Connect with us

INFO UTIL

Recomandări pentru prevenirea înşelăciunilor. Ţine cont de sfaturile poliţiştilor!

Publicat

pe

Nu dați crezare necunoscuților ce vă solicită, prin intermediul telefonului, bani pentru rezolvarea unor situații/accidente în care pretind că au fost implicate persoane din familia dumneavoastră. Contactați imediat ruda în cauză chiar dacă vi se recomandă să nu faceți acest lucru. De asemenea, apelați în mod gratuit, numărul unic pentru apeluri de urgență 112;

Evitați să oferiți informații personale necunoscuților, dacă aceștia nu fac dovada calității invocate (avocat, medic, polițist etc.);

Nu aveți încredere în persoanele necunoscute care vă solicită încărcarea unor cartele telefonice în schimbul unor premii ”câștigate” la concursuri organizate de diverse firme;

Fiți precauți când diverși indivizi colectează sume de bani în scopuri umanitare, deoarece aceștia pot fi în realitate escroci;

Fiți discreți cu privire la sumele de bani sau bunurile de valoare pe care le dețineți;

Asigurați-vă că nu sunteți urmărit de persoane necunoscute atunci când vă deplasați având asupra dumneavoastră sume mari de bani sau alte valori;

Evitați să consumați băuturi alcoolice împreună cu persoane necunoscute;

Dacă, din diferite motive, permiteți necunoscuților să intre în locuință, nu-i lăsați niciun moment fără supraveghere.

Sursa: IPJ Călăraşi

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

12 decembrie 2024: Atelier de mobilizare comunitară, organizat la Târgoviște

Publicat

pe

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița informează persoanele interesate să devină antreprenori în domeniul social că, joi – 12 decembrie 2024, va avea loc, în sala de conferințe a Hotelului Nova din Târgoviște (Str. Arsenalului, nr. 14), începând cu ora 10:00, un atelier de mobilizare comunitară în cadrul Proiectului IMPACT, care le oferă șansa de a-și transforma visul în realitate.

Pre-înscrierea se face completând formularul: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2oIxrWqb04AbWpf6OdYU3NR_7nXGmvHlDc0mOIhls4P5iLg/viewform?pli=1

Proiectul ”IMPACT – Implică-te în comunitatea ta prin antreprenoriat social” își propune să promoveze antreprenoriatul social și oportunitățile în domeniul economiei sociale din Regiunea Sud-Muntenia.

Oportunitățile oferite:
✅ 75.000 EUR nerambursabili pentru afacerea ta
✅ Cursuri și diploma de antreprenor în economia socială
✅ Mentorat pentru înființarea unei întreprinderi sociale
✅ Sprijin pentru implementarea planului de afaceri și dezvoltarea unei afaceri sustenabile

Condiții de participare:
– Candidatul face parte din categoria de grup țintă vizată de proiect: persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, tineri cu vârstă între 30 si 35 de ani neîmpliniți, șomeri, șomeri de lungă durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii, persoane inactive.
– Candidatul are domiciliul într-unul din județele din regiunea de implementare: Sud Muntenia (IL, PH, DB, AG, CL, GR)
– Candidatul intenționează să înființeze o întreprindere socială în mediul urban, în regiunea de implementare (SM).
– Candidatul are minim studii medii, cu sau fără diploma de bacalaureat (condiție obligatorie pentru participarea la cursul de Antreprenor în economia socială).
– Candidatul nu a mai participat la un alt curs de Antreprenor în economia socială cofinanțat din fonduri nerambursabile.
– Candidatul nu este inclus în grupul țintă al altui proiect PEO SES urban.
– Candidatul este de acord cu utilizarea și prelucrarea datelor personale furnizate prin documentele de înscriere

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

ITM, informații extrem de importante privind eliberarea adeverințelor de vechime în muncă

Publicat

pe

De

Angajatorul are obligația de a elibera salariaților adeverințe de vechime după cum urmează:

– în conformitate cu dispozițiile art. 7 alin. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, la încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate;

– potrivit dispozițiilor art. 34 alin. 5 din Legea nr. 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și art. 7 alin. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul de personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării;

– în cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, obligația eliberării adeverinței revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar, în termen de maximum 60 de zile calendaristice.

Până la data de 31.12.2010, actul oficial prin care s-a dovedit vechimea în muncă, vechimea neîntreruptă în muncă, vechimea neîntreruptă în aceeaşi unitate, vechimea în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat în locuri de munca cu condiţii deosebite, retributia tarifara de încadrare şi alte drepturi ce se includ în aceasta, a fost carnetul de muncă.

Persoanele care au fost încadrate în muncă până la data de 31.12.2010 pot solicita adeverințe de vechime aferente perioadelor lucrate, în cazul pierderii carnetului de muncă, în cazul în care în carnetul de muncă nu se regăsesc toate perioadele lucrate sau în cazul în care nu au avut întocmit carnet de muncă.

Adeverințele de vechime se solicită fostului angajator. (Model adeverință aici)

În cazul în care acesta nu mai există, adeverințele se vor solicita în scris, după cum urmează:

– unității care a preluat arhiva acestuia, în cazul angajatorilor cu capital de stat și mixt;

– Pentru perioade de până în 2011, inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială a avut sediul social angajatorul, în cazul angajatorilor cu capital privat, în schimbul unei taxe de 20 lei/document.

Succesorii în drepturi ai angajatorilor desființați au obligaţia de a elibera, la cerere, în termen de maximum 60 de zile calendaristice, adeverinţe cu datele existente în documentele pe care aceștia le deţin. Cererea poate fi depusă în format letric sau în format electronic.

Date privind societățile și succesorii în drepturi ai acestora pot fi obținute de la ONRC.

În cazul în care angajatorul este desființat, fără ca activitatea acestuia să fie continuată de un alt angajator,obligația de a elibera adeverințele de vechime o au operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.

Documentele care stau la baza eliberării adeverinței de vechime se predau, pe bază de contract, operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, cu notificarea Arhivelor Naţionale sau, după caz, a serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale.

Notificarea conţine toate denumirile anterioare cunoscute ale angajatorilor desfiinţaţi, de la înfiinţare şi până la desfiinţare sau radierea din registrul comerţului, după caz.

Prin urmare, pentru a identifica operatoratul economic căruia trebuie să îi solicite adeverința, fostul salariat se va adresa Arhivelor Naţionale sau, după caz, serviciilor judeţene/Serviciului Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale.

Serviciile arhivistice prestate de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice se efectuează contra cost, pe baza unor tarife ale căror limite maxime sunt stabilite anual de către Arhivele Naţionale.

Adeverinţele se eliberează în format letric şi se predau, la sediul deţinătorilor de documente, personal sau prinr eprezentant legal, ori se transmit prin servicii de curierat/poştale, cu confirmare de primire. Costul serviciilor de curierat/poştale este suportat de către solicitant.

Nerespectarea de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, a obligaţiei de a elibera adeverința de vechime se constată și se sancționează de către Arhivelor Naţionale şi, după caz, ai serviciilor judeţene ale Arhivelor Naţionale.

ITM Dâmbovița a tipărit peste 500 de pliante cu informații esențiale despre documentele de vechime care sunt diseminate în teritoriu.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite