Conectați-vă cu noi

Dâmboviţa

Jandarmii dâmboviţeni sunt, din nou, donatori voluntari de sânge

Publicat

pe

La sediul IJJ Dâmboviţa a debutat, astăzi – 28 octombrie 2019, cea de-a VI-a ediţie a campaniei umanitare „Salvează o viaţă alături de jandarmii dâmboviţeni! Donează sânge!”.

Astăzi, au dat dovadă de solidaritate cu semenii aflaţi în suferinţă, 40 de militari, care şi-au dorit ca gestul lor să fie un imbold pentru cât mai mulţi cetăţeni, nu doar să ajute la completarea stocului sanguin local.

Acţiunea se va încheia mâine, 29 octombrie, la Centrul de Transfuzie Sanguină Dâmboviţa.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Consiliul Județean Dâmboviţa a alocat fonduri pentru containere de triaj la Spitalul Moren

Publicat

pe

Pentru a asigura un mediu civilizat de lucru în cadrul Spitalului Municipal din Moreni, avându-se în vedere perioada de pandemie pe care o traversăm, dar şi condiţiile dure de iarnă, cu temperaturi scăzute, Consiliul Judeţean Dâmboviţa a oferit unităţii un sprijin financiar pentru achiziţionarea unui lot de containere speciale care au fost transformate într-un modern şi confortabil centru pentru triajul pacienţilor suspecţi de COVID 19. Oamenii nu vor mai fi nevoiţi să aştepte să fie investigaţi în corturi improprii pentru desfăşurarea unui act medical de calitate, normal, în acest anotimp deosebit de rece.

Astăzi, la deschiderea acestui centru de triere au fost prezenţi Corneliu Ştefan – preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, vicepreşedinţii Luciana Cristea şi Antonel Jîjîie şi primarul Constantin Dinu.

„Această investiţie a fost finanţată în totalitate de CJ Dâmboviţa. Demersurile pentru realizarea acestui obiectiv le-am început anul trecut când, împreună cu consilierii judeţeni, am aprobat suma de 335.000 de lei pentru achiziţionarea containerelor.

Aşa acum am promis în prima zi de mandat, prioritatea mea numărul 1 în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Dâmboviţa este aceea de a investi în domeniul sănătăţii, de a investi în spitalele din judeţului Dâmboviţa, indiferent dacă se află sau nu se află în subordinea CJ.

Împreună cu edilul municipiului, Dinu Constantin, împreună cu directorul unităţii medicale, vom continua investiţiile în acest spital. Numai anul acesta, vom propune pentru Spitalul Municipal alocarea a peste 4 milioane de lei pentru procurarea de aparatură şi tehnică medicală”, a precizat Corneliu Ştefan.

Constantin Dinu, primarul municipiului Moreni, a mulţumit conducerii Consiliului Judeţean pentru faptul că a răspuns prompt cerinţelor formulate de autorităţile locale, de a fi schimbate corturile din incinta spitalului în care, în această perioadă de iarnă, nu se mai putea desfăşura un act medical de calitate.

„Luăm în calcul ca o parte din aceste containere să fie folosite şi ca centru de vaccinare anticoronavirus. Administraţia locală acordă un sprijin permanent Spitalului Muncipial care deserveşte zece localităţi din apropierea oraşului, aproximativ 60.000 de oameni”, a spus Constantin Dinu.

Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa a mai vizitat astăzi şi Bazinul de Înot din Moreni, un complex modern aflat în faza de finalizare a execuţiei. Echipele de constructori lucrează acum la amenajările interiore şi la pregătirea bazinului pentru umplerea cu apă. În următoarele luni, acest obiectiv ar trebui să fie dat în folosinţă.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Modernizarea DN 71, Bâldana-Târgoviște, pusă în pericol de planurile noi ale guvernanților PNL-USR-PLUS

Publicat

pe

Fostul deputat PSD de Dâmbovița, Ionuț Săvoiu, aduce lămuriri pertinente, valide, despre ceea ce înseamnă proiectul de modernizare a DN 71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia. O investiție indispensabilă pentru dezvoltarea socio-economică a județului Dâmbovița pe care a susținut-o și promovat-o de-a lungul anilor, împreună cu toți colegii parlamentari social-democrați. Părea că acest motor birocratic care a ținut pe loc acest proiect se va debloca. Din păcate, situația este din nou incertă. Actualii guvernanți au vrut să folosească acest deziderat plămădit și pus în practică de alții pentru a-și face imagine, pentru a demonstra că ei sunt buricul pământului. Nu le-a ieșit. Culmea, au apărut elemente noi, mai mult ca niște scuze, ca o salvare a aparențelor. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, membru USR-PLUS, vine în față cu o altă soluție, doar-doar le-o mai salva ceva din imagine.

„Deși realizarea unui Drum Expres de la București la Târgoviște este o idee generoasă și o abordare modernă, acest lucru nu ar trebui să canibalizeze ideea modernizării DN 71. Exact în această logică, președintele Corneliu Stefan a prezentat, atât în campania de la locale, dar și în Consiliul Județean actual, o soluție de ocolire prin extravilan a localitaților Tărtășești, Răcari, Conțești etc., aprobându-se ideea asocierii CJ cu CNAIR pentru realizarea acestui deziderat în următoarea etapă.

Sunt unul care, din 2013, am urmărit cu mare atenție subiectul modernizării și lărgirii DN71 la 4 benzi pe sectorul Bâldana – Târgoviște și simt nevoia să precizez câteva aspecte ce ar merita comentate din toate perspectivele.

Mai întâi o precizare de formă, în toate documentele CNAIR și din master planul de transport ”Drumul Expres Valahia” este generic denumit drumul expres Găești-Ploiesti, DN 71 fiind denumit, tot generic, Drumul Național ”Inter-regional Chindia”

Vreau să reamintesc celor interesați că, în conformitate cu standardele legale actuale, încă din 2010, recensământul traficului realizat de CESTRIN, Institutul Ministerului Transporturilor, constata că, pe sectorul Bâldana-Târgoviște, s-au atins parametrii necesari ca să se realizeze un profil de 4 benzi, pentru a asigura siguranța circulației și condițiile unui trafic corect.

Între 2014 – 2019, au fost realizate toate pregătirile legale necesare contractării realizării acestei investiții. Mai mult decât atât, în 2015 proiectul a fost inclus în Masterplanul General de Transport al României, asigurându-se astfel condițiile finanțării cu fonduri europene din POIM 2014-2020 a modernizării DN 71 Bâldana – Sinaia.

Merită spus că realizarea unui nou proiect pe un nou traseu implică contractarea prin procedură de achiziție publică și elaborarea unui studiu de fezabilitate și a unui proiecte tehnic, obținerea tuturor avizelor legale (inclusiv avizul de mediu), aprobarea investiției într-un consiliu interministerial la nivel de guvern, emiterea unei hotărâri de guvern de expropriere a terenurilor afectate de investiție, identificarea și aprobarea sursei de finanțare pentru un nou proiect si organizarea procedurilor de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor.

În comunicarea sa, ministrul Drulă omite în mod intenționat, mă îndoiesc că din neștiință, că acest nou proiect nu se poate pregăti pentru contractarea lucrărilor într-un orizont de timp mai mic de 5-7 ani. Ar fi trebuit spus că Drumul Expres Târgoviște centura metropolitană a Capitalei se va finaliza în 2031, dacă lucrurile merg într-o logică firească.

Practic, ministrul Drulă, prin decizia de a lansa ideea unui nou proiect și abandonarea modernizării DN 71 pe traseul Bâldana – Târgoviște, nu face decât să văduvească economia județului nostru de o investiție de 130 milioane de euro disponibile în actualul POIM și să decaleze cu mai mulți ani momentul în care Târgoviștea va avea un acces decent către București.

În mod corect, din punctul meu de vedere, ideea sa de proiect ar fi trebuit să fie prezentată ca un proiect complementar actualei investiții care are un grad de maturitate suficient de mare să fie implementat acum.

Este important de spus, pentru a înțelege necesitatea, utilitatea și complementaritatea soluției pentru locuitorii acestui județ, că în cazul de față circa jumătate din traseu nu trece prin localități, iar realizarea proiectului avea și rolul să modernizeze trama stradală în orașul Răcari și în localitățile de pe traseu, cu relocarea utilităților din zona drumului, amenajarea intersecțiilor, realizarea trotuarelor și evacuarea apelor pluviale.

Mai mult decât atât, ministrul Drulă omite ce se va întâmpla cu tronsonul Târgoviște-Sinaia și el uitat de multă vreme în procedura de achiziție anulată în vara trecută, și probleme grave precum podurile de la Pucioasa, alunecările de teren din zona Cărpiniș – Cota 1000, a treia bandă la urcare așteaptă de multă vreme rezolvarea CNAIR.

Îmi pun speranțe ca Dumnezeu să-i lumineze mintea ministrului Drulă, să înțeleagă argumentația de mai sus și să revină asupra deciziei sale care trimite prin logica faptelor și acțiunilor județul nostru în subdezvoltare, din păcate”, a scris, pe pagina sa de Facebook, Ionuț Săvoiu.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!