Connect with us

ACTUALITATE

Reluarea proiectului de modernizare a DN71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia, i-a scos din minți pe opozanți

Publicat

pe

Reabilitarea și modernizarea la patru benzi a DN 71, Bâldana-Târgoviște, proiect pe care reprezentanții administrației județene și o serie de parlamentari dâmbovițeni l-au gândit și promovat încă de la începutul anilor 2000 s-a aflat parcă sub influența nefastă a unui blestem, neajungând în acest amar de ani să fie finalizat. S-a blocat mereu în decizii birocratice, în ordine ciudate. Pornea și mereu o lua de la început. Asta în condițiile în care nevoia modernizării acestei importante căi rutiere a județului reprezenta o necesitate economică și socială. Dâmbovița, fără acest drum național, intră într-un soi de izolare, devine un teritoriu ocolit, nebăgat în seamă. Cum să te dezvolți economic, turistic, social dacă nu ai șosele adecvate? Cum să atragi investitori dacă comunicarea rutieră lăsa de dorit?

În context cu cele văzute și auzite în ultimele zile pe diferite canale, după ce ministrul Transporturilor – Sorin Grindeanu a spus la Târgoviște că acest proiect va merge mai departe, că nu va fi abandonat, consider că nu este vorba doar despre un blestem sau simple suferințe birocratice. Pur și simplu, cineva nu a dorit să meargă mai departe acest proiect! L-a vrut înfundat.

Anumiți vectori de imagine, ba chiar și renumitul Drulă, fostul ministru USR-PLUS al Transporturilor, cel care a înghețat procesul de modernizare a DN71, au sărit ca arși, considerând ilogic, ceva antinațional faptul că se repune pe tapet acest proiect. Băieții au început să fiarbă după întâlnirea ministrului Grindeanu cu președintele Consiliului Județean Dâmbovița – Corneliu Ștefan. Au dat pe dinafară, au scos flăcări pe nări imediat ce s-a relansat pe SICAP licitația pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia.

Nu îți vine să crezi așa ceva! În țara asta să existe oameni care să se opună materializării unui proiect vital pentru comunitate. Să încerci să oprești modernizarea unui drum supraaglomerat la această oră, un adevărat pericol al siguranței în trafic. Spune Drulă, acest teoretician al iluziilor, că soluția de lărgire a DN71 este una specifică anilor 50-60. Că drumul străbate într-un procent ridicat mai multe localități. Păi, ce, ar fi vrut să treacă printre nori? Să fie teleportat?


Se erijează Drulă în purtătorul de vorbe al cetățenilor care trăiesc în localitățile străbătute de DN71 și spune că lărgirea la patru benzi ar fi un coșmar pentru oameni, că vor fi multe limitări de viteză, obstacole. Tot să fie împotriva la ceva firesc, normal, civilizat. Soluția lui, ideatică deocamdată și realizabilă probabil în alți vreo 30 de ani, (știe asta precis!), ar fi execuția peste câmpuri a unui drum expres. Bun și asta. S-au gândit și alții, nu este invenția lui. Dar, după cât durează procedurile la noi, va fi gata peste câteva generații.

Concluzia, băieții nu vor o legătură civilizată, europeană, modernă între Capitală, Târgoviște și zona turistică a Dâmboviței . Motivațiile expuse pe diferite portaluri aservite și pe forumuri, sunt puerile. Se discută mult, fără logică și cu dedesubturi. Se caută contraargumente la tot ceea ce este bun, necesar.

Fostul deputat PSD Ionuț Săvoiu, unul dintre demnitarii dâmbovițeni care s-a zbătut pentru realizarea acestui proiect încă de pe vremea când nu exista Drulă, consideră că reluarea proiectului reprezintă o reparație morală care se face acestui județ care așteaptă încă din 2010 aducerea în parametri legali a capacității de transport.

„Cine vorbește despre soluția învechită și dezavantajele actualei soluții politizeză inutil în favoarea unora care, prin decizii abuzive, au întârziat acest proiect cu minim 3 ani, dacă luam în considerare timpul procedurii de achiziție anterioară și anul de blocaj abuziv abia încheiat.

Lansarea actualei proceduri nu exclude proiectul complementar al drumului expres, aflat, după un an de procedură de achiziție așa-zis accelerată, abia la faza de semnare contract pentru faza de prefezabilitate și fezabilitate pe parcursul următorilor minim 2 ani. Dacă soluția este de secolul XX nu ar fi fost aprobată, din punctul de vedere al indicațiilor tehnico-economici, în cadrul legislativ actual de cel puțin trei ori”, a precizat vicepreședintele PSD Dâmbovița Ionuț Săvoiu.

Consilierul județean ne-a mai spus că un rol important în resuscitarea și repunerea pe tapet a acestui proiect important pentru Dâmbovița l-a avut președintele Consiliului Județean – Corneliu Ștefan, care a intervenit pe lângă factorii de decizie de la nivelul Ministerului Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Și așa, în condițiile scoaterii la licitație a execuției, procesul tot va va fi unul de durată și tot vor mai putea să apară surprize. Nici prin CNAIR nu mi se pare că sunt oameni care să lupte pentru acest proiect.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Tabără de creație la Centrul Județean de Cultură Dâmbovița. Detalii aici

Publicat

pe

de

Centrul Județean de Cultură Dâmbovița organizează, în perioada 11 – 15 iulie 2022, cea de-a X-a ediție a Taberei de creație „O vară de poveste”.

„Atelierele de creație – olărit, dans, micul artizan, decorațiuni hârtie, cusături, mărgele și pictură icoane pe sticlă – vă vor oferi, ca în fiecare an, experiențe de neuitat.

Programul se desfășoară în intervalul orar 08:00 – 12:00. Taxa de participare pentru întreaga săptămână de activități este de 30 lei / copil.

Copiii, cu vârsta minimă de 6 ani, se pot înscrie până la data de 7 iulie, la nr. de telefon 0726.901.944″, se precizează într-un comunicat remis către mass-media.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

A început construcția primului hotel de 5 stele din Stațiunea montană Peștera-Padina

Publicat

pe

Moment istoric, luni – 27 iunie 2022, în Munții Bucegi. Este ziua când a fost pusă piatra de temelie a primului hotel de 5 stele ce va fi construit în cadrul Stațiunii montane Padina-Peșrera. Este un proiect implementat fe cunoscutul om de afaceri Valentin Calcan.

Evenimentul a debutat cu o slujbă de sfințire, apoi s-a dat citire actului de temelie, pe care investitorul l-a plasat într-o capsulă a timpului ce a fost zidită la temelia viitorului otel Peștera Wellness&SPA, împreună cu două ziare de astăzi și o fotografie de grup.

Valentin Calcan a declarat că își dorește ca hotelul să fie gata până în toamna anului viitor, când se împlinesc 100 de ani de la ridicarea primei cabane turistice în Bucegii dâmbovițeni – Casa Peștera.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT