Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Avantajele şi deficienţele transportului de călători cu autobuze electrice!

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: www.gds.ro)

Ani buni, municipiul Târgovişte a beneficiat de transport de călători nepoluant, cu troleibuze. Din păcate, liniile electrice au fost abandonate şi apoi devalizate, iar până acum nimeni nu a dat un răspuns pertinent la întrebarea de ce? În prezent, Primăria Târgovişte efectuează demersurile necesare pentru implementarea unui proiect care vizează achiziţia de autobuze electrice.

Acest sistem de transport ecologic a fost adoptat deja în multe ţări civilizate, care au început lupta cu poluarea. Schimbarea s-a produs după efectuarea unor studii aprofundate, care au presupus calcule precise şi teste de performanţă.

În România, transportul cu autobuze electrice este în fază de pionerat, de experimentare, în oraşe mari, precum Bucureşti şi Cluj-Napoca, fără a se renunţa la binecunoscutele tramvaie şi troleibuze. Primarul Emil Boc a promis că, anul acesta, în Cluj-Napoca vor circula primele 11 autobuze electrice. Preţul unui astfel de vehicul ecologic adus din Polonia este de circa 600.000 de euro.

Şi la Piteşti, un producător a avut în testare două autobuze electrice. Responsabilii din cadrul societăţii care se ocupă de transportul public în comun au constatat că sunt confortabile, moderne, ecologice şi economice, însă nu i-a mulţumit autonomia acumulatorului. Autobuzele au fost introduse pe rutele cele mai lungi, mai aglomerate şi mai poluante, adică acolo unde este nevoie de o capacitate mare de transport.

Directorul general Publitrans 2000 SA Piteşti, ing. Manuel Rotaru, ne-a declarat că nu s-a reuşit efectuarea a mai mult de 170 de kilometri fără a fi nevoie să se încarce bateria. Prin urmare, consideră că autobuzele electrice trebuie customizate, particularizate pentru fiecare oraş în parte, în funcţie de trasee, de cerinţele cetăţeanului, de confort, aer condiţionat, căldură etc. În niciun caz nu te poţi arunca cu capul înainte să elaborezi un proiect de transport ecologic, să obţii fonduri europene, să achiziţionezi autobuze destul de scumpe şi să le pui în cursă la întâmplare!

Ing. Manuel Rotaru spune că se poate apela la o soluţie de compromis, în sensul că poţi creşte capacitatea bateriei, dar o faci în detrimentul celei de transport. „Acumulatorii au o anumită greutate. Atunci, ca să nu depăşească autobuzul cele 18 tone admise, reduci numărul de pasageri transportaţi”.

În opinia directorului Publitrans 2000 SA Piteşti, este obligatoriu ca proiectul să fie realizat de un specialist adevărat, pentru a ajunge la o soluţie corectă pentru fiecare oraş în parte. La Piteşti, pe linia pe care au fost testate autobuzele electrice, de aproximativ 25 km, trebuie efectuate 12 curse pe zi, respectiv 350 de kilometri.

„La ora acuală, niciun autobuz electric nu are autonomie de 350 de kilometri”, ne-a mărturisit ing. Rotaru. Pentru a face faţă cerinţelor, fără a bulversa publicul călător, fără a bloca transportul, ar trebui folosite mai multe autobuze. „Nu sunt împotriva autobuzelor electrice, acesta este trendul, dar, la ora actuală, nu poţi să înmagazinezi capacităţi mari în volume mici. Cu alte cuvinte, bateriile necesare unei linii aglomerate şi lungi”.

În Occident, se folosesc autobuze electrice, dar nu pe toate traseele. Sunt selectate rutele mai scurte, unde există multă poluare, cele care să nu perturbe transportul de călători prin oprirea din lipsă de energie a autobuzelor. În schimb, mijloacele de transport în comun pe gaze naturale sau cele de tip hibrid nu prezintă o astfel de deficienţă.

Proiectele care privesc ecologizarea transportului de călători, adică folosirea de mijloace auto nepoluante, primesc un punctaj bun, dar asta nu este totul. Trebuie văzute în amănunt avantajele şi dezavantajele acestui tip de transport.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Lucrări în grafic la Școala Gimnazială Specială Târgoviște

Publicat

pe

În această perioadă, se lucrează intens la reabilitarea și modernizarea Școlii Gimnaziale Speciale din municipiul Târgoviște, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Dâmbovița, prin Direcția Generală pentru Asistență Socială și Protecția Copilului.

Președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, împreună cu vicepreședintele Luciana Cristea și administratorul public Cristian Avanu, au vizitat astăzi, 29 noiembrie 2022, șantierul școlii speciale din Micro 5. Șeful administrației județene a fost mulțumit de stadiul lucrărilor, remarcând faptul că, în doar câteva luni, imaginea de nou este puternic vizibilă.

Investiția se ridică la aproximativ 8.000.000 de lei, din care 6.000.000 de lei – fonduri europene nerambursabile, iar 2.000.000 de lei sunt asigurate de Consiliului Județean Dâmbovița.

Ne-a precizat președintele CJD că, pe tot parcursul iernii, se va lucra la amenajările interioare. La final, copiii care primesc aici o educație specială vor beneficia de 29 de săli de clasă, 13 cabinete moderne, 4 ateliere, respectiv: tâmplărie, mecanic, croitorie și unul pentru desprinderea activităților gospodărești. Instituția de învățământ special va mai avea în structură trei spații pentru activități specifice: sală multisenzorială, metodică și pentru kinetoterapie. Vor mai avea elevii la dispoziție două laboratoare, de informatică și multimedia, și o bibliotecă. Termenul de finalizare al lucrărilor este 31 decembrie 2023.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Primăria Târgoviște a pregătit un spectacol-surpriză fără precedent în deschiderea Târgului de Crăciun. VIDEO

Publicat

pe

La Târgoviște, Târgul de Crăciun va fi deschis anul acesta, luni – 5 decembrie, la ora 18:00, odată cu aprinderea iluminatului festiv. Astăzi – 29 noiembrie, primarul Daniel Cristian Stan a anunțat, în cadrul unei conferințe de presă, că administrația locală a pregătit pentru acest moment un spectacol-surpriză fără precedent în oraș.

Târgul va fi localizat în Piața Tricolorului, Piața Mihai Viteazul și Parcul Mitropoliei, unde vor exista standuri cu produse specifice sărbătorilor de iarnă și concerte de colinde. De asemenea, a mai spus edilul, au fost pregătite foarte multe activități pentru copii, începând cu parada lui Moș Crăciun, în data de 16 decembrie.

VIDEO

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats