ACTUALITATE
Propuneri europene în avantajul consumatorilor din UE
Comisia Europeană a prezentat, în data de 11 aprilie 2018, un pachet de propuneri menit să garanteze faptul că toți consumatorii europeni beneficiază pe deplin de drepturile conferite de legislația Uniunii – informează Centrul Europe Direct Târgovişte.
„Într-o lume globalizată în care marile societăți comerciale au un avantaj imens în fața consumatorilor individuali, trebuie să echilibrăm balanța. Acțiunile de reprezentare, în accepțiunea europeană a conceptului, vor duce la mai multă echitate pentru consumatori, nu la mai multă muncă pentru cabinetele de avocatură. Totodată, sancțiunile mai severe legate de cifra de afaceri anuală a companiilor vor oferi în sfârșit autorităților de protecție a consumatorilor mijloace pentru a-i pedepsi aspru pe cei care trișează. A trișa nu poate fi rentabil”, a declarat comisarul european Věra Jourová – responsabil pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.
Propunerile „Noi avantaje pentru consumatori” vor permite unor entități calificate să introducă acțiuni de reprezentare în numele consumatorilor și vor conferi autorităților de protecție a consumatorilor din statele membre competențe consolidate pentru aplicarea de sancțiuni. Totodată, ele vor extinde protecția acordată consumatorilor în mediul on-line și vor clarifica faptul că legislația UE interzice practicile de comercializare a produselor cu dublu standard de calitate, care induc în eroare consumatorii.
Printre rezultatele așteptate se numără:
• consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul on-line, prin asigurarea unei transparențe mai mari în acest mediu, inclusiv în ce privește rezultatele căutărilor pe platformele online, dar și noi drepturi ale consumatorilor pentru serviciile digitale „gratuite”;
• punerea la dispoziția consumatorilor a unor instrumente prin care să se asigure că le sunt respectate drepturile și să obțină despăgubiri, cum ar fi acțiunile de reprezentare și o mai bună protecție împotriva practicilor comerciale neloiale;
• introducerea unor sancțiuni eficace pentru încălcările legislației UE privind protecția consumatorilor;
• abordarea produselor de consum cu dublu standard de calitate, o primă măsură fiind actualizarea Directivei privind practicile comerciale neloiale;
• condiții îmbunătățite pentru companii, prin eliminarea sarcinilor administrative inutile și mai multă flexibilitate în comunicarea comercianților cu consumatorii.
Propunerile Comisiei vor fi discutate de Parlamentul European și de Consiliul UE.
ACTUALITATE
Măsuri dispuse de conducerea Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România
Pe data de 9 ianuarie 2025, la sediul Uniunii Ziariștilor Profesioniști din Capitală, dar și cu participare online, s-a desfășurat prima ședință a Consiliului Director din anul 2025. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de proiecte importante pentru organizația ziariștilor profesioniști. Temele supuse discuției au fost aprobate în cadrul forului de conducere al UZPR.
Au fost stabilite o serie de măsuri și acțiuni care se vor derula în perioada următoare, astfel:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului indemnizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala indemnizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata indemnizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediţie a Conferinţei UNESCO dedicată Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei şi ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3,5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.
Președintele UZPR, Sorin Stanciu, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a mai menționat în cadrul ședinței că, după alegerile desfășurate în iulie, 2024 s-au înscris în UZPR 186 de noi membri. De asemenea, a mai anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.
Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a precizat în cadrul aceleași întâlniri că situația financiară a UZPR este una stabilă, echilibrată. Totodată, Ilie Cristescu a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.
Următoarea ședință a Consiliului Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.
ACTUALITATE
Este obligatoriu pentru firmele cu cel puțin 10 angajați. Detalii aici!
Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a derulat, în ultimele luni ale anului 2024, mai multe acțiuni de informare având ca temă Legea nr. 367/2022 privind dialogul social. Inițiativa a avut ca scop conștientizarea angajatorilor, dar și a salariaților, cu privire la negocierea colectivă, un instrument esențial pentru asigurarea unui mediu de lucru stabil și echitabil.
Atenție! Potrivit legislației în vigoare, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați și poate fi inițiată de oricare dintre partenerii sociali.
„În cadrul acestei campanii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița a organizat o întâlnire informativă, la care au participat 18 reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii din județ, dintre care 14 cu capital privat, pentru a asigura o înțelegere corectă a legislației și a avantajelor negocierii colective.
S-a dorit ca informațiile prezentate să ajungă la cât mai mulți angajați și angajatori și, În acest sens, inspectorii de muncă dâmbovițeni au distribuit pliante informative, pe tema negocierii colective, a etapelor legale pe care aceasta le presupune, dar și a beneficiilor pe care le prezintă, către un număr de 225 de angajați. În plus, informațiile au fost afișate și la avizierul instituției, pe pagina web a ITM Dâmbovița dar și prin publicarea de articole informative în presa locală.
Totodată, 30 de angajatori au fost informați prin e-mail, în ceea ce privește negocierea colectivă, aceștia primind și notificări legate de încetarea valabilității contractelor colective de muncă. În acest fel, se încurajează încheierea și înregistrarea CCM, care devin practic instrumente juridice cu aplicabilitate generală în unitate, asigurând că niciun contract individual de muncă nu va oferi condiții inferioare celor stabilite colectiv”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de către ITM Dâmbovița.
-
Giurgiuacum 3 zile
Locuință distrusă de foc din cauza unei greșeli pe care o fac mulți oameni!
-
Argeșacum 3 zile
Tânăr de 22 de ani a murit după ce a intrat cu mașina într-un parapet
-
ACTUALITATEacum 3 zile
Adolescent de 14 ani a plecat de la școală și nu a mai ajuns acasă
-
Giurgiuacum 4 zile
Accident rutier cu două victime pe DN6, în județul Giurgiu
-
ADMINISTRAŢIEacum 4 zile
Dâmbovița: Taxa de habitat, majorată la 62 de lei începând cu 1 februarie 2025
-
ACTUALITATEacum 4 zile
Gata cu primăvara din mijlocul iernii! Atenționare meteo de vânt și viscol
-
ADMINISTRAŢIEacum 3 zile
Se asfaltează drumul dintre Pucioasa și Fieni, prin Berevoiești
-
Dâmboviţaacum 4 zile
Gospodării cuprinse de flăcări în Dobra și Răzvad