Connect with us

ECONOMIE

Registrul electronic de evidență zilieri, direct pe telefonul mobil. Cum procedezi

Publicat

pe

Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmbovița informează că, în data de 23 iulie 2020 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 651 din 23 iulie 2020 Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020 în care este prevăzută Metodologia de întocmire și transmitere a Registrului electronic de evidență a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta.

Ordinul stabilește obligativitatea beneficiarilor de a înființa, completa și transmite Registrului electronic de evidență a zilierilor.

Beneficiarii pot obţine parola pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor de la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul. Documentele necesare pentru obținerea parolei sunt stabilite în textul ordinului.

Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis direct din teren de către Beneficiar / împuternicit sau persoane desemnate de către acesta – utilizatori, cu ajutorul aplicaţiei informatice pentru dispozitive mobile, denumită „Inspectia Muncii“. Aplicația „Inspectia Muncii“ poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store. Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis de către utilizatori și prin intermediul aplicației web din portalul Inspecţiei Muncii.

În vederea completării şi transmiterii Registrului electronic de evidență a zilierilor, utilizatorii trebuie să completeze și să solicite electronic cererea de autorizare, denumită „Autorizare Acces“, şi să obţină autorizarea accesului din partea Beneficiarului. Autorizarea accesului utilizatorilor care au transmis solicitarea electronică, se realizează de către Beneficiar din portalul Inspecţiei Muncii, prin conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor.

Registrul electronic de evidență a zilierilor trebuie transmis on-line de către utilizatori, în conformitate cu instrucţiunile din manualele de utilizare ale aplicațiilor și cu prevederile ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020.

Informațiile se găsesc pe portalul: https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Parcul Industrial Moreni, o unitate căutată! Se vor construi încă două hale

Publicat

pe

Deschiderea spre nou, spre inovare, a conducerii Consiliului Județean Dâmbovița și a Parcului Industrial de la Moreni, cea mai importantă componentă de acest tip din județ, deja dă rezultate.

Parcursul acestui traseu spre performanță, spre conturarea unor noi capacități de producție, de absorbție a forței de muncă, în special a celei din zonă, a pornit prin transparență, comunicare și este bine învăluit de proiecte care de care mai curajoase, orientate spre dezvoltare.

Gabriel Purcaru – directorul Parcului Industrial Moreni, în ton cu președintele Consiliului Județean Dâmbovița – Corneliu Ștefan, a schimbat stilul de lucru, de relaționare cu partenerii din parc, cu oamenii și colaboratorii din varii domenii, cu cei care, prin interesul manifestat, aduc plus valoare unității și întregului județ.

Parcul Industrial Moreni este în momentul de față ocupat într-un procent de 100% și tot mai apar firme care vor să-și deschidă unități de producție în acest perimetru. Tocmai de aceea, directorul Gabriel Purcaru a inițiat demersul de a construi încă două hale, cu o suprafață de circa 500 mp fiecare. În maximum două săptămâni, Consiliul Județean Dâmbovița va aloca fonduri pentru etapa de proiectare, urmând ca, în toamnă, să vină și a doua tranșă de bani necesari pentru lucrările de construcție.

„Pentru Parcul Industrial Moreni, edificarea celor două hale înseamnă, în primul rând, crearea a încă 30-40 de locuri de muncă. Precizez faptul că aceste obiective vor fi închiriate cu toate utilitățile aferente doar societăților care vor să desfășoare activități de producție. Asta înseamnă mai multe locuri de muncă și oameni care vor deprinde o meserie. Construcția celor două hale sper să înceapă în această toamnă”, ne-a precizat directorul Gabriel Purcaru.

Șeful Parcul Industrial Moreni ne-a mai mărturisit că, pentru a obține un loc de muncă la o firmă care își desfășoară activitatea în acest perimetru, este nevoie și de o anumită calificare, de profesionalism. Vin oamenii să se angajeze, dar nu îi poți folosi într-un anumit domeniu, să îi pui să manevreze vreun utilaj sofisticat fără anumite cunoștințe. Tocmai de aceea, conducerea parcului, împreună cu firmele solicitante de forță de muncă, va organiza cursuri de calificare. Sunt acceptați la aceste activități de profesionalizare nu numai cei care sunt angajați în cadrul parcului, ci și persoanele care vor să învețe o meserie, să pătrundă în tainele unei îndeletniciri. Cursurile sunt ținute de lectori avizați, specialiști în diferite domenii de activitate. Ne-a spus directorul Purcaru că, la primul curs, care privește meseria de lucrător în structuri metalice, s-au înscris deja 22 de oameni.

„Acest proces de perfecționare în diferite meserii, de pregătire a celor care vor să obțină o calificare într-un anumit domeniu va continua. Țara, județul Dâmbovița, știm cu toții, se află într-o criză de meseriași, de profesioniști în anumite domenii. Tocmai de aceea, rolul nostru este de a atrage cât mai mulți tineri și de a-i pregăti pentru desfășurarea unor activități de factură industrială”, ne-a mai precizat directorul Parcului Industrial Moreni.

Gabriel Purcaru se află în plină procedură de negociere cu Primăria Moreni pentru a achiziționa de la municipalitate circa 18.000 mp, teren care se află în imediata vecinătate a Parcului. Pe această suprafață, se vor construi hale de diferite dimensiuni, care să fie închiriate investitorilor.

Vestea că, în Parcul Industrial Moreni, lucrurile curg într-un echilibru, că există comunicare, interes din partea administrației, s-a dus până departe. Acum, mulți oameni de afaceri, societăți mari, renumite, doresc să își deschidă aici unități de producție.

Activitatea Parcului Industrial Moreni va fi în curând reflectată, cunoscută și prin intermediul unei pagini de internet. Vor fi postate anunțuri de angajare, noutăți, informații despre parc și despre societățile care își desfășoară activitatea aici.

Directorul Gabriel Purcaru are în plan și o nouă reconfigurare a parcului, respectiv amenajarea drumurilor interioare, aleilor pietonale, parcărilor pentru autovehicule și, nu în ultimul rând, este vizată estetica parcului industrial. Acest proiect, care se va derula cu fonduri europene, speră directorul Purcaru să intre în procedurile de implementare anul viitor.

Citește în continuare

ACTUALITATE

31 de ani de la reînființarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița

Publicat

pe

de

Instituția camerală este un organism de tradiție, cu valoare și recunoaștere confirmate, în primul rând de antreprenori, începând cu anul 1599, atunci când prima cameră de comerț din lume se înființa la Marsilia, în Franța.

În România, istoria camerelor de comerț este strâns legată de procesul de modernizare a Principatelor Române – în anul 1864, Domnitorul Alexandru Ioan Cuza a semnat Decretul Domnesc nr. 1363 privind înființarea Camerelor de Comerț și Industrie. Conform Decretului Domnesc, pe teritoriul Principatelor Unite se înființează 15 Camere de Comerț, la București, Turnu-Severin, Craiova, Turnu-Măgurele, Giurgiu, Brăila, Galați, Ismail, Bârlad, Iași, Piatra-Neamț, Bacău, Focșani, Botoșani și Ploiești. Prima Cameră de Comerț care începe să funcționeze este cea din București, în anul 1868. Decretul nr. 152 din 13/25 iulie 1865 publicat în Monitorul Oficial stabilea circumscripţiile camerelor de comerţ. Cea din Ploieşti forma circumscripţia a III-a, în a cărei raza de activitate intrau judeţele Prahova şi Dâmboviţa, iar mai târziu şi judeţul Buzău.

În 1925, prin Legea pentru reorganizarea camerelor de comerţ şi de industrie şi prin Regulamentul de aplicare a Legii camerelor de comerţ şi de industrie se stabileşte o noua bază legală pentru funcţionarea acestor instituţii. În anul 1928, județul Dâmbovița și-a format prima Cameră de Comerț.

Camerele de Comerț și Industrie din România au fost desființate în anul 1949, prin Decretul nr. 74 al Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Române. Singura Cameră care a continuat să funcționeze, cu competențe diminuate și sub controlul strict al regimului comunist, a fost Camera de Comerț și Industrie din București, reorganizată sub forma Camerei de Comerț Exterior a Republicii Populare Române.

Camera de Comerţ şi de Industrie Târgovişte funcţionează până în 1949, când se desfiinţează prin Decretul nr. 74: “Art. 1. Pe data publicării prezentului decret, Camerele de Comerţ şi Industrie se desfiinţează, cu excepţia Camerei de Comerţ şi Industrie Bucureşti şi a camerelor mixte.”

În data de 11 mai 1990, preşedintele Consiliului Provizoriu de Uniune Naţională semnează Decretul-Lege nr. 139 de reînființare a camerelor de comerț teritoriale, moment care a marcat renașterea Sistemului Cameral. Noilor camere de comerț teritoriale li s-a acordat statutul de organizații neguvernamentale, asociative ale mediului de afaceri, acestea, devenind principalii piloni ai economiei de piață, dominată de antreprenorii privați.

6 iulie 1990, un grup de iniţiativă format din domnii Mateescu Titus, Iordache Ion, Zahareanu Dorin, Mingheat Adrian şi Predoiu Gheorghe a convocat un număr de 25 de persoane, reprezentanți ai unor întreprinderi de stat, în prima adunare generală de constituire, fiind astfel ales, primul Colegiu de Conducere și primul Birou Executiv.

În data de 23 iulie 1990, prin Hotărârea Nr. 799, publicată în Monitorul Oficial se aprobă (re)înființarea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmboviţa.

Începând cu această dată, Camera îşi desfăşoară activitatea în sediul din mun. Târgovişte, B-dul Carol, I, nr. 3-5, iar din 1998 în noul sediu din mun. Târgovişte, Calea Câmpulung, nr. 6A.

Sunt doar primii 31 de ani în care am venit în sprijinul antreprenorilor și al firmelor din județul Dâmbovița și ne-am propus să avem o economie liberă și digitală, o comunitate de afaceri puternică, cu privirea în viitor, astfel încât experiența antreprenorială acumulată să constituie un valoros capital.

În acești ani de activitate, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița a devenit un Club de Afaceri, organizaţie autonomă, neguvernamentală, de utilitate publică, apolitică, fără scop patrimonial, nonprofit, cu personalitate juridică, creată pentru a reprezenta, apăra şi susţine interesele membrilor săi şi ale comunităţii de afaceri în raport cu autorităţile publice şi cu organismele din țară şi din străinătate.

Suntem totodată convinși că menirea Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița va fi mereu aceeași – de menținere a unei punți trainice de dialog între autorități şi comunitatea de afaceri, având ca unic scop – dezvoltarea mediului antreprenorial al județului Dâmbovița.

Sursa: Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița, 2021

Citește în continuare

PUBLICITATE

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT