Connect with us

ACTUALITATE

Decizie scandaloasă la Camera de Comerţ Dâmboviţa! Fără membri noi până la alegerea conducerii!

Publicat

pe

Gelu Rusescu - preşedinte Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa

Am scris, cu puţină vreme în urmă, despre acţiunile de tip festivism organizate de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa, şi acelea în ritm de o dată pe an şi fără prea multă convingere. Apoi, am redat punctul de vedere al unui investitor, Valentin Calcan, patronul Complexului hotelier Peştera din Munţii Bucegi, nemulţumit, pe bună dreptate, de modul în care funcţionează această instituţie, de faptul că, de ani şi ani, nu îşi asumă rolul pentru care a fost creată, de reprezentantă a tuturor oamenilor de afaceri din judeţ, indiferent de capital şi valoare, şi nu aduce plus valoare mediului investiţional din Dâmboviţa.

Revenim asupra subiectului, pentru că lucrurile nu pot fi lăsate aşa. Rolul acestei „inimi a structurilor antreprenoriale” este imens şi trebuie regăsit, revitalizat. Oamenii de afaceri din judeţ au dat acest semnal. Noi doar le prezentăm doleanţele, dorinţele şi regretele pentru faptul că s-a pierdut mult timp şi s-a bătut pasul pe loc. Ar fi trebuit să ne plictisim, eu şi confraţii din presă, de numărul mare de convocări şi comunicări dinspre această instituţie. Să fim asaltaţi cu invitaţii la diferite activităţi în domeniu. De unde! Linişte pe toată linia.

Am intrat, într-una din zile, în sediul Camerei de Comerţ Dâmboviţa. În toţi aceşti ani de când lucrez în presă, am făcut-o rar, poate chiar extrem de rar. Prima impresie, când am pătruns în acest spaţiu, poate în alte zone ale ţării sacru pentru investitori, a fost că mă aflu într-un soi de clădire de birouri, cu multe uşi şi însemne care te duceau spre cu totul altceva. Ne aşteptam să găsim aici, în holul mare, în zonelele luminoase, expoziţii cu caracter permanent despre ce a dat bun judeţul ăsta în plan antreprenorial, produse, mărci, tendinţe etc. În schimb, atmosferă cenuşie, pesimistă, deloc dătătoare de speranţe de mai bine. În interior, pluteau bule de aer rămase parcă din vremea comunismului…

Ne-au adus aici nemulţumirile unor afacerişti locali, care nu se mai încred în actuala conducere a Camerei de Comerţ Dâmboviţa, care se simt marginalizaţi, puşi la colţ, acuzaţi că vor să strice liniştea din instituţie. Dorinţa lor se cheamă minimă schimbare, un val de nou, de prospeţime în tot ceea ce înseamnă comunicarea, relaţionarea, promovarea micilor întreprinzători, susţinerea lor. Numai că, ideea lor de a reseta Camera de Comerţ rămâne împotmolită în decizii şi directive interne apărute, zic ei, tocmai cu scopul de a nu se produce primenirea necesară.

Am aflat că, la începutul anului viitor, se va organiza o adunare de alegere a unei noi conduceri a Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa. Sursele noastre spun că se ştie deja cine ţinteşte funcţia supremă, în condiţiile în care Gelu Rusescu – actualul preşedinte – nu ar mai candida. Se vorbeşte că lucrurile ar fi aranjate. Tocmai de aceea, mai mulţi oameni de afaceri nu pot deveni membri ai Camerei de Comerţ Dâmboviţa, fiindcă există suspiciunea că, dacă ar fi primiţi, aşa, pe ultima sută, ar complica lucrurile, ar da peste cap onorabila adunare, calculele, planurile de viitor… Aşa că s-a ales soluţia de a fi ţinuţi departe până după alegeri.

Explicaţiile celor de la Camera de Comerţ, vizavi de măsura aplicată, nu ne-au lămurit şi nici nu le-am considerat a fi unele democratice. Dimpotrivă, ne-au aratat că pe aici nu se trece! Intră doar cei care sunt ghiocei şi care nu produc alergie actualei structuri bine înrădăcinate, care lucrează în acelaşi ritm de vreo 30 de ani! Decizia de a nu fi primiţi noi membri înainte de data alegerilor, adică înainte de ianuarie 2020, a fost luată de Colegiul de conducere, format din 9 membri. Cine sunt, nu ni s-a comunicat. E secret. Parcă ar fi vorba de vreo organizaţie masonică. Până la urmă, şi de acolo mai afli câte ceva, mai răsuflă o ştire!

Ni s-a spus că, de fapt, cei care vor să devină membri în această perioadă, înainte de alegeri, ar fi nişte săgeţi care ar putea strica echilibrul şi procesul de vot! Adică, vii tu, un papagal, te faci membru al Camerei şi vrei să dai în gât pe „X”, care este membru de 20 de ani şi cotizează fabulos? Aşa că lamentările celor care au vrut să se înscrie la Camera de Comerţ ieri, alalteieri rămân fără izbândă. Colegiul Director a hotărât. Şi ce au bătut ei în cuie nu poate strica decât adunarea generală şi, din câte am aflat, este greu de convocat o asemenea cinstită obşte. Hotărârea cu pricina, zicem noi, antidemocratică, menită să securizeze poziţiile şi dorinţele unora, a fost luată pe 14 octombrie 2019 şi a intrat în vigoare pe 21 octombrie.

Cu alte cuvinte, Camera de Comerţ şi Industrie Dâmboviţa, în loc să exceleze la activităţi în slujba antreprenorilor mari , dar mai ales mici, fiindcă ei sunt cei mai prejudiciaţi şi nereprezentaţi, îi ţine pe la uşă! Cel puţin până după alegeri. Răspunsul oficial al reprezentanţilor Camerei de Comerţ Dâmboviţa este năucitor, revoltător şi arată clar care este starea de spirit din această instituţie, unde nimic nu se mişcă în ton cu vremurile.

„În data de 14 octombrie 2019, Colegiul de conducere al CCIA Dâmboviţa a hotărât ca, înainte cu 90 de zile de alegerile pentu organele de conducere ale Camerei, să se suspende posibilitatea înscrierii de noi membri, până după finalizarea alegerilor din ianuarie 2020. Înscrierea de noi membri, cu 90 de zile înainte de alegeri, destabilizează şi reduce relevanţa votului, în detrimentul societăţilor care sunt deja membre CCIA Dâmboviţa şi o susţin financiar de mai mulţi ani. Conform Statutului Camerei, membrii acesteia au obligaţia să contribuie la îndeplinirea obiectivelor Camerei, lucru imposibil pentru societăţile care solicită înscrierea în acest moment”.

Se mai precizează în documentul care poartă semnătura lui Gelu Rusescu că amânarea înscrierii până după finalizarea alegerilor nu le aduce niciun prejudiciu persoanelor juridice şi fizice care solicită acest lucru. Adică, mai domol, că ştim noi ce facem aici!

Şi, pentru a-i potoli pe cei care ar protesta în vreun fel, care ar considera netemeinică, nelegală şi nedemocratică hotărârea cu pricina, li se comunică faptul că ceea ce a decis Colegiul de Conducere nu poate fi invalidat decât de Adunarea Generală a Camerei de Comerţ. Adică, luaţi-vă adio, fraţilor, de la orice demers de împotrivire!

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats