ACTUALITATE
Satul Dobra, 14 zile în carantină. Vezi toate restricțiile impuse!

HOTĂRÂREA NR. 43/09.10.2020
privind măsurile adoptate în cadrul ședinței extraordinare de lucru a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Dâmbovița
Art. 1 Începând cu data de 09.10.2020, ora 22.00, pentru o perioadă de 14 zile se instituie măsura de carantinare pentru satul Dobra din comuna Dobra, judeţul Dâmbovița.
Art. 2 În zona carantinată menţionată la art. 1, se aplică în mod corespunzător toate interdicţiile şi restricţiile stabilite în perioada stării de alertă, prevăzute în Legea nr. 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare şi respectiv H.G. nr. 782 din 14.09.2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 septembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Art. 3 (1)Se interzice tranzitarea de către mijloacele de transport auto a zonei în care s-a instituit carantina, asigurându-se în acest sens următoarele rute ocolitoare:
DJ 711 intersecție cu DC 28 prin DJ 720A până în localitatea Finta, prin DC 31 se revine la DJ 711 în localitatea Bilciurești;
DJ 711 Băleni – intersecție DC 41 – în localitatea Cornățelu se traversează DJ 701, se continuă pe DC 41 până în sat Slobozia unde se continuă pe DC 42 – Alunișu și se revine la DJ 711, localitatea Bilciurești.
(2) În/din zona carantinată, menţionată la art. 1, este permisă intrarea, respectiv ieşirea pentru:
transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, a materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice, precum şi aprovizionării populaţiei, pe baza documentelor justificative care să indice scopul şi destinaţia transportului;
persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitar, sanitar veterinar, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice locale, asistenţei şi protecţiei sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, energetic, agriculturii, alimentaţiei publice, alimentării cu apă, comunicaţiilor, transporturilor şi activităţilor cu caracter religios;
voluntarii ce vor asigura alimente, medicamente şi bunuri de strictă necesitate, pe baza unei adeverinţe eliberată de către Primăria Dobra; lista de voluntari va avea un număr de maxim 15 persoane şi va fi întocmită de către Primăria Dobra, componenţa acesteia rămânând neschimbată pe toată durata institurii măsurii şi avizată de către Centrul Judeţean pentru Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Dâmbovița;
persoanele ce desfăşoară activităţi agricole, prin completarea declaraţiei pe proprie răspundere, prevăzută în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
Art. 4 (1) Din/în zona carantinată, menţionată la art. 1, este permisă ieşirea, respectiv intrarea persoanelor care locuiesc în zona de carantină, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitar, sanitar veterinar, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice locale, asistenţei şi protecţiei sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, energetic, agriculturii, alimentaţiei publice, alimentării cu apă, comunicaţiilor, transporturilor şi activităţilor cu caracter religios, doar pentru situaţii excepţionale care ţin de menţinerea serviciilor publice sau operaţionale.
(2) Persoanele care locuiesc în zona de carantină, aflate în alte situaţii decât cele prevăzute la alin. 1, vor putea părăsi zona de carantină numai după ce obţin aprobarea scrisă, semnată de către şeful Centrului Judeţean pentru Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Dâmbovița, pe baza completării declaraţiei pe proprie răspundere, prevăzută în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, care va fi vizată de către C.L.S.U. Dobra şi transmisă Centrului Judeţean pentru Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Dâmbovița spre aprobare.
Art. 5 (1) Toate persoanele prevăzute la art. 3 şi 4 vor prezenta autorităţilor legitimaţia de serviciu (valabilă pentru instituţiile bugetare) sau adeverinţa de salariat eliberată de angajator, ştampilată şi semnată de către acesta (valabilă pentru celelalte categorii), ori după caz, declaraţia pe proprie răspundere, prevăzută în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
(2) În conţinutul adeverinţei eliberate de către angajator, se vor specifica în clar următoarele aspecte: datele de contact şi de identificare ale angajatorului, datele de contact şi de identificare ale persoanei angajate/salariate, itinerariul de deplasare al acesteia între domiciliul şi locaţia în care acesta îşi desfăşoară activitatea de lucru, precum şi necesitatea argumentată a prezenţei angajatului la locul de muncă şi faptul că persoana în cauză a fost instruită cu privire la obligativitatea respectării măsurilor de prevenire a riscului epidemiologic.
Art. 6 În zona carantinată se instituie următoarele măsuri obligatorii:
în toate spaţiile publice, atât cele interioare cât şi cele exterioare este obligatorie purtarea măştii de protecţie astfel încât să acopere nasul şi gura;
intrarea-ieşirea persoanelor şi vehiculelor în/din localitatea carantinată se va efectua doar prin filtrele instituite de forţele de ordine din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
se interzice cu desăvârşire deplasarea persoanelor aflate în izolare / carantină în afara domiciliului, reşedinţei, ori adresei declarate pentru izolare/carantină în satul Dobra din comuna Dobra; monitorizarea respectării acestei măsuri se va efectua permanent prin structurile Ministerului Afacerilor Interne, în baza Planului integrat de acţiune, elaborate de către Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Dâmbovița;
este interzisă circulaţia persoanelor şi a vehiculelor în intervalul orar 22.00 – 06.00; excepţie fac bolnavii cronici aflaţi în evidenţele unităţilor sanitare, femeile gravide, urgenţele medicale şi vehiculele aflate în tranzit;
este permisă deplasarea pentru aprovizionare cu marfă a operatorilor economici de pe raza comunei carantinate în intervalul orar 06.00-22.00 pe baza declaraţiei pe proprie răspundere, însoţită după caz, de copie a certificatului de înregistrare fiscală, adeverinţă de la angajator (în situaţia în care nu efectuează administratorul societăţii comerciale deplasarea) şi respectiv de documente justificative de achiziţie/transport;
este interzisă intrarea în satul Dobra a operatorilor economici ce desfăşoară activităţi de curierat şi care livrează/preiau comenzi la/de la cetăţenii din satul Dobra; în acest caz, predarea- preluarea coletelor se va efectua în zonele unde sunt amplasate filtrele structurilor Ministerului Afacerilor Interne; excepţie fac doar operatorii economici mai sus-specificaţi, aflaţi în tranzit;
administratorii sau deţinătorii spaţiilor comerciale din zona de carantină vor asigura triajul observaţional, măsurarea temperaturii şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru persoanele care intră/ies din spaţiul comercial.
Art. 7 În zona de carantină, Primăria Dobra va lua următoarele măsuri:
aducerea la cunoştinţa cetăţenilor din zonă a informaţiilor detaliate referitoare la măsurile de igienă individuală ce trebuie respectate în contextul epidemiologie existent şi regulile de prevenire a răspândirii virusului COVID-19, prin: distribuirea de pliante şi difuzarea de mesaje prin instalaţii de sonorizare (inclusiv montate pe autovehicule), prin care se vor mediatiza inclusiv prevederile prezentei hotărâri;
asigurarea funcţionării continue a serviciilor de utilităţi publice (apă curentă, electricitate, etc.), iar în cazul persoanelor infectate cu COVID-19, deşeurile rezultate din imobilele acestora, vor fi colectate, eliminate şi neutralizate de către o firmă specializată autorizată, contractată prin grija Primăriei Dobra;
asigurarea aplicării întocmai şi monitorizarea măsurii prevăzute la articolul 6, litera c);
asigurarea de personal care va efectua triajul observaţional, măsurarea temperaturii şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru toate persoanele care intră/ies în/din localitatea carantinată prin filtrele instituite de forţele de ordine; excepţie fac persoanele aflate în tranzit; materialele dezinfectante prevăzute pentru această activitate vor fi asigurate prin grija Primăriei Dobra;
asigurarea dezinfecţiei spaţiilor indicate de către Direcţia de Sănătate Publică Dâmbovița, prin grija primăriei;
asigurarea continuităţii aprovizionării cu alimente, medicamente şi bunuri de strictă necesitate pentru persoanele fără susţinători sau fără posibilităţi de asigurare a subzistenţei, prin intermediul voluntarilor precizaţi la art. 3, lit. c) sau prin intermediul serviciilor de asistență socială existente la nivelul comunei Dobra.
Art. 8 Centrul Judeţean pentru Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Dâmbovița pe baza datelor furnizate de către Direcţia de Sănătate Publică Dâmbovița va difuza în dinamică către forţele de ordine şi Primăria Dobra, lista actualizată cu persoanele aflate in izolare / carantină, pentru verificarea respectării de către aceştia a măsurilor impuse de izolare / carantinare.
Art. 9 Orice derogare de la Ordinul nr. 4659587 din 09.10.2020 privind instituirea carantinei în satul Dobra din comuna Dobra, judeţul Dâmbovița, se va realiza prin Centrul Judeţean pentru Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Dâmbovița, cu aprobarea prefectului.
Art. 10 Anexa nr. 1 face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 11 Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dâmbovița va aduce la cunoştinţă prezenta hotărâre membrilor C.J.S.U. şi instituţiilor interesate.
PREȘEDINTELE C.J.S.U. DÂMBOVIȚA
PREFECT,
dr. ing. AURELIAN POPA
ACTUALITATE
Info util: Asigurarea la sistemul public de sănătate pentru persoanele fără venituri fiscalizate

Persoanele care nu sunt angajate sau nu realizează venituri asupra cărora se datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate se pot asigura în sistemul de asigurări sociale de sănătate dacă depun „Declaraţia unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” (D212) – ne informează Casa Județeană de Sănătate Dâmbovița.
„Calitatea de asigurat pentru această categorie de persoane se acordă pentru o perioadă de 12 luni de la data depunerii declaraţiei unice. Baza de calcul a plății contribuției de asigurări sociale de sănătate este egală cu 6 salarii minime brute pe țară în vigoare la data depunerii declarației”, precizează sursa citată.
În 2025, salariul minim brut este 4.050 lei, ceea ce înseamnă că persoanele care doresc să se asigure opțional la sănătate trebuie să achite 2.430 de lei, valoare rezultată din aplicarea cotei de 10% asupra bazei de calcul care este 24.300 de lei (6 x 4.050 lei).
Termenul de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate este până la data de 25 mai, inclusiv, a anului următor celui în care s-a exercitat opțiunea. Asta înseamnă că plata asigurării opționale la sănătate în 2025 va putea fi făcută până în 25 mai 2026.
În conformitate cu prevederile legale în vigoare, declarația D212 se poate depune:
– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro;
– prin intermediul serviciului „Depunere declarații”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, pe baza certificatului digital calificat;
– în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire.
ACTUALITATE
Acuzat fără vină de anchetatori superficiali! Primarul de la Dobra a fost salvat de o înregistrare video

Ultima postare de pe pagina de Facebook a primarului comunei Dobra, Daniel Nica, este una bulversantă, incredibilă și demonstrează că putem fi oricând victima unui sistem care lucrează ori superficial, neprofesionist, grăbit, ori vrea musai să te înfunde. Această ultimă variantă nu o îmbrățișăm, credeam că încă trăim într-un stat democratic și că nu suntem eliminați din prim-plan la o simplă comandă venită cine știe de unde. Dar, superficialitatea celor aflați la butoane trebuie pedepsită. Nu te poți juca cu viața unui om doar așa, că te numești apărător al legii și ești purtător de uniformă!
Edilul de la Dobra a fost pus sub cercetare, cu permisul de conducere ridicat, la care s-a adăugat și stresul psihic creat de o situație falsă, precum și alterarea imaginii sale de cetățean onest, chiar dacă numai pentru o perioadă scurtă de timp.
Daniel Nica s-a întâmplat să fie participant la trafic în ziua de 16 aprilie, pe DJ 711, pe teritoriul satului Racovița, comuna Bucșani, atunci când, pe acest tronson de drum, s-a consumat un grav accident de circulație. Un autoturism s-a răsturnat. O persoană încarcerată, elicopter SMURD la fața locului. Au stabilit polițiștii la acel moment, așa, la foc automat, că Daniel Nica a fost implicat în evenimentul rutier. Cuvântul lui, încercările de a arăta că nu a avut nicio legătură cu accidentul nu prea au contat în fața oamenilor legii, drept pentru care, stresat la maximum, dar hotărât, a trebuit, contracronometru, să caute singur dovezi ale nevinovăției sale. A avut noroc sau cum zic cei care au postat comentarii la textul său de pe Facebook, l-a ajutat Dumnezeu să își dovedească nevinovăția. A găsit o înregistrare video realizată de o cameră îndreptată chiar spre tronsonul de drum unde s-a produs evenimentul rutier. Au urmat scuzele din partea anchetatorilor superficiali, probabil grăbiți să rezolve un caz, lui Daniel Nica i s-a restituit permisul de conducere, dar rănile au rămas. Și, mai mult decât atât, cazul ne scade ușor încrederea în instituțiile statului, care ar trebui să fie etaloane ale corectitudinii și respectului față de cetățean.
De la Inspectoratul de Poliție Județean Dâmbovița am aflat că ancheta în acest caz în care s-a produs o eroare de cercetare, fiind acuzat un om nevinovat, este instrumentată de polițiștii de la Serviciul Rutier din cadrul IPJ Dâmbovița, sub coordonarea de un procuror.
Citește și: Accident cu o victimă încarcerată în Racovița, județul Dâmbovița
Redăm mai jos textul postat de primarul comunei Dobra, Daniel Nica, în care prezintă coșmarul prin care a trecut din cauza superficialității manifestate de niște oameni ai legii.
„Dragilor, vreau să vă povestesc un episod neplăcut pe care l-am trăit zilele trecute și o fac doar pentru ca voi să vedeți cât de ușor poți fi acuzat și etichetat în mod negativ și pentru ca nimeni să nu treacă prin ce am trecut eu.
În după-amiaza zilei de miercuri, mă îndreptam spre Târgoviște la volanul mașinii mele Volvo V 70 de culoare gri. Între Racovița și Comișani, am fost martorul unui accident teribil care s-a petrecut în fața mea. Am încetinit și, pentru că am văzut că alți șoferi au coborât din mașini și au sunat la 112 și pentru că mă grăbeam, mi-am continuat drumul, trecând ușor pe lângă o mașină închisă la culoare, un Mercedes Sprinter, reducând aproape până la oprire lângă mașină, dubița de culoare albă implicată, iar după câteva minute de staționat în spatele tirului, am continuat deplasarea.
La câteva zeci de minute, mă trezesc cu un telefon de la poliție că am fost implicat într-un accident. M-am reîntors imediat la fața locului și le-am explicat că eu nu am nicio legătură cu accidentul, că în fața mea erau încă două mașini până la cea care a fost implicată. Totodată, le-am spus polițiștilor și care este mașina care rula și a fost implicată în accident. Nu m-a crezut nimeni! Aproape de miezul nopții, am aflat că sunt acuzat de producerea unui accident la care eu n-am participat și am rămas fără permis.
Nu vreau să vă puneți în pielea mea, să știi că nu ai nicio vină și să nu fii crezut, să fii acuzat că minți etc. Au urmat apoi zile de chin pentru mine, în care nu am făcut altceva decât să caut probe cu care să dovedesc că nu am nici o treabă cu acel accident.
Dumnezeu m-a ajutat și am găsit imagini surprinse de camerele de supraveghere din zonă, imagini pe care polițiștii nu le ridicase, care dovedesc clar că mașina pe care o conduceam rula cu mult în spatele locului în care s-a produs accidentul, iar în fața mea erau și alte mașini. Le-am prezentat polițiștilor și, în sfârșit, am fost crezut. Astăzi (Nota redacției: 23 aprilie 2025) mi-am recăpătat permisul.
Am decis să postez acest mesaj pentru că în locul meu putea fi oricare dintre dumneavoastră. Am decis să-mi montez și o cameră de bord pe mașină, pentru că te poate salva din astfel de situații neplăcute. Am primit scuze din partea anchetatorilor, dar la ce să-mi folosească?
Dacă eu nu găseam aceste dovezi, rămâneam un șofer „fugar” acuzat pe nedrept. Totuși, le mulțumesc celor care au crezut câtuși de puțin în mine și au făcut cercetări în continuare, audiind cât mai mulți martori, printre care și proprietarul mașinii implicate în accident. Dumnezeu scoate totdeauna adevărul la suprafață! Îi mulțumesc Bunului Dumnezeu”, a scris, pe pagina sa de Facebook, primarul comunei Dobra – Daniel Nica.
Vom reveni.
-
Argeșacum 3 zile
Adolescentă de 15 ani a decedat după ce a căzut de pe o trotinetă electrică
-
Dâmboviţaacum o săptămână
Găești: 50 de persoane evacuate după un accident rutier pe DN72
-
Dâmboviţaacum o săptămână
Accident cu o victimă încarcerată, în Racovița, județul Dâmbovița
-
ACTUALITATEacum o săptămână
Urs reperat bântuind prin Valea Voievozilor, lângă Târgoviște
-
Argeșacum 5 zile
Incendiul de pădure de la Cetățeni s-a extins. 150 de oameni sunt mobilizați la fața locului
-
Dâmboviţaacum 6 zile
Un bărbat de 35 de ani a decedat într-un accident în Pitaru, comuna Potlogi
-
Dâmboviţaacum o săptămână
Tânără de 19 ani din Voinești arestată preventiv pentru agresarea fostei neveste a iubitului său
-
Argeșacum 6 zile
Arde pădurea la Cetățeni, județul Argeș! S-a intervenit inclusiv cu elicopterul