Connect with us

ALEGERI

Cine este Claudiu Cezar Popescu și ce îl recomandă pentru a ocupa funcția de primar al orașului Găești

Publicat

pe

Nu întâmplător, contracandidații l-au atacat acolo unde au găsit punctul tare al CV-ului său: profesionalismul. Dar realitatea arată că nu i se poate reproșa nimic, din punct de vedere profesional lui Claudiu Cezar Popescu, director general adjunct în cadrul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), responsabil de Centrul Regional 3 Sud Muntenia, din care face parte și județul Dâmbovița.

Chiar dacă adversarii politici au încercat să îi aducă o serie de acuzații nefondate tocmai pentru a neutraliza partea cea mai importantă a carierei sale profesionale, Claudiu Popescu poate răspunde oricând la orice întrebare legată de activitatea sa în gestionarea fondurilor europene.

Rep. Ce vă recomandă, în primul rând, pentru funcția de primar al orașului Găești?

– Experienţa şi viziunea de dezvoltare. Am fost constructor, profesie pe care mi-am însuşit-o cu multă pasiune, atât ca angajat la stat, la începutul carierei, cât şi ca antreprenor. Am învățat ce înseamnă să lucrezi în domeniul privat, ceea ce mi-a adus un mare plus de înțelegere și abilitățile necesare pentru exercitarea funcțiilor de conducere pe care le-am avut ulterior.

Rep.Câți ani ați lucrat în AFIR?

– Peste 10 ani. Din 2010, îmi desfăşor activitatea la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). În ultimii trei ani, am fost director general adjunct, responsabil de Centrul Regional 3 Sud Muntenia, având în coordonare cinci județe. Tocmai de aceea, vin cu viziunea și cu experiența necesare pentru modernizarea orașului nostru, pentru un viitor mai bun, într-un oraș european.

Rep. Ce tipuri de proiecte ați gestionat?

– Mi-au trecut prin mână diverse tipuri de proiecte, de la facilitarea dezvoltării agricole și susținerea inițiativelor antreprenoriale, până la creșterea coeziunii sociale și comunitare, formarea de resurse umane, extinderea accesului la Internet, tehnologizare agricolă, informatizare, digitalizare, cercetare, inovare și multe altele. Am gestionat de la proiecte simple, precum „instalarea tinerilor fermieri”, până la proiecte de investiții complexe – investiții în unități agricole, în exploatații agricole, în unități de procesare și marketingul produselor agricole, achiziții de utilaje, lucrări de utilitate publică: apă, canal, drumuri, iluminat, etc. De asemenea, proiecte de investiții nonagricole, gen ateliere de reparații utilaje și auto, ateliere de servicii către populație, cabinete medicale, servicii de consultanță și consiliere, înființare servicii IT etc.

Rep. Câte proiecte v-au trecut prin mână, în toată această perioadă?

– Au fost de ordinul miilor, dacă ne gândim numai la ultimul program definanțare, 2014-2020, în care am gestionat circa 3.500 de proiecte. În cei peste 10 ani de activitate în cadrul AFIR, am facilitat implementarea a mii de proiecte cu fonduri europene, atât din poziții executive, cât și de management de top. Prin organizarea echipei și a comunității, accesarea de fonduri europene și dezvoltarea de proiecte, vom oferi copiilor noștri o comunitate dezvoltată, echilibrată și prosperă. Împreună creăm viitorul!

Rep. Ce înseamnă funcția de director pe care o ocupați, în cadrul AFIR? Care sunt responsabilitățile?

– Responsabilitățile sunt imense, plecând de la organizarea, coordonarea aprobarea și controlul activităților de evaluare și implementare a proiectelor de pe toată aria de responsabilitate, respectiv cele 5 județe arondate regiunii pe care o coordonez.

Rep. Cum descrieți principalele trei calități de lider care vă definesc și cât de relevante sunt pentru viitorul Primar al orașului Găești?

– În primul rând, bun organizator, bun coordonator, orientat spre viitor.

Rep. Care sunt cele mai importante probleme de rezolvat în orașul Găești, ce nu suportă amânare?

– Este esențială implementarea unor proiecte pentru fluidizarea traficului rutier, pentru că orașul nostru este deja sufocat. Găeștiul este un important nod rutier, fiind tranzitat de trei drumuri naționale și două drumuri județene, motiv pentru care, din cauza traficului foarte intens, a devenit sufocat. Situația este, pe zi ce trece, mai alarmantă. Mi-am propus construirea unei centuri ocolitoare pentru oraș. Acest lucru este posibil să se realizeze printr-o investiție separată de cea pentru proiectul drumului expres, ca investiție independentă, cu fonduri de la Uniunea Europeană și cofinanțare din partea Consiliului Județean și a Primăriei Găești. De asemenea, este nevoie de dezvoltarea integrată a fluxurilor și infrastructurii de transport, pentru a valorifica la maximum avantajul nostru de nod rutier și acces la Autostrada A1. Pe termen scurt, este nevoie și de efectuarea unui studiu de management al traficului, care să conducă la fluidizarea circulației, prin semaforizare inteligentă, sensuri giratorii, și nu numai. Am în vedere amenajarea de parcări mari, în zona de blocuri, iluminate și monitorizate, astfel încât căile de rulare să fie libere circulației, inclusiv pentru crearea posibilității de curățare zilnică; amenajarea unei parcări – posibil, supraterane – în zona pieței Sf. Ilie. Alte trei obiective importante sunt dezvoltarea transportului comun intern, prin introducerea de linii regulate de transport din toate cartierele orașului spre zona centrală – Primărie, Piață, Casa de Cultură, Poliție; amenajarea de puncte de încărcare gratuită pentru autovehiculele electrice, care să fie alimentate 100% cu energie verde și dezvoltarea de facilități reale, privind mobilitatea persoanelor cu handicap. Un alt proiect pe care-l am în vedere, poate la fel de important, este creșterea gradului de ocupare a forței de muncă, în Găești, ceea ce se poate realiza doar prin susținerea mediului de afaceri, încurajarea investițiilor și a antreprenoriatui, precum și gestionarea forței de muncă, sistematizat, la nivelul Primăriei. Toate celelalte proiecte legate de Școală, activități extrașcolare, viața culturală și facilitarea accesului la formare profesională se înscriu în aceeași direcție de dezvoltare.

Rep. Ați lansat o provocare: Găești Smart City. De ce este necesară digitalizarea serviciilor publice administrative?

– În primul rând, pentru că ne ajută să avem acces rapid la informațiile de care avem nevoie, online, fără să mai facem drumuri la Primărie și să așteptăm la cozi ca să intrăm în posesia lor. Și pentru ca, mai ales în situații ca cea prezentă, în care infectarea cu Covid-19 riscă să indisponibilizeze o întreagă structură din Primărie, cetățenii să nu se confrunte cu situația ridicolă în care să nu poată beneficia de serviciile administrative în format fizic. Pentru a ajunge la servicii de administrație publică de tip Smart, trebuie să gândim lucrul în format electronic ca fiind cel de bază, iar lucrul în format fizic ca fiind o soluție de redundanță, de backup, de pus la dispoziție pentru cei care nu se pot adapta la tehnologia informațională.

Rep. Ce mesaj aveți pentru găeșteni, cu mai puțin de o săptămână înainte de ziua votului?

– Avem nevoie de dezvoltare, pentru a aduce orașul Găești în topul localităților din România. Vă aștept la vot, pe 27 Septembrie! Doar împreună creăm viitorul!

Material la comanda PSD Dâmbovița. Cod unic mandatar financiar: 21200019

ACTUALITATE

PNL a câștigat alegerile parțiale organizate la Braniștea și Cojasca

Publicat

pe

Alegerile locale parțiale organizate, astăzi – 27 iunie 2021, în comunele Braniștea (pentru funcția de primar) și Cojasca (pentru Consiliul Local) au fost câștigate de PNL. Vom reveni.

Citește în continuare

ACTUALITATE

126 de sesizări în legătură cu alegerile din Braniștea și Cojasca. 97 nu s-au confirmat

Publicat

pe

În județul Dâmbovița, alegerile locale parțiale organizate în comunele Braniștea și Cojasca s-au derulat fără incidente deosebite care să afecteze desfășurarea procesului de vot – informează Inspectoratul Județean de Poliție.

Totuși, până la ora 16:00, au fost înregistrate 126 de sesizări referitoare la posibile fapte care au legătură cu procesul electoral. 97 dintre acestea nu s-au confirmat, iar celelalte 29 sunt în curs de verificare.

Exemple:

Polițiștii din cadrul Secției nr. 3 Poliție Rurală Butimanu au fost sesizați prin S.N.U.A.U. 112 cu privire la faptul că ocupanții a două autoturisme transportă alegători la secțiile de votare și le oferă bani pentru a-i determina să voteze candidații unei organizații politice. În cauză, polițiștii au întocmit un dosar penal, fiind efectuate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de coruperea alegătorilor, faptă prevăzută de art. 386 din Codul Penal.

De asemenea, polițiștii de la Secția nr. 3 au fost sesizați și cu privire la faptul că ocupanții unui autoturism, respectiv doi bărbați de 23 de ani, oferă bani alegătorilor pentru a-i determina să nu voteze candidații unei organizații politice. În cauză, polițiștii au întocmit un dosar penal fiind efectuate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de coruperea alegătorilor, faptă prevăzută de art. 386 din Codul Penal.

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Titu au fost sesizați cu privire la faptul că în localitatea Braniștea, alegătorii sunt aduși la vot cu autoturisme de diverse persoane, iar înainte de a părăsi autovehiculul le este indicat pe un buletin de vot anulat ce candidat să voteze. În urma verificărilor efectuate, până la acest moment, polițiștii au stabilit că aspectele semnalate nu se confirmă.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT