Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Avantajele şi deficienţele transportului de călători cu autobuze electrice!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.gds.ro)

Ani buni, municipiul Târgovişte a beneficiat de transport de călători nepoluant, cu troleibuze. Din păcate, liniile electrice au fost abandonate şi apoi devalizate, iar până acum nimeni nu a dat un răspuns pertinent la întrebarea de ce? În prezent, Primăria Târgovişte efectuează demersurile necesare pentru implementarea unui proiect care vizează achiziţia de autobuze electrice.

Acest sistem de transport ecologic a fost adoptat deja în multe ţări civilizate, care au început lupta cu poluarea. Schimbarea s-a produs după efectuarea unor studii aprofundate, care au presupus calcule precise şi teste de performanţă.

În România, transportul cu autobuze electrice este în fază de pionerat, de experimentare, în oraşe mari, precum Bucureşti şi Cluj-Napoca, fără a se renunţa la binecunoscutele tramvaie şi troleibuze. Primarul Emil Boc a promis că, anul acesta, în Cluj-Napoca vor circula primele 11 autobuze electrice. Preţul unui astfel de vehicul ecologic adus din Polonia este de circa 600.000 de euro.

Şi la Piteşti, un producător a avut în testare două autobuze electrice. Responsabilii din cadrul societăţii care se ocupă de transportul public în comun au constatat că sunt confortabile, moderne, ecologice şi economice, însă nu i-a mulţumit autonomia acumulatorului. Autobuzele au fost introduse pe rutele cele mai lungi, mai aglomerate şi mai poluante, adică acolo unde este nevoie de o capacitate mare de transport.

Directorul general Publitrans 2000 SA Piteşti, ing. Manuel Rotaru, ne-a declarat că nu s-a reuşit efectuarea a mai mult de 170 de kilometri fără a fi nevoie să se încarce bateria. Prin urmare, consideră că autobuzele electrice trebuie customizate, particularizate pentru fiecare oraş în parte, în funcţie de trasee, de cerinţele cetăţeanului, de confort, aer condiţionat, căldură etc. În niciun caz nu te poţi arunca cu capul înainte să elaborezi un proiect de transport ecologic, să obţii fonduri europene, să achiziţionezi autobuze destul de scumpe şi să le pui în cursă la întâmplare!

Ing. Manuel Rotaru spune că se poate apela la o soluţie de compromis, în sensul că poţi creşte capacitatea bateriei, dar o faci în detrimentul celei de transport. „Acumulatorii au o anumită greutate. Atunci, ca să nu depăşească autobuzul cele 18 tone admise, reduci numărul de pasageri transportaţi”.

În opinia directorului Publitrans 2000 SA Piteşti, este obligatoriu ca proiectul să fie realizat de un specialist adevărat, pentru a ajunge la o soluţie corectă pentru fiecare oraş în parte. La Piteşti, pe linia pe care au fost testate autobuzele electrice, de aproximativ 25 km, trebuie efectuate 12 curse pe zi, respectiv 350 de kilometri.

„La ora acuală, niciun autobuz electric nu are autonomie de 350 de kilometri”, ne-a mărturisit ing. Rotaru. Pentru a face faţă cerinţelor, fără a bulversa publicul călător, fără a bloca transportul, ar trebui folosite mai multe autobuze. „Nu sunt împotriva autobuzelor electrice, acesta este trendul, dar, la ora actuală, nu poţi să înmagazinezi capacităţi mari în volume mici. Cu alte cuvinte, bateriile necesare unei linii aglomerate şi lungi”.

În Occident, se folosesc autobuze electrice, dar nu pe toate traseele. Sunt selectate rutele mai scurte, unde există multă poluare, cele care să nu perturbe transportul de călători prin oprirea din lipsă de energie a autobuzelor. În schimb, mijloacele de transport în comun pe gaze naturale sau cele de tip hibrid nu prezintă o astfel de deficienţă.

Proiectele care privesc ecologizarea transportului de călători, adică folosirea de mijloace auto nepoluante, primesc un punctaj bun, dar asta nu este totul. Trebuie văzute în amănunt avantajele şi dezavantajele acestui tip de transport.

ADMINISTRAŢIE

DJ714 este singurul drum spre Stațiunea Padina-Peștera pe timp de iarnă. Președintele CJ Dâmbovița, apel către Guvern

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a lansat, ieri – 24 iulie 2021, un apel către Guvernul României, în speță către premierul Florin Cîțu, să aloce fonduri pentru remedierea problemelor cauzate de viitură pe DJ714, în Cheile Tătarului.

A explicat Corneliu Ștefan că este vorba despre singura cale de acces în Stațiunea turistică de interes național Padina-Peștera, pe perioada de iarnă. Prin urmare, dacă drumul nu va fi refăcut până la data de 15 octombrie, în această iarnă nu se va putea ajunge în zonă, întrucât după 15 octombrie nu se va mai putea lucra în munte.

Reamintim faptul că, săptămâna aceasta, Guvernul României a alocat fonduri pe calamități pentru 17 județe, nu însă și pentru Dâmbovița. Poate vom avea mai mult noroc la următoarea repartiție, însă, după cum a spus primarul PNL al comunei Bezdead, Teodora Anghelescu, premierul își cumpără cu acești bani voturi pentru alegerile din partid și cum PNL Dâmboviţa îl sprijină pe Ludovic Orban… Rămâne de văzut!

„În ultimele trei zile, am avut nenumărate vizite pe DJ714, împreună cu specialiști, cu proiectanți, cu șeful catedrei de Drumuri și Poduri din cadrul Politehnicii București, cu experți din cadrul CJ Dâmbovița și de la LDP, societate în subordinea CJ Dâmbovița.

Situația este tragică. După cum vedeți, nu am exagerat cu absolut nimic. Pe o porțiune de aproximativ 240 m, trebuie, în primul rând, să facem apărarea de mal, apoi, avem un pod cu o deschidere de 8 m, care este afectat de viitură și trebuie înlocuit. Nu în ultimul rând, trebuie refăcut drumul județean, care este singura cale de acces în stațiunea turistică de interes național Padina-Peștera pe perioada iernii. În zona de munte se poate lucra cel târziu până la data de 15 octombrie. Săptămâna viitoare, cel târziu marți, vom avea o estimare a costurilor. Sper să luăm o decizie în cadrul Consiliului Județean și, în maximum 10 zile, să putem să începem lucrările pe Situații de Urgență”, a declarat președintele CJ Dâmbovița.

Cât privește lipsa alocărilor financiare din partea Guvernului, Corneliu Ștefan a reamintit că sunt foarte multe probleme grave în județ, cauzate de condițiile meteorologice, și i-a cerut premierului să se gândească la oamenii afectați, să lase deoparte logica de campanie electorală pentru alegerile din PNL.

„Aici, în munte, este cea mai mare problemă, dar avem probleme la Bezdead, pe drumul județean, avem probleme la Vârfuri și, la ședința ordinară din 28 iulie, voi ajuta Primăria cu o sumă din fondul de rezervă pentru a putea începe lucrarile, să nu ținem izolat un sat întreg. Avem probleme la Iedera, unde, dacă nu realizăm apărări de mal, izolăm 900 de gospodării, fiindcă podul pietonal este în pericol. Nu în ultimul rând, avem foarte multe probleme la Pucioasa și Fieni.

Cu toate acestea, județul Dâmbovița a primit 0 lei. Cred că este inadmisibil față de problemele pe care le avem. Fac apel către Guvernul României, să lase logica de campanie internă deoparte și să ajute județul Dâmbovița. Nu am cerut niciun leu pentru alte lucrări, nu am cerut bani nici pentru salarii, nici pentru proiectele CJ Dâmbovița, am cerut bani doar pentru calamități. Sunt foarte mari probleme în județ, iar Guvernul României efectiv nu se uită către județul nostru. Ieșiți din logica de campanie și gândiți-vă la oameni, gândiți-vă la județe, la proiectele pe care le avem de făcut în fiecare comunitate locală”, este mesajul președintelui CJ Dâmbovița.

La rândul său, primarul comunei Moroeni a vorbit despre lipsa resurselor financiare la nivel local pentru a remedia problemele din munte, cauzate de viitură. Da, se intervine cu forțe proprii, dar nu este suficient! Este nevoie de sprijin guvernamental – a spus Laurențiu Moraru.

Președintele CJ Dâmboviţa, Corneliu Ștefan, a lansat către Guvernul României și un apel pentru transferarea drumului forestier construit pe partea dreaptă a Lacului Bolboci din administrarea Romsilva la Primăria Moroeni, să poată fi întreținut în parteneriat cu Consiliul Județean și deschis circulației publice.

„De 9 luni, de când sunt președinte al CJ Dâmbovița, am făcut nenumărate adrese către Ministerul Mediului, să transfere drumul forestier din subordinea Romsilva către Consiliul Local Moroeni, conform legii, urmând să ne asociem pentru a întreține acest drum din stațiunea turistică.

Dacă nu vom obține acest drum și dacă până pe 15 octombrie nu vom remedia problemele de pe DJ714, Stațiunea turistică de interes național Padina-Peștera va fi închisă în iarna care vine.

Până astăzi, în urma nenumăratelor adrese către Guvernul României, nu am primit nici măcar un răspuns. Specific că, în ultimii 5-6 ani, s-au mai făcut demersuri din partea Consiliului Județean Dâmbovița. Nu am primit nici un răspuns, cum nu am primit răspuns nici pentru alte proiecte de interes județean”, a declarat Corneliu Ştefan – președintele CJ Dâmbovița.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Rețele de utilități pentru noile zone de locuit din comuna Dragomirești

Publicat

pe

Dragomirești este una dintre localitățile dâmbovițene care se dezvoltă frumos. Numărul de case moderne, construite cu gust, în stil european, a crescut simțitor. Sunt tot mai mulți tineri care solicită terenuri pentru a-și ridica locuințe. Primăria este preocupată, în acest moment, să extindă rețelele de utilități către zonele comunei unde s-au edificat construcții, iar oamenii au nevoie de condiții civilizate de trai. În acest sens, se lucrează la rețelele de gaze naturale și iluminat public, în perimetrul DN 72, Târgoviște-Câmpulung.

„Este o zonă deosebită, în care cetățenii comunei noastre au început să construiască. Trebuie să fim alături de ei și să grăbim procesele de execuție a rețelelor de utilități. Nu avem acolo nici alimentare cu apă potabilă, nici curent electric. Vom face tot ceea ce ne stă în putință pentru a realiza cât mai repede aceste obiective absolut necesare pentru cetățenii care își ridică case, care pun bazele unor noi familii”, ne-a declarat primarul Dragoș Vlădulescu.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT