Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Tu ştii cum va fi modificată Legea Pensiilor? Proiectul este în dezbatere publică

Publicat

pe

Directorul Casei de Pensii Dâmboviţa, Dorel Pantilin, a prezentat, astăzi – 29 august 2018, principalele reglementări care se regăsesc în proiectul de lege privind sistemul public de pensii, aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Muncii.

Odată cu intrarea în vigoare a acestui act normativ, la 1 septembrie 2021, drepturile de pensie vor fi calculate în funcţie de contribuţie. De asemenea, se va pune în aplicare principiul egalităţii, ceea ce înseamnă că pensionarii care au aceeaşi vechime vor primi aceeaşi sumă de bani, chiar dacă au ieşit la pensie în momente diferite.

Asta nu înseamnă că, în urma recalculării, vor fi pensii care vor scădea, spune directorul Dorel Pantilin. Totodată, nu se vor modifica vârsta standard de pensionare (65 ani – bărbaţii şi 63 ani – femeile), stagiul minim de cotizare (15 ani) şi nici stagiul complet de cotizare (35 de ani).

În conformitate cu noua lege, masteratul şi doctoratul se vor asimila stagiului de cotizare, ca perioade necontributive, care se adaugă facultăţii, stagiului militar, concediului de creştere copil, pensiei de invaliditate, concediului medical, şomajului indemnizat, deportării, prizonieratului şi detenţiei politice prevăzute de legislaţia în vigoare, cu condiţia să fie îndeplinit stagiul minim de cotizare de 15 ani.

„Pentru fiecare an de perioadă asimilată se acordă câte 0,25 puncte. O altă noutate este aceea că femeile care au realizat stagiul minim de cotizare de 15 ani şi au născut trei copii pe care i-au crescut până la vârsta de 16 ani beneficiază de reducerea vârstei de pensionare cu 6 ani. Începând cu al patrulea copil, se adaugă câte un an în plus pentru fiecare copil.

Se vor valorifica toate drepturile de natură salarială pentru care s-au plătit contribuţii: sporuri, acord global, al 13-lea salariu, ore suplimentare, prime, premii şi alte bonusuri”, explică directorul Casei de Pensii Dâmboviţa – Dorel Pantilin.

Proiectul aflat în dezbatere publică până în data de 20 septembrie prevede tot patru categorii de pensii, care nu pot fi cumulate: pentru limită de vârstă, anticipată, de invaliditate şi de urmaş. Persoanele cu o vechime în muncă mai mică de 15 ani vor primi o indemnizaţie socială care va face obiectul unei alte legi.

„Pensia anticipată se cuvine, cu cel mult 5 ani înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare, persoanelor care au realizat stagiul complet de cotizare (35 ani), precum şi celor care au depăşit stagiul complet de cotizare cu până la 8 ani. Ca şi excepţie, actuala pensie anticipată nepenalizată devine pensie pentru limită de vârstă.

În cazul pensiei de urmaş, apare o nouă prestaţie, şi anume ajutorul pentru soţul supravieţuitor, care va primi 25% din pensia soţului decedat, în situaţia în care nu optează pentru pensie de urmaş. Acest ajutor va putea fi cumulat cu propria pensie”, precizează Dorel Pantilin.

Noua lege privind sistemul public de pensii se va aplica etapizat până în anul 2021, când va intra în vigoare integral. Valoarea punctului de pensie se actualizează astfel: 1.265 lei – în 2019, 1.775 lei – în 2020 şi 1875 lei – în 2021. Din anul 2022, valoarea punctului de referinţă se va indexa, anual, cu inflaţia.

Citește mai departe
Reclamă
1 Comentariu

1 Comment

  1. Marcel

    august 29, 2018 at 11:30 pm

    Vechimea minima trebuie sa tamana 10 ani. In acest caz sunt multe femei care din varii motive au ramas acasa. Ar fi o discriminare si nu cred ca statele europene se rapirteaza la contributie minima de 15 ani.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Drumul montan TransBucegi a fost redeschis circulației

Publicat

pe

Foto arhivă

Vineri – 15 ianuarie 2021, începând cu ora 15:00, a fost redeschis circulației rutiere drumul montan TransBucegi (km 0 – km 8 + 500 m) a fost reluată – informează IPJ Dâmbovița. Reamintim faptul că DJ 713 a fost închis ieri din cauza viscolului și a vizibilității reduse.

Atenție! Pe respectivul sector de drum se circulă în condiții de iarnă, astfel că trebuie să adoptați o conduită preventivă și să respectați cu strictețe regulile privind circulația pe drumurile publice.

„Polițiștii vă reamintesc că, potrivit legislației în vigoare, conducerea unui autovehicul pe un drum public acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, se sancționează cu amendă între 9 și 20 de puncte. Pe lângă sancțiunea amenzii, ca măsură complementară, se va reține și certificatul de înmatriculare sau înregistrare al autovehiculului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare, fără drept de circulație.

Aceleași măsuri se aplică și în cazul autovehiculelor de transport marfă cu greutatea de peste 3,5 tone sau a celor destinate transportului de persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune, dacă nu au montate lanțuri sau alte echipamente antiderapante certificate”, se precizează într-un comunicat remis de IPJ Dâmbovița.

Citește în continuare

ACTUALITATE

DN71, Bâldana-Târgoviște-Sinaia, sub zodia blestemului!

Publicat

pe

Modernizarea DN 71, Bâldana-Târgoviște-Pucioasa-Sinaia, este parcă intrată sub zodia blestemului. Toate demersurile inițiate de politicienii dâmbovițeni de-a lungul timpului, aproximativ 20 de ani, indiferent de culoarea politică, au fost încununate de insucces. Exact în momentul în care exista siguranța și premisa că proiectul va intra în linie dreaptă apare ceva care îl oprește brusc. Acest fapt ne face să credem că, de fapt, pe undeva, nu se vrea modernizarea acestei importante căi rutiere pentru economia și viața socială a acestui județ. Probabil nu există fonduri pentru această investiție, sunt alte reguli neștiute de noi, muritorii de rând, și suntem duși cu zăhărelul până în ultima clipă, când totul se prăbușește ca un castel de nisip.

A fost bine, prolific, pentru actualii guvernanți de la PNL să acuze PSD, în campania electorală pentru parlamentare, că nu a realizat acest drum, să se laude că vin ei și pun lucrurile în ordine. Ludovic Orban a fost la Târgoviște și a vorbit, sigur pe el, de încheierea procedurilor și de pornirea lucrărilor. Actualul lider al liberalilor dâmbovițeni, senatorul Virgil Guran, anunța cu mare fală în Piața Tricolorului, pe 27 noiembrie 2020, că s-a semnat contractul de proiectare și execuție a DN 71. Ce mai, emoții, tensiune înaltă! Și, din nou, aflăm că totul s-a transformat într-o petardă fâsâită.

La finele anului 2020 a fost semnat contractul cu asocierea Aqua Parc SRL – Mavgo Holding SRL –HydrostroY AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – Bdu Maxi Construct SRL, pentru lotul 1- Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulatie și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Sector 1: Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 – Drum la 2 benzi) . Valoarea contractului este de 587.664.162 de lei (fără TVA), valoarea totală estimată a contractului fiind în prima fază de 670.351.901 de lei (fără TVA). Inițial, proiectul avea două loturi, dar Lotul 2 a fost anulat administrativ. Până când, nu se știe. Este vorba despre tronsonul Târgoviște – Sinaia km. 51+041 – km. 109+905, drum la 2 benzi. Valoarea estimată a contractului pentru Lotul 2 a fost de 896.679.930 de lei, fără TVA.

„Pentru primul lot atribuit există posibilitatea de subcontractare pentru următoarele activități:
– elaborare documentații tehnice, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de execuție, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică din partea proiectantului;
– relocare rețele electrice, rețele iluminat public, rețele transport și distribuție gaze naturale, rețele transport țiței și motorină, rețele de telecomunicatii, rețele de apă și canalizare
– relocare, mutare, protejare cabluri CF și lucrări îmbunătățiri funciare;
– realizare studiu geotehnic;
– identificare și curățare teren de muniții neexplodate;
– realizare studii topografice;
– activități de execuție piloți forați;
– servicii arheologice;
– realizare de marcaje rutiere;
– sistem de drenare/scurgere ape pluviale, acces proprietăți, podețe, parcări. Proiectul va fi finanțat din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM”, precizează publicația Arena Construct.

Iată ce scria în luna august 2020 pe pagina sa de Facebook deputatul Cătălin Drulă de la USR-PLUS, actualul ministru al Transporturilor. Demnitarul înfiera, mânios, modul în care decurg lucrurile la acest proiect. Ba chiar dădea soluții.

„Licitația pentru sectorul Târgoviște-Sinaia tocmai a fost anulată pentru că nu a depus nicio firmă ofertă. Pentru sectorul Bâldana-Târgoviște a fost depusă o singură ofertă, de către o firmă (AQUA PARK SRL) care potrivit presei este apropiată de Ionel Arsene (PSD Neamț) și al cărei patron e trimis în judecată pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani.

Licitația a fost lansată în februarie 2019. După 18 luni, acesta este REZULTATUL! Au fost interesate în total zeci de firme de această licitație (45 de companii înscrise inițial), dar nu au depus oferte. De ce? Pentru că documentația acestui proiect și condițiile CNAIR sunt atât de proaste încât nicio firmă serioasă nu e interesată!

Jale. Dezastru. Bătaie de joc. Sunt cuvinte prea slabe ca să descrie ce face CNAIR și Ministerul Transporturilor cu legătura București-Târgoviște și Târgoviște-Sinaia. Cât de incompetent și de lipsit de viziune să fii ca în 2020 să nu construiești sectoare de drum nou care să ocolească localitățile de pe traseu și în schimb să lățești drumul ca o pistă pentru avioane prin mijlocul satelor? În condițiile în care e relief ca în palmă pe Bâldana-Târgoviște (sector pe care e prevăzută dublarea) și loc berechet să construiești în afara localităților.

Practica nocivă a lărgirii drumurilor naționale PRIN LOCALITĂȚI în zone de șes, trebuie să se oprească! E mai scump de construit prin localități pentru că ai utilități de relocat, accese în curți, exproprieri mai scumpe, execuție a drumului sub trafic, deci cu limitări. Nu mai vorbim de efectul asupra oamenilor din acele sate și pierderile de vieți inevitabile (accidente cu pietoni).

Cât de încuiat la minte să fii să construiești așa ceva în 2020 în loc să faci bypass-uri la localități (pentru cine știe, așa cum e la DN5 Adunații Copăceni, de exemplu?). Istoria acestui proiect este pe cât de tristă, pe atât de revoltătoare.

În 2008 Consilier Construct SRL face un Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia pentru 1 milion de lei. În 2011 se semnează un contract de modernizare pe drumul existent: o reasfaltare de fapt, pentru 138 de milioane de lei cu UMB, contract reziliat ulterior fără să înceapă vreodată.

În 2015 insistă în prostie CNAIR și actualizează studiul de fezabilitate pentru încă 1,2 milioane de lei cu CONSITRANS+SEARCH. Tema de proiectare este aceeași: modernizare pe amplasamentul existent, dar apare lărgirea (dublarea) pe Bâldana-Târgoviște.

În februarie 2019 se licitează (pe baza acestui SF din 2015) proiectarea și execuția cu valoare estimată: Bâldana-Târgoviște 670 milioane lei, Târgoviște-Sinaia 900 milioane lei.

Deznodământ după 18 luni, săptămâna aceasta: se anulează Târgoviște-Sinaia din lipsă de oferte și Bâldana-Târgoviște primește o singură ofertă de la o firmă cu probleme de integritate, conform presei.

Soluțiile sunt clare și înseamnă așezarea proiectului pe baze solide:
– Proiectarea cu o firmă serioasă, pentru o valoare corectă, a unui drum expres cu ocolirea localităților de pe traseu, pe sectorul cu relief ușor.
– Finanțarea europeană există, de altfel proiectul este prins în Master Plan ca drumul „Trans Regio Chindia”, cu punctaj mare. Nu-i așa că Trans Regio sună a drum nou/european, nu chinuiala asta de anii ’50 pe care și așa nu e în stare CNAIR s-o facă?
– Licitarea execuției lucrărilor pe baza proiectului tehnic serios, detaliat (conform pct. 1). Atunci vom avea și oferte, va fi și concurență și vom obține un preț corect și un drum modern pentru România”, spunea, pe 20 august 2020, Cătălin Drulă.

Acum, văzând cum stau lucrurile cu acest drum a cărei modernizare pare a fi pusă sub semnul blestemului, ministrul Transporturilor care, în perioada cât a stat în Opoziție, tot a criticat derularea acestui proiect, a trimis Corpul de Control la Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) pentru a verifica atribuirea contractului de 120 de milioane de euro la finalul anului 2020 către o firmă înființata de un om de afaceri care este trimis în judecată pentru evaziune fiscală și participare la un grup infracțional organizat . Norocul acestui județ să pice numai între niște clinciuri ciudate. Se pare că, în urma acestui control dispus de ministrul Cătălin Drulă, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră a dispus rezilierea contractului de modernizare a DN 71 Bâldana-Târgoviște.

„Joi, 14.01.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului “Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1) : Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație“.

Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual. Astfel, CNAIR a decis executarea sumei de 6.300.000 lei aferentă Scrisorii de Garanție de participare și rezilierea contractului. Precizăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 15 zile de la notificarea Antreprenorului”, se arată în comunicatul CNAIR.

Fostul deputat PSD Ionuț Săvoiu, unul dintre politicienii dâmbovițeni care a luptat pentru materializarea acestui proiect și care cunoaște în amănunt toate dedesubturile și chichițele, spune că Dâmbovița a primit o nouă lovitură prin stoparea, încă o dată, a acestei importante investiții… Ba mai mult, precizează Ionuț Săvoiu, refacerea proiectului cu ocolirea localităților, așa cum ar dori ministrul Transporturilor, „înseamnă reluarea avizelor și aprobărilor, înseamnă clar pierderea finanțării europene prin POIM și întârzierea cu încă cel puțin 3 ani, dacă nu 5 ani”.

În aceste condiții, consideră fostul deputat social democrat că este imperios necesar să se reia procedurile de achiziție pe ambele tronsoane de drum Bâldana-Târgoviște, Târgoviște-Sinaia dacă vrem într-adevăr să vedem acest obiectiv realizat.

„Alte discuții teoretice privind proiectul deja aprobat sunt inutile si înseamnă pierderea finanțării europene, nerespectaraea angajamentelor din masterplanului de transport. Este grav ca un proiect matur sa nu se execute iar banii europeni sa nu fie absorbitii în economia românească. Problema ocolirii localităților poate fi discutata în cadrul unui proiect complementar realizat de autoritățile locale și județene în asociere cu CNAIR”, a mai declarat, pentru Incomod-Media, Ionuț Săvoiu.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT



error: Conținutul este protejat!!