Connect with us

Dâmboviţa

Fondurile nerambursabile ajunse în Dâmbovița în ultimii 4 ani, argumentul PSD în fața PNL

Publicat

pe

Frustrările politice nu-şi au rostul în judeţul Dâmboviţa anului 2020! Este replica PSD la atacul lansat de liberali, care i-au acuzat că sunt singurii vinovați de nerealizările în plan socio-administrativ. Într-o încercare de a pune capăt pe viitor acestor discuții sterile și fără rost, social-democrații au punctat în comunicatul remis către mass-media și sumele nerambursabile ce au fost atrase în județul Dâmbovița în ultimii 4 ani.

„Proiectele implementate în judeţul Dâmboviţa, din 2016 până astăzi, nu pot fi negate şi nici măcar ignorate de aşa-zisa opoziţie dâmboviţeană. Înfoierea calităţii de ales dâmboviţean, doar prin comunicate de presă, nu credem că este un câştig pentru cei care, la un moment dat, au decis să crediteze PNL Dâmboviţa ca fiind o soluţie pentru problemele lor.

Îi scuzăm pe aleşii PNL Dâmboviţa că habar nu au cum stau lucrurile într-un partid care îşi dă cu adevărat interesul pentru acest judeţ. Pot învăţa de la PSD ce înseamnă să fii aproape de oameni şi să lucrezi, atât pentru pentru cei care te-au votat, cât şi pentru cei care au avut altă preferinţă politică. Un partid care îi respectă pe dâmboviţeni, cel puţin o dată pe lună, are întâlniri cu primarii acestora sau cu reprezentanţii lor din tot judeţul, pentru a veni în întâmpinarea problemelor lor. Concluziile şi nevoile acestora ajung de la reprezentanţii PSD din Consiliul Judeţean Dâmboviţa la conducerea Consiliului. Acestea se transformă în iniţiative şi sunt propuse de către conducerea Consiliului, în calitate de for Executiv, consilierilor judeţeni care fac parte din forul deliberativ denumit Consiliu Judeţean.

Proiectele şi iniţiativele care se materializează prin adoptarea unor hotărâri de Consiliu Judeţean sunt rezultatele acestor întâlniri. Ceea ce nu ştiu reprezentanţii PNL Dâmboviţa este că, după ce au fost validaţi în funcţii de consilieri locali, promisiunile făcute în campania electorală trebuie să se materializeze. Or, acest lucru înseamnă că trebuie să munceşti, să ştii care sunt nevoile dâmboviţenilor şi să ÎNCERCI să propui ceva în interesul oamenilor.

De asemenea, după o lungă prezenţă fizică a unora dintre aceştia prin Consiliul Judeţean Dâmboviţa, ne-am fi aşteptat să înţeleagă că, pe lângă activitatea de a aduce amendamente unor iniţiative ale PSD, trebuie să mai faci şi altceva, nu doar să aştepţi pe margine.

Pentru că, doar comentând, liberalii riscă să introducă termenul de “chibiţ” şi în viaţa politică dâmboviţeană.

Şi pentru a pune punct acestor discuţii sterile, le aducem la cunoştinţă următoarele sume care au ajuns în judeţul Dâmboviţa, din 2016 până în prezent, prin PNDL 1, PNDL 2 şi CNI:
– investiții realizate pe județ 217.431.192,13 RON;
– investiții în derulare pe județ 710.319.018,77 RON;
– investiții contractate pe județ 230.424.675,40 RON;
– investitii implementate de CNI 144.390.316,47 RON.

Valoare totală a proiectelor de investiții Dâmboviţa 1.302.565.202,77 RON.

Investiții realizate cu fonduri europene în judeţul Dâmboviţa, tot din 2016 până astăzi, prin Programul Operational Infrastructura Mare, Programul Operațional Regional, Programul Operațional Capital Uman şi Programul Operațional Capacitate Administrativă:
– investiții contractate cu fonduri europene 851.030.935 RON;
– investiții în derulare cu fonduri europene 818.948.045 RON;
– investiții finalizate cu fonduri europene 32.082.889 RON”.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Dâmboviţa

Coaliția de Centru-Noapte stinge lumina pentru 4,6 milioane de români. VIDEO

Publicat

pe

Deputatul PSD de Dâmbovița Radu Popa este atent la toate manevrele legislative pe care le tot face actualul Guvern al Coaliției PNL – USR PLUS UDMR, pe care el o numește „de Centru-Noapte”. Scopul vădit al puterii este acela de a manipula și induce în eroare, în plan concret neîntâmplându-se nimic. Așa se pune pe tapet acum ideea cu consumatorul vulnerabil și intenția falsă că va fi sprijinit de Guvernul Cîțu.

Radu Popa demontează toată această făcătură pusă la cale de ministrul Muncii, Raluca Turcan, care zice că ar găsi bani pentru acestă categorie socială defavorizată, inventând o supraimpozitare. Textul publicat de deputatul social democrat este bine articulat, demască lucrătura și dă totodată soluții pertinente pentru rezolvarea adevărată a acestei situații.

„Cu o inconștiență veselă, Coaliția de Centru-Noapte se grăbește cu adoptarea unei Legi care reglementează consumatorul vulnerabil, chiar dacă această sentință socială era previzibilă încă de anul trecut când a apărut necesitatea transpunerii Directivei EU 944/2019, având ca termen 01.01.2021.

Din păcate, la data adoptării Legii Bugetului, sumele prevăzute pentru sprijinirea acestor categorii sociale lipseau cu desăvârșire. Astăzi, mintea Ralucăi Turcan crede le ia din supraimpozitarea altor sectoare de parcă problema socială a consumatorului vulnerabil ar fi o temă a companiilor din pieței de energie și așa devalizate și chinuite de lipsa de viziune a Ministrului Energiei.

Efectele principale ale acestei abordări sunt două: categorii largi de populație continuă să se zbată la limita sărăciei energetice și RĂMÂN vulnerabili într-o piață liberă. ADICĂ LEGEA NU ÎȘI ATINGE OBIECTIVELE!

Însă, în mod brutal, Guvernul vrea să facă abstracție de o mare parte dintre acești oameni-se observă că numărul cosumatorilor vulnerabili pe consumul de energie electrică imaginați de legea Turcan este extrem de mic.

Această abordare este inacceptabilă atât pentru că numărul de oameni în situația de vulnerabilitate este îngrijorător de mare dar și pentru că astfel de abordări ne-ar scoate din condiția umană.

Conform statisticilor ANRE realizate pe baza analizei comparate a facturilor, în România 4,6 milioane de români nu consumă mai mult de 55kwh/lună, consumul mediul lunar însumat, în medie, al unui bec și al unui frigider.

În acest moment doar 35% din cele 8,5 milioane de locuinţe din România sunt conectate la gaz metan și am citit un studiu ACER care arată că 11% din populația României se încadrează în definiția ”consumatorului vulnerabil”. Ori masa aceasta de populație e înspăimântător de mare, dacă facem o comparație cu Polonia și cu Ungaria care au doar 0,8%-0,9% dintre consumatori considerați vulnerabili.

Guvernele PSD au lucrat la o formă a legii și o definiție a consumatorului vulnerabil era pregătită. Azi au venit specialiștii în aria cercului și au distrus tot.

În legea Turcan, definiția consumatorului vulnerabil este greșită pentru că suprapune conceptul de ”sărăcie energetică” cu cel de “consumator vulnerabil”.
“Proiectul de lege are ca obiect stabilirea criteriilor de incadrare in categoria consumatorilor vulnerabili de energie și reglementarea masurilor de protectie sociala pentru aceștia și, în special, accesul la resursele energetice pentru satisfacerea nevoilor esenfiale ale gospodăriei in scopul prevenirii și combaterii saraciei energetice.” Acest fapt a devenit posibil pentru că nu există criterii clare de definire a consumatorului vulnerabil și asta e foarte grav pentru că îngreunează rezolvarea problemei.

Guvernele PSD au lucrat la soluția problemei. Exista o propunere în Legea Energiei care definea consumatorul vulnerabil ca fiind ”clientul final aparţinând unei categorii de clienţi casnici care, din motive de vârstă, sănătate sau venituri reduse se află în risc de marginalizare socială şi tocmai pentru prevenirea acestui risc, beneficiază de măsuri de protecţie socială de natură financiară şi de alte facilităţi. Măsurile de protecţie socială, precum şi criteriile de eligibilitate pentru acestea se stabilesc prin legi speciale, iar facilităţile se stabilesc prin reglementări ANRE”

Totodată pentru aplicarea facilităţilor, e nevoie de stabilirea şi a altor categorii de clienţi vulnerabili: consumatorii a căror viaţă sau sănătate este în pericol iminent în cazul deconectării de la alimentarea cu energie electrică, consumatorii cu dizabilităţi sau deficienţe fizice sau mentale sau cu boli grave, consumatorii în vârstă de peste 65 ani care locuiesc singuri sau împreună cu persoane din aceeaşi categorie de vârstă”

Azi pentru 4,6 milioane de oameni, Coaliția de Centru-Noapte stinge lumina.

CE AR FI TREBUIT FĂCUT:

1. Să renunțăm la politicianism și să apelăm la specialiști.
În interiorul comisiei comune a Parlamentului/Industrie,Servicii+Economie/ trebuie să constituim un grup de lucru compus din specialiști din toate partidele,Min. Finanțelor și ANAF-care să livreze datele despre venituri, INS-baza centralizată de date, Min. Muncii-bugetările pe venituri și asistență socială, MAI-să susțină prin prefecturi și IPJ, ANRE-baza de date pe consum, TLE-date tehnice despre rețele și capacități. Aceștia să livreze și să asume datele statistice din interiorul viitoarei legi. Ulterior, acest cadru de lucru interinstituțional configurează profilul cosumatorului vulnerabil și îl face criteriu pentru acordarea sprijinului financiar.

2. Pe baza datelor rezultate mai sus, instituim un standard anual de consum al populației prin care sa fie determinat caracterul vulnerabil al consumatorului.

Înainte de orice trebuie definite clar și predictibil criteriile pentru consumatorii vulnerabili, apoi trebuie estimat numărul acestora, apoi trebuie asigurată resursa bugetară. Orice. ANRE a analizat consumul populației pe baza facturilor distribuitorilor și a rezultat că 4.3 milioane de oameni consumă >50 kWh. Aceste persoane identificate pot fi reanalizate prin anchete sociale făcute de UAT’urile de reședința ale beneficiarilor și astfel va fi determinat caracterul social al beneficiarului.
3. Apoi, sumele acordate drept suport financiar ar trebui să ajungă direct la distribuitorii de utilități și aceștia să le compenseze în factura clientului, prin norme acceptate de ANRE-practica europeană.
4. BUCUREȘTI-caz-școală pentru sistemul de energie termică cu multiplicări periculoase și în alte municipii.
În forma actuală, legea este imposibil de aplicat în București și în alte orașe unde încălzirea centralizată încă acoperă un număr mare de consumatori, datorită dezastrului din sistemul de termoficare. Dacă dăm ajutor financiar populației și consumatorul eventual, alege, să se mute pe furnizori de energie electrică, eventuala renunțare a 50% dintre clienții ELCen la branșamente și intrarea lor in rețeaua TransElectrica (TLE) va duce la prăbușirea rețelelor electrice din cauza gradului lor de uzură morală și tehnică. Rețeaua TLE din București a fost construită în anii 60-70 atunci când consumatorii casnici de energie electrică erau de 10x mai puțini iar capacitatea de transport era dimensionată pentru acest volum de consum. În ultimii 20 de ani, investitițiile în retehnologizarea rețelelor au fost la 30% din necesar și consecința acestei inconștiențe criminale e că astăzi Bucureștiul pare un european așezat pe un fundament medieval”.

Citește în continuare

ALEGERI

Alexandru Ţachianu, candidatul PSD pentru primar la Braniștea la alegerile din iunie 2021

Publicat

pe

Comuna Braniştea va intra din nou în febra alegerilor. Locuitorii aşezării de la marginea oraşului Titu vor trebui să meargă la vot pentru a-şi desemna un nou primar.

Marian Ţachianu, cel care a beneficiat de încrederea electoratului brăniştean la alegerile locale din toamna anului trecut, reprezintă acum judeţul Dâmboviţa în Parlamentul României. Acest lucru reprezintă o onoare pentru localitate şi un avantaj. Fostul edil contribuie, prin prestaţia sa ca înalt demnitar, la conturarea şi materializarea unor proiecte importante pentru comunităţile rurale, pentru administraţiile publice. Nu mai vorbim de faptul că Marian Ţachianu nu a pornit spre Parlament şi a lăsat comuna vraiştea. A materializat o mulţime de proiecte socio-edilitare care îi face invidioşi, prin structură, arhitectură şi eficienţă, pe mulţi edili chiar de oraşe şi municipii.

Braniştea dispune de o şcoală concepută după un proiect unic, în ton cu arhitectura europeană, dar și cu calde accente brâncoveneşti. Centrul Cultural respectă aceleaşi concepte arhitecturale, grădiniţa care se apropie de faza finală a lucrărilor, la fel.

Şi, pentru că brandul politico-administrativ Ţachianu este unul de valoare iar cetăţenii şi-au exprimat total încrederea în fostul edil, evident, situaţia a impus o undă de continuitate. Aşa că, la alegerile locale parţiale care se vor desfăşura pe 27 iunie 2021, pentru postul de primar al comunei Braniştea, va candida, din partea PSD, Alexandru Ţachianu – fiul deputatului Marian Ţachianu.

Organizaţia PSD Dâmboviţa a validat cu unanimitate de voturi candidatura tânărului Alexandru Ţachianu. Preşedintele social-democraţilor dâmboviţeni, Corneliu Ştefan, ne-a declarat că are ferma convingere că reprezentantul PSD va câştiga alegerile. În afară de tinereţe şi vigoare, Alexandru Ţachianu are şi experienţa de conducere a unor structuri organizaţionale, pornind de la nivel local – manager de proiecte la GAL Titu şi până la poziţii în administraţia centrală, respectiv preşedinte al Agenţiei Domeniilor Statului şi subsecretar de stat în Ministerul Agriculturii.

„Alexandru Ţachianu a demonstrat că are capacitate organizatorică, are capacitatea de a dezvolta comunitatea locală. Cu siguranţă, sprijinit de oamenii din comună, de noi toţi, Alexandru Ţachianu va fi viitorul primar al comunei Braniştea și va duce mai departe proiectele de dezvoltare demarate de administraţia PSD”, a precizat Corneliu Ştefan.

Alexandru Ţachianu, cu emoţie, dar coerent, concis, calm și expresiv, a vorbit despre noua misiune pe care şi-a asumat-o, aceea de a participa la alegerile locale pentru ocuparea funcţiei de primar, preluarea conducerii administraţiei publice de la Braniştea şi continuarea proiectelor de dezvoltare socio-edilitare. Alexandru Ţachianu a expus câteva dintre proiectele care trebuie preluate rapid şi materializate în următorii ani, respectiv reţelele de canalizare şi alimentare cu gaze naturale. Primul proiect se află în faza de lucru, iar cel de-al doilea în proiectare. A mai spus tânărul viitor primar al Braniştei că urmează să fie dată în folosinţă o grădiniţă cu program prelungit şi un dispensar medical. De asemenea, sre de gând să amenajeze locuri de joacă şi de agrement pentru copiii şi tinerii din comună.

Unul dintre dezideratele sale este acela de a atrage în localitate investitori care, în afară de absorţia forţei de muncă locală, să contribuie şi la sporirea bugetului comunei, unul destul de mic în momentul de faţă.

Alexandru, senin și dezinvolt, a făcut faţă şi unor întrebări ingenioase, cu tentă provocatoare şi, în alte situaţii,generatoare de timorare comunicaţională. A mărturisit jurnaliştilor că este mândru de faptul că este fiul lui Marian Ţachianu şi de faptul că va putea duce mai departe proiectele lansate de tatăl său. Alexandru a spus că îl va avea în permanenţă alături pe deputatul Ţachianu care dispune de o vastă experienţă administrativă şi care niciodată nu s-a rupt de comună.

„Un om cu experinţa tatălui meu nu se găseşte pe toate drumurile. Voi apela ori de câte ori este nevoie la sfaturile sale”, a spus tânărul candidat PSD pentru postul de primar al comunei Braniştea.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT