Connect with us

ACTUALITATE

Informare privind serviciile medicale de prevenire gratuite pentru copiii cu vârsta până la 3 ani

Publicat

pe

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a declanșat o campanie de informare cu privire la serviciile medicale de prevenție care se acordă prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Astfel, în fiecare săptămână, pe pagina de Facebook a instituției, va fi publicat un material în acest sens. Primul aduce lămuriri în legătură cu serviciile medicale de prevenire gratuite pentru copiii cu vârsta până la 3 ani.

Cu ocazia primelor consultații acordate copilului, medicul:
– va verifica dacă inima lui funcționează cum trebuie (screening malformații cardiovasculare)
– va urmări dacă există probleme ale șoldului și care, netratate, pot afecta mersul
– va verifica dezvoltarea dinților, văzul și auzul copilului
– se vor identifica eventuale deficienţe ale dezvoltării psiho-motorii ale copilului care ar putea fi afectate în tulburarea de spectru autist

La categoria de vârstă 0-3 ani, consultaţiile de prevenție se acordă astfel:
– la externarea din maternitate şi la 1 lună – la domiciliul copilului sau la cabinetul medicului de familie;
– la 2, 4, 6, 9, 12, 15, 18, 24, 36 luni – la cabinetul medicului de familie

În cadrul tuturor acestor consultații preventive, care sunt decontate de CNAS – Casa Naţională de Asigurări de Sănătate medicul poate prescrie tratamente pentru copil și poate elibera trimiteri la analize și investigații sau la medicul de specialitate din ambulatoriu.

Este recomandat să iei legătura cu medicul tău de familie, atât pentru înregistrarea lui în lista de pacienți, cât și pentru ca medicul să afle dacă copilul are eventuale probleme de sănătate.

Potrivit raportărilor primite de la medicii de familie, în luna iulie au fost acordate la nivel național 48.117 consultații pentru grupa de vârstă 0-3 ani, fiind identificate diferite probleme de sănătate, pentru care au fost efectuate:

✔️ 66 de electrocardiograme (EKG)
✔️ 440 de servicii de kinetoterapie
✔️ 128 de tratamente în displazia luxantă a șoldului în primele 6 luni de viață

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Măsuri dispuse de conducerea Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România

Publicat

pe

Pe data de 9 ianuarie 2025, la sediul Uniunii Ziariștilor Profesioniști din Capitală, dar și cu participare online, s-a desfășurat prima ședință a Consiliului Director din anul 2025. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de proiecte importante pentru organizația ziariștilor profesioniști. Temele supuse discuției au fost aprobate în cadrul forului de conducere al UZPR.

Au fost stabilite o serie de măsuri și acțiuni care se vor derula în perioada următoare, astfel:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului indemnizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala indemnizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata indemnizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediţie a Conferinţei UNESCO dedicată Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei şi ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3,5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.

Președintele UZPR, Sorin Stanciu, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a mai menționat în cadrul ședinței că, după alegerile desfășurate în iulie, 2024 s-au înscris în UZPR 186 de noi membri. De asemenea, a mai anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.

Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a precizat în cadrul aceleași întâlniri că situația financiară a UZPR este una stabilă, echilibrată. Totodată, Ilie Cristescu a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.

Următoarea ședință a Consiliului Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Este obligatoriu pentru firmele cu cel puțin 10 angajați. Detalii aici!

Publicat

pe

Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a derulat, în ultimele luni ale anului 2024, mai multe acțiuni de informare având ca temă Legea nr. 367/2022 privind dialogul social. Inițiativa a avut ca scop conștientizarea angajatorilor, dar și a salariaților, cu privire la negocierea colectivă, un instrument esențial pentru asigurarea unui mediu de lucru stabil și echitabil.

Atenție! Potrivit legislației în vigoare, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați și poate fi inițiată de oricare dintre partenerii sociali.

„În cadrul acestei campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a organizat o întâlnire informativă, la care au participat 18 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii din județ, dintre care 14 cu capital privat, pentru a asigura o înțelegere corectă a legislației și a avantajelor negocierii colective.

S-a dorit ca informațiile prezentate să ajungă la cât mai mulți angajați și angajatori și, În acest sens, inspectorii de muncă dâmbovițeni au distribuit pliante informative, pe tema negocierii colective, a etapelor legale pe care aceasta le presupune, dar și a beneficiilor pe care le prezintă, către un număr de 225 de angajați. În plus, informațiile au fost afișate și la avizierul instituției, pe pagina web a ITM Dâmbovița dar și prin publicarea de articole informative în presa locală.

Totodată, 30 de angajatori au fost informați prin e-mail, în ceea ce privește negocierea colectivă, aceștia primind și notificări legate de încetarea valabilității contractelor colective de muncă. În acest fel, se încurajează încheierea și înregistrarea CCM, care devin practic instrumente juridice cu aplicabilitate generală în unitate, asigurând că niciun contract individual de muncă nu va oferi condiții inferioare celor stabilite colectiv”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de către ITM Dâmbovița.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite