Connect with us

ACTUALITATE

200 de români care lucrau într-un abator din Germania, infectaţi cu COVID-19

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Digi FM)

O veste înfricoşătoare s-a răspândit printre municitorii români care lucrează în industria cărnii din Germania. Mai mult de 200 de conaţionali care lucrau în abatorul de bovine al Companiei „ Mulller Fleisch” din Birkenfeld, în landul Badden-Wurttemberg, din sud-vestul Germaniei, au fost depistaţi pozitiv la testul pentru coronavirus.

Muncitorii sunt angajaţi ai subcontactanţilor firmei nemţeşti. La unitatea din Birkenfeld muncesc circa 500 de români. Nu se cunosc încă date că printre ei sunt şi dâmboviţeni.

Potrivit informaţiilor transmise de media germană, toate persoanele infectate cu COVID-19 au fost băgate în carantină. Suspiciunea a apărut în data de 7 aprilie când unui lucrător care locuia într-o cameră cu mai muţi tovarăşi i s-a făcut rău. Bărbatul a fost internat în spital, iar două zile mai târziu i-a venit rezultatul pozitiv la testul pentru coronavirus.

Colegii de cameră au fost şi ei confirmaţi a fi infectaţi cu coronavirus. În presa germană a fost prezentat comunicatul firmei, în care se relatează clar problema cu care se confruntă şi modul în care decurg lucrurile în momentul de faţă.

„Suntem în continuă legătură cu angajații noștri și cu maeștrii lucrătorilor contractuali care transmit informații despre respectarea acestor măsuri”, explică conducerea. În plus, pliante au fost distribuite în toate limbile naționale. Cu toate acestea, când vine vorba de respectarea regulilor stricte de carantină, în special în rândul lucrătorilor contractuți infectați, compania își atinge limitele legale: „De asemenea, ne-am coordonat cu consilierii legali. Decretul general este o măsură de securitate pe care statul este singurul responsabil cu executarea. Ca companie, nu avem cum să facem acest lucru, mai mult: delegarea acestei sarcini către companii ar fi neconstituțională. Din acest motiv, ne concentrăm mai ales pe creșterea gradului de conștientizare a angajaților și colaborarea strânsă cu oficiile raionale. Compania și-a sensibilizat în mod repetat angajații să respecte, de asemenea, măsurile de carantină în privat.

Compania monitorizează foarte îndeaproape situația și evaluează de câteva ori pe zi dacă trebuie luate măsuri suplimentare. Măsurile luate până acum depășesc cu mult liniile directoare de calitate și igienă deja foarte stricte în industria alimentară: De exemplu, angajații din producție poartă așa-numitele „hote astro” cu protecție intensă la gură și nas, care sunt înlocuite în mod regulat. Compania oferă angajaților săi îngrijire completă, astfel încât să fie bine aprovizionate cu alimente și mese calde. Pe lângă mesele de la cantina companiei, compania vinde în prezent produse din magazinul fabricii, care este în prezent închis publicului, către persoanele afectate gratuit.

Măsurile suplimentare luate includ:

Planuri întârziate pentru schimburi și pauze, astfel încât schimburile să nu fie îndeplinite
Măsuri suplimentare de dezinfectare, cum ar fi personal suplimentar pentru curățarea intermediară și specială (de exemplu, curățarea sporită a balustanelor și mânerelor ușilor), instalarea suplimentară a distribuitoarelor de dezinfectare etc.

În situația actuală, Müller Fleisch sprijină, de asemenea, furnizorii de servicii ale lucrătorilor contractuali, oferind protecție a gurii și dezinfectanți.

În plus, suntem în strânsă legătură cu furnizorii noștri de servicii externe pentru a îmbunătăți situația de viață a lucrătorilor contractuali în ceea ce privește controlul infecțiilor și, dacă este posibil, pentru a oferi cazare suplimentară în această situație din partea noastră
Angajații au posibilitatea de a lucra la biroul de acasă, în măsura în care activitățile le permit
Produsele din carne produse pe șantier sunt pe deplin comercializate și pot fi consumate în siguranță. Compania a ajustat cantitățile de sacrificare și procesare la numărul mai mic de personal. În prezent putem continua să ne respectăm angajamentele de livrare și vom face tot ce putem pentru a le menține. Ca o companie relevantă sistemic, contribuim la asigurarea alimentației populației. Continuăm să fim dedicați acestei sarcini”, se precizează în comunicatul Companiei “Muller Fleisch”.

Autorităţile locale au aflat de situaţie şi au acţionat conform protocoalelor instituite ca urmare a pandemii de coronavirus. Deocamdată nu s-a luat în discuţie închiderea abatorului unde lucrează 1.100 de oameni dintre care 550 provin din statele din Estul Europei, cei mai mulţi din România.

Muncitorii locuiesc în spaţii comune din imobile aflate în mai multe localităţi din jurul abatorului.În aceste condiţii autorităţile germane a trebuit să asigure cazarea externă pentru 200 de angajaţi. Costurile generate de carantină vor fi asigurate de administraţile din Pforzheim, Enzkreis şi Calw. „Muller Fleisch” va acoperi costurile generate de întreţinere.

Au apărut evident şi contradicţii, opinii diferite în ceea ce priveşte pe cei care se fac vinovaţi de apariţia acestui focar dar şi despre cine ar trebui să suporte chetuielile cu carantinaţii.

Presa germana regională relatează pe larg aceste aspecte tensionante.

Grupul consiliului comunitar din Pforzheim / Die Linke a denunțat „condițiile de muncă și de viață inumane” ale celor aproximativ 500 de lucrători și contractori” care au lucrat pentru Müller Fleisch și care au jucat un rol cheie în succesul companiei.

“Ne așteptăm ca conducerea companiei Müller-Fleisch să își asume responsabilitatea pentru angajații lor, fără de care compania nu ar putea funcționa. Considerăm participarea companiei Müller-Fleisch la costurile pentru cazarea acelor angajați aflați în carantină ca fiind necesară și să le îndemnăm puternic ”, au spus consilierii orașului.

De asemenea tot ei au susţinut că fiind inacceptabil ca „Fleisch-Müller să recruteze acum și să angajeze lucrători suplimentari din străinătate sau în Germania, posibil pentru ca ulterior să fie nevoiți să îi plasați în costuri de carantină”.

ACTUALITATE

Muzeele din Dâmbovița pot fi vizitate gratuit, marți – 18 mai

Publicat

pe

de

Marţi – 18 mai 2021, de Ziua Internațională a Muzeelor, toate instituțiile de cultură aflate în administrarea Complexului Național Curtea Domnească din Târgovişte pot fi vizitate gratuit.

Vorbim despre: Ansamblul Monumental „Curtea Domnească”, Muzeul Scriitorilor Dâmboviţeni, Muzeul Tiparului şi al Cărţii Vechi Româneşti, Muzeul Evoluţiei Omului şi Tehnologiei în Paleolitic, Muzeul de Istorie, Muzeul „Vasile Blendea”, Muzeul de Artă, Muzeul „Casa Romanţei”, Casa Atelier “Gheorghe Petraşcu”, Muzeul de Etnografie şi Folclor Pucioasa, Ansamblul Brâncovenesc de la Potlogi, Casa Atelier “Gabriel Popescu” din Vulcana Pandele, Casa Memorială I. L. Caragiale, Expoziţia „Metamorfozele unui loc al memoriei: de la cavalerismul Şcolii de Ofiţeri „Ferdinand I” la spaţiul profan al procesului şi execuţiei soţilor Ceauşescu şi al sfârşitului regimului totalitar din România”, Muzeul Etnografic „Prof. Dumitru Ulieru” Pietroşiţa.

Totodată, de marți – 18 mai 2021, se va relua şi serviciul de ghidaj în următoarele muzee: Ansamblul Monumental „Curtea Domnească”, Muzeul Tiparului şi al Cărţii Vechi Româneşti, Muzeul de Istorie, Muzeul de Artă, Muzeul „Casa Romanţei”, Ansamblul Brâncovenesc de la Potlogi, Casa Atelier “Gabriel Popescu” din Vulcana Pandele. Acesta va fi oferit gratuit în data de 18 mai 2021.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Leroy Merlin a deschis în 14 mai magazinul din Târgoviște. 5 motive pentru care poate deveni magazinul tău preferat de bricolaj

Publicat

pe

de

Leroy Merlin, retailer specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, a deschis, vineri – 14 mai 2021, cel de-al 19-lea magazin din România, în municipiul Târgoviște.

Noul magazin este situat pe strada Laminorului numărul 93 și va fi deschis de luni până sâmbătă în intervalul 07:00-21:00 și duminica între 08:00 și 20:00.

Iată 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre acesta și care te vor ajuta la organizarea cumpărăturilor tale pentru casă și grădină.

1. Ce produse vei găsi?

În noul magazin Leroy Merlin Târgoviște vei avea la dispoziție o ofertă diversificată de peste 25.000 de produse din categorii de interes precum: materiale de construcții, produse pentru grădină, decorațiuni, unelte, produse pentru renovarea casei, soluții pentru proiecte de casă (băi și bucătării) și multe altele. Astfel, vei avea posibilitatea de a găsi cât mai multe produse pentru casă și grădină într-un singur loc, în condiții de maximă siguranță, evitând nevoia mai multor deplasări.

2. Ce servicii vei avea la dispoziție?

În cadrul magazinului vei putea beneficia și de alte servicii utile pentru tine, precum: serviciul gratuit de mixare vopsea, serviciul de închiriere unelte sau cel de debitare a lemnului, dar și posibilitatea obținerii unei finanțări eficiente oferite de partenerul Oney, pentru achiziția de produse direct în magazin, prin cardul de credit Leroy Merlin sau credit de nevoi personale.

În plus, dacă vei face cumpărături în noul magazin, vei avea prilejul de a obține un card de client cu numeroase beneficii, printre care: retur extins la 365 de zile, livrare gratuită la cumpărături de minimum 4.000 lei și la o distanță maximă de 15 km față de magazin, dar și verificarea rapidă a stocului produselor din magazin.

3. Ce soluții alternative de cumpărături sunt disponibile?

În cazul în care nu ai timpul necesar pentru o vizită mai lungă în magazinul nostru, poți apela cu încredere la una dintre soluțiile alternative de cumpărare, precum: Rezervă și Ridică, prin care îți poți rezerva produsele dorite din magazin cu ridicare personală ulterioară, Comanda telefonică – dacă îți dorești să plasezi rapid o comandă cu ridicare din magazin sau cu livrare la domiciliu sau Comanda online cu livrarea produselor la domiciliu.

4. Cu ce oferte te întâmpinăm la deschidere?

În perioada 14-31 mai, am pregătit oferte promoționale pentru zeci de produse cu ocazia deschiderii noului magazin. Te așteptăm să le descoperi!

În plus, până pe 31 mai, te invităm să îți creezi cardul de client LEROY MERLIN pe www.leroymerlin.ro/cont-card, să selectezi magazinul preferat Târgoviște și intri în tragerea la sorți pentru unul dintre cele 10 vouchere de cumpărături în valoare de 500 lei fiecare.

5. Ce suprafață are noul magazin și ce zonă deservește?

Magazinul Leroy Merlin Târgoviște se desfășoară pe o suprafață totală de 10.000 metri pătrați, dintre care aproximativ 2.000 metri pătrați vor fi alocați sectorului de materiale pentru construcții și 500 metri pătrați sectorului dedicat produselor pentru grădină. Magazinul dispune și de un număr de 264 de locuri de parcare.

Noul magazin Leroy Merlin din Târgoviște beneficiază și de o poziție avantajoasă, aflându-se în proximitatea orașelor Moreni, Pucioasa sau Găești, dar și cu acces direct din județele Argeș, Prahova și Ilfov, fiind o alternativă în plus pentru cei interesați de produsele comercializate de retailerul francez.

În plus, magazinul Leroy Merlin Târgoviște are peste 100 de angajați bine pregătiți și instruiți, care îți vor asigura consultanță pentru a beneficia de o experiență de cumpărături cât mai eficientă.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT