Conectați-vă cu noi

ACTUALITATE

Dezvoltare prin armonie la Școala Gimnazială Corbii Mari, în context Erasmus+

Publicat

pe

Școala Gimnazială Corbii Mari implementează proiectul Erasmus + K1 -Dezvoltare prin armonie, care a debutat în septembrie 2018 și se va finaliza în februarie 2020. În cadrul activităților de învățare ale proiectului se remarcă alegerea a trei programe de formare adecvate nevoii identificate- dobandirea unor tehnici moderne pentru gestionarea cazurilor de violență în mediul scolar , a motivării elevilor și a atragerii acestora către studiu, dorind să devenim o scoală care ofera cu adevarat șanse egale tuturor, considerând că niciun elev nu este ”o cauză pierdută” și că, pentru fiecare exista metode adecvate de lucru eficient, cu scopul progresului în raport cu nivelul inițial.

Cadrele didactice sunt cele care trebuie să se schimbe, adaptându-se particularitatilor elevilor, colaborând în realizarea unor strategii și implicându-i în mod real pe parinti.

Activitățile de mobilitate au fost:
 Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention, Florenta Italia – decembrie 2018
În cadrul programului de formare cadrele didactice au dobândit tehnici pentru a gestiona comportamentul agresiv în rândul elevilor, care poate inhiba învățarea și crează un mediu nefavorabil în clasă, în detrimentul actului educațional. Profesorii au explorat aspectele „sănătoase” ale conflictului și au învatat strategii care să încurajeze o comunicare mai eficientă și abilități sociale, printr-o serie de activități ușor de adaptat la orice clasă. Cadrele didactice au dobandit o mai mare conștientizare a nevoilor emoționale ale elevilor, a potențialul lor de creștere socială și individuală și au descoperit instrumente și strategii specifice pentru a promova un climat pozitiv în școală și pentru a preveni modelele relaționale distructive.

 Family Engagement – Regatul Unit, Tara Galilor, Cardiff, ianuarie 2019
În prima parte a mobilitatii participantii au beneficiat de activitati de initiere în metode de lucru cu parintii, validate in Regatul Unit si scolile din regiunea si orasul Cardiff, iar ulterior a avut loc analiza si observarea bunelor practici si a activităților ce implică familia in scopul realizarii unui mediu primitor la școală. Au fost evidentiate si resursele utile în activitătile comune școală-familie. În ultima parte a mobilitatii s-au construit și adaptat materiale la specificul activitatilor institutiilor participante.

 „Cooperative learning”, Centro de Formación e Recursos, Ferrol, Spania – iunie 2019
Programul a fost structurat astfel: introducere în învatarea prin cooperare, obținerea dinamicii coezive a grupului: principii si metode, proiectarea și utilizarea structurilor cooperative, cooperarea în învățare ca un conținut de învățare pentru elevi/profesori și cooperarea pentru ethosului școlii și armoniei între actorii implicati. Participantii au avut oportunitarea de job shadowing pe toată perioada mobilității, realizând cât de important este pentru fiecare elev să se simtă util și competent, să fie parte a echipei, iar activitatea de învățare să aibă drept finalitate un proiect. Considerăm că modelul observant la Ferrol poate fi aplicat și în școala noastra. Am văzut elevi care se bucurau de pauza în afara sălii de clasa/holurilor scolii, indiferent de conditiile meteo, in curtea institutiei, fiecare clasă fiind asistata de cadrul didactic care isi finalizase ora. Încă de la gradiniță fiecare era parte a echipei de 4, iar proiectul era rezultatul muncii tuturor, fiind predat exclusiv când fiecare iși realizase partea sa și exista consens între membrii grupului. Este greu de descris stralucirea din ochii elevilor care își prezentau proiectele. Am remarcat utilizarea larga a tehnologiei (nu au manuale până la clasa a VI-a, în schimb fiecare are tableta/laptopul său), punându-se accent pe capacitatea de a utiliza informația în contexte relevante.

Ca impact al proiectului pe termen mediu anticipăm că elevii îşi vor îmbunătăţi relatiile din scoala (elev-elev, elev-profesor, elev-parinte), vor comunica asertiv si empatic , vor căpăta niveluri crescute de motivație și de încredere in sine, îşi vor lărgi orizonturile, vor deveni mai informaţi în legatură cu alte ţări şi culturile lor, pe baza diseminarii facute de participantii la curs.

În cadrul scolii noastre, în urma implementării activitatilor proiectului va exista o cultură a cooperării, un mediu școlar pozitiv , incluziv si o relatie școală – comunitate, care promovează și încurajează elevii să se exprime și să se dezvolte pe baza abilităților și aptitudinilor fiecaruia.

Ne propunem să realizam patru minighiduri, având ca teme: prevenirea si combatereaa violentei verbale/fizice în mediul scolar, managementul emotiilor si conflictelor, întărirea relatiei scoală-familie-comunitate și învătare prin cooperare, ca rezultate tangibile ale proiectului , acestea reprezentând resurse utile pe care școala noastră le va pune la dispoziția permanentă a cadrelor didactice și le va utiliza în activitățile curente.

Aura Bardes,
Director adjunct,
Coordonator proiect

ACTUALITATE

Autobuzele Mercedes-Benz cumpărate de Primăria Târgoviște intră în circulație de mâine

Publicat

pe

Marți – 13 aprilie 2021, la ora 05:00, vor intra în circulație cele 28 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid achiziționate de Primăria Târgoviște în cadrul unui proiect care vizează modernizarea transportului public local – a anunțat, pe pagina sa de Facebook, edilul Daniel Cristian Stan.

A mai precizat primarul că, astăzi, a fost semnat un nou contract de furnizare de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid.

„Astfel, încă 12 autobuze noi, plătite din fonduri europene, vor fi livrate municipiului Târgoviște până la finalul acestui an, acestea urmând a se adauga celor 28 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid deja existente în parcul nostru de mijloace de transport în comun”.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Încă o bornă pe drumul către distrugere…

Publicat

pe

Un text realist și cutremurător, un mesaj limpede și dureros a publicat, pe pagina sa de Facebook, medicul Răzvan Constantinescu de la Iași. Prin nerv, verb și vervă generată de situația nemaiîntâlnit de la Spitalul Foișor, medicul ieșean dă clasă multor politicieni actuali, care nu au curajul de a ieși în față pentru a condamna cu vehemență actualul regim care, în afară de prostie, dovedește și un apetit pentru dictatură ascuns sub motivația pandemiei de coronavirus.

„Încet-încet, apar la lumina motivele pentru care s-a ordonat mizeria de la spitalul Foișor, evacuarea forțată, cu jandarmii, a bolnavilor, pe întuneric. Măsura este aberantă pentru că spitalul e de ortopedie, nu are nici un fel de dotare specifică afecțiunilor respiratorii. Dar în spital au fost făcute de primărie (condusă la momentul respectiv de Gabriela Firea) investiții de 50 de milioane de euro; acolo e același director de 24 de ani, spitalul este extrem de performant, singurul specializat doar pe ortopedie, care, după cardiologia intervențională și gastroenterologie, este cea mai aducătoare de profit în spitalele private. De asemenea, spitalul avea singura bancă funcțională de “țesut osos-tendinos” din țară (pentru că celelalte două – Colentina și Grigore Alexandrescu – nu mai aveau acreditare). Culmea, acreditarea de la Foișor expira pe 12 aprilie, astfel că ea nu mai poate fi reînnoită, exact ca în cazul acreditării transplantului de plămâni la spitalul Sf. Maria.

Deci, ce avem noi aici? Avem o gașcă de derbedei care pun jos spital după spital, pentru ca pacienții să se ducă în privat (unde prețurile, cel puțin la ortopedie, sunt imense), care din nou opresc transplantul de plămâni, exact cum au făcut în 2016; iar, dacă este nevoie de acces la bănci de țesuturi, atunci apelați cu încredere tot la cele din străinătate.

Da, ministrul sănătății este o prefabricată folosită de niște ”băieți deștepți”. Iar USR e din ce în ce mai mult o problemă psihică, mai mult decât una politică: dacă nu sunt locuri suficiente la ATI după un an de zile de gargară mediatică, vinovatul are un nume de partid: PNL. Iar la toate posturile tv se încearcă din răsputeri exonerarea de răspundere a lui Raed Arafat. Dacă ce s-a întâmplat la Foișor se petrecea pe vremea PSD-ului, toți, în frunte cu premierul, ar fi fost arestați a doua zi. Dar să nu uităm că această guvernare vine după o lungă perioadă de pregătire, în care păpușarii au demolat complet justiția, urlând, pentru niște cretini, bineînțeles, “jos labele de pe justiție”, și-au subordonat complet parchetul, astfel că nimeni dintre ei nu poate fi tras la răspundere indiferent ce face. Parchet care aleargă pe la televizor tot pesediști, că de alții nu are voie să se atingă.

Un plan de distrugere a unei țări bine pus la punct, început cu întronarea unui turnător bețiv ca președinte în urmă cu 17 ani. Spitalul Foișor e doar un episod din acest plan în care viața oamenilor este absolut ultimul lucru care contează”.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT