Connect with us

ACTUALITATE

Cum se obţin certificatele de situaţie de urgenţă de către angajatorii afectaţi de COVID-19

Publicat

pe

FOTO ARHIVĂ (Sursa: https://vivafm.ro/)

În data de 25 martie 2020, a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul 791/24 martie 2020 al ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Potrivit acestui act normativ, Ministerul Economiei acordă certificate de situație de urgență, la cerere, solicitanților, operatori economici, a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Solicitanții, operatori economici, sunt persoanele îndrituite legal, în sensul atribuit de OUG 29/2020 și OUG 30/2020.

Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:
a) TIP 1 (ALBASTRU) – pentru solicitanții a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, ca urmare a deciziilor emise de autorități.
b) TIP 2 (GALBEN) – pentru solicitanții care înregistrează diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor în perioada ianuarie – februarie 2020.

Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice (ex. AJOFM) pentru obținerea de facilități.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Cererea pentru eliberarea certificatului se depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

În vederea obținerii certificatului de urgență (TIP 1 / TIP 2) solicitantul încarcă în platformă următoarele informații și documente:
a) datele de identificare;
b) declarația pe proprie răspundere.

În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate pe platformă (inclusiv declarația pe proprie răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

Ministerul Economiei eliberează certificate de situație de urgență doar pe perioada existenței stării de urgență în România.

Certificatele eliberate electronic sunt valabile fără semnătură și ștampilă, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro.

În termen de 5 zile, Ministerul Economiei va asigura adaptarea și funcționarea platformei http://prevenire.gov.ro, în scopul eliberării certificatelor.

FACILITĂȚI FISCALE ADOPTATE PRIN OUG 29 ȘI OUG 30 – SUSȚINERE ÎNTREPRINDERI MICI ȘI MIJLOCII

Programul de susținere a IMM vizează acordarea de garanții de stat și subvenționare de dobânzi.

MODIFICARE TERMEN PLATĂ IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE
În anul 2020, termenul de 31 martie inclusiv se prorogă până la data de 30 iunie inclusiv.

MODIFICARE OG 6/2019 PRIVIND FACILITĂȚILE FISCALE
Debitorul care doreşte să îşi restructureze obligaţiile bugetare are obligaţia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intenţia sa până la data de 31 iulie 2020.

Solicitarea de restructurare se poate depune până la 30 octombrie 2020 (termenul anterior era de 31 iulie), sub sancţiunea decăderii.

SCUTIRE DOBÂNZI ȘI SUSPENDARE EXECUTARE SILITĂ
Pentru obligaţiile fiscale scadente curente şi neachitate în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgenţă nu se calculează şi nu se datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere.

Obligaţiile fiscale de mai sus nu sunt considerate obligaţii fiscale restante.
Se suspendă sau nu încep măsurile de executare silită prin poprire a creanţelor bugetare.

ALTE FACILITĂȚI IMM
Pe durata stării de urgenţă, întreprinderile mici şi mijlocii care şi-au întrerupt activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente, pe perioada stării de urgenţă decretate şi care deţin certificatul de situaţie de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, beneficiază de amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi – electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice şi de internet, precum şi de amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare.
Penalităţile stipulate pentru întârzieri în executarea obligaţiilor decurgând din contractele încheiate cu autorităţile publice de către întreprinderile mici şi mijlocii prevăzute mai sus nu se datorează pentru durata stării de urgenţă.

SUSPENDARE DECLARAȚIE PRIVIND BENEFICIARUL REAL
Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real se prelungeşte cu 3 luni de la data încetării stării de urgenţă.

MODIFICARE LEGE PRIVIND ACORDAREA DE ZILE LIBERE PĂRINȚILOR
Indemnizaţia pentru fiecare zi liberă se plăteşte din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli al angajatorului şi este în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Angajatorii pot cere numai decontarea sumelor reprezentând indemnizaţia netă, încasată efectiv de părinte.

Impozitele şi contribuţiile de asigurări sociale aferente indemnizaţiei se suportă din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli al angajatorului.

FACILITĂȚI PENTRU ȘOMAJUL TEHNIC
Pe perioada stării de urgenţă pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut.
De prevederile de mai sus beneficiază salariaţii angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiţii:
a) întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate, şi deţin certificatul de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situaţii de urgenţă conform metodologiei aprobate prin ordin;
b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 şi nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaţilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizaţiei prevăzute la alin. (1) pentru cel mult 75% dintre angajaţii care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Plata indemnizaţiei se va realiza în baza unei declaraţii pe propria răspundere din care să reiasă faptul că angajatorul înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020, şi că nu are capacitate financiară pentru a plăti toţi salariaţii.

Indemnizaţia este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor sociale obligatorii, conform Codului fiscal.

În cazul indemnizaţiei, calculul, reţinerea şi plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează de către angajator din indemnizaţiile încasate din bugetul asigurărilor pentru şomaj.
Termenul de plată şi declarare a obligaţiilor fiscale este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj.

Pentru indemnizaţie nu se datorează contribuţie asiguratorie pentru muncă (CAM).

În vederea acordării sumelor necesare plăţii indemnizaţiei angajatorii depun, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene (AJOFM), în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, însoţită de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Documentele se depun în luna curentă pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară.
Plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj a indemnizaţiilor se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor.

ALTE FACILITĂȚI
Alţi profesionişti, care nu au calitatea de angajatori şi întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă, beneficiază din bugetul general consolidat de o indemnizaţie egală cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată stabilit pentru anul 2020.
Pe perioada stării de urgenţă, pentru perioada suspendării temporare a contractului de activitate sportivă, din iniţiativa structurii sportive, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele prevăzute la art. 67^1 alin. (1) lit. a) – c) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de o indemnizaţie de 75% din drepturile în bani aferente contraprestaţiei activităţii sportive, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020. Indemnizaţia se suportă din bugetul general consolidat.

Sursa: ANAF Dâmboviţa

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Speranța a fost generată prin muzică la Spitalul Județean din Târgoviște

Publicat

pe

Concertul desfășurat în curtea Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște, sub titulatura sinceră „Onoare și Recunoștință”, este unic deocamdată în peisajul socio-cultural românesc.

Inițiativa președintelui Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a fost izvorâtă din nevoia revenirii la normalitate după această perioadă lungă, tristă, tragică, încărcată de tensiune, de neînțelesuri și încălcări ale firescului existențial.

S-a vrut, prin acest sublim concert de muzică clasică, să se aducă un cald omagiu, o mulțumire din inimă pentru cadrele Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște – medici, asistenți, infirmiere, brancardieri, pentru personalul Serviciului de Ambulanță și de la SMURD, adevărați eroi ai acestei negre perioade de pandemie.

Spectacolul montat în fața pavilionului central a fost, de fapt, prin esență, vibrație și ecouri, o plecăciune solemnă în fața tuturor cadrelor medicale din România, aflate în prima linie în bătălia cu virusul ucigaș.

A fost o seară blândă. Parcă și vântul primăvăratic s-a oprit pentru a sorbi sunetele melodioase emanate, în acel spațiu, de obicei, trepidant, trist, de instrumentiștii Orchestrei Simfonice Muntenia a Centrului Județean de Cultură Dâmbovița.

Publicul a fost alcătuit din personalul Spitalului venit special de acasă pentru acest eveniment și cei aflați în tură, care, în clipele mai libere, au ieșit la geamuri, au aplaudat și au filmat concertul cu telefoanele. Pacienții, de asemenea, chiar dacă nu foarte mulți, au ieșit și ei la ferestre sau au venit în curtea Spitalului, de unde au urmărit, mai retrași și îngândurați, spectacolul muzical. Privindu-i, în ochi puteai remarca plăcuta surprindere că în incinta Spitalului se produce un astfel de moment de bucurie, că cenușiul care este atotstăpânitor într-o astfel de instituție a fost risipit măcar pentru 75 de minute.

Dirijorul Daniel Jinga a fost la înălțime, controlând, cu gestul și armonia neînțeleasă a baghetei sale, întreaga orchestră. Au încântat cu vocile lor publicul avid de sensibilitate și candoare muzicală sopranele Daniela Vlădescu, Stephanie Radu și Irina Baianț, baritonul Alexandru Constantin și tenorii Florin Georgescu și Alin Stoica. Spectacolul a fost prezentat de Adriana Ion – șef serviciu în cadrul Centrului Județean de Cultură Dâmbovița.

Au fost prezenți alături de cadrele medicale ale Spitalului Județean de Urgență, de președintele CJ Dâmboviţa – Corneliu Ștefan și de managerul Claudiu Dumirescu, primarul Daniel Cristian Stan  și parlamentarii social-democrați Carmen Holban, Titus Corlățean și Radu Popa. A venit special pentru acest concert inedit și cunoscutul om de afaceri Ovidiu Tender.

„Am organizat acest spectacol împreună cu colegii mei în semn de recunoștință pentru toate cadrele medicale, pentru cei care au fost în prima linie în ultimul an și jumătate, în semn de prețuire pentru oamenii care au salvat vieți, pentru cei care luptă zi de zi pentru viețile dâmbovițenilor. A fost un spectacol de suflet, un spectacol pe care l-am dorit organizat în curtea Spitalului Județean de Urgență Târgovişte. A fost un spectacol la înălțime. Le ulțumesc pe această cale membrilor Orchestrei Simfonice Muntenia și artiștilor care au venit astăzi la Târgoviște pentru a încânta inimile cadrelor medicale, pacienților de la Spitalului Județean de Urgență, nouă, tuturor celor care am fost prezenți aici”, a declarat, la finalul concertului, președintele CJ Dâmboviţa – Corneliu Ștefan.

Managerul unității spitalicești târgoviștene, dr. Claudiu Dumitrescu, cel care a supravegheat discret acest super concert al bucuriei, a mulțumit președintelui Corneliu Ștefan pentru această inițiativă inedită și artiștilor care s-au lăsat antrenați într-un eveniment al speranței generate prin muzică.

„Dacă aș face un clasament, dacă îmi permiteți, aș pune pe locul 3-4 acest eveniment și vă explic de ce. În primul rând, îi mulțumesc lui Dumnezeu că ne aflăm astăzi aici, pentru că suntem sănătoși și pentru că suntem pe un trend descendent al pandemiei. În al doilea rând, îi mulțumesc domnului președinte Corneliu Ștefan pentru această inițiativă și, în al treilea rând, sunt fericit să conduc acest colectiv cu care am obținut rezultate deosebite, chiar dacă ne-au fost adresate și nemulțumiri, în contextul în care unele familii au pierdut pe cei dragi. Cuvintele sunt de prisos. A fost un concert de-o înaltă ținută artistică. O recompensă binemeritată pentru cadrele Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște”, ne-a precizat Claudiu Dumirescu.

Citește în continuare

ACTUALITATE

Atenție! Sens unic pe drumul județean dintre Gura Ocniței și Răzvad!

Publicat

pe

Foto arhivă

De săptămână viitoare, se va introduce sens unic de circulație pe tronsonul drumului județean care leagă comuna Gura Ocniței de Răzvad, cunoscut drept strada Luncă.

Practic, la intersecția mare din Răzvad, cea unde există cel mai mare semn de circulație stop, șoferii nu vor mai putea vira spre Gura Ocniței și Moreni, fiind nevoiți să meargă până la intersecția cu Nisipuri, unde se vor putea încadra spre Gura Ocniței-Moreni.

Măsura va fi instituită pentru următoarele două-trei luni, cât timp se execută lucrări de reabilitare și modernizare pe drumul județean Nisipuri-Matraca, iar circulația a fost deviată prin Răzvad – ne-a precizat Emanuel Spătaru, primarul comunei Răzvad. În acest moment, la intersecția mare din Răzvad se crează blocaje, în special după-amiaza, din cauza mașinilor care virează către Gura Ocniței-Moreni.

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT