Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Avantajele şi deficienţele transportului de călători cu autobuze electrice!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.gds.ro)

Ani buni, municipiul Târgovişte a beneficiat de transport de călători nepoluant, cu troleibuze. Din păcate, liniile electrice au fost abandonate şi apoi devalizate, iar până acum nimeni nu a dat un răspuns pertinent la întrebarea de ce? În prezent, Primăria Târgovişte efectuează demersurile necesare pentru implementarea unui proiect care vizează achiziţia de autobuze electrice.

Acest sistem de transport ecologic a fost adoptat deja în multe ţări civilizate, care au început lupta cu poluarea. Schimbarea s-a produs după efectuarea unor studii aprofundate, care au presupus calcule precise şi teste de performanţă.

În România, transportul cu autobuze electrice este în fază de pionerat, de experimentare, în oraşe mari, precum Bucureşti şi Cluj-Napoca, fără a se renunţa la binecunoscutele tramvaie şi troleibuze. Primarul Emil Boc a promis că, anul acesta, în Cluj-Napoca vor circula primele 11 autobuze electrice. Preţul unui astfel de vehicul ecologic adus din Polonia este de circa 600.000 de euro.

Şi la Piteşti, un producător a avut în testare două autobuze electrice. Responsabilii din cadrul societăţii care se ocupă de transportul public în comun au constatat că sunt confortabile, moderne, ecologice şi economice, însă nu i-a mulţumit autonomia acumulatorului. Autobuzele au fost introduse pe rutele cele mai lungi, mai aglomerate şi mai poluante, adică acolo unde este nevoie de o capacitate mare de transport.

Directorul general Publitrans 2000 SA Piteşti, ing. Manuel Rotaru, ne-a declarat că nu s-a reuşit efectuarea a mai mult de 170 de kilometri fără a fi nevoie să se încarce bateria. Prin urmare, consideră că autobuzele electrice trebuie customizate, particularizate pentru fiecare oraş în parte, în funcţie de trasee, de cerinţele cetăţeanului, de confort, aer condiţionat, căldură etc. În niciun caz nu te poţi arunca cu capul înainte să elaborezi un proiect de transport ecologic, să obţii fonduri europene, să achiziţionezi autobuze destul de scumpe şi să le pui în cursă la întâmplare!

Ing. Manuel Rotaru spune că se poate apela la o soluţie de compromis, în sensul că poţi creşte capacitatea bateriei, dar o faci în detrimentul celei de transport. „Acumulatorii au o anumită greutate. Atunci, ca să nu depăşească autobuzul cele 18 tone admise, reduci numărul de pasageri transportaţi”.

În opinia directorului Publitrans 2000 SA Piteşti, este obligatoriu ca proiectul să fie realizat de un specialist adevărat, pentru a ajunge la o soluţie corectă pentru fiecare oraş în parte. La Piteşti, pe linia pe care au fost testate autobuzele electrice, de aproximativ 25 km, trebuie efectuate 12 curse pe zi, respectiv 350 de kilometri.

„La ora acuală, niciun autobuz electric nu are autonomie de 350 de kilometri”, ne-a mărturisit ing. Rotaru. Pentru a face faţă cerinţelor, fără a bulversa publicul călător, fără a bloca transportul, ar trebui folosite mai multe autobuze. „Nu sunt împotriva autobuzelor electrice, acesta este trendul, dar, la ora actuală, nu poţi să înmagazinezi capacităţi mari în volume mici. Cu alte cuvinte, bateriile necesare unei linii aglomerate şi lungi”.

În Occident, se folosesc autobuze electrice, dar nu pe toate traseele. Sunt selectate rutele mai scurte, unde există multă poluare, cele care să nu perturbe transportul de călători prin oprirea din lipsă de energie a autobuzelor. În schimb, mijloacele de transport în comun pe gaze naturale sau cele de tip hibrid nu prezintă o astfel de deficienţă.

Proiectele care privesc ecologizarea transportului de călători, adică folosirea de mijloace auto nepoluante, primesc un punctaj bun, dar asta nu este totul. Trebuie văzute în amănunt avantajele şi dezavantajele acestui tip de transport.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Lucrările la Creșa Nr. 2 Târgoviște vor fi gata în această toamnă. VIDEO

Publicat

pe

Conducerea Primăriei Târgoviște a verificat, ieri – 17 mai 2022, stadiul lucrărilor de consolidare, extindere, modernizare și dotare care se execută la Creșa Nr. 2, situată în Cartierul Suseni (lângă Inspectoratul Școlar Dâmboviţa). La finalul vizitei, având confirmarea reprezentantului constructorului, edilul Daniel Cristian Stan a anunțat că investiția va fi finalizată în această toamnă.

Proiectul vizează consolidarea și recompartimentarea clădirii existente și construirea unui corp nou, cu o suprafață dublă față de cel actual. De asemenea, se vor achiziționa dotările necesare pentru întregul imobil. Valoarea investiției depășește 3,88 milioane de lei, iar finanțarea este asigurată prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

Reamintim faptul că, în ultimii 2 ani, au fost finalizate proiecte similare la creșele nr. 8, 13, 14 și 16, astfel că, în prezent, municipiul Târgoviște deține acum una dintre cele mai moderne rețele de creșe din România.

„Cu o capacitate de peste 1.000 de locuri și o suprafață dublă rezultată în urma investițiilor de extindere din ultimii 2 ani, creșele târgoviștene oferă condiții excelente copiilor noștri”, a punctat primarul Daniel Cristian Stan.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Consiliul Județean Dâmbovița, hotărâre de preluare a Sălii Polivalente din Târgoviște

Publicat

pe

Ședința extraordinară a Consiliului Județean Dâmboviţa de astăzi, 17 mai 2022, s-a desfășurat în parametrii unei normalități impuse de șabloanele coaliției PSD-PNL, la care s-a adăugat tenacitatea președintelui Corneliu Ștefan. Au mai ieșit la rampă, dar nu prea mult, reprezentanții PRO România. Șeful administrației județene a primit la fileu mesajul aleșilor PRO, după care, inteligent, senin, cu tact, l-a trimis din nou în teren, însoțit de argumentele de rigoare. Calm, jovial, destins, Corneliu Ștefan a răspuns la problemele invocate de singurii opozanți din CJ. Și este bine că se întâmplă așa. Liberalii sunt parteneri de coaliție, liniștiți, aproape indiferenți, își văd de banca și rolul lor. Sunt unii dintre ei care parcă afișează prea multă lingușeală. Nu le dăm acum numele, dar probabil că numai în acest stil au rezistat pe scena politică.

Cele 11 proiecte de hotărâre de pe ordinea de zi au trecut la vot fără probleme. Am mai spus, cu mici interferențe ale consilierilor PRO România.

 

De reținut proiectul nr. 8 de pe ordinea de zi, privind „formularea cererii de transmitere a unui imobil – teren și construcții, situat în Târgoviște, pe Bulevardul Unirii, Nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Sportului, prin Direcția Județeană de Sport, în domeniul public al județului Dâmbovița”. Este vorba despre Sala Polivalentă. Este știut faptul că acest complex sportiv, locul unde, de-a lungul timpului, s-au desfășurat mari competiții sportive, meciuri celebre de handbal, volei și baschet, are nevoie urgentă de reabilitare și modernizare.

Președintele Corneliu Ștefan dorește să se implice urgent pentru refacerea Sălii Polivalente, dar acest lucru nu se poate întâmpla decât dacă edificiul va intra în proprietatea județului Dâmbovița. A spus Corneliu Ștefan că instituția pe care o conduce va avea posibilitatea, prin proiecte derulate prin PNRR, să modernizeze Sala Polivalentă, lucru pe care Ministerul Sportului nu îl poate face. A mai mărturisit președintele Consiliului Județean că a repornit demersurile de preluare de la Ministerul Apărării a Casei Armate din Târgoviște. Un complex cultural care, de asemenea, așteaptă de ani și ani necesarele lucrări de reabilitare și modernizare. Trecând în proprietatea județului, și această clădire cu valoare istorică și culturală ar putea beneficia de o schimbare binemeritată.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT