Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Primar Târgovişte, despre transportul public: Nu avem de gând să concediem pe nimeni!

Publicat

pe

Au fost multe discuţii, în ultima săptămână, cu privire la soarta salariaţilor AITT, odată cu preluarea transportului public de călători de către operatorul înfiinţat de Primăria Târgovişte, începând cu data de 1 martie 2019. Primarul Daniel Cristian Stan a declarat astăzi că SC Servicii Publice Municipale îşi va începe activitatea pe această componentă, indiferent ce vor unii sau alţii. Pentru început, nu vor fi autobuze noi, însă vor fi curate, iar programul de transport va fi respectat cu stricteţe.

CITEŞTE ŞI: Salariaţii din transportul public nu acceptă derogări de la lege în procesul de transfer la firma Primăriei Târgovişte

De asemenea, edilul municipiului Târgovişte a precizat că se vorbeşte mult şi degeaba. În primul rând, nu este vorba despre un transfer, fiindcă la mijloc nu este o cesiune de activitate, nici o fuziune. Primăria a înfiinţat un operator, şi-a reluat bunurile pe care le dăduce către AITT şi a cumpărat o parte din autobuze pentru a putea desfăşura activitatea.

„Cu privire la salariile personalului angajat, vreau să fac o comparaţie. Am în faţă anexa 4 la Contractul Colectiv de Muncă încheiat de AITT şi grila de salariazare de la Servicii Publice Municipale Târgovişte şi vă dau câteva exemple. Pentru şoferi, care reprezintă componenta cea mai importantă, la AITT avem 2.200 lei şi 2.300 lei – pentru cei de pe autobuze articulate. La societatea Primăriei, un conducător auto pe autobuz are 3.120 lei salariu. Deci, este cu aproape 1.000 de lei mai mare, la care se adaugă sporul de 25% şi se duce la aproape 3.900 de lei. Mai departe, toate celelalte categorii, muncitorii calificaţi – 2.100 lei la AITT. În grila Servicii Publice Municipale, cel mai mic coeficient este de 1,2 – adică aproape 2.500 de lei şi majoritatea la 1,31 – care înseamnă 2.725 lei salariu. Deci, cea mai mică diferenţă de salariu, în favoarea Servicii Municipale, este de vreo 600 de lei, iar pentru şoferi se duce până aproape de 1.000 de lei. Chiar nu înţeleg!

Avem foarte multe solicitări de angajare de la toţi şoferii de la transportatorii din judeţ. Nu am dat drumul la angajări decât pe zona AITT, pentru că vrem ca şoferii care au lucrat înainte pe aceste mijloace de transport să-şi continue activitatea. Dar, dacă nu reuşim să ne înţelegem, va trebui să facem apel şi la alţi şoferi.

Mecanici – la fel. Mecanic auto – 2.725 lei. La AITT, era muncitor calificat – 2.100 lei. Cam aceasta este situaţia, cu documente, cu ştate de plată. Repet, la salariile noastre, se mai adaugă spor de vechime de 25%. Nu ştiu dacă îl aveau sau nu şi la AITT. Şi ajungem la un salariu brut pentru un şofer de 3.900 lei, pentru un mecanic auto – de 3.400 lei, pentru un casier – 3.120 lei, pentru un primitor-distribuitor – 3.500 lei, pentru un dispecer – 3.400 lei.

Chestiunea legată de taxatoare. Da, este o problemă. Nu vor fi preluate pe aceste funcţii pe durată nedeterminată. Nu se poate ca noi să mai perpetuăm această modalitate de încasare a banilor. Dar, vor fi găsite locuri pentru aceste persoane, pe alte funcţii, în măsura în care, bineînţeles, sunt serioase şi îşi fac treaba. Vor fi şi alte locuri de muncă care vor fi generate în urma implementării sistemului de taxare electronic, pe care intenţionăm să-l implementăm cât mai repede. Este absurd să spui că trebuie să mergi cu taxatoare, fiindcă aşa este în contractul colectiv de muncă de la AITT. Nu este eficient economic, plus că este o modalitate îmbătrânită şi depăşită. Dar, repet, pentru toate aceste persoane vom găsi soluţii. Primăria Târgovişte, de cât conduc această instituţie, nu a concediat niciun om care şi-a făcut treaba!

Nu avem de gând să concediem pe nimeni. Dimpotrivă, Servicii Municipale este o societate în plină expansiune şi cred că va avea o cotă importantă de piaţă pe zona transportului public în judeţul Dâmboviţa, pentru că, din păcate, în acest moment, este o activitate care se derulează deficitar.

Fac apel la responsabilitate şi la decenţă către toţi cei implicaţi. În momentul în care Primăria vine şi oferă salarii cu 600 până la 1.100 de lei mai mari, vii şi spui preluaţii în condiţiile de la AITT… Unde este interesul salariatului? În afara faptului că nu este vorba de un transfer, în sensul în care îl dau acestei noţiuni Codul Muncii şi legea specială, pentru că nu discutăm nici de cesiune, nici de fuziune, suntem în situaţia în care, preluând în aceleaşi condiţii, picăm cu mult sub grila de salarizare stabilită la Servicii Publice Municipale.

De ce am stabilit această grilă de salarizare? Pentru că vrem să cerem tuturor să fie responsabili, să-şi facă treaba cu profesionalism şi să nu ajungă în situaţia de a-şi completa veniturile, aşa cum se întâmpla în trecut, pentru că asta ar însemna un prejudiciu direct pentru bugetul public. Nu ştiu ce făceau înainte, nu ştiu cum se derulează activităţile la societăţi private, dar aici se prejudiciază bugetul public. Orice leu pentru care nu este eliberat bilet sau abonament înseamnă prejudiciu adus bugetului public, lucru pe care nu-l vom tolera.

Am discutat cu liderul de sindicat, însă n-am cum să fiu de acord cu ceea ce spune. Nu am cum. În măsura în care salariaţii, majoritatea sunt oameni care înţeleg. Avem în momentul de faţă, peste 30 de salariaţi angajaţi şi procesul continuă. Eu înţeleg şi această rezervă a oamenilor, fiindcă probabil au fost învăţaţi cu o anumită modalitate de lucru. Aici, se schimbă datele problemei. Salariile vor fi primite la timp, însă nu vor fi tolerate abaterile de la ceea ce înseamnă respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare al operatorului Servicii Publice Municipale. Dacă lucrurile se vor derula aşa cum preconizăm noi, în conmtextul în care deja avem licitaţia lansată pe zona de achiziţie a autobuzelor ecologice, fiind al treilea oraş din România care face lucrul acesta pe fonduri europene, cred că Servicii Publice Municipale va deveni un operator de transport care, în următorii ani, va duce greul transportului public în judeţul Dâmboviţa.

În aceste condiţii, vineri – 1 martie, la ora 05:30 dimineaţa, împreună cu colegii mei, suntem la autogara din Micro VI, pentru a vedea cum se pleacă în cursă, cât de curate sunt autobuzele, să se respecte orarul de transport prevăzut în licenţele de transport”, a precizat primarul municipiului Târgovişte – Daniel Cristian Stan.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

ANI l-a declarat incompatibil pe viceprimarul oraşului Găeşti

Publicat

pe

Foto: cronica-gaestiului.ro

Ion Untărescu, viceprimarul oraşului Găeşti, din judeţul Dâmboviţa, este unul dintre cei 19 aleşi locali pentru care Agenția Națională de Integritate a comunicat astăzi, 26 martie 2019, că a constatat starea de incompatibilitate, conflict de interese de natură administrativă sau avere nejustificată.

Potrivit ANI, Untărescu a deţinut simultan următoaele funcţii şi calităţi, încălcând prevederile legii:
– adjunct şef de şantier la o societate comercială (11 mai – 08 iunie 2015);
– reprezentant al Consiliului Local Găești în Consiliul de Administrație al Liceului Tehnologic „Dr. C. Angelescu” Găești (11 mai 2015 – 12 septembrie 2016);
– reprezentant al Consiliului Local Găești în Consiliul de Administrație al Școlii „Radu cel Mare” Găești (25 septembrie 2015 – 12 septembrie 2016);
– calitatea de persoană fizică autorizată, având ca obiect principal de activitate activități de consultanță (începând cu data de 04.07.2013).

Conform legislaţiei în vigoare, persoane faţă de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

CJ Dâmboviţa n-a împărţit toţi banii către localităţi şi lasă loc speculaţiilor politice!

Publicat

pe

Proiectul de hotărâre privind repartizarea sumelor din TVA şi impozitul pe venit către localităţile din Dâmboviţa a fost adoptat, şi anul acesta, doar cu votul consilierilor judeţeni PSD, aleşii PNL fiind împotriva modului cum au fost distribuiţi bani. Aceştia au punctat, prin vocea liderului de grup Aurelian Popa, că sunt foarte multe unităţi administrativ-teritoriale care nu-şi acoperă cheltuielile de funcţionare. Prin urmare, despre investiţii şi dezvoltare nici nu poate fi vorba!

Au mai fost nemulţumiţi liberalii şi de faptul că nu au fost împărţiţi toţi bani, rămânând 20 de milioane de lei pentru o etapă viitoare. Cu aceste fonduri se vor acoperi o parte din solicitările venite dinspre primării, iar întrebarea pusă de Aurelian Popa a fost de ce nu s-au dat deja din moment ce Conbsiliul Judeţean a centralizat de mai multă vreme cererile administraţiilor locale.

CITEŞTE ŞI: Bugetul repartizat pentru fiecare localitate din judeţul Dâmboviţa

Au formulat răspunsuri Silviana Marin – director economic, consilierul PSD Alexandru Oprea – nominalizat de partid să revină în fruntea CJ Dâmboviţa, vicepreşedintele Alin Manole şi preşedintele Daniel Comănescu, însă liberalii nu s-au lăsat înduplecaţi. Din punctul lor de vedere, la baza repartizării sumelor nu au stat doar criterii obiective, ci şi unele subiective. Şi nu i-a putut convinge că lucrurile nu stau aşa nici expunerea uşor sarcastică a consilierului PSD Alexandru Oprea.

„Observ că este al treilea an în care PNL n-a reuşit să înţeleagă modul cum se fundamentează un buget. Calculul este foarte simplu. (…) Acolo aveţi două coloane. Dacă le însumaţi, o să observaţi că bugetele unităţilor administrativ-teritoriale asigură secţiunea de funcţionare. Sigur că, din acest buget, se scad cheltuielile pentru asistenţă socială, care, pentru prima dată în acest an, revine în totalitată UAT-urilor. (…) Aţi vorbit că sunt centralizările făcute. Din experienţa anilor trecuţi, vă pot preciza faptul că, dacă centralizăm sumele cerute de unităţile administrativ-teritoriale, o să avem nevoie de vreo trei ori bugetul Consiliului Judeţean Dâmboviţa, drept pentru care eu nu cred că, în cinci zile cât am avut la dispoziţie pentru a face această repartiţie, puteam să facem o analiză. (…) Vor exista şi rectificări bugetare”.

Cert este că, deşi n-au expus problema oficial, au existat voci care au avansat ideea că cele 20 de milioane, pe care Consiliul Judeţean Dâmboviţa nu le-a repartizat încă, sunt de fapt un fel de armă cu care vor putea fi ţinuţi la ordin primarii, în sensul că banii vor ajunge la cei care vor reuşi să scoată un scor bun pentru PSD la alegerile europene din luna mai. Nici nu este de mirare că au apărut astfel de speculaţii, din moment ce există precedentul creat în luna decembrie 2018, când au primit fonduri, din economiile PNDL, cu preponderenţă, edilii care au răspuns chemării secretarului general al PSD, Codrin Ştefănescu, de după excluderea lui Adrian Ţuţuianu.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!