Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Avantajele şi deficienţele transportului de călători cu autobuze electrice!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.gds.ro)

Ani buni, municipiul Târgovişte a beneficiat de transport de călători nepoluant, cu troleibuze. Din păcate, liniile electrice au fost abandonate şi apoi devalizate, iar până acum nimeni nu a dat un răspuns pertinent la întrebarea de ce? În prezent, Primăria Târgovişte efectuează demersurile necesare pentru implementarea unui proiect care vizează achiziţia de autobuze electrice.

Acest sistem de transport ecologic a fost adoptat deja în multe ţări civilizate, care au început lupta cu poluarea. Schimbarea s-a produs după efectuarea unor studii aprofundate, care au presupus calcule precise şi teste de performanţă.

În România, transportul cu autobuze electrice este în fază de pionerat, de experimentare, în oraşe mari, precum Bucureşti şi Cluj-Napoca, fără a se renunţa la binecunoscutele tramvaie şi troleibuze. Primarul Emil Boc a promis că, anul acesta, în Cluj-Napoca vor circula primele 11 autobuze electrice. Preţul unui astfel de vehicul ecologic adus din Polonia este de circa 600.000 de euro.

Şi la Piteşti, un producător a avut în testare două autobuze electrice. Responsabilii din cadrul societăţii care se ocupă de transportul public în comun au constatat că sunt confortabile, moderne, ecologice şi economice, însă nu i-a mulţumit autonomia acumulatorului. Autobuzele au fost introduse pe rutele cele mai lungi, mai aglomerate şi mai poluante, adică acolo unde este nevoie de o capacitate mare de transport.

Directorul general Publitrans 2000 SA Piteşti, ing. Manuel Rotaru, ne-a declarat că nu s-a reuşit efectuarea a mai mult de 170 de kilometri fără a fi nevoie să se încarce bateria. Prin urmare, consideră că autobuzele electrice trebuie customizate, particularizate pentru fiecare oraş în parte, în funcţie de trasee, de cerinţele cetăţeanului, de confort, aer condiţionat, căldură etc. În niciun caz nu te poţi arunca cu capul înainte să elaborezi un proiect de transport ecologic, să obţii fonduri europene, să achiziţionezi autobuze destul de scumpe şi să le pui în cursă la întâmplare!

Ing. Manuel Rotaru spune că se poate apela la o soluţie de compromis, în sensul că poţi creşte capacitatea bateriei, dar o faci în detrimentul celei de transport. „Acumulatorii au o anumită greutate. Atunci, ca să nu depăşească autobuzul cele 18 tone admise, reduci numărul de pasageri transportaţi”.

În opinia directorului Publitrans 2000 SA Piteşti, este obligatoriu ca proiectul să fie realizat de un specialist adevărat, pentru a ajunge la o soluţie corectă pentru fiecare oraş în parte. La Piteşti, pe linia pe care au fost testate autobuzele electrice, de aproximativ 25 km, trebuie efectuate 12 curse pe zi, respectiv 350 de kilometri.

„La ora acuală, niciun autobuz electric nu are autonomie de 350 de kilometri”, ne-a mărturisit ing. Rotaru. Pentru a face faţă cerinţelor, fără a bulversa publicul călător, fără a bloca transportul, ar trebui folosite mai multe autobuze. „Nu sunt împotriva autobuzelor electrice, acesta este trendul, dar, la ora actuală, nu poţi să înmagazinezi capacităţi mari în volume mici. Cu alte cuvinte, bateriile necesare unei linii aglomerate şi lungi”.

În Occident, se folosesc autobuze electrice, dar nu pe toate traseele. Sunt selectate rutele mai scurte, unde există multă poluare, cele care să nu perturbe transportul de călători prin oprirea din lipsă de energie a autobuzelor. În schimb, mijloacele de transport în comun pe gaze naturale sau cele de tip hibrid nu prezintă o astfel de deficienţă.

Proiectele care privesc ecologizarea transportului de călători, adică folosirea de mijloace auto nepoluante, primesc un punctaj bun, dar asta nu este totul. Trebuie văzute în amănunt avantajele şi dezavantajele acestui tip de transport.

ADMINISTRAŢIE

Când vor dispărea samsarii de mașini din parcările publice din Târgoviște?

Publicat

pe

Administrația municipiului Târgoviște are în lucru un regulament în baza căruia parcările publice din oraș vor fi curățate de mașinile oferite spre vânzare. Practic, se va interzice această manieră de comerț – după cum a precizat primarul Daniel Cristian Stan.

Măsura vine ca răspuns la numeroasele solicitări ale cetățenilor, care reclamă că sunt obligați să-și lase mașinile în locuri nepermise și, prin urmare, sunt amendați, iar parcările, în special cele din centru, sunt ocupate, gratuit, de samsarii de mașini.

„Este frustrant să ai treabă în centru, la diverse instituții, și să nu găsești la nicio oră, vreun loc de parcare liber. Nu mai vorbesc de Piața 1 Mai, a cărei parcare este ocupată tot timpul de taximetriști clandestini”.

Oamenii au propus Primăriei să amenajeze un târg auto. Ba chiar au vehiculat și ideea de a se reveni la parcarea cu plată (1,5-2 lei/oră), așa cum se practică în foarte multe orașe din România.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Dâmbovița a primit prin proiectul Legii bugetului doar 25% din cât are nevoie!

Publicat

pe

Bugetul consolidat de stat pentru anul 2021 a intrat în lucru în Parlamentul României. Din păcate, susţin reprezentanţii Partidului Social Democrat, ceea ce pregăteşte actuala putere miroase a austeritate, subdezvoltare, sărăcie, a supravieţuire. Situaţia actuală, spun social -democraţii, este asemănătoare, dacă nu mai tristă decât cea din perioada anului 2009, când ţara a mai trecut printr-o guvernare care a tăiat tot.

Astăzi, înainte de începerea dezbaterilor pe seama Legii Bugetului, parlamentarii PSD de Dâmboviţa, împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean – Corneliu Ştefan şi cu primarul municipiului Târgovişte – Cristian Daniel Stan, au ieșit în faţa opiniei publice pentru a vorbi despre ceea ce ne aşteaptă, despre ce surprize neplăcute a pregătit ţării puterea PNL – USR PLUS – UDMR. Au vrut să atragă atenţia asupra prostei gestionări a ţării de către liberali. Mai grav este faptul că această criză generată de incapacitatea şi neprofesionalismul actualei guvernării se va accentua. Vor avea de suferit toţi cetăţenii României, în primul rând, categoriile sociale vulnerabile, care, după cum stau lucrurile, vor face faţă cu greu şocurilor economice impuse de neştiinţa puterii PNL – USR PLUS – UDMR. Mai mult, susţin parlamentarii social-democraţi, reprezentanţii puterii în comisiile de specialitate au dat dovadă de optuzitate şi dezinteres total faţă de amendamentele la buget promovate de PSD. Nu au vrut în ruptul capului să le asculte, darămite să le susţină. A fost ca un ordin general pe unitate, ca tot ceea ce întreprind deputaţii şi senatorii opoziţiei să fie blocat.

Bugetul pentru Sănătate, mai mic cu 11,2 miliarde de lei

Deputata Carmen Holban, membră în Comisia pentru Sănătate şi Familie, a declarat astăzi că bugetul alocat de actuala putere Sănătăţii este unul al austerităţii. Doar 17,5 miliarde de lei este prevăzut în buget pentru sănătatea românilor, mai puţin cu 11,2 miarde de lei faţă de anul trecut.

”Noi, reprezentanţii PSD, când am fost la guvernare, am alocat cel mai mare buget pentru Sănătate, fiind conştienţi că sănătatea oamenilor este foarte importantă şi că este nevoie ca în acest domeniu să fie realizate investiţii iar personalul sanitar aflat în prima linie trebuie să fie recompensaţi conform muncii şi efortului pe care îl depun. Liberalii nu consideră a fi corect acest lucru, drept pentru care au reuşit să ciuntească acest buget destinat sănătăţii”, a precizat Carmen Holban.

A mai mărturisit preşedinta femeilor social-democrate din municipiul Târgovişte că ieri, ca membră în Comisia de Sănătate prezidată de fostul ministru al Sănătăţii Nelu Tătaru, a asistat pentru prima dată în cariera ei de parlamentar, la un moment penibil – care nu are de-a face cu democraţia, cu comunicarea, cu nevoile acestei ţări.

“Modul în care a fost gestionată şedinţa a fost o bătaie de joc la adresa celor care au nevoie de sănătate, la adresa oamenilor care sunt bolnavi, la adresa celor care îşi pun speranţa în fondurile din sănătate. Însă bătaia de joc şi mai mare a fost atunci când a trebuit să ne susţinem amendamentele. PSD a depus 100 de amendamente pe care nu am avut posibilitatea să le susţinem din cauza faptului că preşedintele de şedinţă ne-a luat posibilitatea de a ne exprima”, a adăugat Carmen Holban.

Tratament abuziv în Comisia pentru Administraţie

Cu aceeaşi măsură a tratat puterea actuală bugetul de stat şi amendamentele opoziţiei şi în Comisia pentru Administraţie. Deputatul Marian Ţachianu a spus că a asistat la scene şocante, la tratamente abuzive din partea reprezentanţilor coaliţiei de guvernare, care au vrut neapărat să împiedice PSD să-şi prezinte amendamentele, să le motiveze, să explice necesitatea adoptării acestora. Numai pentru Ministerul Lucrărilor Publice au fost peste 2.000 de amendamente, toate respinse.

„Nu a fost nicio discuţie despre Dâmboviţa, despre Prahova. Absolut niciun judeţ nu a fost luat în discuţie. Un coleg din Prahova a insistat pentru un proiect de interes naţional, era vorba de drumul care ocoleşte oraşul Comarnic, drum de care se discută de ani de zile. Nu au vrut să discute nimic. Lucrurile s-au întâmplat aşa cum au vrut ei”, a declarat Marian Ţachianu.

Prin proiectul de buget pentru 2021 se procedează identic ca în 2009

Critic dur al actualei coaliţii PNL – USR PLUS – UDMR, a modului în care tratează cea mai importantă lege, cea a bugetului consolidat al statului, a fost şi deputatul PSD Ionuţ Vulpescu, fost ministru al Culturii .

”Guvernanţii ne tot spun că este un buget al dezvoltarii. Nimic mai fals! Este un buget al degradării grave al echilibrelor macroeconomice, al subfinanţării unor sectoare esenţiale pentru viitorul ţării şi pentru dezvoltarea ei viitoare. Guvernul Cîţu, consecvent cu sine, spune nu României educate, nu României sănătoase, nu României sociale şi salută reîntoarcerea României austere. Suntem singura ţară europeană, nu doar membră a Uniuii Europene, care vorbeşte despre austeritate şi acţionează în consecinţă. Prin proiectul de buget prezentat Parlamentului se procedează identic ca în anul 2009”, a spus Ionuţ Vulpescu.

Guvernul Cîțu a ajuns să ia bani și de la morți!

Senatorul Titus Corlăţean, în permanenţă pe baricadele luptei politice, în parametrii democratici, împotriva actualei puteri liberalo-useriste, a dezvăluit faptul că PSD a propus o serie de amendamente absolut utile economiei şi vieţii sociale româneşti, cu rolul de a ameliora proiectul de buget al puterii. Preşedintele executiv al PSD Dâmboviţa a venit şi cu exemplificări despre gestionarea proastă a ţării de către Guvernul liberal în 2020, care a condus acum la scumpiri de energie cu 18%, a combustibililor cu 23%, a gazelor naturale cu 20% şi care, evident, duc la o creştere de preţuri în lanţ la celelalte produse de strictă necesitate, a serviciilor.

“Guvernul ar trebui să intervină cu o altă vizuiune şi cu o altă structură a bugetului, de aici explicaţia amendamentelor noastre care au vizat stimularea economică, susţinerea întreprinzătorilor în perioada de criză, respectiv compensaţii şi susţinerea în plan social a unor categorii care sunt lovite în această perioadă şi care vor avea de suferit dramatic în anul 2021. Am venit cu amendamente legate de educaţie şi cercetare. Alocarea bugetelor aşa cum spune legea, cu 6%. Am venit cu despăgubiri pentru fermierii afectaţi de secetă, cu programe finanţate pentru creşterea natalităţii fiindcă România a intrat într-o spirală foarte periculoasă”, a precizat Titus Corlăţean.

Guvernanţii, a mai spus senatorul PSD, au ajuns în situaţia nemaiîntâlnită până acum, de a lua bani şi de la morţi, nu numai de la vii, dijmuind ajutoarele pe care statul le oferă pentru situaţii de deces.

Legea bugetului de stat pentru 2021 este o bătaie de joc!

Primarul municipiului Târgovişte, Cristian Daniel Stan, a criticat joaca puterii actuale cu cel mai important act normativ pe care Parlamentul trebuie să-l aprobe la începutul fiecărui an. De data asta, a spus edilul, bugetul de stat propus de PNL – USR PLUS – UDMR se materializază într-o bătaie de joc cel puţin la adresa judeţului Dâmboviţa şi a municipiului Târgovişte.

„Înţeleg că au fost respinse toate amendamentele propuse de parlamentarii PSD Dâmboviţa , la solicitarea administraţiilor publice locale. Am avut şi eu, ca primar al municipiului Târgovişte, câteva amendamente. Unele dintre acestea se referea, spre exemplu, la finanţarea unor proiecte de reabilitare, extindere şi modernizare a Şcolii Radu cel Mare din municipiul Târgovişte, altul se referea la un proiect de modernizarea a unor străzi, un altul la Stadionul Eugen Popescu, însă niciunul din amendamente nu a fost luat în calcul, parlamentarii USR PLUS şi PNL, inclusiv cei de Dâmboviţa, votând împotriva acestor amendamente. Păi, nu este ipocrizie? Nu este dispreţ? Aveau ocazia de a ieşi dintr-o disciplină de partid păguboasă şi de a face într-adevăr ceva pentru locuitorii municipiului Târgovişte, dar nu au făcut, pentru că este mai importantă directiva de partid, este mai importantă alocarea clientelară a resurselor, decât interesele oamenilor”, a declarat Cristian Daniel Stan.

În trecut, parlamentarii de Dâmboviţa făceau front comun

La final, preşedintele Consiliului Judeţean şi liderul PSD Dâmboviţa, Corneliu Ştefan, a tras concluziile. Actuala guvernare PNL – USR PLUS – UDMR a construit un buget care să ducă România, administraţiile publice locale şi judeţene în sapă de lemn. Cel puţin în Dâmboviţa, spune Corneliu Ştefan, situaţia este una alarmantă. Bugetul propus judeţului prin acest proiect înjghebat de putere este dezarmant. Dâmboviţa a primit cu 75% mai puţin faţă de nevoile pe care le are judeţul pentru funcţionare, pentru asigurarea cofinanţărilor, pentru proiectele cu finanţare europeană, guvernamentală sau locală, pentru programul judeţean de dezvoltare locală.

A mai mărturisit Corneliu Ştefan că ceea ce se întâmplă acum este fără de precedent. Anii trecuţi exista unitate, colaborare între parlamentarii dâmboviţeni, indiferent de culoarea politică. Cu toţii au votat amendamentele propuse în vederea dezvoltării vieţii economice şi sociale a judeţului.

„Toţi parlamentarii judeţului Dâmboviţa au susţinut şi au votat toate amendamentele care au fost depuse la legea bugetului de stat şi în 2016, şi în 2017, şi în 2018 şi în 2019, repet toţi parlamentarii. Îmi aduc aminte de senatorul Iancu Caracota, de deputatul Cezar Preda, de parlamentarii PRO România, de parlamentarii PSD, toţi am votat toate amendamentele pe care le-am susţinut împreună în plenul Parlamentului. Unele au trecut, unele nu au trecut, dar pentru judeţul Dâmboviţa am făcut front comun, am mers umăr la umăr pentru toate proiectele susţinute”, a precizat Corneliu Ştefan.

Din păcate, acum lucrurile nu mai stau aşa. Spune liderul social-democrat că reprezentanţii dâmboviţenilor în Parlamentul României din partea PNL nici măcar nu au fost interesaţi să afle care sunt proiectele importante pentru judeţul Dâmboviţa.

„Trebuie să ştie dâmboviţenii, nici până astăzi liberalii, în primul rând, nu au venit la întâlnirea pe care am convocat-o în sediul Consiliului Judeţean. Şi mai grav. Nici până astăzi nu au luat mapele cu toate proiectele pe care le-am gândit pentru Dâmboviţa şi, nu în ultimul rând, pentru toate unităţile administrativ-teritoriale din judeţ. Am făcut o centralizare a tuturor proiectelor din judeţul nostru, singurii parlamentari care nu au aceste proiecte sunt cei de la PNL, trebuie să spunem răspicat acest lucru. Trebuie să ştie dâmboviţenii, că după data de 6 decembrie şi-au luat mandatele şi efectiv nu i-am mai văzut în judeţul Dâmboviţa”, a mai adăugat preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!