INFO UTIL
Idei pentru amenajarea grădinii în 2023? Vezi aici mobilă de grădină, la DecoDepot
Chiar dacă încă suntem departe, calendaristic vorbind, de perioada caldă a anului, ne ducem cu gândul la serile petrecute pe terasa casei. Sau în grădină, în fața casei, în leagăn sau pe balcon – în funcție de cât spațiu dispune fiecare.
Vara este anotimpul preferat al multora dintre noi, perioada în care vrem să ne petrecem timpul în aer liber, să ne relaxăm și să ne bucurăm de soarele cald. Pentru a face aceste momente și mai plăcute și mai confortabile, avem nevoie de mobilier adecvat care să ne permită să ne bucurăm de aceste activități. În acest sens, DecoDepot ne oferă o gamă largă și variată de mobilier de grădină de bună calitate. Vezi aici site-ul Decodepot.ro!
Șezlonguri sau seturi de masă cu scaune – nelipsite, indiferent de trenduri
Indiferent dacă sunteți în căutarea unor șezlonguri confortabile pentru piscină, mese și scaune pentru grătar, canapele pentru terasă sau alte elemente de mobilier, DecoDepot are tot ce aveți nevoie pentru a vă crea un spațiu confortabil și elegant. Vezi aici mobila de gradina. Toate produsele de aici sunt de bună calitate, fabricate din materiale durabile și rezistente la intemperii, astfel încât să puteți să le utilizați timp îndelungat, fără să se deterioreze.
În plus, gama largă de produse oferite de DecoDepot acoperă o varietate de stiluri și modele, astfel încât să puteți găsi mobilierul potrivit pentru gusturile și necesitățile dumneavoastră. Fie că preferați un stil clasic sau modern, rustic sau contemporan, veți găsi cu siguranță elementele de mobilier perfecte pentru a vă potrivi personalității și stilului de viață.
Dincolo de trendurile care vin și pleacă, unele produse rămân absolut necesare. Printre altele, vorbim despre aceste tipuri de seturi de masă și scaune. Minimaliste, compacte, cu un design modern și în diferite nuanțe disponibile, aici veți găsi diversitatea necesară din care să alegeți ceva potrivit pentru spațiul dat.
Nu în cele din urmă, decorați cu DecoDepot
DecoDepot este locul perfect pentru a găsi inspirație, idei interesante de pus în practică în ceea ce privește decorul pentru casa voastră. Gama largă de produse home&deco oferite de DecoDepot este o oază de inspirație pentru oricine caută să-și redecoreze casa sau să adauge un accent nou în camera sa preferată.
Indiferent dacă sunteți în căutarea unor elemente de decor pentru sufragerie, dormitor, baie sau chiar grădină, DecoDepot are tot ce aveți nevoie pentru a vă decora casa într-un stil personalizat și unic. Toate produsele lor sunt fabricate din materiale de calitate, astfel încât să puteți să le utilizați timp îndelungat, iar design-ul lor deosebit și creativ va aduce un plus de eleganță și personalitate oricărei încăperi.
De comandat o puteți face simplu și rapid, online, iar dacă sunteți din Brașov, puteți vizita personal locația. Într-adevăr, nimic nu se compară cu a colinda printre raioanele magazinului unde frumosul este la tot pasul. Chiar și când nu aveți această opțiune, din online vă puteți alege rapid produsele favorite.
Contact:
0771 079 952
comenzi@decodepot.ro
Str. Poienelor, nr. 8, Brașov
ACTUALITATE
Informații importante privind adeverințele de vechime în muncă
Inspecția Muncii desfășoară, prin Inspectoratele Teritoriale de Muncă, începând de astăzi, 11 octombrie 2024, până la sfârșitul anului, o campanie de informare și conștientizare a angajatorilor și salariaților cu privire la eliberarea adeverințelor de vechime, în contextul procesului de recalculare a pensiilor.
„Potrivit dispoziţiilor legale, la încetarea activității salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să cuprindă informații ca: datele de identificare ale salariatului, datele de identificare ale angajatorului, data și numărul contractului individual de muncă, tipul de contract, data începerii activității, funcția ocupată, salariul de bază și sporurile prevăzute în contractul de muncă, modificările suferite în executarea raportului de muncă, data încetării contractului individual de muncă, temeiul de încetare, perioadele de absențe nemotivate și concedii fără plată, semnătura reprezentantului legal al angajatorului și ștampila”, ne informează ITM Dâmbovița.
De reținut! Angajatorii au obligaţia de a elibera aceste documente, la încetarea activității salariatului, fără a fi necesară vreo solicitare în acest sens, ori la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, în termen de 15 zile de la data solicitării formulate în scris.
„Succesorii în drepturi ai angajatorilor desființați au obligația de a elibera, la cerere, în termen de maximum 60 de zile calendaristice, adeverinte cu datele existente în documentele pe care aceștia le dețin.
În cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvenţă, faliment sau lichidare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să le elibereze salariatilor, în termen de maximum 60 de zile calendaristice, un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia”, ne-a precizat Marius Lixandru – inspector șef ITM Dâmbovița.
Atenție! Date privind societăţile și succesorii în drepturi ai acestora pot fi obținute de la Registrul Comerțului.
„Dacă o societate și-a încetat activitatea, obligația de a elibera adeverințele de vechime le revine operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice. Pentru a identifica acești operatori, foștii salariați se vor adresa Arhivelor Naționale sau serviciilor judeţene ale Arhivelor Naționale. Aceste servicii arhivistice se efectuează contra cost, pe baza unor tarife ale căror limite maxime sunt stabilite anual de către Arhivele Naționale.
Nerespectarea de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice a obligaţiei de a elibera adeverința de vechime se constată și se sancționează de către Arhivele Naţionale ale Statului”, mai spune inspectoratul șef al ITM Dâmbovița.
Atenție! Potrivit Legii 360/2023, există obligativitatea eliberăríi, de către angajatori, a unui nou tip de adeverință, referitoare la perioadele de vechime în muncă realizate până la data de 1 aprilie 2001 doar dacă s-a datorat sau, după caz, s-a datorat și plătit contribuție de asigurări sociale.
„Subliniez faptul că, pentru activitatea prestată după anul 2011, doar angajatorii pot elibera adeverințe de vechime. ITM Dâmbovița poate elibera aceste documente, în baza documentelor din arhivă, pentru activitatea prestată de o persoană, în perioada anterioară anului 2011, la societăți din județul Dâmbovița, din mediul privat, care se aflau în evidența instituției noastre, în perioada respectivă. De la începutul anului, au fost eliberate 270 de astfel de documente către foștii angajați care, din diverse motive, nu au carnet de muncă, în care să fie consemnate perioadele lucrate
În aceeași perioadă, 100 de persoane și-au ridicat carnetul de muncă, de la sediul ITM Dâmbovița, iar, în prezent, în arhivele instituției noastre mai există 6400 de carnete nerevendicate. Documentele pot fi eliberate titularilor, la solicitarea acestora, în baza prezentării la ghișeele instituției, cu actul de identitate. Reamintim că acestea le sunt necesare persoanelor care au lucrat, înainte de anul 2011, pentru a certifica vechimea în muncă”, precizează inspectorul șef al ITM Dâmbovița – Marius Lixandru.
Mai multe informații despre documentele de vechime pe care le eliberează Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița se pot obține la numărul de telefon 0245/612 021, accesând site-ul www.itmdambovita.ro sau scriind pe e-mailul instituției, itmdambovita@itmdambovita.ro.
INFO UTIL
INFO UTIL. Servicii medicale care nu sunt decontate din FNUASS
Potrivit informațiilor publicate pe site-ul CNAS, serviciile care nu sunt decontate din Fondul National Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS), contravaloarea acestora fiind suportată de asigurat, de unităţile care le solicită, de la bugetul de stat sau din alte surse, după caz, sunt:
a) serviciile medicale acordate în caz de boli profesionale, accidente de muncă şi sportive, asistenţă medicală la locul de muncă, asistenţă medicală a sportivilor;
b) unele servicii medicale de înaltă performanţă;
c) unele servicii de asistenţă stomatologică;
d) serviciile hoteliere cu grad înalt de confort;
e) corecţiile estetice efectuate persoanelor cu vârsta de peste 18 ani;
f) unele medicamente, materiale sanitare şi tipuri de transport;
g) serviciile medicale solicitate şi eliberarea actelor medicale solicitate de autorităţile care prin activitatea lor au dreptul să cunoască starea de sănătate a asiguraţilor;
h) fertilizarea in vitro;
i) asistenţa medicală la cerere;
j) contravaloarea unor materiale necesare corectării văzului şi auzului;
k) contribuţia personală din preţul medicamentelor, a unor servicii medicale şi a dispozitivelor medicale;
l) serviciile medicale solicitate de asigurat;
m) unele servicii şi proceduri de reabilitare;
n) cheltuielile de personal aferente medicilor şi asistenţilor medicali, precum şi cheltuielile cu medicamente şi materiale sanitare din unităţi medico-sociale;
o) serviciile acordate în cadrul secţiilor/clinicilor de boli profesionale şi al cabinetelor de medicină a muncii;
p) serviciile hoteliere solicitate de pacienţii ale căror afecţiuni se tratează în spitalizare de zi;
q) cheltuielile de personal pentru medici, farmacişti şi medici stomatologi pe perioada rezidenţiatului;
r) serviciile de planificare familială acordate de medicul de familie în cabinetele de planning din structura spitalului;
r^1) serviciile de consiliere psihologică postnatală acordate în cadrul unităţilor sanitare de specialitate ori unităţilor sanitare care au în structură secţii / compartimente de obstetrică-ginecologie;
s) cheltuielile de personal pentru medicii şi personalul sanitar din unităţile sau secţiile de spital cu profil de recuperare distrofici, recuperare şi reabilitare neuropsihomotorie sau pentru copii bolnavi HIV/SIDA, reorganizate potrivit legii;
t) activităţi de interes deosebit în realizarea obiectivelor strategiei de sănătate publică, definite prin contractul-cadru;
ţ) testarea cu teste rapide antigen din proba nazofaringiană în vederea depistării infecţiei cu SARS-CoV-2 desfăşurată prin farmaciile comunitare şi oficinele comunitare rurale;
u) transplantul de organe, ţesuturi sau celule de origine umană, cu excepţia cazurilor prevăzute în contractul-cadru şi în normele de aplicare ale acestuia, precum şi a tratamentului în ambulatoriu al stării posttransplant pentru bolnavii transplantaţi, asigurat în cadrul programelor naţionale de sănătate curative.
Prin excepţie de la lit. e), din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate se suportă contravaloarea reconstrucţiei mamare prin endoprotezare şi a simetrizării consecutive acesteia în cazul intervenţiilor chirurgicale oncologice.
Pentru serviciile care nu sunt decontate din fond, necesare personalului armatei şi al Ministerului Afacerilor Interne care a fost rănit, a devenit invalid ori a dobândit alte afecţiuni fizice sau psihice pe timpul participării la acţiuni militare ori în legătură cu acestea, contravaloarea se asigură de la bugetul de stat, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.
Serviciile prevăzute la lit. b), c), f) şi m) şi contribuţia personală prevăzută la lit. k) se stabilesc prin contractul-cadru.
Cheltuielile pentru activităţile prevăzute la lit. q), r) şi s) se suportă din bugetul de stat.
Cheltuielile pentru activităţile prevăzute la lit. n) se asigură prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.
Cheltuielile pentru activităţile prevăzute la lit. ţ) se asigură prin transferuri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii către FNUASS.
-
Dâmboviţaacum 4 zile
Conducerea PSD Râul Alb a fost demisă. Vicepreședintele Mihai Istrate preia frâiele organizației
-
ADMINISTRAŢIEacum 3 zile
Malu cu Flori, în ciuda bugetului local precar, merge cu fruntea sus pe drumul dezvoltării
-
ACTUALITATEacum 6 zile
Eveniment religios important la Biserica Târgului din Târgoviște (Centrul Vechi)
-
ACTUALITATEacum 4 zile
Baschetbalista de la CSM Târgoviște s-ar fi sinucis din cauza unei decepții în dragoste
-
Dâmboviţaacum 7 zile
Grav accident rutier la Potlogi. Un bărbat de 28 de ani a fost preluat cu elicopterul SMURD
-
ADMINISTRAŢIEacum 3 zile
Încă un obiectiv de importanță pentru comuna Voinești este aproape la gata!
-
Dâmboviţaacum 6 zile
Candidații PSD Dâmbovița pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024
-
ACTUALITATEacum 4 zile
Școala Gimnazială Telești Ludești a marcat „Ziua Educației” împreună cu dascălii pensionari