, auzi, simți?
4. P este pentru “prezenţă”. Acum eşti în momentul prezent, eşti conştient. Continuă ceea ce făceai înainte cu blâdeţe şi cu intenţia de a integra conştientizarea momentului prezent.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Atenţie! Coronavirusul nu se tratează cu antibiotice!

Publicat

pe

de

Foto: https://www.republikanews.ro

La fel ca în cazul altor medicamente, utilizarea antibioticelor poate produce efecte nedorite. Candidozele și diareea severă pot fi astfel de efecte adverse. Mai mult, apare tot mai des rezistența bacteriilor față de antibioticele la care sunt expuse, România fiind una dintre țările unde acest fenomen este mai frecvent decât în alte țări europene.

Infecțiile determinate de bacteriile rezistente la antibiotice sunt mai greu de tratat, fiind nevoie de antibiotice mai puternice și mai costisitoare. Astfel, în anumite cazuri rămân foarte puține soluții pentru tratamentul pacienților infectați cu bacterii rezistente.

Totuși, infecții bacteriene pot apărea în cursul unei infecții cu coronavirus (coinfecție). În această situație, în timpul spitalizării, puteți fi tratați și cu antibiotice, dar acest lucru se întâmplă doar sub supravegherea medicului.

Campanie de informare în contextul epidemiei de coronavirus realizată cu sprijinul Observatorului Român de Sănătate şi al Asociaţiei Universităţilor de Medicină şi Farmacie din România

Citește în continuare

ACTUALITATE

Coronavirus România, 8 aprilie: 4.761 cazuri, 209 decese, 162 pacienţi la ATI

Publicat

pe

Sursa foto: unica.ro

Până astăzi, 8 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 4.761 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID–19, cu 344 mai multe ca ieri. De asemenea, 209 persoane au decedat, 528 au fost declarate vindecate şi externate şi 162 de pacienţi sunt internaţi la ATI – informează Grupul de Comunicare Strategică.

Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT