Connect with us

ACTUALITATE

LANSARE: „Cartea fără nume”, un volum care va străluci pe bolta poeziei naţionale!

Primăria Târgovişte şi Teatrul Tony Bulandra organizează, joi – 18 ianuarie 2018, de la ora 17:00, lansarea volumului „Cartea fără nume”, ce poată semnătura cunoscutului poet şi ziarist Lucian Avramescu. Publicul se va putea bucura de o seară cu totul şi cu totul deosebită. „Cartea fără nume” conține poezii și o piesă de teatru care stârnește curiozitatea prin titlul său – „Să nu furi niciodată o mireasă!”.

Publicat

pe

Primăria Târgovişte şi Teatrul Tony Bulandra organizează, joi – 18 ianuarie 2018, de la ora 17:00, lansarea volumului „Cartea fără nume”, ce poată semnătura cunoscutului poet şi ziarist Lucian Avramescu. Publicul se va putea bucura de o seară cu totul şi cu totul deosebită. „Cartea fără nume” conține poezii și o piesă de teatru care stârnește curiozitatea prin titlul său – „Să nu furi niciodată o mireasă!”.

„Versul poetului Lucian Avramescu este sensibil și realist, clasic și modern, cadențat și ieșind din linie, acolo unde spontaneitatea și inspirația pornesc înaintea rigorilor lirice pe care poetul le bine-cunoaște. Piesa de teatru se bazează, de asemenea, pe efectul surpriză.

Calităților scrierilor sale le va face un laudatio scriitorul și lectorul universitar doctor Sebastian Vlad Popa, iar actori ai teatrului vor interpreta un tablou din piesa menționată și poezii reprezentative din volum. Astfel, publicul se va putea bucura de vocile și emoțiile Cameliei Varga, Mariei Nicola, Cosminei Lirca, Cristinei Dumitra și ale lui Mircea Silaghi, Radu Câmpean, Cristian Olaru și Daniel Nuță.

«Cartea fără nume» amintește de «Steaua fără nume» a lui Mihail Sebastian și va străluci la fel de frumos pe bolta poeziei naționale”, se arată într-un comunicat al Teatrului Tony Bulandra din Târgovişte.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

CNAS: Doctorii de familie pot emite rețete compensate în baza scrisorilor medicale eliberate de medicii de medicina muncii

Publicat

pe

De

Președintele CNAS, conf. univ. dr. Horațiu-Remus Moldovan, a prezentat astăzi, la Brașov, la Congresul Național de Securitate și Sănătate în Muncă, principalele posibilități de colaborare între medicii de medicina muncii și furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, în scopul protejării sănătății angajaților, în calitatea acestora de persoane asigurate – ne informează Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

„Conform prevederilor legale în vigoare, în baza scrisorilor medicale eliberate de medicii de medicina muncii, medicii de familie pot emite rețete compensate pentru medicamentele recomandate angajaților, în limitele competențelor profesionale. În baza acestor scrisori medicale, medicii de familie pot continua managementul pacienților în funcție de recomandările medicilor de medicina muncii și pot decide necesitatea efectuării de investigații paraclinice sau pot emite bilete de trimitere către medicii de specialitate clinică din ambulatoriu ori către spitale, după caz.

Totodată, cabinetele de medicina muncii pot încheia convenții cu casele de asigurări de sănătate în vederea recunoaşterii biletelor de internare eliberate de către medicii ce-şi desfăşoară activitatea în aceste unităţi.

În acest context, președintele CNAS a precizat că „medicul specialist de medicina muncii este principalul consilier al angajatorului şi al reprezentanţilor angajaţilor în probleme de promovare a sănătăţii în muncă şi în îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă”. El a făcut apel la cei peste 400 de specialiști de securitate și sănătate în muncă și reprezentanți ai angajatorilor prezenți la congres să disemineze către angajați informații despre serviciile de prevenție decontate de CNAS.

Depistarea precoce a bolilor grave este și în interesul angajatorilor, care pot evita astfel pierderea capacității de muncă a angajaților pe perioade îndelungate, a subliniat președintele Horațiu-Remus Moldovan. Totodată, acesta a precizat că Ministerul Sănătății derulează un program național de prevenire a îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc determinanți din mediul de viață și muncă și a făcut un apel ca și alte instituții publice cu rol în securitatea și sănătatea în muncă să se implice activ în activitatea de prevenție.

Cu aceeași ocazie, președintele CNAS a prezentat principalele priorități ale instituției în perioada următoare: dezvoltarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), renunțarea la utilizarea documentelor pe suport hârtie în relația medic-pacient și medic-medic (principiul „zero hârtie”), eficientizarea cheltuielilor din domeniul sănătății, identificarea unei soluții de facilitare a programărilor pacienților la furnizorii de servicii medicale. Totodată, președintele CNAS a menționat și că sumele cu care contribuie asigurații la bugetul Fondului Național Unic de Asigurări de Sănătate (FNUASS) acoperă circa jumătate din costurile serviciilor de sănătate de care beneficiază aceștia, restul cheltuielilor fiind finanțate prin alocări de la bugetul de stat”, se precizează într-un comunicat de presă transmis către mass-media.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Camera de Comerț Dâmboviţa: Info util RegesOnline

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița informează antreprenorii că, luni – 26 mai 2025, începând cu ora 11:00, Inspecției Muncii va susține o nouă ședință online de informare având ca temă sistemul RegesOnline de evidență a salariaților.

Persoanele care doresc să participe trebuie să se conecteze accesând următorul link: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZTZiMDZlZWYtY2JkMS00MjAzLTk5OGItMThmYzViMTVmMDUy%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2268283f3b-8487-4c86-adb3-a5228f18b893%22%2c%22Oid%22%3a%22d995d021-e7be-4735-97aa-0b8b1a77f5a4%22%7d

De asemenea, puteți transmite sugestii pentru îmbunătățirea RegesOnline la următorul link: https://github.com/reges-ro/integrare/issues .

De reținut! Ședința va fi înregistrată și disponibilă pentru vizualizare.

Agenda întâlnirii:
✅ Cum creăm cont și cum îl activăm;
✅ Cerere de acces la registru, reprezentanți legali și împuterniciți;
✅ Delegarea și delegații;
✅ Accesul prestatorilor la registrul unui angajator;
✅ Cum se introduc pegioadele de suspendare;
✅ Lucrul cu Excel pentru suspendări multiple;
✅ Întrebări și răspunsuri.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite