Connect with us

ACTUALITATE

240 de petiții înregistrate la ITM Dâmboviţa. 20 reclamau munca la negru

Publicat

pe

Marius Lixandru - inspector șef ITM Dâmboviţa

Petițiile către ITM Dâmboviţa se adreseaza în scris, prin fax, email, poșta sau la ghișeul instituției, și trebuie să conțină, în mod obligatoriu, numele complet, CNP-ul și adresa de corespondență ale petentului și, de asemenea, să ofere date despre angajator, ca denumirea companiei, sau adresa la care se află punctul de lucru – se precizează într-un comunicat remis către mass-media.

„Atragem atenția asupra faptului că, potrivit prevederilor legale menționate anterior, petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petitionarului nu se iau în considerare şi se clasează.

Facem precizarea că în competența Inspectoratului Teritorial de Muncă Dâmbovița intră doar soluționarea aspectelor care vizează angajatori care realizează activitate pe raza județului Dâmbovița. Petițiile greşit îndreptate sunt redirecționate, în termen de 5 zile de la înregistrare, autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmand ca petiționarul să fie înștiintat despre aceasta.

Termenul legal de transmitere a răspunsului la petiții, indiferent dacă acesta este favorabil sau nefavorabil, este de 30 de zile de la data înregistrării petitiei, cu mențiunea că, în situaţia în care aspectele sesizate necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul instituţiei poate prelungi termenul prevăzut cu cel mult 15 zile”.

Anul acesta, ITM Dâmboviţa a înregistrat până la această dată 240 de petiții, cele mai multe din partea salariaților nemulțumiți de anumite aspecte ale relației cu angajatorii. La acestea s-au adăugat însă și aproximativ 20 de petiții, care reclamau munca la negru, de cele mai multe ori acestea vizând domeniul construcțiilor.

„Printre aspectele sesizate cel mai frecvent de angajații dâmbovițeni se numără încetarea contractului de muncă, fără a li se fi făcut plata ultimelor perioade lucrate sau a concediilor de odihnă, ori fără eliberarea documentelor obligatorii, cum ar fi decizia de încetare a Contractului Individual de Muncă, adeverința de vechime și extrasul REVISAL. Alte nemulțumiri ale angajaților țin de neacordarea zilelor de concediu de odihnă, neplata orelor suplimentare, neacordarea zilelor libere prevăzute de legislația în vigoare și chiar de comportamentul angajatorilor și de condițiile de muncă.

Atragem atenția angajaților să semneze condica de prezență și ștatele de plată, pentru a putea face dovada orelor lucrate și a sumelor încasate și, de asemenea, să nu semneze documente în alb sau cu conținutul cărora nu sunt de acord, întrucât, în astfel de situații, Inspectoratul Teritorial de Muncă nu mai poate interveni, fiind nevoie ca petenții să se adreseze instanțelor competente.

Vă reamintim că puteți obține mai multe informații, apelând numărul de telefon 0245/612 021, accesând site-ul ITM Dambovita, sau scriind pe e-mailul instituției, itmdambovita@itmdambovita.ro”, se mai precizează în comunicatul de presă.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Atenție! A fost suspendată circulația pe TransBucegi, din cauza viscolului

Publicat

pe

Consiliul Județean Dâmbovița a luat decizia închiderii circulației rutiere pe DJ 713, sectorul Cabana Dichiu – intersecție drum de acces Cabana Piatra Arsă, ca urmare a fenomenelor meteo nefavorabile – cod portocaliu de viscol și căderi abundente de zăpadă.

„Recomandăm evitarea deplasărilor în această perioadă, iar în cazul în care acestea nu pot fi amânate, conducătorii auto trebuie să echipeze corespunzător autovehiculele, să respecte semnalizarea rutieră din zonă, indicațiile agenților de poliție, ale reprezentanților jandarmeriei montane, ale Serviciului Public Salvamont-Salvaspeo Dâmbovița, precum și ale reprezentanților SC Lucrări Drumuri și Poduri Dâmbovița SA, operatorul economic ce asigură servicii de deszăpezire pe drumurile județene.

Luând în considerare factorii de mediu ce au determinat depunerile abundente de zăpadă pe carosabilul drumului județean 713, sectorul mai sus- amintit, recomandăm evitarea, pe cât posibil, a deplasărilor pe timp de ninsoare și viscol”, se precizează într-un comunicat remis către mass-media.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Cum procedez dacă nu sunt angajat și vreau să mă asigur pentru concedii şi indemnizații de asigurări sociale de sănătate?

Publicat

pe

Persoanele fizice care nu au încheiate raporturi juridice de muncă cu un angajator şi nu realizează venituri din desfăşurarea unei activităţi în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, act de detaşare sau a unui statut special prevăzut de lege, nici alte venituri asimilate salariilor şi nu se încadrează în categoria persoanelor care beneficiază de indemnizaţie de şomaj, se pot asigura în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru a beneficia de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate în baza unui contract de asigurare – ne informează Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa.

„Contractul de asigurare pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate se încheie între persoana interesată și casa de asigurări de sănătate la care se află în evidenţă ca persoană asigurată în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Citește și: Comunicat CNAS: O aplicare justă, echitabilă şi nediscriminatorie pentru calculul indemnizaţiei de maternitate

Contractul poate fi încheiat pentru o perioadă determinată / nedeterminată la un venit ales de către asigurat, ce nu ține cont de veniturile impozabile realizate. Venitul ales nu poate fi mai mic decât valoarea lunară a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată stabilit potrivit legii (3.000 lei începând cu 1 ianuarie 2023) şi nu poate depăși valoarea a 12 salarii minime.

Contractul de asigurare nu se încheie retroactiv și produce efecte exclusiv de la data înregistrării. Contribuţia lunară de asigurare pentru concedii şi indemnizații de asigurări sociale de sănătate este de 1% şi se aplică asupra venitului înscris în contract”.

Citește și: Nu ai loc de muncă și vrei să te asiguri în sistemul public de sănătate? Află procedura aici!

Stagiul minim de cotizare pentru acordarea concediilor şi indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate este de 6 luni realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.

„În cazul în care nu au fost realizate venituri în ultimele 6 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical, stagiul de asigurare se consideră realizat dacă prin însumarea perioadelor din ultimele 12 luni anterioare producerii riscului rezultă un număr de zile de stagiu de asigurare cel puţin egal cu numărul total de zile lucrătoare din ultimele 6 luni anterioare producerii riscului.

Persoanele asigurate pentru concedii și indemnizații beneficiază de concedii şi indemnizaţii, fără îndeplinirea condiţiei de stagiu de asigurare, în cazul unor situaţii de excepţie, respectiv în cazul urgenţelor medico-chirurgicale, tuberculozei, bolilor infectocontagioase din grupa A, stabilite prin Hotărâre a Guvernului, neoplaziilor, SIDA, riscului maternal, carantinei, precum şi în cazul izolării urmare a infectării cu Covid-19)”, ne mai informează Casa Județeană de Asigurări de Sănătate.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats