Connect with us

ACTUALITATE

Călin Oros, rector UVT: Plec cu fruntea sus. Sper că se vor face în continuare lucruri bune

Publicat

pe

Astăzi – 12 februarie 2020, după multă vreme, la Universitatea Valahia din Târgovişte a fost conferinţă de presă. Ultima susţinută de profesorul Călin Oros în calitate de rector al acestei instiţuţii de învăţământ superior.

Întâlnirea pe ultima sută de metri cu o parte a jurnaliştilor locali – cei mai mulţi nu au participat, ieşindu-le din ritm faptul că aici s-ar produce vreun asemenea eveniment de comunicare – a fost un remember, o trecere în revistă a ceea ce a reuşit să facă, în 8 ani de mandat, Călin Oros. Al treilea, conform normelor universitare, nu mai era posibil, chiar dacă unii au întărit ideea că Oros ar fi vrut să forţeze obţinerea încă unui mandat.

Călin Oros a fost foarte calm, ţinând cont că universitatea se află acum sub tensiunea alegerilor, a proiectelor de candidat, a lansării unor zvonuri ciudate, chiar denigratoare şi incorecte împotriva unuia sau altuia dintre candidati. Până la urmă, rectorul în retragere a recunoscut că tot ceea ce s-a întâmplat bun în ultimii ani în Universitatea Valahia, toate transformările şi prestigiul obţinut sunt datorate întregii echipe de profesori, cercetători şi studenţi.

Oros a mulţumit şi reprezentanţilor din sfera publică din judeţul Dâmboviţa – parlamentari, autorităţi locale şi judeţene, care, prin implicarea lor, prin diligenţele pe lângă diferite entităţi ale statului, au contribuit la dezvoltarea Universităţii Valahia.

Totuşi, există o persoană căreia Călin Oros îi mulţumeşte cel mai mult, pentru tot ceea ce a făcut pentru binele acestei instituţii de învăţământ superior, pentru promovare în toate mediile interne şi externe, pentru conlucrare şi sprijin nemijlocit. Este vorba de IPS Nifon – arhiepiscop şi mitropolit al Târgoviştei.

Rectorul Universităţii Valahia a vorbit, cu mândrie, despre Campusul din Târgovişte, unic ca arhitectură, structură şi dimensiune la nivel naţional. Valahia este singura instituţie de învăţământ superior din România care s-a angajat să construiască de la zero, după 1989, un campus universitar unde studiază acum 7.500 de studenţi.

Călin Oros a vorbit şi despre ceea ce el numeşte „bijuteria coroanei”, anume Institutul de Cercetări din cadrul universităţii, ultramodern, alcătuit din 43 de laboratoare superdotate cu tehnică de ultimă generaţie.

Oros a adus în discuţie şi situaţia financiară a Universităţii Valahia, care este acum una deosebit de bună, se găseşte pe un platou de stabilitate. Anul 2020 nu va reprezenta o problemă de funcţionare pentru instituţie.

„Plec cu fruntea sus şi foarte bucuros. Sper că se vor face lucruri bune în continuare în Universitatea Valahia”.

Rectorul nu şi-a arătat, în această ultimă întâlnire cu presa, simpatia pentru unul dintre cei doi candidaţi la conducerea universităţii: conf. univ. dr. Laura Monica Gorghiu şi conf. univ. dr. ing. Iulian Udroiu.

Nu a avut nimic să le reproşeze colegilor înscrişi în cursă, afirmând că ambii candidaţi au fost în echipa sa, deci au performat alături de el şi de celelalte cadre universitare.

În final, Călin Oros a făcut o înşiruire a calităţilor umane şi profesionale pe care trebuie să le aibă noul rector al Universităţii Valahia.

Vorbind despre ceea ce se întâmplă acolo, lucrurile, spun sursele noastre, ar fi deja limpezite. Cele mai mari şanse în această competiţie internă bazată pe competenţă, profesionalism, popularitate, proiect de management, le-ar avea conf. univ. dr. ing. Iulian Udroiu, apreciat de un număr mare de cadre didactice şi de studenţi.

Cititi mai mult
Reclamă
1 Comment

1 Comment

  1. Emanuel Sahini

    14 februarie 2020 at 15:20

    Stimate Domnule Ion Obagila cred că este momentul să vă căutați alte „surse” întrucât lucrurile se vor limpezi abia după numărarea voturilor…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

CNAS: Doctorii de familie pot emite rețete compensate în baza scrisorilor medicale eliberate de medicii de medicina muncii

Publicat

pe

De

Președintele CNAS, conf. univ. dr. Horațiu-Remus Moldovan, a prezentat astăzi, la Brașov, la Congresul Național de Securitate și Sănătate în Muncă, principalele posibilități de colaborare între medicii de medicina muncii și furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, în scopul protejării sănătății angajaților, în calitatea acestora de persoane asigurate – ne informează Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

„Conform prevederilor legale în vigoare, în baza scrisorilor medicale eliberate de medicii de medicina muncii, medicii de familie pot emite rețete compensate pentru medicamentele recomandate angajaților, în limitele competențelor profesionale. În baza acestor scrisori medicale, medicii de familie pot continua managementul pacienților în funcție de recomandările medicilor de medicina muncii și pot decide necesitatea efectuării de investigații paraclinice sau pot emite bilete de trimitere către medicii de specialitate clinică din ambulatoriu ori către spitale, după caz.

Totodată, cabinetele de medicina muncii pot încheia convenții cu casele de asigurări de sănătate în vederea recunoaşterii biletelor de internare eliberate de către medicii ce-şi desfăşoară activitatea în aceste unităţi.

În acest context, președintele CNAS a precizat că „medicul specialist de medicina muncii este principalul consilier al angajatorului şi al reprezentanţilor angajaţilor în probleme de promovare a sănătăţii în muncă şi în îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă”. El a făcut apel la cei peste 400 de specialiști de securitate și sănătate în muncă și reprezentanți ai angajatorilor prezenți la congres să disemineze către angajați informații despre serviciile de prevenție decontate de CNAS.

Depistarea precoce a bolilor grave este și în interesul angajatorilor, care pot evita astfel pierderea capacității de muncă a angajaților pe perioade îndelungate, a subliniat președintele Horațiu-Remus Moldovan. Totodată, acesta a precizat că Ministerul Sănătății derulează un program național de prevenire a îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc determinanți din mediul de viață și muncă și a făcut un apel ca și alte instituții publice cu rol în securitatea și sănătatea în muncă să se implice activ în activitatea de prevenție.

Cu aceeași ocazie, președintele CNAS a prezentat principalele priorități ale instituției în perioada următoare: dezvoltarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), renunțarea la utilizarea documentelor pe suport hârtie în relația medic-pacient și medic-medic (principiul „zero hârtie”), eficientizarea cheltuielilor din domeniul sănătății, identificarea unei soluții de facilitare a programărilor pacienților la furnizorii de servicii medicale. Totodată, președintele CNAS a menționat și că sumele cu care contribuie asigurații la bugetul Fondului Național Unic de Asigurări de Sănătate (FNUASS) acoperă circa jumătate din costurile serviciilor de sănătate de care beneficiază aceștia, restul cheltuielilor fiind finanțate prin alocări de la bugetul de stat”, se precizează într-un comunicat de presă transmis către mass-media.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Camera de Comerț Dâmboviţa: Info util RegesOnline

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița informează antreprenorii că, luni – 26 mai 2025, începând cu ora 11:00, Inspecției Muncii va susține o nouă ședință online de informare având ca temă sistemul RegesOnline de evidență a salariaților.

Persoanele care doresc să participe trebuie să se conecteze accesând următorul link: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZTZiMDZlZWYtY2JkMS00MjAzLTk5OGItMThmYzViMTVmMDUy%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2268283f3b-8487-4c86-adb3-a5228f18b893%22%2c%22Oid%22%3a%22d995d021-e7be-4735-97aa-0b8b1a77f5a4%22%7d

De asemenea, puteți transmite sugestii pentru îmbunătățirea RegesOnline la următorul link: https://github.com/reges-ro/integrare/issues .

De reținut! Ședința va fi înregistrată și disponibilă pentru vizualizare.

Agenda întâlnirii:
✅ Cum creăm cont și cum îl activăm;
✅ Cerere de acces la registru, reprezentanți legali și împuterniciți;
✅ Delegarea și delegații;
✅ Accesul prestatorilor la registrul unui angajator;
✅ Cum se introduc pegioadele de suspendare;
✅ Lucrul cu Excel pentru suspendări multiple;
✅ Întrebări și răspunsuri.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite