Connect with us

ACTUALITATE

DN71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia, sub zodia blestemului!

Publicat

pe

Modernizarea DN 71, Bâldana-Târgoviște-Pucioasa-Sinaia, este parcă intrată sub zodia blestemului. Toate demersurile inițiate de politicienii dâmbovițeni de-a lungul timpului, aproximativ 20 de ani, indiferent de culoarea politică, au fost încununate de insucces. Exact în momentul în care exista siguranța și premisa că proiectul va intra în linie dreaptă apare ceva care îl oprește brusc. Acest fapt ne face să credem că, de fapt, pe undeva, nu se vrea modernizarea acestei importante căi rutiere pentru economia și viața socială a acestui județ. Probabil nu există fonduri pentru această investiție, sunt alte reguli neștiute de noi, muritorii de rând, și suntem duși cu zăhărelul până în ultima clipă, când totul se prăbușește ca un castel de nisip.

A fost bine, prolific, pentru actualii guvernanți de la PNL să acuze PSD, în campania electorală pentru parlamentare, că nu a realizat acest drum, să se laude că vin ei și pun lucrurile în ordine. Ludovic Orban a fost la Târgoviște și a vorbit, sigur pe el, de încheierea procedurilor și de pornirea lucrărilor. Actualul lider al liberalilor dâmbovițeni, senatorul Virgil Guran, anunța cu mare fală în Piața Tricolorului, pe 27 noiembrie 2020, că s-a semnat contractul de proiectare și execuție a DN 71. Ce mai, emoții, tensiune înaltă! Și, din nou, aflăm că totul s-a transformat într-o petardă fâsâită.

La finele anului 2020 a fost semnat contractul cu asocierea Aqua Parc SRL – Mavgo Holding SRL –HydrostroY AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – Bdu Maxi Construct SRL, pentru lotul 1- Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulatie și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Sector 1: Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 – Drum la 2 benzi) . Valoarea contractului este de 587.664.162 de lei (fără TVA), valoarea totală estimată a contractului fiind în prima fază de 670.351.901 de lei (fără TVA). Inițial, proiectul avea două loturi, dar Lotul 2 a fost anulat administrativ. Până când, nu se știe. Este vorba despre tronsonul Târgoviște – Sinaia km. 51+041 – km. 109+905, drum la 2 benzi. Valoarea estimată a contractului pentru Lotul 2 a fost de 896.679.930 de lei, fără TVA.

„Pentru primul lot atribuit există posibilitatea de subcontractare pentru următoarele activități:
– elaborare documentații tehnice, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de execuție, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică din partea proiectantului;
– relocare rețele electrice, rețele iluminat public, rețele transport și distribuție gaze naturale, rețele transport țiței și motorină, rețele de telecomunicatii, rețele de apă și canalizare
– relocare, mutare, protejare cabluri CF și lucrări îmbunătățiri funciare;
– realizare studiu geotehnic;
– identificare și curățare teren de muniții neexplodate;
– realizare studii topografice;
– activități de execuție piloți forați;
– servicii arheologice;
– realizare de marcaje rutiere;
– sistem de drenare/scurgere ape pluviale, acces proprietăți, podețe, parcări. Proiectul va fi finanțat din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM”, precizează publicația Arena Construct.

Iată ce scria în luna august 2020 pe pagina sa de Facebook deputatul Cătălin Drulă de la USR-PLUS, actualul ministru al Transporturilor. Demnitarul înfiera, mânios, modul în care decurg lucrurile la acest proiect. Ba chiar dădea soluții.

„Licitația pentru sectorul Târgoviște-Sinaia tocmai a fost anulată pentru că nu a depus nicio firmă ofertă. Pentru sectorul Bâldana-Târgoviște a fost depusă o singură ofertă, de către o firmă (AQUA PARK SRL) care potrivit presei este apropiată de Ionel Arsene (PSD Neamț) și al cărei patron e trimis în judecată pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani.

Licitația a fost lansată în februarie 2019. După 18 luni, acesta este REZULTATUL! Au fost interesate în total zeci de firme de această licitație (45 de companii înscrise inițial), dar nu au depus oferte. De ce? Pentru că documentația acestui proiect și condițiile CNAIR sunt atât de proaste încât nicio firmă serioasă nu e interesată!

Jale. Dezastru. Bătaie de joc. Sunt cuvinte prea slabe ca să descrie ce face CNAIR și Ministerul Transporturilor cu legătura București-Târgoviște și Târgoviște-Sinaia. Cât de incompetent și de lipsit de viziune să fii ca în 2020 să nu construiești sectoare de drum nou care să ocolească localitățile de pe traseu și în schimb să lățești drumul ca o pistă pentru avioane prin mijlocul satelor? În condițiile în care e relief ca în palmă pe Bâldana-Târgoviște (sector pe care e prevăzută dublarea) și loc berechet să construiești în afara localităților.

Practica nocivă a lărgirii drumurilor naționale PRIN LOCALITĂȚI în zone de șes, trebuie să se oprească! E mai scump de construit prin localități pentru că ai utilități de relocat, accese în curți, exproprieri mai scumpe, execuție a drumului sub trafic, deci cu limitări. Nu mai vorbim de efectul asupra oamenilor din acele sate și pierderile de vieți inevitabile (accidente cu pietoni).

Cât de încuiat la minte să fii să construiești așa ceva în 2020 în loc să faci bypass-uri la localități (pentru cine știe, așa cum e la DN5 Adunații Copăceni, de exemplu?). Istoria acestui proiect este pe cât de tristă, pe atât de revoltătoare.

În 2008 Consilier Construct SRL face un Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia pentru 1 milion de lei. În 2011 se semnează un contract de modernizare pe drumul existent: o reasfaltare de fapt, pentru 138 de milioane de lei cu UMB, contract reziliat ulterior fără să înceapă vreodată.

În 2015 insistă în prostie CNAIR și actualizează studiul de fezabilitate pentru încă 1,2 milioane de lei cu CONSITRANS+SEARCH. Tema de proiectare este aceeași: modernizare pe amplasamentul existent, dar apare lărgirea (dublarea) pe Bâldana-Târgoviște.

În februarie 2019 se licitează (pe baza acestui SF din 2015) proiectarea și execuția cu valoare estimată: Bâldana-Târgoviște 670 milioane lei, Târgoviște-Sinaia 900 milioane lei.

Deznodământ după 18 luni, săptămâna aceasta: se anulează Târgoviște-Sinaia din lipsă de oferte și Bâldana-Târgoviște primește o singură ofertă de la o firmă cu probleme de integritate, conform presei.

Soluțiile sunt clare și înseamnă așezarea proiectului pe baze solide:
– Proiectarea cu o firmă serioasă, pentru o valoare corectă, a unui drum expres cu ocolirea localităților de pe traseu, pe sectorul cu relief ușor.
– Finanțarea europeană există, de altfel proiectul este prins în Master Plan ca drumul „Trans Regio Chindia”, cu punctaj mare. Nu-i așa că Trans Regio sună a drum nou/european, nu chinuiala asta de anii ’50 pe care și așa nu e în stare CNAIR s-o facă?
– Licitarea execuției lucrărilor pe baza proiectului tehnic serios, detaliat (conform pct. 1). Atunci vom avea și oferte, va fi și concurență și vom obține un preț corect și un drum modern pentru România”, spunea, pe 20 august 2020, Cătălin Drulă.

Acum, văzând cum stau lucrurile cu acest drum a cărei modernizare pare a fi pusă sub semnul blestemului, ministrul Transporturilor care, în perioada cât a stat în Opoziție, tot a criticat derularea acestui proiect, a trimis Corpul de Control la Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) pentru a verifica atribuirea contractului de 120 de milioane de euro la finalul anului 2020 către o firmă înființata de un om de afaceri care este trimis în judecată pentru evaziune fiscală și participare la un grup infracțional organizat . Norocul acestui județ să pice numai între niște clinciuri ciudate. Se pare că, în urma acestui control dispus de ministrul Cătălin Drulă, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră a dispus rezilierea contractului de modernizare a DN 71 Bâldana-Târgoviște.

„Joi, 14.01.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului “Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1) : Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație“.

Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual. Astfel, CNAIR a decis executarea sumei de 6.300.000 lei aferentă Scrisorii de Garanție de participare și rezilierea contractului. Precizăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 15 zile de la notificarea Antreprenorului”, se arată în comunicatul CNAIR.

Fostul deputat PSD Ionuț Săvoiu, unul dintre politicienii dâmbovițeni care a luptat pentru materializarea acestui proiect și care cunoaște în amănunt toate dedesubturile și chichițele, spune că Dâmbovița a primit o nouă lovitură prin stoparea, încă o dată, a acestei importante investiții… Ba mai mult, precizează Ionuț Săvoiu, refacerea proiectului cu ocolirea localităților, așa cum ar dori ministrul Transporturilor, „înseamnă reluarea avizelor și aprobărilor, înseamnă clar pierderea finanțării europene prin POIM și întârzierea cu încă cel puțin 3 ani, dacă nu 5 ani”.

În aceste condiții, consideră fostul deputat social democrat că este imperios necesar să se reia procedurile de achiziție pe ambele tronsoane de drum Bâldana-Târgoviște, Târgoviște-Sinaia dacă vrem într-adevăr să vedem acest obiectiv realizat.

„Alte discuții teoretice privind proiectul deja aprobat sunt inutile si înseamnă pierderea finanțării europene, nerespectaraea angajamentelor din masterplanului de transport. Este grav ca un proiect matur sa nu se execute iar banii europeni sa nu fie absorbitii în economia românească. Problema ocolirii localităților poate fi discutata în cadrul unui proiect complementar realizat de autoritățile locale și județene în asociere cu CNAIR”, a mai declarat, pentru Incomod-Media, Ionuț Săvoiu.

Citește mai departe
Reclamă
1 Comentariu

1 Comment

  1. Gogu Polonezu

    ianuarie 15, 2021 at 10:43 am

    Daca e vorba de blestem,sa ne fereasca Dumnezeu sa de diagnosticul”comunicatorului” galben care s-a infoiat electoral cu „binefacerea” guvernamentala! TOT INAINTE!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Programul lucrărilor la infrastructura rutieră din județul Dâmbovița, 25 – 29 octombrie 2021

Publicat

pe

de

Consiliul Judeţean Dâmboviţa informează participanţii la traficul rutier că, în perioada 25 – 29 octombrie 2021, va efectua, prin societățile comerciale de profil, următoarele activități la infrastructura rutieră:
1. Montare de indicatoare de semnalizare rutieră și alte elemente pentru siguranța circulației
2. Covor bituminos pe DJ 702E, Făgetu – Gura Foii, L = 1,25 km
3.Covor bituminos pe DJ 702E, Făgetu – Mănăstirea – Gherghițești, km 4+740 – 9+300
4. Refacere platformă drum DJ 714, podeț tubular, km 25+000
5. Refacere platformă drum DJ 714, în zona pârâului Vârtelaș, km 28+000 – 28+776
6. Refacere trotuar și parapet pod, pe DJ 715, peste râul Ialomița, la Buciumeni
7. Întreținerea îmbrăcămintei asfaltice pe DJ 720A, sectorul Gura Ocniței – Adânca, km 0+000 – 6+183
8. Întreținerea îmbrăcămintei asfaltice pe DJ 720C, sectorul Gura Ocniței – Ocnița
9. Pod peste Sabar, pe DJ 401A, la Odobești
10. Reabilitarea / modernizarea DJ 503, pe traseul limită județ Teleorman – Șelaru – Fierbinți, km 87+070 – 95+532 (8,462 km), și DJ 611, pe traseul Fierbinți – Vișina – Petrești, km 22+000 – 41+694 (19,694 km)
11. Asfaltare de străzi în comuna Corbii Mari
12. Modernizarea DC 501 în comuna Comișani, sat Lazuri
13. Reabilitare și modernizare de străzi în comuna Șotânga
14. Modernizarea DJ 711, sectorul Băleni – Dobra – Bilciurești – Cojasca, km 16+000 –
35+135, L = 19,350 km
15. Modernizarea DJ 711, Cojasca – Bujoreanca (DN 1A), km 35+350 – 40+830, L = 5,48 km
16. Modernizarea DJ 720B, Ulmi – Nisipuri – Gura Ocniței, km 0+572 – 6+384, L = 5,812 km
17. Modernizarea DJ 720, Gura Ocniței – Moreni
18. Modernizarea DJ 711, Târgoviște – Comișani – Băleni, km 0+000 – 16+000
19. Punerea în siguranță a podului peste Argeș, pe DJ 711A, km 36+698, la Potlogi
20. Modernizare de drumuri locale în satele Dobra și Mărcești, comuna Dobra
21. Modernizarea drumului de legătură Bărbulețu – Valea Tisei – Malu cu Flori
22. Covoare bituminoase, etapa II, lot 1 – DJ 721A (decolmatare șanțuri)
23. Asfaltarea şi modernizarea DC 42, Slobozia-Călugăreni, comuna Cornăţelu
24. Modernizarea DC 112, în comuna Gura Foii
25. Reabilitarea imobilului pentru arhiva Consiliului Județean Dâmbovița
26. Iluminatul public pe DJ 714, Zănoaga – Bolboci – Cheile Tătarului – Peștera – Padina
27. Reabilitarea podului pe DJ 701, peste râul Argeș, km 31+040, la Ungureni, Corbii Mari
28. Centrul Salvamont, zona Peștera, comuna Moroeni

ATENŢIE! BULETIN RUTIER

1. Pe DJ 711 Ulmi – Băleni – Bujoreanca, circulația rutieră este închisă temporar (în perioada 21.06 – 31.10.2021), la km 16+050, pe raza comunei Băleni, în scopul dezafectării podului existent și construirii unui pod nou. Varianta ocolitoare de circulație este DJ 711 (Racoviță) – DJ 711B (Bucșani) – DJ 720A (intersecție DC 28) – DC 28 (intersecție DJ 711).

2. Circulația rutieră pe podul pe DJ 711, la km 34+414, localitatea Cojasca, este închisă temporar (în perioada 2.08.2021 – 20.12.2021). Devierea circulației se face în funcție de categoria vehiculelor:
a. Vehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mică de 7,5 t – pe DC 43A, prin satul Iazu, traversând podul în aval
b. Vehiculele cu masă totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t – pe DJ 711E Bilciurești – DC 31 – DJ 720A, Finta Mare – DN 1A Postârnacu

3. Podul pe DJ 701, peste râul Argeș, situat la km 31+040, la Ungureni – Corbii Mari, este închis circulației publice încă din data de 1.06.2021, pentru o perioadă de 4 luni. Varianta ocolitoare de circulație este traseul Crovu – Zidurile – Potlogi – Corbii Mari – Ungureni (DJ 701 – DJ 401A – DJ 711A – DJ 701)

4. Circulația vehiculelor cu masă mai mare de 7,5 t este restricționată pe DJ 719, pe sectorul intersecție DN 72 – Răzvad și sectorul intersecție cu str. Magrinii, Târgoviște.

5. Drumul județean DJ 714, în zona Cheile Tătarului, este închis pentru circulația publică din data de 22.07.2021, deoarece a fost afectat de calamitățile naturale din perioada 19 – 20.07.2021 și 28 – 29.08.2021.

6. Drumul județean DJ 720, sectorul Gura Ocniței (intersecție cu DJ 720C) – Gura Ocniței (intersecție cu DJ 720A), km 2+335 – 4+020, este închis circulației rutiere în perioada 1.09 – 15.11.2021. Varianta ocolitoare de circulație este DJ 720C (intersecție cu DJ 720 – intersecție cu DJ 720A) – DJ 720A (intersecție cu DJ 720C – intersecție cu DJ 720).

7. Podul pe DJ 702A, peste râul Argeş, la Pătroaia, este închis pentru circulaţia publică. Variantele ocolitoare sunt drumurile locale.

8. Sectoarele de drumuri judeţene care prezintă degradări şi alte pericole:
DJ 503, sectorul Fierbinți – limită județ Argeș
DJ 611, sectorul Glogoveanu – Fierbinți (sector pietruit)
DJ 710, Pucioasa – Bezdead, sectoare cu drum îngustat și avariat în zona Miculești – Măgura – Costișata
DJ 720A, sectorul Gheboaia – Finta
DJ 722, pod îngust Mircea Vodă, comuna Sălcioara
DJ 712A, Fieni – Bădeni – Runcu
DJ 710, Bezdead – Costișata
DJ 716, Priboiu – Glodeni
DJ 711A, sectorul podul peste Argeș – autostrada A1

Facem următoarele recomandări participanţilor la trafic:

Se va circula cu viteză redusă și cu atenție în special în zonele semnalizate cu indicatoare rutiere ce au semnificaţia „drum cu denivelări”, viteza trebuind adaptată la starea părţii carosabile.

Recomandăm ca deplasările pe traseele montane să se realizeze cu autovehicule echipate corespunzător. Se va circula cu atenţie sporită în zonele cu drum îngustat, zonele cu alunecări de teren şi acolo unde există posibilitatea de dislocare a anrocamentelor.

Vă rugăm să vă informați, în prealabil, în legătură cu condițiile meteorologice din zonă, mai ales în perioadele în care Administrația Națională de Meteorologie (ANM) emite atenționări de vreme rea.

Se vor respecta cu strictețe semnificațiile indicatoarelor rutiere de informare, semnalizare și reglementare.

Detalii suplimentare privind situaţia sectoarelor de drum menționate se pot obţine de la Consiliul Judeţean Dâmboviţa – Direcţia Tehnică, tel: +40 245 207600 / +40 245 207625, de luni până vineri, între orele 08:00 și 16:00.

Compartimentul Imagine, Relații Externe – Consiliul Județean Dâmbovița

Citește în continuare

ACTUALITATE

Lista centrelor de vaccinare anti-COVID active în județul Dâmbovița

Publicat

pe

De luni – 25 octombrie 2021, vor fi active în județul Dâmbovița următoarele centre de vaccinare:

„Daca cererea de vaccinare se mentine crescuta, in urmatoarele zile, vom operationaliza si alte centre comunitare de vaccinare.

Facem un nou apel la responsabilitate si incredere in corpul medical si solicitam cetatenilor damboviteni sa se vaccineze impotriva COVID – 19 intr-un timp scurt si in numar cat mai mare pentru a putea stopa transmiterea bolii si a reveni la o viata normala”, se precizează într-un comunicat remis de DSP Dâmbovița.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT