Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Primarul de la Sălcioara este optimist. În 2024 vor demara lucrările la rețeaua de gaze naturale

Publicat

pe

Realizarea unor investiții de importanță vitală pentru comuna Sălcioara, județul Dâmbovița, a reprezentat dintotdeauna o mare problemă, o provocare pentru autorități. Totul pornește de la dispersia satelor care alcătuiesc localitatea. Distanțele între unele dintre cele nouă așezări sunt prea mari, plus că populația este redusă. Toate aceste elemente adunate la un loc duc la costuri mari pentru investițiile în infrastructura de drumuri, apă, gaze naturale și canalizare, iar instituțiile finanțatoare, cele care aprobă altfel de proiecte le consideră nerentabile. Și, este știut, în economia de piață, latura socială contează mai puțin.

Cu toate aceste inconveniente, la care se adaugă bugetul local precar, fiindcă pe teritoriul comunei nu funcționează firme puternice, primarul Valentin Pârvu a continuat să spere și a elaborat proiecte pe diferite axe și programe de finanțare, europene sau guvernamentale, pentru a edifica utilitățile indispensabile confortului și civilizației în ton cu cerințele europene. Eforturile sunt considerabile, pornind de la găsirea sursei de finanțare, elaborarea proiectelor, obținerea avizelor necesare declanșării lucrărilor.

Astăzi, ne-am propus să punem în discuție proiectul rețelei de gaze naturale, un obiectiv cu o valoare totală de circa 700 de miliarde de lei vechi, asumat de primarul Valentin Pârvu, care, după multe eforturi, hopuri și opreliști generate de birocrație, de lipsa fondurilor, de dispariția subită a unor structuri finanțatoare, a ajuns totuși aproape de demararea lucrărilor. Edilul de la Sălcioara a ținut în mod deosebit să îi asigure pe concetățenii săi că acest proiect merge mai departe, nu s-a împotmolit. Există doar întârzieri din cauze obiective, care nu au treabă cu administrația publică locală.

Ne-a spus primarul de la Sălcioara că unrle persoane, probabil excitate politic, se folosesc de aceste întârzieri în implementarea proiectului pentru a-l ataca și a arunca în spațiul public informații false, cum că Primăria a renunțat la investiție, că nu se va mai realiza rețeaua de gaze naturale în Sălcioara. Valentin Pârvu dezaprobă astfel de intervenții publice false, care nu au în spate niciun argument, nicio dovadă că s-ar întâmpla așa ceva.

„Mă deranjeză anumite lucruri, zvonuri, remarci nefondate, păreri, opinii care nu au la bază adevărul, concretețea lucrurilor. Mă deranjează cei care vorbesc în spațiul public neargumentat. Ar putea să vină toți cei care comentează nefondat aici, la Primărie, și să mă întrebe despre diferite probleme. Să discutăm concret. Dacă tu vii acum și îmi spui că nu ai apă curentă, în condițiile în care instalația o avem funcțională de câțiva ani și nu se branșează nimeni, înseamnă că tu ori ești rupt de realitate, ori ești răuvoitor, ori îți iei temele din altă parte. Vino la Primărie, discutăm și vedem unde stă adevărul.

Am fost deschis. Adept al comunicării. La mine, ca primar, pot veni oamenii cu idei și, dacă sunt viabile, utile pentru comunitate, le discutăm și, în măsura posibilităților, le punem în practică. Consilierii, la fel, să vină cu propuneri, cu proiecte, cu soluții de bugetare a unor obiective și vedem cum stau lucrurile. Dar, nu. Venim doar să înjurăm. Să denigrăm”, ne-a spus, cu oarece mâhnire, primarul Valentin Pârvu.

Cât privește proiectul de alimentare cu gaze naturale a întregii comune Sălcioara, investiția merge mai departe, după cum a spus edilul localității. Întârzierea a fost cauzată de dispariția sursei de finanțare. Proiectul trebuia să primească bani de la Fondul de Dezvoltare și Investiții. Totul era în regulă. Din păcate, Fondul a fost desființat și proiectul de la Sălcioara a rămas fără finanțare.

„Pentru a nu stopa proiectul, am angajat un credit de 2 milioane de lei, pe care îl vom folosi la demararea lucrărilor, pentru amenajarea stației de reglare-măsurare, care va fi amplasată în zona satului Ghinești aproape de conducta magistrală care traversează localitatea noastră. Sper ca, după discuția pe care am avut-o cu directorul Premiere Energy, în primăvara anului viitor, să putem derula ceea ce ține de acest proiect. Să începem cu SRM-ul, apoi, din aproape în aproape, după posibilitățile financiare care vor exista, să putem să înaintăm cu lucrările. Nu este ușor de materializat acest proiect. Vorbim de valori mari, ca de oraș, ținând cont de suprafața teritorială care trebuie acoperită cu rețeaua de gaze naturale. Sunt nouă sate amplasate pe un teritoriu vast, cu distanțe mari între așezări”, explică primarul de la Sălcioara.

S-a reușit obținerea a nu mai puțin de 24 de avize de la diverse instituții. Au mai rămas de obținut câteva, respectiv de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), de la CFR, pentru că trebuie realizată o subtraversare a căii ferate Titu-Târgoviște și un aviz de la Apele Române. După obținerea acestora, ne-a mai precizat edilulul Valentin Pârvu, se poate emite autorizația de construire și, implicit, să demareze lucrărilor.

„Repet! Nu voi renunța la proiectul de gaze naturale. Contrar celor care dezinformează public, nu am spus nicio secundă că voi abandona acestă investiție deosebit de importantă pentru localitatea noastră. Numai că trebuie să parcurgem aceste etape, să urmăm fiecare pas în parte”, a mai adăugat Valentin Pârvu.

De precizat că Primăria Salcioara a demarat procedura de execuție a rețelei de gaze naturale în toate satele comunei cu mulți ani în urmă. A fost alt proiect. O altă solicitare. Atunci, a fost racordată localitatea vecină, Nucet.

„Numai că, la acel moment, răspunsul Distrigaz a fost că investiția de la Sălcioara este nerentabilă din punct de vedere economic. Nu aveam societăți comerciale pe teritoriul localității. Comună alcătuită din multe sate. Populație scăzută. Ca să faci o investiție de 100 de miliarde de lei vechi și să nu beneficieze decât 100 de gospodării de rețea nu este rentabil. Atunci, când au făcut cei de la Distrigaz studiul de oportunitate, au ajuns la concluzia că investiția este nerentabilă. Iată că acum suntem din nou cu acest proiect pe tapet. Am reușit să depășim toate etapele. Nu dăm înapoi. Mergem înainte și sperăm ca, în luna mai a anului viitor, să demarăm lucrările”, ne-a mai precizat primarul Valentin Pârvu.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Apă și canalizare în toate cartierele-sat ale orașului Răcari

Publicat

pe

Orașul Răcari, cu toate satele componente, este în această perioadă, șantier în lucru. Și, nu, nu are legătură cu faptul că se apropie campania electorală. La Răcari, s-a văzut și s-a simțit permanent implicarea administrației publice locale, a primarului Marius Caravețeanu – un om căruia nu îi plac lucrurile făcute la întâmplare. Evident, stilul acesta nu place tuturor, însă oamenii care au „ochi să vadă” apreciază munca depusă, înțeleg că proiectele mari nu devin realitate bătând din palme, ci, dimpotrivă, necesită mult efort. Și răbdare, din partea tuturor!

Spre exemplu, în prezent sunt în derulare lucrările la rețelele de apă și canalizare. Este vorba despre cea mai mare investiție care se realizează în Răcari, proiect care vine „la pachet” cu un grad maxim de disconfort. Se fac săpături pe zeci de străzi în același timp, se întrerupe circulația rutieră pentru mai multe zile și tot așa… Primarul Caravețeanu este prezent zi de zi pe șantier, fiindcă vrea să se asigure că totul se execută corect și la timp. De asemenea, în stilul cu care ne-a obișnuit încă de la preluarea primului mandat de edil, în 2008, menține o legătură strânsă cu locuitorii orașului, cărora le furnizează în timp util informații cu privire la toate investițiile aflate în implementare.

Dacă ne raportăm la sursa de finanțare, vorbim practic despre două proiecte care au ca finalitate extinderea / înființarea sistemului de apă și canalizare în orașul Răcari, cu satele componente. Unul este implementat cu fonduri europene nerambursabile, prin Campania de Apă Târgoviște Dâmbovița, și include cartierele Răcari, Ghergani și Mavrodin. Al doilea proiect a primit finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și include localitățile Ghimpați, Colacu, Săbiești și Stănești. În ambele cazuri, startul lucrărilor s-a dat anul trecut, în luna februarie.

De precizat că, tot prin Programul „Anghel Saligny”, Primăria Răcari a obținut finanțare, în luna februarie a acestui an, pentru alte două lucrări importante pentru comunitatea locală, respectiv: construire pod peste râul Colentina, în satul Stăneşti (2,874,198.87 lei), și pentru realizarea de poduri, podeţe, pasaje sau punţi pietonale, inclusiv pentru biciclete şi trotinete electrice (2,403,542.06 lei).

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Dâmbovița: Au pornit lucrările pe două loturi din megaproiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean”

Publicat

pe

Una dintre promisiunile administrației județene conduse de președintele Corneliu Ștefan a fost aceea de a reabilita și moderniza infrastructura rutieră a județului Dâmbovița. Așa că a fost gândit, elaborat și pus, iată, în practică megaproiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean, prin modernizarea DJ 712 (Pucioasa – Brănești – Vulcana-Pandele – Șotânga – Târgoviște), DJ 720C (Gura Ocniței – Ocnița) și DJ 720 A (Gura Ocniței – Adânca – Bucșani – Mărcești – Finta – Postârnacu – DN 1A)”.

Astăzi – 15 aprilie 2024, în prezența președintelui CJ – Corneliu Ștefan, a vicepreședinților Luciana Cristea și Antonel Jîjîie, a secretarului general Dan Popa, a primarului municipiului Târgoviște – Cristian Daniel Stan, a edililor localitățile străbătute de respectivele drumuri și, bineînțeles, a reprezentanților firmelor constructoare, s-au deschis șantierelor pe Lotul 1, DJ 712 Târgoviște – Șotânga – Vulcana Pandele – Brănești – Pucioasa, și Lotul 2, Gura Ocniței – Ocnița.

Evenimentul de demarare a lucrărilor, la care au fost concentrate forțe umane și utilaje performante care și-au intrat deja în pâine, s-a consumat la ieșirea din municipiul Târgoviște spre Teiș, pe DJ 712. Drumul, așa după cum a precizat președintele Corneliu Ștefan, are o lungime de 15,7 km. Este primul din cele trei loturi pentru care județul Dâmbovița a primit cea mai mare sumă acordată vreodată unui proiect din Regiunea Sud-Muntenia, respectiv 64.200.000 de euro, prin care vor fi modernizați 60 de km de drumuri județene.

„Lucrările de modernizare pe Lotului 1, cu o valoare de 101.602.363,47 lei, TVA inclus, au început din Târgoviște, zona Halta Teiș, vor continua în comunele Șotânga și Vulcana-Pandele și se vor încheia odată cu reabilitarea podului peste râul Ialomița, de la granița dintre Brănești și Pucioasa”, a spus președintele CJD.

Pe lângă reabilitarea și modernizarea căii de rulare, prin turnarea a două straturi de asfalt, mai sunt prevăzute a se executa 26.000 mp de trotuare, 18 km șanțuri betonate, 1,5 km de rigole, 8,7 km de rigole carosabile acoperite, 584 metri liniari de poduri și podețe, 1,2 km parapet direcțional de tip semigreu.

În zona Șotânga va fi demolat un pod vechi și construit un altul, modern, care să imprime siguranță în traficul rutier. Tot în Șotânga va fi realizat o cale de traversare peste pârâul Vulcana. În comuna Brănești, va intra în lucrări de reabilitare podul peste râul Ialomița, obiectiv care asigură conexiunea cu DN 71 și cu orașul Pucioasa. Vor mai fi amenajate pe acest traseu 36 de stații de autobuz.

Urmărirea oprire a conducerii Consiliului Județean Dâmbovița a fost la Adânca, de unde pornesc lucrările celui de-al doilea lot, ce vizează reabilitarea și modernizarea DJ 720A, Adânca – Gura Ocniței și DJ 720C, Gura Ocniței – Ocnița. A precizat președintele Corneliu Ștefan că este vorba de 15,1 km de drum. Valoarea investiției este de 90 de milioane de lei. Și aici, la Adânca, utilajele erau pregătite pentru a demara lucrările.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite