Connect with us

ACTUALITATE

Simțurile și mișcarea joacă un rol esențial în dezvoltarea copiilor

Publicat

pe

Studii recente ale cercetătorilor arată că simțurile și mișcarea au un rol cheie în dezvoltarea copiilor. Părinții sunt sfătuiți de experți să facă activități sportive cu cei mici, cum ar fi de exemplu să danseze cu aceștia sau să meargă în drumeție, pentru a le stimula dezvoltarea cognitivă.

Cercetările demonstrează că oamenii învață să înțeleagă lumea prin stimularea anumitor căi nervoase din creier, dar și prin modul în care își folosesc simțurile și corpul.

Nevoia de mișcarea este o dorință naturală la copii

Învățarea are loc prin interacțiunea dintre corp, creier și mediu. Este suficient să observi un copil mic doar câteva minute și să realizezi că el încearcă să descopere capacitățile sale corporale prin mișcare. În funcție de mediul în care trăiește, această nevoie înnăscută de mișcare poate fi experimentată într-un mod mai mult sau mai puțin intens.

Pe parcursul dezvoltării, copilul învață abilități diferite, cum ar fi aceea de a se mișca sau de a se orienta în mediul în care trăiește. Copilul deprinde și conștientizarea corpului, iar dezvoltarea sa corporală este percepută și ca lucru important pentru dezvoltarea sa spirituală.

Activitatea fizică este o condiție și pentru dezvoltarea fizică, mentală și socială a copiilor. Specialiștii au observat că din ce în ce mai puțini copii vor să experimenteze o activitate fizică din propria inițiativă. Probabil că schimbările din structura societății au determinat cumva acest lucru.

În ultimii ani, lumea mișcării copiilor s-a schimbat foarte mult. Dacă în alte vremuri, copiii se urcau în copaci, mergeau frecvent cu bicicleta sau făceau baie în râurile din apropierea caselor, acum ei fac baie în piscine ori ștranduri și au o mare atracție pentru distracția oferită de gadget-uri.

Dezvoltarea tehnologiei a făcut ca ei să prefere jocurile pe calculator și telefoane mobile inteligente și să stea mai mult timp în casă. Limitarea spațiilor favorabile mișcării a avut ca rezultat o copilărie între patru pereți, care îi face să fie mai puțin activi fizic. Toate acestea au dus la o schimbare a atitudinii copiilor față de timpul liber. Mulți dintre ei au dobândit un comportament diferit, care are ca rezultat înlocuirea activității fizice cu distracția oferită de jocurile video sau filmele pe calculator. Copiii au devenit excesiv de pasivi, iar asta le afectează viața și sănătatea.

Există însă și oameni care se gândesc la dezavantajele acestei situații și care oferă oportunități de mișcare pentru copii, în aer liber, cum sunt cei de la WaterBoyz. Aceștia le sugerează părinților să le ofere copiilor posibilitatea de a se distra și de a face mișcare în locurile de joacă special amenajate.

Prin săriturile pe trambuline, copiii își pot redirecționa energia și beneficia de multe alte avantaje:
– se pot distra fără a se lovi (materialele din care sunt confecționate trambulinele sunt rezistente și acoperite cu texturi moi și pufoase)
– își pot dezvoltă funcțiile motorii, echilibrul și forma fizică
– fac mișcare și se simt bine
– au posibilitatea de a-și oxigena creierul și detoxifia organismul rapid
– își pot menține sănătatea inimii și a plămânilor
– își pot consolida mușchii și articulațiile.

Prin sărituri și mișcare, copiii se joacă și se bine dispun. Joaca și activitatea fizică sunt componente inseparabile ale vieții lor. Prin urmare, părinții ar trebui să creeze condiții de viață care să le permită copiilor să se distreze, să experimenteze și să-și consume energia.

Mișcarea, indiferent de natura ei, contribuie la dezvoltarea copiilor și îi ajută să-și exprime dragostea de viață. Prin mișcare, copiii au la dispoziție și un mod de comunicare și de experimentare independentă. Corpul are nevoie de cât mai multă mișcare pentru a funcționa corect și acest obicei – de a face activități fizice – trebuie deprins din copilărie. În caz contrar, lipsa de activitate fizică poate avea consecințe grave mai târziu, în sensul că ar putea duce, printre altele, la tulburări posturale, obezitate, slăbiciune musculară și chiar la boli cardiovasculare.

ACTUALITATE

Persoană rănită în Cheile Zănoagei. Intervenție de 2 ore a salvamontiștilor

Publicat

pe

Salvamontiștii din Dâmbovița au intervenit, în această după-amiază, în sprijinul unei persoane care s-a accidentat în Cheile Zănoagei, fiind în imposibilitatea de a se deplasa.

Ajunși la victimă, au constatat că aceasta prezenta dureri în zona maleolara externă și internă, decizia medicului echipei Salvamont Salvaspeo Dâmboviţa fiind de imobilizare a articulației afectate, cât și a celei superioare cu ajutorul atelelor vacuum și transportul către lacul Scropoasa.

Din cauza efectelor vremii din ultima perioadă, traseul fiind afectat de viituri, transportul victimei a fost unul dificil și s-a întins pe o perioadă de aproximativ 2 ore. Victima a fost apoi dusă la spital cu mașina aparținătorilor, care au refuzat chemarea ambulanței.

Telefoane utile:
Salvamont Salvaspeo Dâmbovița: 0726.686.685
Dispeceratul Național Salvamont: 0725.826.668 (0salvamont)

Citește în continuare

ACTUALITATE

2.080 de elevi din Dâmbovița au fost repartizați la licee, 406 au ales școala profesională

Publicat

pe

Toți absolvenții clasei a VIII-a din județul Dâmbovița, opțiuni completate, respectiv 2.080, au fost repartizați în învățământul liceal de stat – informează Inspectoratul Școlar Județean.

În etapele anterioare au fost admiși:
– 284 de elevi la specializări vocaţionale;
– 35 de elevi pe locurile speciale, rezervate candidaţilor de etnie romă;
– 14 elevi pe locuri speciale, rezervate candidaților cu CES.

De asemenea, alți 406 elevi s-au înscris pe locurile alocate rutelor de școlarizare în învățământul profesional.

„Conform calendarului admiterii în învățământul liceal de stat, în perioada 25-28 iulie, candidații vor transmite/depune dosarele de înscriere la secretariatele liceelor în care au fost admiși.

A doua etapă de repartizare computerizată se va desfășura în perioada 29 iulie – 5 august, pentru candidații care nu au participat în prima etapă de admitere. Completarea opțiunilor în fișe se realizează la unitatea de învățământ sau prin formular transmis electronic. Pentru această etapă sunt disponibile 354 locuri.

Repartizarea computerizată a acestor elevi va avea loc în data de 6 august, iar comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în a doua etapă a admiterii în învățământul liceal de stat se va face conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere.

În intervalul 9 – 11 august, comisia judeţeană de admitere va rezolva toate cazurile speciale apărute după cele două etape de repartizare computerizată”, se precizează într-un comunicat remis de Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT