Mulți dintre noi am vizionat cu siguranță filme SF în care era descrisă lumea controlată de marile corporații, nu de politică sau alte structuri democratice ale puterii. Acestea decideau totul. Viața, moartea și dacă mănânci sau faci foamea mâine. După cum stau acum lucrurile pe glob, pare că ne îndreptăm spre un asemenea scenariu. Filmele au început să își găsească corespondența în realitate. Marile companii ne dirijează viața. Serviciile pe care ni le oferă, indispensabile existenței de zi cu zi, ne determină să devenim, într-un fel sau altul, sclavii lor. În această etapă prin care trece omenirea, pe fondul multiplelor crize, multinaționalele fac legea. Organismele de control, cele izvorâte din ceea ce se cheamă mecanisme statale și democratice, au mai mult un rol de decor. Cine mai are curajul să se pună cu un imperiu economic, cu cei care împart acum confortul, civilizația, necesitatea? Așa că nu ne rămâne decât să suportăm ifosele lor, prețurile și nepăsarea față de omul de rând considerat a fi doar un beneficiar, un element contractual de care te poți dispensa rapid dacă nu se conformează.
Lăsând la o parte această introducere tristă, superficială totuși, despre lumea în care ne afundăm, vrem să relatăm povestea unui cetățean tratat cu indiferență și nepăsare, după regulile reci, mașinale, ale celor care sunt reprezentații economiei de piață și care, în această etapă dificilă, dețin pâinea și cuțitul existenței noastre de zi cu zi.
Mirel Nica, patronul Complexului „Hanul Logofătului” situat pe DN 72 A, pe teritoriul comunei Dragomirești, județul Dâmbovița, de mai multe luni, a intrat într-un ciudat conflict cu societatea de distribuire gaze naturale. Ne-a precizat că nu a mai primit la sediu facturile pentru consumul de gaze naturale. A crezut, o perioadă, că sunt de vină pentru aceste întârzieri problemele generate de criza de pe piața energiei, modificările în modalitățile de facturare după introducerea compensațiilor și plafonărilor, dar nu a fost așa. După câteva luni de așteptare, s-a trezit acasă cu o echipă de la firma de distribuție, pentru a-l debranșa de la rețeaua de gaze pe motiv de neplată. Evident, a solicitat o amânare pentru a plăti restanța de care nu avea habar și pentru a merge la reprezentanța Engie din Târgoviște, să afle ce s-a întâmplat fiindcă acasă nu îi fusese livrată nicio factură. A ajuns acolo de câteva ori pentru a solicita lămuriri, dar problema a persistat.
Am decis să mergem împreună cu Mirel Nica la agenția Engie amplasată în buricul municipiului Târgoviște, a vedea ce se întâmplă. Fără nicio implicare, doar să asistăm la dialogul dintre cetățean și reprezentanții companiei.
„Este a patra oară când vin aici. Din luna octombrie-noiembrie nu mi-au mai trimis facturile la firmă. Am cerut, așa cum se proceda înainte, să-mi trimită facturile prin serviciul poștal. Nu am primit nimic. M-am trezit cu cei de la gaze, că au sosit să-mi taie furnizarea. Am venit din nou aici, am primit factura de la ei și am plătit-o. Am solicitat din nou să-mi fie trimise facturile la sediul firmei. Degeaba. S-a întâmplat același lucru. Facturi nu am primit dar m-am trezit cu echipa de la Engie să mă deconecteze de la gaze. Acum sunt din nou aici pentru a cere lămuriri, pentru a rezolva odată situația asta destul de stresantă”, ne-a spus Nica Mirel.
Am asistat la discuția dintre cetățean și reprezentanții celor de la Gaze. Omul și-a spus povestea. Necazul. O ușoare mirare pe chipurile angajatelor pentru faptul că nu s-a rezolvat nimic. Cunoșteau speța. Din nou, aceleași proceduri. Date de identificare, documente… Uimire. Am intervenit, spunând că suntem de la presă și vrem să știm și noi ce se întâmplă, de ce persistă o astfel de situație, de ce trebuie să stea oamenii pe drumuri. A fost așa, de dragul meseriei, fiindcă știam că nu o să primesc niciun răspuns concret. O domnișoară, probabil șefa agenției, politicoasă, mi-a spus ceea ce anticipasem, că nu poate comunica cu media, sunt regulamente clare, ordine, există un birou de presă la nivelul companiei, trebuie făcută acolo o solicitare, expusă problema și, evident, așteptat răspuns.
Reprezentata Engie i-a promis lui Mirel Nica că se va ocupa de această problemă, de care s-au preocupat probabil zadarnic și alții, că va urmări în mod expres să vadă ce se întâmplă, de ce firma care se ocupă de distribuția în teritoriu a facturilor nu a ajuns și la Hanul Logofătului, unde s-a pierdut firul. Cine a pierdut plicurile? Din cele afirmate de dumneaei, facturile au plecat mereu către beneficiar, dar este la fel de clar că nu au ajuns la destinație.
„Și eu ce vină am. Am așteptat să se rezolve această problemă. Din păcate, nu s-a făcut nimic și iată-mă iar aici cu aceiași încurcătură”, ne-a spus Mirel Nica.
Urmărește Incomod Media și pe Google News