Conectați-vă cu noi

ADMINISTRAŢIE

Primăriile din Dâmboviţa stau cu mâna întinsă la Consiliul Judeţean, fiindcă nu mai au bani!

Publicat

pe

Alexandru Oprea, preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, şi-a propus ca, în perioada imediat următoare, să intervină pe lângă autorităţile locale, pe lângă constructori, pentru intensificarea ritmului de execuţie a unor lucrări de investiţie absolut indispensabile comunităţilor din judeţ.

În momentul de faţă, ne-a precizat Alexandru Oprea, în Dâmboviţa, se află în derulare 276 de proiecte, a căror valoare se ridică la 747 de milioane de lei. Nemulţumirea şefului judeţului este că, la foarte multe obiective, nu se lucrează susţinut, existând mai multe cauze.

În primele şase luni ale anului, au fost decontate lucrări de 66.614.299,54 lei. În opinia preşedintelui CJ Dâmboviţa, foarte puţin, raportat la valoarea totală a lucrărilor. O altă nemulţumire a preşedintelui Consiliului Judeţean Dâmboviţa a fost provocată de unii primari din judeţ, care, în afară de banii necesari pentru continuarea unor proiecte, au solicitat fonduri pentru cheltuielile de funcţionare ale unităţilor administrativ-teritoriale pe care le conduc.

„Lucru îngrijorător pentru mine este că anumiţi colegi de-ai noştri au făcut solicitări şi pentru cheltuielile de funcţionare. Îmi permit să le atrag respectos atenţia că, în momentul când şi-au fundamentat bugetul, trebuia să asigure cheltuielile de funcţionare. S-a repartizat de către CJ, încă din luna aprilie, odată cu aprobarea bugetului, sumele necesare pentru funcţionare. Cheltuieli de funcţionare însemnând plata salariiilor, şi anumite: servicii pe care le au la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale”, a precizat Alexandru Oprea.

Preşedintele CJ Dâmboviţa a mai dezvăluit faptul că unităţile administrativ-teritoriale din judeţ, din veniturile proprii obţinute, vorbim aici de taxe şi impozite locale, îşi asigură aproximativ 32% din sumele necesare funcţionării instituţiilor.

„Este o sumnă foarte mică şi, înainte de a cere şi a sta cu mâna întinsă, cred că ar trebui să ne preocupăm de gradul de încasare, de a colecta veniturile proprii”, a mai spus preşedintele CJ Dâmboviţa.

Către primăriile din judeţ se va face repartizarea celor 28,4 milioane de lei, reprezentând cota de 7% pentru dezvoltare, deşi necesarul rezultat în baza solicitărilor venite din partea UAT-urilor ar fi de 1.600 de milioane de lei! Alexandru Oprea a declarat că va analiza cu maximă obiectivitate toate solicitările, că va ţine cont de toate criteriile obiective, de proiectele de investiţii aflate în curs de derulare care au musai nevoie de cofinanţare. Sumele care vor fi alocate fiecărei localităţi sunt cuprinse între 200.000 şi 400.000 de lei. Se intenţionează a nu fi nedreptăţită la acest capitol nicio unitate administrativ-teritorială din judeţ.

ADMINISTRAŢIE

Licitaţie finalizată. Autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid pentru transportul public în Târgovişte

Publicat

pe

Foto: YouTube

Primarul municipiului Târgovişte, Daniel Cristian Stan, a anunţat, astăzi – 16 iulie, că a fost finalizată licitaţia care vizează achiziţia a 28 de autobuze hibrid, în cadrul primei etape a procesului de modernizare a transportului public local din oraş. Câştigător a fost declarat modelul Mercedes-Benz Citaro Hybrid, votat drept autobuzul anului 2019. Târgoviştenii se vor putea bucura noile autobuze din 2020.

„Semnarea efectivă a contractului de furnizare dintre Primăria Târgovişte şi Mercedes – Benz România se va realiza după semnarea contractului de finanţare în cadrul proiectului «Îmbunătăţirea transportului public urban prin achiziţionarea de vehicule ecologice, construirea infrastructurii necesare transportului, modernizarea şi reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridoarele deservite de transport public in Municipiul Targoviste». Proiectul a depăşit etapa de verificare a conformităţii administrative şi eligibilităţii, intrând în faza de evaluare tehnică şi financiară”, a scris primarul Daniel Cristian Stan pe pagina sa de Facebook.

Facilităţi autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid:
1. sisteme de încălzire, ventilație și condiționare a aerului, capacitate de transport de 105 locuri (29 pe scaune, 76 in picioare), din care 4 locuri vor fi rezervate pentru persoanele cu nevoi speciale, bătrâni, invalizi, femei cu copii în brațe;
2. rampă care va facilita accesul persoanelor ce se deplasează cu cărucior rulant sau cu cărucior pentru copii;
3. indicator interior vizual cu tehnologie LED;
4. sistem integrat de gestiune și diagnosticare electronică si sisteme de informare audio-video a călătorilor;
5. indicatoare de traseu cu tehnologie LED, (1 frontal, 1 lateral montat pe partea dreaptă, 1 spate), indicator interior vizual cu tehnologie LED;
6. unitate audio pentru anunțuri vocale ce va transmite semnalul audio stației de amplificare;
7. sistem de informare interior;
8. sistem de numărare a călătorilor (cu senzori inteligenți 3D);
9. sistem de supraveghere video la interior și la exterior. Sistemul va cuprinde un număr de minim 7 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, cu carcasă antivandalism.
10. echipament de ticketing compatibil, integrat în sistemul de ticketing al utilizatorului constituit din:
· Câte un validator pentru fiecare ușă de acces a călătorilor;
· Un computer de bord;
· Un tablou de siguranțe;
· Un echipament de comutație a semnalelor de date;
· Buton pentru pornirea echipamentului de ticketing integrat în bordul autobuzului hybrid.

Citește în continuare

ADMINISTRAŢIE

Preşedintele CJ Dâmboviţa, despre criteriile folosite la repartiţia de fonduri către primării

Publicat

pe

Repartiţia sumei de 28.492 mii lei, reprezentând fond la dispoziţia Consiliului Judeţean Dâmboviţa, către primării a avut la bază solicitările unităţilor administrativ-teritoriale, numărul de proiecte care necesită finanţare, gradul de colectare a veniturilor proprii şi excedentul financiar existent la data de 31 decembrie 2018 – precizează preşedintele CJ Dâmboviţa, Alexandru Oprea, într-un comunicat prin care răspunde acuzaţiilor lansate astăzi de senatorul PRO România Adrian Ţuţuianu, în cadrul unei conferinţe de presă.

„Înțeleg frustrarea domnului în cauză, că nu pixul dumnealui împarte sumele așa cum a făcut-o de foarte multe ori, dar îl informez că repartiția se va face după o analiză corectă, astfel încât să răspundă nevoilor comunităților dâmbovițene.

Conform Legii nr. 50/2019, privind bugetul de stat, art. 6, alin 2, suma de 28.492 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean, se repartizează către unitățile administrativ-teritoriale, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, a proiectelor de infrastructură, care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuieli de funcționare, pe care UAT-urile din județ nu le pot finanța din venituri proprii.

VEZI AICI REPARTIŢIA CĂTRE TOATE LOCALITĂŢILE

Îi reamintesc domnului politician că, în conformitate cu aceleași prevederi legale, această sumă trebuie repartizată de consiliul județean în cursul anului 2019. Bugetul Consiliului Județean Dâmbovița a fost aprobat la data de 24 aprilie 2019, când au fost repartizate și sumele necesare pentru funcționarea unităților administrativ-teritoriale iar, în ședința extraordinară ce va avea loc în data de 19 iulie 2019, va fi repartizată suma aflată la dispoziția consiliului județean. Pentru știința sa de carte, fac precizarea că data de 19 iulie se află în cursul anului 2019″.

A mai punctat Alexandru Oprea că solicitările primite de la primăriile din judeţ sunt complet nerealiste şi se cifrează la aproximativ 1.600 de milioane de lei.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Servicii Web Florin Web



error: Conținutul este protejat!!