Connect with us

ACTUALITATE

Cine şi în ce condiţii beneficiază de amnistia fiscală aprobată de Guvern?

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: digitalag.ro)

Contribuabilii (persoane fizice, juridice, persoane fizice care desfășoară activități economice sau profesii libere, entități fără personalitate juridică, instituții publice etc.) care vor îşi vor achita, până la data de 15 decembrie 2020, obligațiile bugetare restante la 31 martie 2020, precum și obligațiile bugetare cu termene de plată între 1 aprilie 2020 și 15 decembrie 2020 vor scăpa de dobânzi, penalităţi şi alte accesorii.

Ordonanța de Urgență elaborată de MFP reglementează patru tipuri de facilități fiscale și acoperă toate situațiile cu care se pot confrunta contribuabilii:

Măsura 1 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, în cazul contribuabililor care la această dată au în sold atât obligații bugetare accesorii cât și obligații bugetare principale.

În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile bugetare principale restante la 31 martie 2020, să achite obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), să depună toate declarațiile fiscale și să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.
Cu alte cuvinte, la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, contribuabilul nu trebuie să mai aibă niciun fel de datorie, cu excepția accesoriilor care se anulează.

Măsura 2 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declarație rectificativă, cu scadență anterioară datei de 31 martie 2020 inclusiv.

În acest caz, contribuabilii care consideră că sunt erori în sumele declarate inițial pot depune declarație rectificativă prin care să declare obligațiile suplimentare și pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor declarate suplimentar dacă plătesc aceste obligații, precum și obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), depun toate declarațiile fiscale și, bineînțeles, depun cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Măsura 3 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv dacă la această dată contribuabilul are în sold doar accesorii, iar obligațiile bugetare principale au fost stinse.

În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligațiile curente (cele născute după 31 martie 2020), să depună toate declarațiile fiscale si să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020.

Măsura 4 – Anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisă ca urmare a inspecției fiscale sau verificării situației fiscale personale, care este în curs de derulare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență.

În acest caz, contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanței au în derulare o inspecție fiscală ori o verificare a situației fiscale personale pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligațiilor stabilite suplimentar de organul de control dacă plătesc aceste obligații până la termenul de plată stabilit în decizia de impunere și dacă depun cererea de anulare a accesoriilor în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei, indiferent dacă acest control a fost finalizat până la 15 decembrie 2020 sau ulterior acestei date.

„Aceste facilități fiscale pot fi aplicate și de autoritățile administrației publice locale, opțional, dacă consiliul local stabilește, prin hotărâre, aplicarea acestor prevederi, precum și procedura aplicabilă.

Facilitățile fiscale sunt aplicate și de alte autorități sau instituții publice care administrează obligații bugetare, în sensul că și aceste entități anulează accesoriile pentru obligațiile bugetare pe care le administrează, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de ordonanța de urgență.

Contribuabilii pot notifica organului fiscal intenția de a beneficia de anularea accesoriilor. În acest caz, pentru accesoriile ce pot forma obiectul anulării se instituie un regim special de administrare. Pentru debitorii care nu au notificat organul fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor, dobânzile, penalitățile și toate accesoriile care pot fi anulate și care au fost achitate după data intrării în vigoare a ordonanței de urgență se restituie, la cerere, potrivit Codului de procedură fiscală.

În cazul contribuabililor pentru care au fost instituite popriri la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, în scopul acordării posibilității de a beneficia de anularea accesoriilor, se reglementează posibilitatea contribuabilului de a efectua plăți din sumele indisponibilizate ca efect al popririi.

Dacă îndeplinește condițiile, un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor în oricare dintre facilitățile fiscale menționate anterior. Astfel, un contribuabil poate să cumuleze toate facilitățile dacă până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, îndeplinește condițiile prevăzute de ordonanța de urgență.

Contribuabilii care la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență beneficiază de eșalonare la plată pot beneficia de facilitățile fiscale dacă îndeplinesc condițiile impuse de ordonanță, pe de o parte, iar pe de altă parte, doresc și menținerea eșalonării la plată, ori dacă finalizează eșalonarea până la 15 decembrie 2020″, se arată într-un comunicat remis de Ministerul Finanţelor Publice.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Patru candidați pentru șefia CJAS Dâmbovița

Publicat

pe

Astăzi – 6 mai 2021, s-a dat startul la schimbarea, prin concurs, a managerilor Caselor Județene de Asigurări de Sănătate. Din cei 60 de candidați admiși după selecția dosarelor, doar 33 au intrat în examen, de la ora 10:00. Acesta s-a desfășurat în amfiteatrul Spitalului Universitar de Urgență din București.

Sunt județe unde au fost înscriși mai mulți candidați pentru postul de director CJAS. Dâmbovița reprezintă o surpriză în acest sens, fiind reprezentată la această primă etapă a concursului de patru candidați. După testul scris, în termen de patru zile lucrătoare, concurenții vor susține la sediul CNAS un interviu. Președintele acestei instituții, Adrian Gheorghe, ne asigură că a fost organizat un concurs transparent, fără discriminare pe criterii politice sau de altă natură.

Conducerea CNAS susține că vor fi promovați doar acei candidați care au abilități de planificare, organizare, coordonare și control.

În Dâmbovița, la concurs s-au înscris: Cristina Sima – fost șef Compartiment juridic și patrimoniu în cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgoviște, Niculina Sandu – fost manager general CJAS Dâmbovița, Liliana Temergan – angajat CJAS Dâmbovița și Zamfira Ana Maria Dragotă – farmacistă, fiica patronului de la Popasul turistic Șipot din Moroeni, membră în Consiliul de Administrație al Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște.

Citește în continuare

ACTUALITATE

10 mai 2021: Start recensământul general agricol

Publicat

pe

În perioada 10 mai – 31 iulie 2021, se va desfășura, în toate utilitățile administrativ-teritoriale din România, recensământul general agricol, cu an de referință 2020. Informațiile vor fi colectate de la utilizatorii suprafețelor agricole și/sau deținătorii de animale.

La nivelul județului Dâmbovița, vor fi recenzate peste 116.000 de exploatații fără personalitate juridică și peste 1.000 de exploatații cu personalitate juridică – ne informează Comisia Județeană condusă de prefectul Aurelian Popa. Participarea la recensământ și furnizarea de informații corecte și complete sunt obligatorii, sub sancțiunea amenzii.

Recensământul general agricol – runda 2020 va evidenția schimbările intervenite de la cel din 2010. Este primul recensământul care se realizează prin intermediul unui chestionar electronic instalat pe un echipament informatic portabil. Informațiile colectate au caracter strict confidențial și vor fi anonimizate imediat după întrarea în sistem.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT