Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Proiecte și provocări investiționale pentru județul Dâmbovița. Corneliu Ștefan, față-n față cu jurnalistul Bogdan Chirieac

Publicat

pe

Am urmărit, cu maximă atenție și interes, podcastul realizat de DC News în care stau față în față, pentru 50 de minute, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, și ziaristul uns cu toate alifiile științei comunicării, Bogdan Chirieac.

M-a impresionat plăcut echilibrul existent între realizatorul dialogului și tânărul șef al administrației publice județene. Ziaristul, calm, jovial, a vrut să afle mai multe despre ceea ce se întâmplă bun în Dâmbovița, făcând ușoare paralele cu trecutul, zgândărindu-l pe Corneliu Ștefan, dar nu răutăcios, ci cu lucruri pe care și le amintea.

Corneliu Ștefan, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, a punctat de fiecare dată. Răspunsurile sale au fost ancorate în realitate, dezinvolte. Nu a evitat șeful CJ Dâmbovița să înșire și lucrurile mai puțin plăcute, nerealizări, obstacole, fără să dea în oamenii trecutului, așa cum se cam obișnuiește în politică. Singurul fost demnitar atins de „glonțul” lui Corneliu Ștefan a fost Cătălin Drula, care, în perioada cât s-a aflat la cârma Ministerului Transporturilor, a înghețat proiectul de reabilitare și modernizare la patru benzi a DN 71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia. Practic, după cum a mărturisit Corneliu Ștefan în podcastul lui Bogdan Chirieac, Drulă a blocat acest proiect mamut, indispensabil pentru dezvoltarea socio-economică a Dâmboviței, fiind nevoie de reluarea procedurilor de achiziție, lucru care s-a întâmplat imediat ce la conducerea Ministerului Transporturilor a venit social-democratul Sorin Grindeanu. Acum, toată lumea așteaptă să fie demarate lucrările. DN 71, a spus Corneliu Ștefan, trebuie realizat. Toți politicienii din Dâmbovița, în noianul de ani scurși de la revoluție încoace, au tot promis că se va moderniza acest drum. Iată că dezideratul pare să se împlinească acum, în timpul mandatului său de președinte al Consiliului Județean. A mai spus Corneliu Ștefan că ideea cu drumul expres Târgoviște-București îi aparține. I-a vorbit lui Drulă despre acest proiect. Chiar dacă va fi de durată, este convins președintele CJD că și acest obiectiv va fi materializat.

A vorbit Corneliu Ștefan si despre șoselele de centură care vor fi edificate la Târgoviște, Pucioasa, Fieni, Găești, Titu și Răcari. Dezvoltarea județului depinde de infrastructură. Când ai puse la punct drumurile, când ai deschidere rapidă spre Capitală, spre alte zone ale țării, rămâne doar să aștepți investitorii care, cu siguranță, vor veni, dacă au toate facultățile asigurate. Asta i-a spus lui Bogdan Chirieac președintele Consiliului Județean Dâmbovița.

„După ce punem la punct infrastructura, putem vorbi despre dezvoltarea economică a județului, despre atragerea investitorilor”.

Corneliu Ștefan nu s-a ferit să recunoască faptul că Dâmbovița a fost prinsă între două județe mari, cu potențial, cu largi culoare de comunicare rutieră și feroviară, de aici și lipsa investitorilor, statul pe loc, neatractivitatea. Acum, Corneliu Ștefan vrea să iasă din această strânsoare, să dea drumul către lume județului Dâmbovița. Și asta se poate face printr-o rețea rutieră modernă, prin facilități oferite celor care vor să își deschidă afaceri în județ.

Președintele CJ Dâmbovița nu putea să treacă cu vederea cel mai mare proiect de infrastructură apă-canal din România, în care sunt prinse, printr-o finanțare POIM, peste 50 de localități din Dâmbovița.

Turismul, i-a spus Corneliu Ștefan lui Bogdan Chirieac, reprezintă o componentă importantă a dezvoltării județul Dâmbovița. În afară de vestigiile istorice, de Curtea Domnească, Palatul Brâncovenesc de la Potlogi, județul dispune, în partea de nord, de un filon de aur încă neexploatat la adevărata sa valoare: Munții Bucegi. Aici s-a conturat deja stațiunea Peștera-Padina. Procesul de dezvoltare a acestui perimetru montan este abia la inceput. În luna mai, a precizat Corneliu Ștefan, va fi aprobat Planul Urbanistic Zonal în zona Moroieni. De aici pleacă proiectele de dezvoltare a nordului județului Dâmbovița. Președintele CJ Dâmboviţa are în plan realizarea unui parteneriat cu județul Prahova pentru realizarea unei pârtii de ski.

Bogdan Chirieac a pus pe tapet și transportul pe cale ferată în Dâmbovița, care, cu ani în urmă, era extrem de dezvoltat și solicitat. Corneliu Ștefan i-a dezvăluit faptul că CJ Dâmbovița va semna cu Ministerul Transporturilor un protocol de colaborare, în cadrul căruia se va pune în discuție ideea extinderii proiectului de tren metropolitan care să nu aibă stație terminus la Aeroportul Otopeni, ci să continue până la Târgoviște. Președintele Consiliului Județean își dorește ca acest traseu al trenului metropolitan să aibă capăt de linie la Fieni. Un proiect îndrăzneț, dar realizabil.

Jurnalistul de la DC News a vrut să afle ce se mai întâmplă și cu agricultura din Dâmbovița. Și-a amintit de „Frumosul de Voinești” și de varza și cartofii de la Lungulețu. Președintele Consiliului Județean i-a replicat că există proiecte pe care administrația județeană vrea să le implementeze, venind astfel în sprijinul agricultorilor de pe Valea Dâmboviței, a celor de la Băleni și din bazinul legumicol Lungulețu-Poiana-Brezoaele. CJ Dâmbovița intenționează să elaboreze proiecte în colaborare cu Ministerul Agriculturii pentru construcția unor depozite cu atmosferă controlată de care să beneficieze toți producătorii.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Primăria Moreni începe plata restanțelor către asistenții persoanelor cu handicap

Publicat

pe

De

Primăria municipiului Moreni va începe, zilele acestea, să achite plățile restante către asistenții persoanelor cu handicap grav, precum și indemnizațiile lunare restante.

„Având în vedere adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice Dâmbovița înregistrată sub nr. 16275/06.12.2023, în această după-amiază Consiliul Local al municipiului Moreni, convocat în ședință extraordinară de îndată, a aprobat cu unanimitate de voturi rectificarea bugetară pentru plata drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizațiile lunare restante. Astfel, în zilele următoare, se va proceda la plata drepturilor legale restante pentru aceste persoane”, este anunțul transmis de municipalitatea morenară.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Primăria Pucioasa a obținut fonduri să modernizeze 69 de străzi. Vezi lista!

Publicat

pe

Primarul orașului Pucioasa, Constantin Ana, a semnat, săptămâna aceasta, la Ministerul Dezvoltării, două contracte de finanțare care vizează reabilitarea și modernizarea a 69 de drumuri de interes local, cu fonduri obținute prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. De precizat că proiectele tehnice sunt deja realizate, astfel că procedura de licitație pentru desemnarea constructorului va demara în scurt timp.

„Prioritizarea lucrărilor se va face în funcție de gradul de realizare al infrastructurii de apă-canal, încercând să ne sincronizăm cu lucrările ce se vor realiza pe POIM, în așa fel încât să nu fim nevoiți să intervenim pe respectivele străzi după terminarea lucrărilor de modernizare.

Primul proiect are ca obiectiv reabilitarea și modernizarea a 24 de drumuri de interes local, ce au o lungime de 8,122 km, iar valoarea totală a investiției este de 14.899.357,40 lei.

Al doilea proiect are ca obiectiv reabilitarea și modernizarea a 45 de drumuri de interes local, cu o lungime de 8,279 km, iar valoarea totală a investiției este de 15.930.544,76 lei.

Cele 69 de drumuri sunt amplasate pe întreg teritoriul orașului, iar prin modernizarea lor vom rezolva, într-o mare proporție, problema infrastructurii rutiere din orașul nostru”, a precizat primarul Constantin Ana.

Lista străzilor care sunt incluse în cele două proiecte:

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite