Connect with us

ACTUALITATE

ITM, informații extrem de importante privind eliberarea adeverințelor de vechime în muncă

Publicat

pe

Angajatorul are obligația de a elibera salariaților adeverințe de vechime după cum urmează:

– în conformitate cu dispozițiile art. 7 alin. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, la încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate;

– potrivit dispozițiilor art. 34 alin. 5 din Legea nr. 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și art. 7 alin. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul de personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării;

– în cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, obligația eliberării adeverinței revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar, în termen de maximum 60 de zile calendaristice.

Până la data de 31.12.2010, actul oficial prin care s-a dovedit vechimea în muncă, vechimea neîntreruptă în muncă, vechimea neîntreruptă în aceeaşi unitate, vechimea în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat în locuri de munca cu condiţii deosebite, retributia tarifara de încadrare şi alte drepturi ce se includ în aceasta, a fost carnetul de muncă.

Persoanele care au fost încadrate în muncă până la data de 31.12.2010 pot solicita adeverințe de vechime aferente perioadelor lucrate, în cazul pierderii carnetului de muncă, în cazul în care în carnetul de muncă nu se regăsesc toate perioadele lucrate sau în cazul în care nu au avut întocmit carnet de muncă.

Adeverințele de vechime se solicită fostului angajator. (Model adeverință aici)

În cazul în care acesta nu mai există, adeverințele se vor solicita în scris, după cum urmează:

– unității care a preluat arhiva acestuia, în cazul angajatorilor cu capital de stat și mixt;

– Pentru perioade de până în 2011, inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială a avut sediul social angajatorul, în cazul angajatorilor cu capital privat, în schimbul unei taxe de 20 lei/document.

Succesorii în drepturi ai angajatorilor desființați au obligaţia de a elibera, la cerere, în termen de maximum 60 de zile calendaristice, adeverinţe cu datele existente în documentele pe care aceștia le deţin. Cererea poate fi depusă în format letric sau în format electronic.

Date privind societățile și succesorii în drepturi ai acestora pot fi obținute de la ONRC.

În cazul în care angajatorul este desființat, fără ca activitatea acestuia să fie continuată de un alt angajator,obligația de a elibera adeverințele de vechime o au operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.

Documentele care stau la baza eliberării adeverinței de vechime se predau, pe bază de contract, operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, cu notificarea Arhivelor Naţionale sau, după caz, a serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale.

Notificarea conţine toate denumirile anterioare cunoscute ale angajatorilor desfiinţaţi, de la înfiinţare şi până la desfiinţare sau radierea din registrul comerţului, după caz.

Prin urmare, pentru a identifica operatoratul economic căruia trebuie să îi solicite adeverința, fostul salariat se va adresa Arhivelor Naţionale sau, după caz, serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale.

Serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice se efectuează contra cost, pe baza unor tarife ale căror limite maxime sunt stabilite anual de către Arhivele Naţionale.

Adeverinţele se eliberează în format letric şi se predau, la sediul deţinătorilor de documente, personal sau prinr eprezentant legal, ori se transmit prin servicii de curierat/poştale, cu confirmare de primire. Costul serviciilor de curierat/poştale este suportat de către solicitant.

Nerespectarea de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, a obligaţiei de a elibera adeverința de vechime se constată și se sancționează de către Arhivelor Naţionale şi, după caz, ai serviciilor judeţene ale Arhivelor Naţionale.

ITM Dâmbovița a tipărit peste 500 de pliante cu informații esențiale despre documentele de vechime care sunt diseminate în teritoriu.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

CNAIR: Nu se fac exproprieri pentru DN71, Târgoviște – Sinaia, în baza notificărilor trimise

Publicat

pe

Foto arhivă

Primarul orașului Pucioasa, Constantin Ana, s-a implicat pentru lămurirea situației cauzată de comunicarea defectuoasă a celor din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu privire la proiectul de modernizare a DN71, tronsonul Târgoviște – Sinaia, și exproprierile care se preconizează.

„De câteva zile le solicităm celor implicați să ne dea explicații pentru adresele seci și imperative, trimise în teritoriu, iar astăzi cei de la CNAIR au venit cu o postare oficială, care are rolul de a liniști cetățenii alarmați de eventuale exproprieri, comunicate brutal și fără explicații de cei de la Direcția Generală Implementare Proiecte.

Tot astăzi am stabilit cu dl secretar de stat Ionuț Săvoiu, să avem un dialog mult mai strâns pe acest subiect, cu scopul clar de a asigura locuitorilor din Pucioasa, și nu numai, acces permanent și în timp real la toate informațiile utile în legătură cu această investiție, pentru că terenurile afectate vor fi mult mai puține decât cele stabilite inițial și fără implicații majore, cel puțin la nivelul orașului nostru”, este mesajul primarului Constantin Ana.

Cât privește anunțul oficial, de astăzi – 20 ianuarie 2025, al CNAIR, la care face referire edilul, îl publicăm integral.

În urma reverificării anexelor Hotărârii de Guvern nr. 1588/2024 privind expropierile aferente modernizării DN71 pe sectorul Târgoviște – Sinaia s-au identificat o serie de aspecte care nu țin cont de realitatea din teren.

În baza prevederilor legale și contractuale, am solicitat antreprenorului și proiectantului urgentarea finalizării Proiectului Tehnic adaptat situației din teren, în vederea modificării documentației de expropiere astfel încât să poată fi elaborat în cel mai scurt timp un nou proiect de act normativ pentru modificarea Hotărârii de Guvern nr. 1588/2024.

Această revizuire a proiectului va avea ca efect modificarea limitei de expropiere și a anexelor Hotărârii de Guvern nr. 1588/2024. Situația vizează imobile identificate în zona intravilană a Unităților Administrativ – Teritoriale Pucioasa, Moțăieni, Fieni, Buciumeni, Pietroșița și Moroeni, unde există imobile sau arii protejate de legislația din domeniul conservării patrimoniului cultural național.

Ca atare, o serie de imobile din mai multe localități aflate pe traseu nu vor mai fi expropriate, iar proiectantul trebuie să găsească soluții de modernizare a DN71 pe sectorul Târgoviște – Sinaia fără afectarea acestor imobile.

Nu se va interveni asupra imobilelor în cauză, ca urmare a notificărilor transmise în baza HG1588/2024, iar prin noua HG aceste imobile de patrimoniu vor fi excluse de pe lista de exproprieri.

Pentru mai multe amănunte:
SDN Târgoviște
Inginer Topliceanu Georgiana
Tel: ‪0723.890.660‬
Email:topliceanu_andreea@yahoo.com

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Falși angajați la bancă îi păcălesc pe români! Nu-ți transfera banii în contul indicat ca fiind sigur!

Publicat

pe

De

Foto cu caracter ilustrativ

Polițiștii îi avertizează pe români că, în ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri de înșelăciune prin tehnica „spoofing”. Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie (pot fi numere de telefon compromise care aparțin unor instituții bancare), contactează cetățenii, pretinzându-se angajați ai băncilor – se precizează într-un comunicat de presă transmis către mass-media.

„În cadrul apelurilor, aceștia afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile. Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință.

La nivelul României, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul „sigur”, iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale.

Aceasta este o formă de fraudă bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință)”, ne informează polițiștii.

Recomandări pentru protecția cetățenilor:
• Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani.
• Verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate.
• Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!
• Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite