Connect with us

ACTUALITATE

Direcția Silvică Dâmboviţa, acțiune de împădurire cu sprijinul elevilor și jandarmilor

Publicat

pe

Într-o zonă cu fond forestier bine administrat de lucrătorii Ocolului Silvic Moreni, înconjurată de o mare de păduri aparținând unor mănăstiri (4.500 ha), s-a consumat astăzi, 31 martie 2022, un episod al suitei de activități practice derulate sub egida „Luna Plantării Arborilor”.

Au participat la acțiunea de împădurire, alături de ing. Petre Marin – directorul Direcției Silvice Dâmbovița, Corneliu Ștefan – președintele Consiliului Județean, prefectul Claudia Gilia și subprefectul Adrian Chițescu.

S-au plantat, cu ajutorul unor elevi de la școlile din Dobra, Iedera și Vlădeni, puieți de gorun, stejar și frasin pe o suprafață de 3 ha, de pe care au fost tăiați la ras, anul trecut, arbori din specia carpen. Au pus mâna pe casmale și jandarmii dâmbovițeni. Pentru împădurirea respectivei suprafețe a fost nevoie de circa 15.000 de puieți de arbori.

Inginerul Petre Marin a făcut o scurtă descriere a unității pe care o coordonează și care, după aplicarea Legilor Fondului Funciar, administrează acum 53.440 de hectare fond forestier de stat și circa 17.000 de hectare păduri private, din cele peste 118.000 de hectare existente la nivelul județului Dâmbovița.

Șeful Direcției Silvice Dâmbovița a spus că cea mai importantă activitate desfășurată este aceea de regenerare a pădurilor, de întreținere a „aurului verde”. Regenerarea se realizează natural sau artificial prin lucrări de împăduriri directe, precum cele efectuate astăzi pe șantierul de la Moreni. Majoritatea puieților folosiți sunt produși în Pepiniera Centrală de la Găești. Aici se obțin anual circa 250.000 de puieți din diferite specii de arbori și arbuști pretabili condițiilor de mediu și climă din județul Dâmbovița.

„Pentru anul 2022, Direcția Silvică Dâmbovița are ca program realizarea de împăduriri pe 104 hectare, respectiv 29 de hectare de împăduriri integrale și 75 de hectare de regenerări naturale”, a precizat Petre Marin.

Anul acesta, pe o suprafață de 740 de hectare se vor executa lucrări de degajări, rărituri și curățiri. Acest tip de lucrări nu sunt rentabile din punct de vedere financiar, dar sunt absolut necesare pentru sănătatea pădurilor.

Silvicultorii dâmbovițeni, în afară de lucrările specifice de regenerare și întreținere, au în atribuțiuni și exploatarea masei lemnoase și valorificarea către agenții economici interesați a planetelor medicinale, fructelor de pădure și a ciupercilor comestibile.

„La fructe de pădure, ne apropiem de cifra de o sută de tone, iar la ciuperci comestibile programul este de 20-30 de tone anual. La plante medicinale, ne-am propus să obținem în jur de 30 de tone. Toate aceste produse le livram la diverse societăți comerciale, evident, urmând procedurile legale”, a mai spus directorul Direcției Silvice Dâmbovița.

Unitatea se ocupă și de asigurarea lemnului de foc necesar populației în anotimpul rece. Anual, Direcția Silvică Dâmbovița are pregătiți 40-45 de mii de metri cubi de lemn destinat încălzirii locuințelor. Despre stocuri, prețuri și disponibilitatea de livrare se realizează informări către primăriile din județ și către Instituția Prefectului.

Inginerul Adina Prodan, șeful Compartimentului Împăduriri din cadrul Direcției Silvice Dâmbovița și purtător de cuvânt, a dat celor de față câteva explicații privind tehnologia plantării de puieți de arbori și a prezentat argumente științifice despre rolului pe care îl au pădurile în viața noastră, în menținerea echilibrului ecologic, în dezvoltarea comunităților umane.

Claudia Gilia, prefectul județului Dâmbovița, a spus că acțiunile de împădurire sunt binevenite și necesare, că, prin aceste demersuri profesionale, dar și civice, împădurim județul, împădurim țara, însănătoșim Dâmbovița, însănătoșim România.

„Am văzut ce înseamnă defrișările necontrolate, cele care duc la deșertificare sau la alunecările de teren. Acțiunea de astăzi este binevenită, în sensul acesta de a asigura un mediu sănătos, un aer curat pentru Dâmbovița, pentru România”, a precizat prefectul județului Claudia Gilia.

Președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a spus că astfel de acțiuni se înscriu în pleiada de demersuri constructive ce au ca principală rezultantă un viitor mai bun pentru județului Dâmbovița.

„Am inițiat, în numele Consiliului Județean, o serie de acțiuni de împădurire. Anul trecut, am plantat peste 10 mii de puieți, împreună cu câteva asociații, în localitățile Aninoasa, Dobra și Ulmi. Vom continua și anul acesta. Cred că vom putea desfășura astfel de activități și împreună cu Direcția Silvică. Chiar avem câteva locații propuse spre a fi împădurite”, a spus Corneliu Ștefan.

Președintele Consiliului Județean a mulțumit elevilor, cadrelor didactice și jandarmilor care au fost prezenți pe șantierul de împădurire dând o mână de ajutor silvicultorilor în misiunea de plantare a celor 15 mii de puieți de arbori.

Tot pentru implicarea în astfel de activități cu caracter civic a adresat mulțumiri copiilor și militarilor și subprefectul Adrian Chițescu.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

GAL Arcul Târgoviștei: Apel de selecție nr. 1/2025, versiune simplificată

Publicat

pe

De

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Măsuri dispuse de conducerea Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România

Publicat

pe

Pe data de 9 ianuarie 2025, la sediul Uniunii Ziariștilor Profesioniști din Capitală, dar și cu participare online, s-a desfășurat prima ședință a Consiliului Director din anul 2025. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de proiecte importante pentru organizația ziariștilor profesioniști. Temele supuse discuției au fost aprobate în cadrul forului de conducere al UZPR.

Au fost stabilite o serie de măsuri și acțiuni care se vor derula în perioada următoare, astfel:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului indemnizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala indemnizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata indemnizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediţie a Conferinţei UNESCO dedicată Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei şi ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3,5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.

Președintele UZPR, Sorin Stanciu, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a mai menționat în cadrul ședinței că, după alegerile desfășurate în iulie, 2024 s-au înscris în UZPR 186 de noi membri. De asemenea, a mai anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.

Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a precizat în cadrul aceleași întâlniri că situația financiară a UZPR este una stabilă, echilibrată. Totodată, Ilie Cristescu a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.

Următoarea ședință a Consiliului Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite