Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Sunt dezamăgit de modul cum este gestionat turismul în Bucegi! Cezar Preda, deputat PNL

Publicat

pe

Sursa foto: Facebook

Suntem în plin sezon turistic, dar asta nu este deloc o bucurie pentru iubitorii de munte care vor să ajungă pe culmile Bucegilor, în zona Padina-Peştera. Drumurile de acces spre aceste locuri încărcate de aer curat, energii nebănuite şi legende încă nespuse sunt aproape impracticabile.

Traseul care pleacă din DN71, de la Cota 1000, spre Dichiu, Zănoaga-Bolboci-Padina-Peştera este închis din data de 23 iulie. În această perioadă în care turiştii năvălesc spre munte, se lucrează la unele podeţe de traversare a zonelor cu torenţi şi pâraie. Autorităţile judeţene au înştiinţat publicul că drumul va fi redeschis în 22 septembrie, când practic se cam încheie sezonul turistic.

Cezar Preda, deputat PNL de Dâmboviţa, este sceptic că va fi respectat acest termen. Are informaţii că sunt aproape de finalizare lucrările la primul pod şi trebuie realizate patru! Dacă într-o lună de zile a fost construit un singur pod, este greu de crezut că se vor face celelalte trei în următoarea lună!

De altfel, nu este prima dată când demnitarul liberal atrage atenţia în spaţiul public asupra situaţiei jalnice în care se află zona turistică dâmboviţeană a Munţilor Bucegi. Cezar Preda nu înţelege de ce nu s-a reuşit, în atâta amar de ani, definitivarea lucrărilor de investiţii la infrastructura rutieră care duce pe platoul Padina-Peştera şi nici de ce nu s-au creat măcar condiţii minime pentru desfăşurarea unui turism civilizat.

„Nu pot să pricep ce se întâmplă acolo, ce face Consiliul Judeţean Dâmboviţa. De ce se tolerează această stare de fapt care aduce numai pierderi judeţului, frumuseţilor montane, oamenilor care investesc în turism.

Este absurd ca, în această perioadă în care cetăţenii vor să meargă la munte, să se bucure de aer curat, de răcoare, de linişte, să nu existe posibilitatea să ajungi în zona Padina-Peştera în condiţii de siguranţă şi de confort.

Drumul pe Dichiu este închis, încă se lucrează… Pe cealaltă cale de acces, pe la Sanatoriul Moroeni, pot circula numai curajoşii, cei care au maşini puternice sau care se încumetă să supună la supraefort autoturismul personal, cu riscul de a-l distruge.

Am vorbit cu oameni care iubesc muntele. Mi-au spus că ar dori să ajungă în Bucegi, dar nu ştiu cum să procedeze, fiindcă le este teamă să se aventureze pe acest drum judeţean. Spun că arată ca o pistă de off-road, cu denivelări, cu zone nesigure şi mult praf, nicidecum ca un drum pentru o deplasare normală, de relaxare, în condiţii optime de circulaţie”, precizează deputatul Cezar Preda.

Culmea, pe platoul Padina-Peştera, nu se poate ajunge nici cu telecabina! Segmentul de transport pe cablu Babele-Peştera este închis în această perioadă sub motivaţia că ar exista probleme tehnice. Aşa că, turiştii care sunt contra-timp şi ar dori, totuşi, să viziteze Peştera Ialomiţei, Cheile Tătarului şi alte puncte de atracţie din partea dâmboviţeană a Bucegilor, fie renunţă, fie n-au decât să coboare pe jos de la Babele spre Peştera şi apoi să urce, tot pe jos, pentru a se întoarce cu telecabina la Buşteni.

Deputatul liberal atrage atenţia autorităţilor dâmboviţene şi asupra faptului că, în zona Padina-Peştera, lipsesc şi dotările minime care să le asigure turiştilor confort şi o undă de civilizaţie, dacă tot se încumetă să ajungă aici. În perimetrele de campare nu există toalete ecologice, cabine de duşuri, iar gunoiele zac pe unde nu te aştepţi fiindcă lipsesc tomberoanele sau sunt golite prea rar.

Cezar Preda propune ca reprezentanţii Parcului Natural Bucegi sau cei ai Consiliului Judeţean Dâmboviţa să le distribuie turiştilor, contra-cost, saci pentru gunoiul menajer, iar la întoarcere, când îi vor restitui plini, oamenii să-şi recupereze jumătate din taxa plătită. Această initiativă este uşor de realizat şi n-ar mai rămâne gunoaiele pe munte.

Sursa foto: Facebook

„Sunt complet dezamăgit de modul în care se implică autorităţile în gestionarea problemelor din zona montană dâmboviţeană. Dispunem de o comoară unică în nordul acestui judeţ, dar nu ştim să profităm de ea. Nu ştim cum să creăm plus valoare, să asigurăm condiţii celor care vor să ajungă aici, să îi uimim, să îi determinăm să se întoarcă cu plăcere, ba chiar să îi aducă şi pe alţii.

Am constatat că, în multe zone turistice ale ţării, se acţionează cu profesionalism, cu tact, se ştie clar cum trebuie promovate frumuseţile, pitorescul, legendele locului. În Dâmboviţa, din păcate, nu se întâmplă nimic. Parcă o forţă nevăzută încearcă să ţină în umbră aceste locuri legendare şi pline de frumuseţe.

Îl întreb pe preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Daniel Comănescu, pardon, Adrian Ţuţuianu, de ce nu s-au construit podurile în extrasezon? Cum poţi să mimezi că acţionezi? Cum poţi să nu lupţi pentru punerea în valoare a unei zone deosebit de atractive? Cum poţi să fii nepăsător? Este de neconceput.

Asigură cineva ghid montan însoţitor? Cine explică gradele de dificultate a traseelor? Cine le spune turiştilor cum trebuie să se comporte în munte? Mai putem vorbi despre parc natural, în condiţiile în care este suprapoluat cu dejecţii umane şi gunoaie menajere? S-a dat autorizaţie vreunei firme din Dâmboviţa să urce turiştii în munte, cu maşini 4X4, având în vedere că drumurile sunt aşa cum sunt?”, întreabă deputatul Cezar Preda.

Sursa foto: Facebook

Citește mai departe
Reclamă
1 Comentariu

1 Comment

  1. tass

    august 23, 2018 at 4:48 pm

    domnule preda m-ai dat pe spate.du-te bre la buzau ca e mai frimos ca la dambovita.c-ai facut pentru noi.toti pdl.istii au pus burta pe pnl.v-ati decolorat portocalelor?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Autobuzele Mercedes-Benz cumpărate de Primăria Târgoviște intră în circulație de mâine

Publicat

pe

Marți – 13 aprilie 2021, la ora 05:00, vor intra în circulație cele 28 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid achiziționate de Primăria Târgoviște în cadrul unui proiect care vizează modernizarea transportului public local – a anunțat, pe pagina sa de Facebook, edilul Daniel Cristian Stan.

A mai precizat primarul că, astăzi, a fost semnat un nou contract de furnizare de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid.

„Astfel, încă 12 autobuze noi, plătite din fonduri europene, vor fi livrate municipiului Târgoviște până la finalul acestui an, acestea urmând a se adauga celor 28 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid deja existente în parcul nostru de mijloace de transport în comun”.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Încă o bornă pe drumul către distrugere…

Publicat

pe

Un text realist și cutremurător, un mesaj limpede și dureros a publicat, pe pagina sa de Facebook, medicul Răzvan Constantinescu de la Iași. Prin nerv, verb și vervă generată de situația nemaiîntâlnit de la Spitalul Foișor, medicul ieșean dă clasă multor politicieni actuali, care nu au curajul de a ieși în față pentru a condamna cu vehemență actualul regim care, în afară de prostie, dovedește și un apetit pentru dictatură ascuns sub motivația pandemiei de coronavirus.

„Încet-încet, apar la lumina motivele pentru care s-a ordonat mizeria de la spitalul Foișor, evacuarea forțată, cu jandarmii, a bolnavilor, pe întuneric. Măsura este aberantă pentru că spitalul e de ortopedie, nu are nici un fel de dotare specifică afecțiunilor respiratorii. Dar în spital au fost făcute de primărie (condusă la momentul respectiv de Gabriela Firea) investiții de 50 de milioane de euro; acolo e același director de 24 de ani, spitalul este extrem de performant, singurul specializat doar pe ortopedie, care, după cardiologia intervențională și gastroenterologie, este cea mai aducătoare de profit în spitalele private. De asemenea, spitalul avea singura bancă funcțională de “țesut osos-tendinos” din țară (pentru că celelalte două – Colentina și Grigore Alexandrescu – nu mai aveau acreditare). Culmea, acreditarea de la Foișor expira pe 12 aprilie, astfel că ea nu mai poate fi reînnoită, exact ca în cazul acreditării transplantului de plămâni la spitalul Sf. Maria.

Deci, ce avem noi aici? Avem o gașcă de derbedei care pun jos spital după spital, pentru ca pacienții să se ducă în privat (unde prețurile, cel puțin la ortopedie, sunt imense), care din nou opresc transplantul de plămâni, exact cum au făcut în 2016; iar, dacă este nevoie de acces la bănci de țesuturi, atunci apelați cu încredere tot la cele din străinătate.

Da, ministrul sănătății este o prefabricată folosită de niște ”băieți deștepți”. Iar USR e din ce în ce mai mult o problemă psihică, mai mult decât una politică: dacă nu sunt locuri suficiente la ATI după un an de zile de gargară mediatică, vinovatul are un nume de partid: PNL. Iar la toate posturile tv se încearcă din răsputeri exonerarea de răspundere a lui Raed Arafat. Dacă ce s-a întâmplat la Foișor se petrecea pe vremea PSD-ului, toți, în frunte cu premierul, ar fi fost arestați a doua zi. Dar să nu uităm că această guvernare vine după o lungă perioadă de pregătire, în care păpușarii au demolat complet justiția, urlând, pentru niște cretini, bineînțeles, “jos labele de pe justiție”, și-au subordonat complet parchetul, astfel că nimeni dintre ei nu poate fi tras la răspundere indiferent ce face. Parchet care aleargă pe la televizor tot pesediști, că de alții nu are voie să se atingă.

Un plan de distrugere a unei țări bine pus la punct, început cu întronarea unui turnător bețiv ca președinte în urmă cu 17 ani. Spitalul Foișor e doar un episod din acest plan în care viața oamenilor este absolut ultimul lucru care contează”.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT