Connect with us

INFO UTIL

Reguli simple care te scapă de fraude atunci când faci cumpărături online

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Achiziția de bunuri în sistem online implică un risc mai mare de fraude cărora le pot cădea victime atât comercianții, cât și cumpărătorii – atrag atenția polițiștii din județul Ialomița care ne recomandă să respectăm următoarele reguli:

– Atunci când navigaţi pe internet de pe dispozitivul dumneavoastră, asiguraţi-vă că această conexiune este securizată prin HTTPS – pictograma unui lacăt arătând că pagina accesată este securizată.

– Nu faceţi niciodată click pe un link, o anexă dintr-un e-mail sau SMS nesolicitat. Verificaţi adresa de pe care v-a fost transmis mesajul. De multe ori aceasta provine de la un domeniu care nu are legătură cu acea companie.

– Evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail.

– Aveţi grijă dacă accesaţi o pagină web care conţine greşeli gramaticale.

– Dacă se cumpără bunuri de la persoane fizice, trebuie cerute documentele de provenienţă ale acestora (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanţie emis de producător.

– Nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet de la persoane necunoscute. Folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi pentru marfă după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat.

– În cazul în care efectuaţi totuşi plata online pentru diferite produse, fiţi atenţi când oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet. Refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe card). Este mai sigur să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor online pe care să îl încărcaţi numai cu suma necesară achiziţiei. Foarte important este să cunoaşteţi situaţia financiară de pe card, atât înainte de a efectua o tranzacţie, cât şi după. Este posibil ca, uneori, să vă fie încasată mai mult decât suma de pe factură, fără a vă da seama de acest lucru.

– Tipăriţi sau salvaţi comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.

– Sesizați autorităților orice tentativă de înșelăciune!

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Folosește-te de facilitățile online puse la dispoziție de Compania de Apă Târgovişte-Dâmboviţa!

Publicat

pe

Compania de Apă Târgovişte-Dâmboviţa le reamintește abonaților săi că pot beneficia de o serie de facilități online, dacă își creează cont pe site-ul unității – secțiunea PORTAL. În acest sens, au nevoie de codul de client și de datele de pe două facturi diferite. Până în acest moment s-au înregistrat aproximativ 10.000 de utilizatori.

Portalul este funcțional din anul 2018 și asigură acces ușor și rapid la următoarele servicii:
– descărcarea facturilor în format electronic;
– transmiterea indexului;
– efectuarea plăților on-line;
– vizualizarea istoricului plăților efectuate;
– transmiterea de petiții.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Ce servicii medicale furnizează doctorul de familie? Precizări CAS Dâmbovița

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Asigurații beneficiază la medicul de familie de servicii cuprinse în pachetul de bază: servicii medicale curative, de prevenție, consultații la domiciliu, administrare de medicamente, precum și de o serie de servicii adiționale, pe care medicul de familie le poate furniza dacă are pregătirea și aparatura necesară – ne informează Casa de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa.

Serviciile medicale curative cuprind serviciile pentru urgențele medicale, precum și consultațiile pentru afecțiuni acute (inclusiv intervenții de mică chirurgie sau manevre specifice).

Consultațiile periodice pentru asigurații cu boli cronice se realizează pe bază de programare și se acordă pentru continuarea terapiei, pentru supravegherea evoluției bolii și a complicațiilor acesteia. Pacienții cu boli cronice pot beneficia de o consultație pe lună la medicul de familie, la cabinet sau la distanţă.

Serviciile de prevenție se acordă de către medicul de familie pentru toate categoriile de vârstă, astfel:

Medicii de familie care au pregătirea (atestat / competență) și aparatura necesară în cabinet pot acorda asiguraţilor de pe lista proprie servicii de ecografie generală – abdomen şi pelvis.

Începând cu data de 1 iulie 2021, medicii de familie care au aparatura necesară în cabinet, pot oferi pacienților asigurați din propria listăvurmătoarele servicii: spirometrie, măsurarea ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore (Holter), măsurarea indicelui de presiune gleznă-braţ, efectuarea și interpretarea electrocardiogramei (EKG) pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate.

Consultațiile furnizate de medicul de familie pot fi acordate și la domiciliu pentru persoanele nedeplasabile, pentru pacienții cu boli cronice sau afecțiuni acute care nu permit deplasarea la cabinet, copiilor cu vârsta 0-1 an, copiilor 0-18 ani cu boli infecto-contagioase şi lăuzelor. Pentru pacienții cu boli cronice, începând cu data de 1 iulie 2021, se poate acorda o consultație la domiciliu pe lună.

Medicul de familie poate furniza consultații medicale la distanță pentru pacienții cu boli cronice, precum și pentru bolile cu potenţial endemo-epidemic ce necesită izolare. Documentele rezultate în cadrul consultației la distanță se transmit pacientului prin mijloace de comunicare electronice. Pentru consultațiile la distanță nu este necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate

Persoanele neasigurate beneficiază gratuit de pachetul minimal, care cuprinde servicii medicale pentru situații de urgență, consultații de monitorizare a evoluției sarcinii și lăuziei, consultații de planificare familială, supravegherea şi depistarea bolilor cu potenţial endemo-epidemic, servicii de prevenție. Pentru analizele de laborator, investigațiile imagistice sau tratamentul recomandat de medicul de familie, persoanele neasigurate suportă integral costurile, fără a beneficia de rețete compensate.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT