Connect with us

Dâmboviţa

EXTREMĂ: Băleni, o comună bogată aflată pe primul loc în topul… ajutoarelor sociale!

Când spui comuna Băleni, judeţul Dâmboviţa, te duci imediat cu gândul la oameni bogaţi, legumicultori cu tradiţie, cunoscuţi în toată ţara. Şi, totuşi, Băleni este o localitate a extremelor! Pe cât sunt unii de avuţi, pe atât sunt alţii de săraci…

Publicat

pe

Potrivit evidenţelor Agenţiei de Plăţi şi Inspecţie Socială, este aşezarea din judeţul Dâmboviţa unde se plătesc cele mai multe ajutoare sociale. În total, 449 de dosare, pentru care se achită lunar 149.992 lei, adică aproape 1,5 miliarde de lei vechi! Locul doi în acest top revine oraşului Târgovişte – 365 de dosare (97.929 lei), iar pe trei regăsim comuna IL Caragiale – 298 de dosare (91.373 lei).

La nivel de judeţ, sunt în plată 7.079 de dosare, cu 1.615 mai puţine decât anul trecut. Lunar, pentru cei 16.237 de beneficiari se achită 1.866.228 lei noi. Cuantumul ajutoarelor sociale plătite în 2017 în judeţul Dâmboviţa s-a ridicat la 25.598.533 lei.

Potrivit directorului AJPIS Dâmboviţa, Mihai Toni Ciprian, numărul dosarelor de ajutor social s-a redus din mai multe cauze:
– Refuzarea unui loc de muncă
– Refuzarea cursurilor de formare profesională
– Beneficiarii au obţinut şi alte venituri, cele mai multe provenite din jocurile de noroc.

ATENŢIE! După stabilirea dreptului de ajutor social, titularul are următoarele obligaţii:
– să comunice primarului, în scris, orice modificare intervenită cu privire la domiciliul, veniturile şi la numărul membrilor familiei, în termen de 15 zile de la data la care a intervenit aceasta;
– să furnizeze toate informaţiile necesare pentru efectuarea anchetei sociale;
– Să nu refuze un loc de muncă oferit
– să nu refuze participarea la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională
– Pentru sumele acordate ca ajutor social, una dintre persoanele majore apte de muncă din familia beneficiară are obligaţia de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii
– În cazul incapacităţii temporare de muncă ori, după caz, al pierderii totale sau parţiale a capacităţii de muncă a persoanei nominalizate să efectueze acţiunile sau lucrările de interes local, obligaţia de a presta orele de muncă poate fi transferată altor persoane din familia beneficiară de ajutor social numai cu acordul primarului.

Actele doveditoare privind incapacitatea temporară de muncă sau, după caz, pierderea totală ori parţială a capacităţii de muncă sunt următoarele:
a) decizia medicală emisă de medicul expert al asigurărilor sociale din cadrul casei judeţene de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, pentru pensionarii de invaliditate;
b) certificatul emis de comisia de expertiză medicală a persoanelor cu handicap, pentru persoanele cu handicap;
c) certificatul medical de constatare a capacităţii de muncă, emis de medicul expert al asigurărilor sociale din cadrul casei judeţene de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, pentru persoanele cu afecţiuni cronice invalidante şi care nu sunt asigurate în sistemul public de pensii,
d) adeverinţă medicală emisă de medicul de familie sau, după caz, de medicul specialist, pentru persoanele cu afecţiuni ce determină incapacitate temporară de muncă.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ANUNŢURI

Proiect „Achiziție de echipamente de protecție medicală pentru unitățile de învățământ preuniversitar din comuna Cornești, județul Dâmbovița”

Publicat

pe

de

Citește în continuare

ACTUALITATE

CAS Dâmbovița, sesiune de contractare servicii medicale în ambulatoriu

Publicat

pe

de

Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Dâmboviţa organizează, în luna decembrie 2022, sesiune de contractare pentru încheierea de contracte cu furnizorii de servicii medicale din asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialități clinice.

Sesiunea de contractare se va desfășura conform următorului calendar de contractare:

„Documentele necesare încheierii contractelor / actelor adiționale se transmit în format electronic asumate fiecare în parte prin semnătură electronică extinsă / calificată a reprezentantului legal al furnizorului. Reprezentantul legal al furnizorului răspunde de realitatea și exactitatea documentelor necesare încheierii contractelor.

Lista documentelor necesare contractării pentru fiecare tip de asistență medicală poate fi consultată accesând pagina web a CAS Dâmbovița, www.casdb.ro în sectiunea FURNIZORI – CONTRACTARE 2021”, se precizează într-un comunicat transmis către mass-media.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats