Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Situaţiile când nu te amendează ANAF pentru lipsa caselor de marcat cu jurnal electronic

Publicat

pe

Foto: wall-street.ro

Ministerul Finanţelor Publice a decis să aplice un tratament preventiv stimulativ şi de îndrumare a contribuabililor, în procesul de dotare cu case de marcat cu jurnal electronic. Prin urmare, după data de 1 noiembrie, când expiră termenul stabilit prin lege, operatorii economici nu vor fi sancţionaţi din prima.

Potrivit Administraţiei Judeţene a Fina n ţelor publice Dâmboviţa, acţiunile de control vor avea în vedere următoarele repere metodologice:
– în situația în care organele de control derulează aceste acțiuni de tip preventiv și constată situații în care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispoziție, iar achiziția aparatului de marcat nu a putut fi realizată din motive independente de voința acestuia, potrivit legii, contribuabilul aflat în această situație, nu poate fi sancționat nici măcar cu avertisment (exemplu de astfel de situații: prototipul (modelul) de aparat de marcat specific unei anumite activități economice, nu este disponibil pe piață; termenul stabilit de distribuitor (furnizor) prin contractul încheiat cu utilizatorul, este ulterior datei controlului realizat; alte situații asemănătoare). Organele de control practică această abordare deoarece aplicarea unei sancțiuni contravenționale presupune existența unei vinovății a contribuabilului ori dacă aceasta nu există, nu poate fi aplicată nicio sancțiune, nici măcar avertismentul,

– aplicarea în acest mod a prevederilor legale referitoare la sancțiunile contravenționale în situația lipsei vinovăției, pe de o parte, și aplicarea pe de altă parte a avertismentului, în situația în care există vinovăție, dar este vorba de prima abatere, nu se raportează ca perioadă de aplicare la data de 1 noiembrie 2018, aceeași abordare fiind aplicabilă și ulterior acestei date, întotdeauna când situația de fapt este cea descrisă anterior, respectiv nu există vinovăție, sau există vinovăție, dar este prima abatere a contribuabilului.

– în situația în care organele de control constată că un contribuabil este în culpă, acestea vor analiza situația de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel puțin următoarele situații și pot proceda în consecință astfel:
– este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat și instalat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de instalare foarte scurt;
– nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate corespunzătoare activității acestuia, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen scurt de dotare.

„Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr.28/1999.

Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic și transmiterea zilnică a informațiilor, se vor realiza după finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.

Până la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declarație inteligentă pusă deja la dispoziția operatorilor economici (A 4200)”, se arată într-un comunicat de presă remis de ANAF Dâmboviţa.

ACTUALITATE

S-a deschis o nouă sesiune de depunere cereri pentru prima împădurire

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: primariaslanicmoldova.ro)

13 decembrie 2019, ora 14:00, este termenul până la care se primesc cereri de sprijin pentru schema de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite” – informează Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Dâmboviţa.

Alocarea financiară pentru cea de-a patra sesiune este de 15.000.000 euro. Condițiile privind depunerea și selectarea cererilor de sprijin, respectiv semnarea angajamentelor multianuale, pot fi consultate pe site-ul APIA. (Link aici).

Citește în continuare

ACTUALITATE

Prim-adjunctul de la IJJ Argeş, lector în cadrul Centrului de Excelenţă NATO din Italia

Publicat

pe

Prim-adjunctul inspectorului șef al IJJ Argeș, col. Toma Marius-Cezar, a fost selectat să fie lector în cadrul Centrului de Excelenţă NATO pentru Operații de Stabilitate din Vicenza, Italia, care organizează, în perioada 16-20 septembrie 2019, un nou curs de pregătire. Col. Toma Marius-Cezar nu este la prima activitate de acest gen.

Este licenţiat în ştiinţe juridice şi ştiinţe economice. De asemenea, a urmat cursuri post-universitare în domeniile ştiinţe penale, securitate naţională şi teologie. În Jandarmerie a intrat în anul 2000, când a absolvit Academia de Poliţie Alexandru Ioan Cuza Bucureşti. A fost pe rând comandant de pluton, ofiţer specialist, împuternicit prim-adjunct şi, din anul 2016, prim-adjunct. Pentru o perioadă de două luni, în anul 2017, a fost desemnat să îndeplinească atribuţiile inspectorului şef al IJJ Argeş.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!