Connect with us

ACTUALITATE

Ghidul consumatorului informat: Electrica Furnizare explică prețurile energiei electrice de la 1 iulie și cum își protejează în continuare clienții

Publicat

pe

• În contextul în care la 1 iulie 2021 se încheie perioada de aplicare a reducerii comerciale de către furnizorii de energie electrică, în baza recomandărilor cuprinse în Ordinul ANRE nr.5/2021, Electrica Furnizare anunță acordarea unui discount tuturor clienților săi care aleg până la data de 31.08.2021 un produs din piața concurențială. Valoarea discountului acordat pentru perioada 01.07-31.08.2021 este echivalentă cu diferenţa dintre preţul din oferta pentru serviciu universal şi prețul celei mai mici oferte Electrica Furnizare din piaţa liberă, „Stabil 30”, valabile începând cu 1 iulie. Tot ce trebuie să facă un client pentru a beneficia de discount este să își exprime opțiunea, oricând în intervalul menționat, pentru o ofertă concurențială din portofoliul Electrica Furnizare.

• Având în vedere dezbaterile publice cu privire la prețul energiei electrice aplicat de la 1 iulie 2021, Electrica Furnizare face precizarea că prețurile de furnizare a energiei electrice pentru clienții casnici sunt stabilite, în prezent, în condițiile pieței libere de energie, la construirea lor contribuind, în principal, prețul la care energia este achiziționată de furnizori de pe piața angro, stabilit în mod liber de producători.

• Prețul facturii este format din prețul energiei marfă (aproximativ 47% din valoarea facturii), la care se adaugă tarifele reglementate pentru serviciile de transport, serviciul de sistem, serviciul de distribuție, contravaloarea certificatelor verzi, contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență, TVA și acciza (ce reprezintă aproximativ 53% din valoarea facturii). Costul facturii diferă și în funcție de zona de rețea în care se află clientul final, tarifele fiind aprobate de către ANRE la nivel zonal, în raport direct cu factori precum costurile și investițiile necesare pentru asigurarea serviciilor.

• În continuare consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de încheiere a contractelor în piața concurențială:

1. Contractarea prin poștă, până la data de 30 iunie: clienții trebuie să știe că în continuare este suficientă transmiterea unui singur formular de selecție ofertă în care și-au exprimat opțiunea pentru un produs din piața concurențială. În situația în care un client completează și transmite mai multe formulare de selecție ofertă, va fi luat în considerare primul dintre acestea. Liberalizarea pieței de energie electrică a generat un volum foarte mare de cereri de contractare, care sunt adresate în ordinea primirii lor, însă este important pentru clienți să știe că prețul de contractare, corespunzător perioadei în care a fost transmis formularul de selecție, se va păstra identic, indiferent de momentul procesării acestuia. Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu prețul cel mai mic- „Stabil 30”, oferta concurențială „Electrica 3in1” (care are incluse beneficii din zona asigurărilor) și oferta de Serviciu Universal, clienții fiind informați astfel și cu privire la prețul practicat în cazul în care nu accesează o ofertă din piața concurențială.

2. Semnarea contractului într-un Centru de Relații cu Clienții: clienții ne pot vizita în oricare dintre Centrele noastre de Relații cu Clienții, lista acestora fiind disponibilă pe site-ul https://www.electricafurnizare.ro/, iar acolo sunt preluați de un reprezentant Electrica Furnizare și îndrumați pe parcursul procesului de contractare.

3. Contractarea online: clienții demarează procesul de contractare în cadrul paginii dedicate din site-ul companiei, https://www.electricafurnizare.ro/contract-online/?prod=ee, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opțiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, iar continuarea procesului va reflecta, la nivel de documente solicitate, particularitățile specifice celor două categorii de clienți. În cazul clienților proprii este pusă la dispoziție o procedură simplificată de contractare care implică doar un act oficial, și anume actul de identitate, alături de care trebuie să ofere informații cu privire la codul de client și numărul locului de consum. Pentru consumatorii care doresc să facă parte din portofoliul Electrica Furnizare procesul de contractare, de asemenea simplificat, implică prezentarea actului de identitate, a actului legal de deținere a spațiului pentru care se solicită furnizarea energiei (ori semnarea unei declarații pe propria răspundere) și ultima factură de utilități.

• Dacă un client casnic din portofoliul companiei nu încheie un contract pe piața liberă, acesta va beneficia în continuare de furnizarea energiei electrice fără întrerupere, asigurată de Electrica Furnizare, în regim de Serviciu Universal.

• Pentru a beneficia de produsele și serviciile Electrica Furnizare din piața concurențială, consumatorii pot studia și alege în continuare oferta potrivită, consultând pagina dedicată liberalizării pieței: https://www.electricafurnizare.ro/liberalizarea-pietei-de-energie-electrica/

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Mircea Lazăr este noul președinte al Rotary Club Târgoviște

Publicat

pe

Democrația și alternanța la conducere fac parte din normalitate în Rotary Club Târgoviște. Fiecare membru al acestei asociații dedicate comunității are posibilitatea să o reprezinte, să își transpună în practică ideile și inovațiile în materie de solidaritate, de umanism și spirit civic.

Aseară, la Sala de conferințe a Universității Valahia din Târgoviște, renumitul corp K cum este cunoscut de toată lumea, a avut loc ceremonia de schimbare de mandat la Rotary Club Târgoviște.

Marin Ghionoiu, care a coordonat asociația în perioada 2021-2022, a predat ștafeta colegului său Mircea Lazăr. La eveniment au fost prezenți toți membrii Rotary Club Târgoviște. Cu acest prilej s-a conturat și o parte a viitoarelor acțiuni pe care le vor întreprinde reprezentanții asociației.

A mai participat la această manifestare, din partea Districtului România și Republica Moldova, asistentul guvernator Raluca Anghelache.

De precizat că în anul rotarian 2021-2022 scurs sub mandatul președintelui Marin Ghionoiu au fost duse la capăt, cu succes deplin, o serie de acțiuni în folosul comunității, al unor entități sociale. Numim aici competiția de natație „Contratimp” desfășurată la Bazinul Olimpic din Târgoviște, proiectul „Punți peste ape” realizat împreună cu Salvamont Dâmbovița în perimetrul Cheile Zanoagei, donarea de aparatură medicală și mobilier pentru Secția Chirurgie a Spitalului Județean din Târgoviște, dotarea cabinetului de muzică al Colegiului Național Ienachiță Văcărescu, oferirea de ajutor umanitar pentru refugiații ucraineni, sponsorizări ale clubului de robotică, marșul pentru sănătate, derulat sub egida „Promenada Inimilor” etc.

Pentru meritele sale deosebite, Marin Ghionoiu a primit diploma Paul Harris. Înalta distincție poartă semnătura celor care conduc Rotary la nivel internațional.

Copleșit de emoții, noul președinte al Club Rotary Târgoviște a spus că, în scurtul său mandat, își propune în primul rând să acționeze pentru consolidarea echipei și întărirea coeziunii membrilor, pe implicarea cât mai multor persoane din afara clubului în activitățile și proiectele ce vor fi derulate.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Comunicat important cu privire la autorizațiile integrate de mediu

Publicat

pe

de

Având în vedere că, în data de 08.06.2022, a expirat termenul de 90 de zile de la data încetării stării de alertă (08.03.2022), conform art. 4. alin 5 din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, Agenția pentru Protecția Mediului Dâmbovița reamintește titularilor / deținătorilor de autorizații de mediu / autorizații integrate de mediu, despre reglementările Ordinului 1150 din 27 mai 2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu:

Art. 5, alin (4)
Termenul în care titularul activității solicită aplicarea vizei anuale este de maximum 90 de zile și de minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația pe care acesta o deține. În cazul în care autorizația pe care acesta o deține a fost revizuită, termenul de 60 de zile se va calcula în funcție de ziua și luna în care a fost emisă autorizația inițială.

Precizăm că pentru solicitarea de aplicare a vizei anuale se percepe un tarif în cuantum de 100 lei pentru autorizațiile de mediu și 300 lei pentru autorizațiile integrate de mediu.

Pe site-ul oficial al instituției, http://apmdb.anpm.ro/, se regăsesc următoarele documente de interes pentru operatorii economici din județ:

– Ordin 1150/27.05.2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu;

– Procedură din 27 mai 2020 de aplicare a vizei anuale a autorizației de mediu și autorizației integrate de mediu;

– Cerere viza anuala conform OM 1150/2020;

– Declarație pe proprie răspundere conform OM 1150/2020.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT