Connect with us

ACTUALITATE

COVID-19: Comisia Europeană recomandă eliminarea parțială a restricțiilor de călătorie în UE

Publicat

pe

Foto arhivă

Comisia Europeană a recomandat statelor membre ale spațiului Schengen și statelor asociate spațiului Schengen să elimine controalele la frontierele interne până la 15 iunie 2020 și să prelungească restricția temporară privind călătoriile neesențiale către UE până la 30 iunie 2020 – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.

Având în vedere că situația în materie de sănătate din anumite țări este în continuare critică, nu s-a propus, în acest stadiu, o ridicare generală a restricțiilor de călătorie. Acestea ar trebui eliminate pentru țările selectate de comun acord de statele membre, pe baza unui set de principii și criterii obiective – printre care se numără situația în materie de sănătate, capacitatea de a aplica măsuri de limitare a răspândirii virusului în timpul călătoriilor și criteriul reciprocității, ținând cont de date provenite din surse relevante, cum ar fi ECDC și OMS.

Pentru țările față de care se menține restricția, Comisia propune extinderea categoriilor de călători autorizați pentru a-i include, de exemplu, pe studenții străini. De asemenea, Comisia a emis orientări destinate statelor membre pentru a se asigura că reluarea operațiunilor legate de vize în străinătate este coordonată în mod corespunzător cu eliminarea treptată a restricțiilor de călătorie.

Pentru a fi eficace, acțiunile la frontierele externe ale UE trebuie să fie coordonate și uniforme. Întrucât călătorii care intră în UE pot circula liber dintr-o țară în alta, este esențial ca statele membre să își coordoneze deciziile privind ridicarea restricțiilor de călătorie. Acesta este motivul pentru care statele membre ar trebui să convină asupra unei liste comune a țărilor din afara UE pentru care restricțiile de călătorie pot fi ridicate începând cu 1 iulie, care să fie revizuită periodic.

În acest scop, Comisia propune:
– Criterii obiective: decizia de a ridica restricțiile pentru o anumită țară ar trebui să se bazeze pe situația epidemiologică și pe răspunsul la coronavirus din țara respectivă, pe capacitatea acesteia de a aplica măsuri de limitare a răspândirii virusului în timpul călătoriei și pe reciprocitatea ridicării restricțiilor de călătorie față de cetățenii UE. Restricțiile ar trebui eliminate în primul rând în cazul țărilor a căror situație epidemiologică este similară cu media UE și în care există suficiente capacități de combatere a virusului. În cazul țărilor a căror situație este mai gravă decât cea din UE, restricțiile ar trebui să rămână în vigoare. Comisia propune o lista de verificaredetaliată pentru a ajuta statele membre să realizeze o evaluare comună. Deciziile privind ridicarea restricțiilor de călătorie ar urma să vizeze persoanele din afara UE care locuiesc într-o anumită țară (și nu pe cetățenii acelei țări).
– O abordare comună și coordonată: Comisia propune un mecanism de coordonare prin care să acorde sprijin tehnic statelor membre și statelor asociate spațiului Schengen și să faciliteze întocmirea unei liste de țări pentru care ar putea fi eliminate restricțiile de călătorie. Deciziile privind ridicarea restricțiilor ar trebui apoi să fie pregătite împreună cu statele membre în cadrul mecanismului integrat al UE pentru un răspuns politic la crize. Statele membre ar trebui să adopte acest tip de decizii în mod coordonat și să asigure aplicarea uniformă a acestora în întreaga UE. Va fi un proces dinamic, iar coordonarea actualizărilor ulterioare ar trebui să se facă prin mecanismul integrat pentru un răspuns politic la crize.
– Flexibilitate: în cazul în care o anumită țară nu mai îndeplinește criteriile, va fi posibilă reintroducerea restricțiilor de călătorie pentru aceasta. În plus, statele membre pot să refuze intrarea unui călător din afara UE care prezintă o amenințare la adresa sănătății publice, chiar dacă acesta provine dintr-o țară față de care au fost ridicate restricțiile.
În conformitate cu lista de verificare propusă, Comisia recomandă, de asemenea, eliminarea restricțiilor de călătorie pentru Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord și Serbia începând cu 1 iulie, având în vedere că situația lor epidemiologică este similară sau mai bună decât cea a UE.

Pentru acele țări față de care se mențin restricțiile de călătorie, statele membre ar trebui să se asigure că fac excepție de la aplicarea restricțiilor persoanele care călătoresc pentru studii, la fel ca și lucrătorii cu înaltă calificare din afara UE, dacă angajarea lor este necesară din punct de vedere economic, iar munca nu poate fi amânată sau executată în străinătate. Cetățenii UE, ai statelor asociate spațiului Schengen și ai țărilor terțe care își au reședința legală în Uniunea Europeană, precum și membrii de familie ai acestora ar trebui să fie exceptați de la restricția de călătorie, indiferent dacă motivul călătoriei este întoarcerea acasă sau alt motiv.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

DIICOT i-a dat cu flit ministrului Drulă care vedea terorism în protestul METROREX

Publicat

pe

Ministrul USR PLUS de la Transporturi, cel care, în viziune nemarxistă, a considerat a fi acțiune teroristă blocarea metroului de către sindicaliștii care își cereau niște drepturi, a fost pus la colț de procurorii DIICOT. Magistrații au analizat temeinic plângerea depusă de conducerea METROREX și au ajuns la concluzia că protestul angajaților nu a presupus fapte care să fie cercetate de DIICOT.

Așa că plângerea cu pricina dorită de Cătălin Drulă, ministrul care a lăsat Dâmbovița fără modernizarea la patru benzi a DN 71 Bâldana-Târgoviste, a ajuns la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului IV. Mă întreb dacă acest individ, care taie cu pixul un proiect vital pentru dezvoltarea unui județ, pentru siguranța participanților la traficul deja ultra îngreunat, poate fi acuzat de ceva? Măcar să știm. Se tot vorbește că banii care erau destinați acestui proiect dâmbovițean au fost afluiți spre alte zone ale țării. Pe principiul ia de la săraci și dă la bogați.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Fondurile europene prin PNRR sunt condiționate de reforme structurale

Publicat

pe

În timp ce tot mai multe țări au obținut acordul Comisiei Europene, Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) propus de România a fost respins pentru a treia oară. Situația este una dramatică – atrage atenția liderul PRO România Dâmboviţa, Adrian Țuțuianu. Este ca și cum țara noastră „merge la un examen, pentru care încă nu i-a fost primit dosarul de candidatură”.

„Este foarte posibil ca, în 2026, când vom ajunge la momentul de bilanț, să constatăm că România nu a fost în stare să preia nici măcar în parte sumele alocate prin acest program. Ne putem trezi ca, din aproape 30 de miliarde, să nu luăm nimic sau să luăm foarte puțin”, a punctat Adrian Țuțuianu.

Declarația ar putea părea una eminamente politică, dacă nu ar fi fost însoțită și de o analiză clară asupra Programului Național de Redresare și Reziliență, semnată de liberalul Sorin Ioniță, care a evidențiat următoarele aspecte:

1. PNRR nu este un tip de PNDL, prin care să depui un proiect și să primești niste bani;
2. PNRR nu seamănă nici cu fondurile structurale europene, unde, de asemenea, pui proiecte pe axele de finanțare deschise pe diverse programe;
3. PNRR este condiționat de realizarea unor reforme structurale.

„Este un fel de MCV, dacă vreți. Ai făcut reforma, primești banii. Nu ai făcut-o, nu primești banii și, de exemplu, Guvernul României și-a asumat că face câteva reforme în sectoare care sunt importante: Reforma pensiilor – până acum nu s-a făcut nimic; Reforma salarizării – până acum au fost doar vorbe legate de nivelul unor sporuri; Reforma fiscală și, în special, digitalizarea în domeniul fiscal, în așa fel încât să putem să știm mai bine cine și ce are de plătit și să creștem gradul de colectare – s-a făcut un singur lucru, în parte, fiindcă s-a amânat termenul, este vorba de conectarea caselor de marcat la sistemul centralizat care să permită în timp real să cunoaștem ce operațiuni comerciale se fac și, de asemenea, și-a asumat Guvernul României o Reformă a administrației publice.

Ca să înțelegem, nu-i suficient să te duci la Bruxelles să spui că ai o listă de proiecte, trebuie să rezolvi aceste reforme structurale ca și condiție obligatorie pentru a putea atrage banii. Rezultă că ai putea să ai aprobare pe un proiect, să faci lucrări și PNRR să nu-ți deconteze contravaloarea acestora pe motiv că reforma structurală de care ține respectiva măsură nu a fost realizată.

Riscăm, din cauza incompetenței, nepregătirii profesionale, incapacității de a construi proiecte pe termen lung și cu viziune, să înregistrăm încă un eșec. Și este un eșec pe care trebuie să-l punem în dreptul întregului Guvern, dar cu o notă specială pentru ministrul Ghinea.

De fapt, putem constata că toți miniștri care vin de la USR PLUS sunt catastrofali în modul în care gestionează ministerele pe care conduc. Începem cu Ghinea, care nu reușește să facă absorție pe fondurile structurale 2014-2020, continuăm cu același Ghinea, care nu reușește să obțină un acord pe PNRR și continuăm tot cu Ghinea, care nu a făcut nimic pentru pregătirea exercițiului financiar european următor. Apoi, îi adăugăm pe Drulă (Drumuri), pe Năsui (Economie) și pe Stelian Ion (Justiție)”, a declarat Adrian Țuțuianu – vicepreședinte PRO România la nivel național.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT