Connect with us

ACTUALITATE

Cine şi în ce condiţii beneficiază de amnistia fiscală aprobată de Guvern?

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: digitalag.ro)

Contribuabilii (persoane fizice, juridice, persoane fizice care desfășoară activități economice sau profesii libere, entități fără personalitate juridică, instituții publice etc.) care vor îşi vor achita, până la data de 15 decembrie 2020, obligațiile bugetare restante la 31 martie 2020, precum și obligațiile bugetare cu termene de plată între 1 aprilie 2020 și 15 decembrie 2020 vor scăpa de dobânzi, penalităţi şi alte accesorii.

Ordonanța de Urgență elaborată de MFP reglementează patru tipuri de facilități fiscale și acoperă toate situațiile cu care se pot confrunta contribuabilii:

Măsura 1 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, în cazul contribuabililor care la această dată au în sold atât obligații bugetare accesorii cât și obligații bugetare principale.

În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile bugetare principale restante la 31 martie 2020, să achite obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), să depună toate declarațiile fiscale și să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.
Cu alte cuvinte, la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, contribuabilul nu trebuie să mai aibă niciun fel de datorie, cu excepția accesoriilor care se anulează.

Măsura 2 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declarație rectificativă, cu scadență anterioară datei de 31 martie 2020 inclusiv.

În acest caz, contribuabilii care consideră că sunt erori în sumele declarate inițial pot depune declarație rectificativă prin care să declare obligațiile suplimentare și pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor declarate suplimentar dacă plătesc aceste obligații, precum și obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), depun toate declarațiile fiscale și, bineînțeles, depun cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Măsura 3 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv dacă la această dată contribuabilul are în sold doar accesorii, iar obligațiile bugetare principale au fost stinse.

În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), să depună toate declarațiile fiscale si să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Măsura 4 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a inspecției fiscale sau verificării situației fiscale personale, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență.

În acest caz, contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanței au în derulare o inspecție fiscală ori o verificare a situației fiscale personale pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor stabilite suplimentar de organul de control dacă plătesc aceste obligații până la termenul de plată stabilit în decizia de impunere și dacă depun cererea de anulare a accesoriilor în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei, indiferent dacă acest control a fost finalizat până la 15 decembrie 2020 sau ulterior acestei date.

„Aceste facilități fiscale pot fi aplicate și de autoritățile administrației publice locale, opțional, dacă consiliul local stabilește, prin hotărâre, aplicarea acestor prevederi, precum și procedura aplicabilă.

Facilitățile fiscale sunt aplicate și de alte autorități sau instituții publice care administrează obligații bugetare, în sensul că și aceste entități anulează accesoriile pentru obligațiile bugetare pe care le administrează, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de ordonanța de urgență.

Contribuabilii pot notifica organului fiscal intenția de a beneficia de anularea accesoriilor. În acest caz, pentru accesoriile ce pot forma obiectul anulării se instituie un regim special de administrare. Pentru debitorii care nu au notificat organul fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor, dobânzile, penalitățile și toate accesoriile care pot fi anulate și care au fost achitate după data intrării în vigoare a ordonanței de urgență se restituie, la cerere, potrivit Codului de procedură fiscală.

În cazul contribuabililor pentru care au fost instituite popriri la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, în scopul acordării posibilității de a beneficia de anularea accesoriilor, se reglementează posibilitatea contribuabilului de a efectua plăți din sumele indisponibilizate ca efect al popririi.

Dacă îndeplinește condițiile, un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor în oricare dintre facilitățile fiscale menționate anterior. Astfel, un contribuabil poate să cumuleze toate facilitățile dacă până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, îndeplinește condițiile prevăzute de ordonanța de urgență.

Contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență beneficiază de eșalonare la plată pot beneficia de facilitățile fiscale dacă îndeplinesc condițiile impuse de ordonanță, pe de o parte, iar pe de altă parte, doresc și menținerea eșalonării la plată, ori dacă finalizează eșalonarea până la 15 decembrie 2020″, se arată într-un comunicat remis de Ministerul Finanţelor Publice.

ACTUALITATE

Blocul Național Sindical a cerut Comisiei Europene să prelungească PNRR cu 2 ani

Publicat

pe

Blocul Național Sindical (BNS) a participat, astăzi – 13 februarie 2025, la o reuniune solicitată de reprezentanții Comisiei Europene, având ca temă principală de discuție implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență. La discuții au luat parte și reprezentanți ai altor confederații sindicale și organizații patronale reprezentative din România – se precizează într-un comunicat transmis către mass-media.

Cu acest prilej, BNS a pus la dispoziția celor prezenți o analiză detaliată privind stadiul implementării PNRR, în care a subliniat o serie de probleme critice cu care se confruntă acest program, de la faptul că a fost conceput cu erori majore până la împărțirea discreționară a fondurilor pentru investiții, centrate pe județele în care interesul politic al liderilor momentului era maxim.

„Implementarea PNRR rămâne întârziată, iar multe reforme și investiții riscă să nu fie finalizate până în 2026 fiind cazul multor state membre. La nivelul UE, doar 47% din fondurile disponibile au fost decontate până la finalul anului 2024. Problemele transversale cu care se confruntă Mecanismul de Redresare și Reziliență sunt relevante și pentru România însă nu pot fi imputate în mod exclusiv țării noastre, respectiv birocrația excesivă, capacitatea administrativă redusă, lipsa unei coordonări eficiente și a unor mecanisme clare de evaluare respectiv o serie de probleme legate de eficiența investițiilor realizate în special în zona tranziției verzi și conformității climatice”, se precizează în comunicatul transmis către mass-media.

Blocul Național Sindical apreciază situația PNRR în România ca fiind una critică, afirmație bază pe următoarele elemente:
– Întârzieri semnificative în implementare pe fondul unor ghiduri ale solicitantului stufoase, care implică multă birocrație. Întârzierile au un caracter transversal fiind specifice atât lansării de ghiduri ale solicitantului cât și evaluărilor sau contractărilor. Există call-uri care au finalizat etapa de evaluare iar contractele nu sunt semnate deși au trecut 7 luni de la data finalizării evaluării (ex. call-ul dedicat IMM-urilor). De asemenea, există întârzieri de peste un an în lansările de proiecte în condițiile în care mai avem 2 ani până la finalizarea PNRR. Întârzierile fiind relevate inclusiv de lipsa de corelare între planificarea cererilor de plată și procesul de implementare, România fiind astăzi abia la cererea 3 de plată, aceasta fiind suspendată;
– Fragmentarea finanțării reprezintă un proces care generează o influență negativă asupra efectului multiplicator și impactului PNRR, fiind cazul finanțărilor care vizează mediul privat. PNRR este mai degrabă o piață pentru furnizorii de servicii de consultanță și nu o soluție pentru beneficiari, afirmația bazându-se pe un proces de depunere de proiecte extrem de greoi și condiționat de reguli artificiale care îngreunează procesul de absorbție;
– Întârzieri semnificative în ceea ce privește plățile și sistemul de decontare iar lipsa transparenței în raportarea beneficiarilor și în utilizarea fondurilor afectează încrederea în mecanism;
– Lipsa unor clauze minime cu caracter social la nivelul ghidurilor solicitantului în ciuda faptului că investițiile publice și implicit banul public nu trebuie să crească sau să contribuie la consolidarea inegalităților. România viciază astfel capabilitățile investițiilor publice afectând negativ inclusiv obiectivele asumate la nivelul PNRR;
– Reformele realizate la nivelul PNRR și recunoscute de Comisia Europeană manifestă o sinergie discutabilă cu valorile europene exemplificând aici reforma sistemului de pensii sau cea care vizează salariul minim;
– Există o lipsă de comunicare majoră generală din partea autorităților. Exemplificăm aici faptul că nu există raportări publice regulate, dezbateri transparente privind stadiul implementării, jaloane nerealizate, blocaje, soluții și riscuri sau faptul că reuniunile de comitet de monitorizare PNRR nu a mai fost realizate de peste un an. Un alt exemplu este Banca de Investiții și Dezvoltare care nu este încă operațională însă exemplele pot continua;
– Proces de implementare aferent PNRR impredictibil în condițiile în care statul ia decizii și măsuri fără consultare referindu-ne aici la renunțarea la împrumuturi sau la anumite jaloane ori acest lucru contravine inclusiv responsabilităților comitetului de monitorizare.

În acest context, Blocul Național Sindical a propus o serie de soluții pentru deblocarea situației:

  • Prelungirea PNRR și corelarea lui cu perioada de programare 2021 – 2027 inclusiv prin atașarea regulii N+2;
  • Extinderea perioadei de implementare a proiectelor aflate în implementare în condițiile în care nu există posibilitatea fazării proiectelor;
  • Abordarea unui mecanism de transfer de cheltuieli dinspre PNRR către Cadrul Financiar Multianual pe fondul existenței unui risc de dezangajare considerabil;
  • Creșterea transparenței și predictibilității procesului de implementare aferent PNRR;
  • Aplicarea regulilor asumate cu privire la comitetul de monitorizare și consolidarea acestuia;
  • Îmbunătățirea mecanismelor de audit și control.

„Blocul Național Sindical atrage atenția asupra nevoii urgente de remediere a acestor deficiențe și solicită un dialog social autentic, care să permită ajustarea direcțiilor strategice ale PNRR și o implementare mai eficientă a reformelor asumate”, se mai arată în comunicatul transmis către mass-media.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Intervenție chirurgicală toracică în premieră la Spitalul Județean din Târgoviște

Publicat

pe

Dr. Rene Ilia

Vești bune dinspre Spitalul Județean de Urgență din Târgoviște! Recent, a fost realizată în premieră o intervenție chirurgicală inovatoare: osteosinteză costală cu plăcuțe de titan. Procedura a presupus fixarea coastelor fracturate cu ajutorul unor plăcuțe speciale din titan, asigurând o stabilizare optimă și o recuperare mai rapidă.

Intervenția, care reprezintă un progres important pentru chirurgia toracică din Târgoviște, a fost realizată de o echipă multidisciplinară condusă de dr. Rene Ilia. Pacienta, o tânără de 29 de ani, care suferise un traumatism toracic sever în urma unui accident rutier grav, a fost deja externată și are o evoluție foarte bună.

„Această reușită medicală deschide noi oportunități pentru utilizarea tehnicilor chirurgicale avansate în spitalele din regiune, consolidând poziția Târgoviștei pe harta inovațiilor medicale din România”, se precizează într-un comunicat transmis către mass-media.

A mai amintit conducerea Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște că este deschisă la propunerile medicilor de a implementa noi metode de tratament, susține și încurajează introducerea tehnicilor moderne.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite