Connect with us

ACTUALITATE

Directorul CNAIR n-are veşti excelente pentru Dâmboviţa! Când vor fi modernizate DN71 şi DN7?

Publicat

pe

Sorin Scarlat, actualul director al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), s-a aflat, astăzi – 17 decembrie 2019, în judeţul Dâmboviţa, la invitaţia preşedintelui organizaţiei PNL – Virgil Guran.

Cu acest prilej, Scarlat a prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, o situaţie la zi a proiectelor care vizează modernizarea drumurilor naţionale din Dâmboviţa, mai precis DN71, Bâldana-Târgovişte-Sinaia, DN7, Bucureşti-Titu-Găeşti-Piteşti, şi varianta de ocolire a oraşului Găeşti.

Veştile nu sunt tocmai bune, chiar dacă şeful CNAIR a încercat să transmită către dâmboviţeni cu precădere partea pozitivă în legătură cu aceste investiţii.

DN71, Bâldana-Târgovişte-Sinaia

Licitaţia pentru execuţie, care a fost suspendată în iulie 2019, ar putea fi reluată peste o lună şi jumătate, timp în care responsabilii CNAIR să răspundă la cele 380 de clarificări solicitate de potenţialii ofertanţi. Apoi, vor fi, conform legii, două luni pentru depunerea ofertelor şi, promite directorul CNAIR, doar trei luni pentru deliberare şi anunţarea firmei câştigătoare, după care urmează timpul alocat pentru depunerea eventualelor contestaţii. Dacă nu vor exista, se va semna contractul de execuţie şi se va da ordin de începere a lucrărilor. În caz contrar, lucrurile se complică, în funcţie de modul cum vor fi soluţionate contestaţiile. Oricum, perioada de aşteptate se va prelungi.

De precizat că vor fi două licitaţii. Una pentru tronsonul Bâldana-Târgovişte, care va fi lărgit la patru benzi, şi alta pentru tronsonul Târgovişte-Sinaia, care va fi modernizat. Proiectul include şi cele două poduri de la Pucioasa, plus cel de la Pietroşiţa, grav avariate. Concluzia? În cazul cel mai optimist, lucrările ar putea demara în toamna anului 2020! Cât priveşte finanţarea, directorul Scarlat spune că aceasta va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin POIM 2014-2020, plus cei trei ani de graţie. Asta înseamnă că riscul de a rămâne fără bani este cu atât mai mare cu cât investiţia debutează mai târziu! Prin urmare, DN71 va fi finanţat mai degrabă în următorul exerciţiu financiar european decât în cel actual.

DN7, Bucureşti-Titu-Găeşti-Piteşti

Instanţa europeană la care a ajuns contestaţia formulată după derularea procedurii de licitaţie s-a pronunţat în favoarea CNAIR, numai că acum a apărut o nouă problemă. Firma declarată câştigătoare nu a mai dorit să încheie contractul de execuţie, motivând că nu-şi mai poate menţine oferta făcută în 2016, preţurile fiind cu totul altele acum, la trei ani distanţă. Prin urmare, CNAIR trebuie să reactualizeze documentaţia şi să organizeze o nouă licitaţie. Adică, ne ducem şi cu acest proiect tot în toamna anului 2020 şi tot în cel mai optimist caz, că, dacă vor apărea din nou contestaţii la procedura de licitaţie, lucrurile se complică şi nu ştim pentru cât timp! Cât priveşte finanţarea, suntem în aceeaşi situaţie ca şi cu DN71.

Varianta de ocolire a oraşului Găeşti

Documentaţia a fost aprobată, iar proiectul se va regăsi în lista de investiţii CNAIR pentru anul 2020 – promite directorul Sorin Scarlat, care apreciază că, în semestrul doi al anului viitor, va fi lansată procedura de achiziţie de lucrări. Asta înseamnă că investiţia propriu-zisă ar putea demara, în cel mai optimist caz, în 2021. Dacă nu vor fi contestaţii, evident!

A mai vorbit şeful CNAIR despre un drum expres Găeşti-Ploieşti, pentru care ar urma să fie începută în 2020 procedura de licitaţie pentru studiu de fezabilitate şi proiect tehnic. Este vorba de un drum care va fi construit de la zero, nicidecum pe structura DN72, Găeşti-Târgovişte-Ploieşti.

Se repară DN71 la Moţăieni

Vestea cu adevărat bună pe care a dat-o directorul Sorin Scarlat este că se lucrează pentru remedierea alunecării de teren de pe DN 71, din zona satului Moţăieni, acolo unde o femeie şi-a pierdut viaţa, după ce un autocamion încărcat cu lemne, intrat în balans, s-a răsturnat peste ea. Reamintim că, în ziua celui de-al doilea tur al alegerilor prezidenţiale, peste 100 de dâmboviţeni au protestat în acel perimetru, sperând să atragă atenţia autorităţilor şi să se repare drumul, care s-a surpat din primăvară şi nimeni nu a făcut nimic timp de atâtea luni de zile.

ACTUALITATE

IMM-urile vor beneficia de compensarea energiei electrice și a gazelor naturale

Publicat

pe

Deputatul PSD de Dâmbovița Radu Popa îi anunță, într-o postare pe pagina sa de Facebook, pe reprezentanții Întreprinderilor Mici și Mijlocii că, începând de astăzi -28 noiembrie, pot depune cereri pentru compensarea consumului de energie electrică și gaze naturale.

Mai precizează parlamentarul, membru în Comisia pentru Industrii a Camerei Deputaților, că este absolut obligatoriu ca IMM-urile să adreseze solicitări în acest sens furnizorilor de energie electrică sau gaze naturale. În caz contrar, nu vor putea beneficia de măsurile compensatorii.

Pentru perioada noiembrie 2021 – martie 2022, se compensează următoarele cantități de energie electrică și gaze naturale: 300 kwh/lună – 1500 kWh energie electrică și echivalentul în kWh a 1000 mc de gaze naturale.

„Plafonarea prețurilor se va aplica la toți consumatorii casnici, spitale publice și private definite conform Legii nr. 95/2006, unităţi de învăţământ publice și private definite conform Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, creșe, organizaţii neguvernamentale, unitățile de cult astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006 și furnizori publici şi privaţi de servicii sociale prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale.

Pe lângă prețul plafonat, aproximativ 70% dintre consumatorii casnici vor beneficia și de schema de compensare, pentru lunile noiembrie 2021 – martie 2022. Aici va fi luat un preţ de referinţă de 0,68 lei/kwh la energie electrică, respectiv un preţ de referinţă al gazului natural de 125 lei/Mwh. Mai trebuie reținut faptul că se acceptă o abatere în favoarea beneficiarului compensaţiei de maximum 10%”, a precizat deputatul PSD Radu Popa.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Ministrul de Interne l-a demis pe șeful Poliției Rutiere Giurgiu după scandalul „porcul de Crăciun”

Publicat

pe

Lucian Bode - ministrul de Interne (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Șeful Poliției Rutiere Giurgiu a fost demis din funcție, iar un ofițer și cinci subofițeri din subordinea acestuia vor fi cercetați disciplinar după scandalul „porcul de Crăciun”, iscat ca urmare a unei glume pe care un polițist a luat-o de bună și a înaintat raport către comandant, să i se repartizeze un porc de Crăciun.

Decizia a fost luat de ministrul de Interne, Lucian Bode, care a declarat că „este nedrept pentru zecile de mii de polițiști care sunt zi de zi la datorie să fie subiect de glume pe seama unor nefericiți de la Serviciul Rutier Giurgiu”.

„Până o zbura porcul, am decis să-i zbor eu pe câțiva din funcție. Am decis încetarea împuternicirii șefului Serviciului rutier din cadrul IPJ Giurgiu, începând cu data de 26 noiembrie, și am decis declanșarea cercetării prealabile în conformitate cu statutul polițistului față de un ofițer și 5 agenți de poliție pentru a stabili existența sau inexistența unor abateri disciplinare”, a mai spus ministrul de Interne.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT