Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

„Receptarea critică a operei lui Barbu Cioculescu”, simpozion naţional organizat la Târgovişte

Publicat

pe

Societatea Scriitorilor Târgovişteni va organiza, miercuri – 28 august 2019, cu sprijinul altor entităţi culturale din oraş, cea de-a VI-a ediţie a Simpozionului Naţional „Şcoala prozatorilor târgovişteni”, cu tema „Receptarea critică a operei lui Barbu Cioculescu”. Evenimentul este găzduit de Biblioteca Judeţeană „Ion Heliade Rădulescu” Dâmboviţa şi va debuta la ora 10:30.

„Despre opera cunoscutului poet, prozator, jurnalist, traducător, critic şi istoric literar vor prezenta comunicări (eseuri) 18 istorici şi critici literari cunoscuţi, membri ai Uniunii Scriitorilor din România şi ai Societăţii Scriitorilor Târgovişteni, eseuri ce vor alcătui un proceeding al Simpozionului, volum lansat cu acest prilej. Va mai fi lansat volumul de interviuri „Un veac printre cărţi. Barbu Cioculescu în dialog cu Mihai Stan”.

De asemenea, vor fi lansate cele mai recente numere ale revistelor „Litere” şi „Impact”, reviste ale Societăţii Scriitorilor Târgovişteni. În ultima parte a întâlnirii lui Barbu Cioculescu cu publicul prezent, Simpozionul va avea un caracter interactiv. Va fi vernisată expoziţia de grafică „Scriitori ai Societăţii Scriitorilor Târgovişteni” văzuţi de artistul plastic târgoviştean Alexandru Coman”, se arată într-un comunicat remis de Consiliul Director al Societăţii Scriitorilor Târgovişteni.

ACTUALITATE

Doi copii de 13 ani, dați dispăruți în județul Dâmbovița

Publicat

pe

de

90 de polițiști jandarmi, pompieri și voluntari derulează activități de căutare a doi copii, în vârstă de 13 ani, din Gura Ocniței, județul Dâmbovița, care au plecat voluntar de la domiciliu și nu au mai revenit. Este folosit și un elicopter.

Cetăţenii care pot oferi informaţii pentru găsirea celor doi sunt rugați să sune la numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau să anunţe cea mai apropiată unitate de poliție.

PETRE MARIA are o înălțime de 1,50 m., 50 de kg., păr lung blond, ochi albaștri și era îmbrăcată cu un tricou de culoare gri. În picioare purta pantofi sport de culoare roz, iar în spate purta un rucsac.

ȘTEFAN ROBERT DAMIAN are o înălțime de 1,50 m., 45 de kilograme, păr negru tuns scurt, ochi căprui și era îmbrăcat cu un pulover de culoare roșie.

Potrivit informațiilor noastre, fata a mai fost plecată de acasă.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Certificatul verde Covid-19 va impune reguli clare și simple pentru a circula în Europa

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ

Scopul certificatului verde Covid-19 care se dorește a fi funcțional la nivelul Uniunii Europene începând cu data de 1 iulie este de a facilita circulația în contextul pandemiei de coronavirus, în baza unor reguli clare, simple și logice – a explicat, astăzi, eurodeputatul Rareș Bogdan, potrivit DC News.

„Sunt 12 milioane de cetățeni europeni care traverseză zilnic frontiera națională pentru a merge la muncă în țara vecină, deci ei nu trebuie să sufere, ei trebuie ajutați. Acesta este scopul, nu altul! Nu va fi un pașaport, să fie limpede! Vom fi extrem de atenți ca articolele 4, 7 și 8 din Carta Drepturilor Fundamentale din UE să nu fie încălcate!

Referitor la aplicabilitatea certificatelor: nordicii cer ca acestea să fie valabile doar în Spațiul Schengen, lucru cu care, firește, nu putem fi de acord, deoarece dorim să fie valabile în întreaga Uniune Europeană. Libertatea de circulație e un subiect extrem, extrem de sensibil! …Mai ales că poziția Comisarului și a CE este că persoanele care nu vor putea demonstra că au trecut prin boală, că au fost vaccinate sau au test PCR negativ vor sta acasă până când OMS va anunța că s-a încheiat pandemia, că se vor supune restricțiilor din țara unde vor să circule.

Atenție, vor fi acceptate doar cele 4 vaccinuri aprobate de UE, exclus vaccinul rusesc sau cel chinezesc! S-a mai discutat despre gratuitatea adeverințelor (digitale sau pe hârtie), fără discriminare”, a precizat Rareș Bogdan.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite