Connect with us

Ialomiţa

La un pas să ardă de vie în locuință, din cauza unui chibrit scăpat pe saltea!

Publicat

pe

Sursa foto: ISU Ialomița

Pompierii din Ialomița au intervenit, noaptea trecută, pentru stingerea a două incendii, unul dintre ele soldat cu o victimă. Este vorba despre o femeie de 63 de ani, cu afecțiuni medicale, care locuia în garsoniera unde a izbucnit incendiul, situată la etajul patru al unui bloc din Fetești. Victima a fost găsită pe casa scării, unde a fost scoasă de vecini. Din păcate, aerul irespirabil i-a pus în imposibilitatea de a coborî până la parter. Pompierii au avut nevoie de măști de oxigen pentru a ajunge până la femeie. Aceasta a fost scoasă din imobil semiconștientă și cu arsuri de gradul I și II pe suprafețe mici de pe față și o coapsă. Echipajul SMURD a transportat-o de urgență la spital.

„De la același etaj, pompierii au mai evacuat o femeie de 52 de ani cu nepotul său de 3 ani și un patruped, cărora li s-a acordat primul ajutor medical de către o echipă medicală de la Serviciul Județean de Ambulanță Ialomița. Femeia a refuzat transportul lor la spital, alegându-se doar cu o sperietură. Alte 10 persoane s-au autoevacuat de la etajele inferioare ale blocului de locuințe, iar incendiul a fost stins operativ de pompieri.

Din declarațiile locatarei care se ocupa de îngrijirea persoanei afectate, un băț de chibrit aprins scăpat de ea pe salteaua patului și materialul combustibil din care aceasta era confecționată au făcut ca arderea să se producă rapid, înghițind imediat patul și o altă canapea, precum și mobilierul din bucătărie, cu degajări mari de fum”, se precizează într-un comunicat remis de ISU Ialomița.

Sursa foto: ISU Ialomița

Un alt incendiu a izbucnit într-o gospodărie din Drăgoești la miezul nopții trecute, în jurul orei 00.30. La sosirea echipajelor de pompieri, focul se manifesta la acoperișul casei și la o anexă gospodărească. Au ars acoperișurile celor două imobile, pe o suprafață de aproximativ 40 mp, respectiv 30 de mp, 8 cutii-stupi de albine și s-au degradat 1 frigider, 200 kg de miere și 7 cutii-stupi de albine. Focul a izbucnit, cel mai probabil, din cauza unui cablu electric defect, neizolat corespunzător sau cu izolația deteriorată al unui aparat electric, care a produs un scurtcircuit electric.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Târgovișteanul Iulian Mareș a fost numit administrator public al orașului Fierbinți-Târg, județul Ialomița

Publicat

pe

Iulian Mareș, președintele Asociației Balkan Development Support, a fost numit, astăzi – 15 octombrie 2021, city-manager al orașului Fierbinți-Târg, județul Ialomița, cunoscut mai degrabă ca localitatea unde se filmează serialul „Las Fierbinți”.

„Este o provocare pe care am acceptat-o având convingerea că voi putea contribui mai mult decât am putut până acum la dezvoltarea unei comunități în care am venit în urmă cu șase ani, orașul Fierbinți-Târg, din județul Ialomița.

În situația mea profesională și cea personală, voi fi în continuare conectat în mod natural de alte două orașe, București și Târgoviște, mult mai mari și mai dezvoltate. Le voi lua ca reper.

Adresez mulțumiri sincere domnului primar Iusein Iuksel pentru mandatul de încredere acordat. Consider că putem construi împreună o echipă performantă, care să includă suporteri ai proiectelor noastre viitoare, de aici și din multe alte părți ale țării și nu numai.

Fierbinți-Târg trebuie să devină oraș în adevăratul sens al cuvântului, iar pentru asta trebuie să fie deschis la parteneriate interne si externe”, spune proaspătul administrator public al orașului Fierbinți-Târg.

Iulian Mareș are 42 de ani și este de fel din Târgoviște. A învățat la Colegiul Constantin Carabella Târgoviște, apoi și-a continuat studiile la Universitatea din București, promoția 2003. Este jurnalist și absolvent de științe politice.

În ultimii 2 ani, a fost implicat în numeroase proiecte de dezvoltare în orașul Fierbinți-Târg. De asemenea, a păstrat legătura și cu factorii de decizie din județul natal. Spre exemplu, în luna iunie 2021, Iulian Mareș a organizat o întâlnire cu președintele CJ Dâmbovița – Corneliu Ștefan, cu care a dezbătut perspectiva ca un fond internațional de investiții, specializat în agricultură și industrie alimentară, să realizeze un astfel de proiect în județul Dâmbovița, cu aport de expertiză din partea unor companii olandeze.

Citește în continuare

ACTUALITATE

S-a interzis circulația persoanelor nevaccinate în municipiul Slobozia. Detalii aici!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Municipiul Slobozia, județul Ialomița, este de astăzi, 15 octombrie 2021, sub incidența Hotărârii 217/2021 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, prin care au fost instituite restricții specifice măsurii carantinei, în sensul că se interzice „circulaţia şi staţionarea în spaţii publice a persoanelor nevaccinate, cu excepţia motivelor bine justificate, pe baza declaraţiei pe proprie răspundere (se poate redacta şi de mână), legitimaţiei de serviciu sau a adeverinţei eliberate de angajator”.

Art. 2. Se instituie următoarele măsuri obligatorii în localitate:
– identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori adresa declarată în zona menţionată la art. 1;
– limitarea la maximum a deplasării persoanelor nevaccinate şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri; ieşirea persoanelor nevaccinate din locuinţă este permisă doar pe bază de declaraţie pe propria răspundere, legitimaţie de serviciu sau adeverinţă eliberată de angajator, după caz;
– pentru intervalul orar 05,00—20,00, în interiorul localității, se interzice circulaţia tuturor persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, cu următoarele excepţii:
– deplasarea persoanelor vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare sau certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, prin prezentarea documentului care atestă trecerea prin boală;
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
– deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesităţile de bază ale persoanelor, precum şi bunuri necesare desfăşurării activităţii profesionale;
– deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
– deplasările scurte, în apropierea locuinţei / gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi sportive de echipă), precum şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
– deplasarea în scopul donării de sânge/plasmă la centrele de transfuzii;
– deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
– deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
– deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
– îngrijirea sau administrarea unei proprietăţi din altă localitate;
– participarea la programe sau proceduri în centrele de tratament;
– pentru achiziţia, service-ul, efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
– eliberarea de documente necesare pentru obţinerea unor drepturi prevăzute de lege;
– alte motive justificate, precum: îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie;
-:îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
– participarea la activităţi religioase;
– deplasări ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu trenul, avionul, autocare sau alte
– mijloace de transport persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau oricare altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasări ale persoanelor pentru administrare de vaccin împotriva SARS-CoV-2.
– pentru intervalul orar 20,00—5,00 circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la pct. 3 lit. a), b), d), n), p) şi q).
– pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator sau o declaraţie pe propria răspundere;
– pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil;
– declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/gospodăriei/ locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura, precum şi intervalul orar necesar desfăşurării activităţii;
– în interiorul localităţilor se interzice circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri.
Art. 3. (1) Măsurile prevăzute la art. 2 nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare şi care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19;
(2) Măsurile prevăzute la art. 2 nu se aplică persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dar care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare şi care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin documente, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea acestora.

Art. 4. în localitate se instituie următoarele măsuri obligatorii pentru persoanele care se află în tranzit:
– se permite tranzitarea localității de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea în localitate;
– prin planul de măsuri întocmit de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Ialomița în colaborare cu Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Ialomița cu sprijinul administraţiei publice locale, se vor stabili căile de circulaţie care tranzitează zona respectivă.
Art. 5. În localitate se instituie următoarele măsuri suplimentare:
– se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie în toate spaţiile publice deschise;
– activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne. În interiorul lăcaşurilor de cult, activitatea este permisă cu respectarea condițiilor de 30% din capacitate, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare participant şi cu respectarea regulilor de protecţie sanitară;
– slujbele religioase cu caracter privat în lăcaşurile de cult (botezuri, cununii, înmormântări)
– se desfăşoară cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare participant şi cu respectarea regulilor de protecţie sanitară;
– desfăşurarea întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise este permisă cu respectarea condițiilor de 30% din capacitate și doar pentru persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare sau certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 sau persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 prin prezentarea documentului care atestă trecerea prin boală;
– este permisă organizarea evenimentelor private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), anterior programate, în spaţii închise şi/sau deschise cu respectarea condițiilor de 30% din capacitate și doar pentru persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare sau certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 prin prezentarea documentului care atestă trecerea prin boală;
– este permisă activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nonalcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul şi/sau exteriorul clădirilor, respectarea condițiilor de 30% din capacitate și doar pentru persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare sau certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 sau persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 prin prezentarea documentului care atestă trecerea prin boală. Pentru celelalte persoane se permite comercializarea produselor doar în sistem „take-away” (la pachet) şi/sau catering;
– activităţile de pregătire fizică a sportivilor profesionişti, legitimaţi şi/sau de performanţă în spaţii deschise şi/sau închise se realizează cu respectarea regulilor de protecţie sanitară şi distanţare între participanţi și doar de persoanele vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 şi pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare sau certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 prin prezentarea documentului care atestă trecerea prin boală. Este permisă participarea copiilor sub 12 ani care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv copiii care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Art. 6. În localitate se interzic următoarele activităţi:
– organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spaţii deschise.
– organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in;
– desfăşurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private;
– organizarea şi desfăşurarea de activităţi în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi/sau concerte;
– organizarea de evenimente şi/sau activităţi private pentru copii în spatii închise, cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc, excepţie făcând agenţiile cu sistem loto (bilete jucate în sistem automatizat) şi loz;
– toate activităţile şi competiţiile sportive, individuale sau colective, care se desfăşoară în spaţii închise sau deschise, cu excepţia celor profesioniste organizate de federaţiile de profil, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea 55/2000, cu modificările și completările ulterioare;
– organizarea pieţelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor şi pieţelor de vechituri în spaţii închise.

Art. 7. (1) Se limitează programul de lucru cu publicul al operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare şi nealimentare până la ora 20.00, cu excepţia farmaciilor şi a stațiilor de distribuţie carburant care pot avea program non-stop. Pentru limitarea aglomerărilor pe final de program, accesul în incinta acestor unități a persoanelor nevaccinate precum și a persoanelor care nu se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, este permis doar până la ora 19.00.
– Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor pe toată perioada programului de funcționare, la maximum 50% din capacitate, cu respectarea normelor de sănătate publică şi distanţare fizică.
– în cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană, cu respectarea normelor de sănătate publică şi distanţare fizică.

Art. 8. Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează localitatea vor putea efectua opriri/porniri doar în staţii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fîe respectate măsurile de distanţare fizică și normele de protecție sanitară.

Art. 9. Direcţia de Sănătate Publică Ialomița va întreprinde următoarele:
– analizarea oportunităţilor şi prioritizarea testării persoanelor, transmiterea solicitărilor de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate către Institutul Naţional de Sănătate Publică/Ministerul Sănătăţii;
– stabilirea unui calendar pentru dezinfectarea periodică a spaţiilor publice şi urmărirea îndeplinirii acestuia de către unitatea administrativ- teritorială în cauză;
– îndrumarea şi implicarea medicilor de familie de pe raza localităţilor în monitorizarea din punct de vedere medical a persoanelor izolate/carantinate la domiciliu şi acordarea asistenţei medicale populaţiei din zona respectivă (femei gravide, persoane în program de hemodializă, pacienţi oncologici etc.);
– supravegherea colectării deşeurilor medicale în cadrul contractual cu cabinetele
– medicilor de familie şi asigurarea respectării normelor specifice acestei activităţi.

Art. 10. Direcția de Sănătate Publică Ialomița va întocmi și va aduce la cunosțința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ialomița reevaluarea riscului epidimiologic la nivelul municipiului Slobozia din 7 în 7 zile, în vederea analizării măsurilor adoptate și adaptarea acestora contextului situației epidemiologice.

Art.11. Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu data de 15.10.2021.

Prezenta hotărâre va fi adusă la cunoştinţa celor în drept prin grija Secretariatului Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Ialomiţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT