Connect with us

ACTUALITATE

Drumurile montane spre Padina-Peştera, prinse în cercul vicios al pasării responsabilităţii!

Publicat

pe

Pasarea responsabilității de la o instituție la alta, în ceea ce privește situația drumurilor montane care duc spre ceea ce identifică judeţul Dâmboviţa – adică turismul din Bucegi, pare a avea nuanţă politică. Povestea cu cele două DJ-uri care nu își mai găsesc parcă rostul în peisajul rutier dâmbovițean este veche de 30 de ani. Au trecut peste ea mai multe stăpâniri și degeaba. Ne aflăm acum, în prag de an nou, în penibila situație de a merge, dacă vrem, pe platoul Padina – Peștera la risc, fiindcă drumurile sunt închise circulației pe anumite tronsoane. Și, atenție, nici măcar nu a nins ca într-o iarnă adevărată!

Autoritățile, parcă după un scenariu consumat la „Colectiv”, închid ochii, dar nu prea mult și cu teamă pentru ceea ce nu au reușit să facă. Pentru lipsa de a gestiona temeinic aceste căi de acces. Cine este principalul vinovat? Evident, Consiliul Județean Dâmbovița. Această instituție este proprietara drumurilor cu pricina. Reprezentanții CJD ar trebui să se ocupe, direct sau prin societatea de profil pe care o are înfiinţată, de exploatarea judicioasă, fără probleme pentru turiști, a acestor drumuri. De ce nu o fac? Pentru că nu sunt capabili. Pentru că, în toți acești ani, nu au dezvoltat o flotilă de utilaje care să deservească zona turistică a Dâmboviței pe timp de iarnă. Să existe, în toate punctele cheie, utilaje care să intervină rapid și cu maximă operativitate. CJD a încheiat anul cu un excedent bugetar imens. Adică, bani mulți necheltuiţi. De ce nu a achiziționat cu ei utilaje performante, mașini de curățat zapada, ca în Elveția, Finlanda sau Suedia? Pentru că nu s-a vrut.

Există animozități, neînțelegeri între conducerea Consiliului Judetean Dâmboviţa și directorul de la SC Lucrări, Drumuri și Poduri Dâmbovița, pe care preşedintele Alexandru Oprea îl vrea musai îndepărtat. De ce să îi dezvoltăm pe ăștia, să le punem cununa de lauri pe cap? Și, uite asa, din cauza orgoliilor, a luptelor de culise, suferă cetățeanul, economia acestui județ. E ușor, ca șef de judeţ să bagi capul în nisip și să aștepți ca vina să fie aruncată, de pildă, asupra Politiei. Păi, oamenii ăștia dau niște avize. Dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege își dau acordul dacă nu. Problema a căpătat amploare după ce o maşină cu câțiva turiști a rămas înțepeniţă în zăpadă între Dichiu și Piatra Arsă.

Datorita mass-media şi rețelelor de socializare, s-a dat alarma. Cei care trebuiau să ajungă în munte de Revelion au intrat în panică. Nu și Comitetul Județean pentru Situații de Urgentă Dâmbovița! Din câte știm, parcă este organismul abilitat să rezolve astfel de situații, să tragă la răspundere pe cei care ar trebui să se implice, să găsească soluţii. Dar și aici, ca și la CJD, e tăcere. Oricum, le-ar fi greu să explice, cu subiect și predicat, cum stau lucrurile. Aici este nevoie de acoperit oameni, fapte, proiecte rămase în coadă de pește.

Pe bună dreptate, fostul senator de Dâmbovița, Valentin Calcan, patronul Complexului Turistic Peștera, apare în spațiul public pentru a-și exprima indignarea vizavi de tratarea cu superficialitate a problemelor cu care se confruntă turismului dâmbovițean montan. Unii stau cu capul în zăpadă să nu îi vadă lumea, iar alții, recte Poliţia, suflă și în iaurt, după cum s-a exprimat Valentin Calcan, astăzi, intr-o postare pe Facebook.

„Stațiunea Turistică de Interes Național Peștera-Padina – unica Stațiune din lume cu acces exclusiv cu elicopterul, … în opinia IPJ Dâmbovița!

Am luat act de comunicatul emis de către IPJ Dâmbovița prin care suntem informați că TOATE drumurile către Stațiunea Peștera-Padina sunt închise! Pentru noi nu este nimic nou. Nu de azi, nu de ieri, ci, de ANI de zile, Poliția nu a eliberat aviz favorabil Consiliului Judetean Dambovița pentru drumurile din munte. Personal, am participat, acum 3-4 ani de zile, la întâlnirile organizate de către CJD cu investitorii din turism și, desigur, cu reprezentanții poliției. Aflam că pe drumul Moroeni-Zănoaga sunt deja instalate mai multe indicatoare rutiere decât pe oricare alt drum judetean similar, dar tot ar mai trebui montate. Și acesta era un important impediment pentru eliberarea avizului.

Care este situația reală? Pe drum se circulă foarte bine (desigur, în condiții de iarnă). Pe acest «drum închis» de ani de zile, circulă zilnic și mașina poliției, și salvarea în caz de nevoie, și mașinile tuturor instituțiilor statului. Chiar și cea a Primăriei Moroeni, ba chiar și cele de la CJD sau de la Guvern.

De aceea, cum să interpretăm acest comunicat în prag de An Nou? Ca un fel de «Sărbători fericite», petrecere frumoasă celor peste 600-700 iubitori de munte? Oare, se gândește cineva și la cei care muncesc în turismul montan, cei circa 300 de angajați de la Peștera-Padina pentru care serviciul înseamnă bunăstare în familie? Cum ar fi să plece astăzi toți acasă, … șomeri?

Am fost și eu 12 ani în serviciul public al județului Dâmbovița și am văzut de prea multe ori acțiuni ale unor servicii publice făcute exclusiv spre binele lor nu și spre binele cetățenilor. Nu am fost niciodată de acord și am încercat mereu să schimb această atitudine. Pot înțelege, ca urmare a evenimentului de ieri din zona Piatra Arsă, că astăzi, poliția suflă și-n iaurt. Dar, oare, nu ar fi mai onest să prevenim activ orice situație neplăcută? Cine a împiedicat montarea unei bariere la Dichiu spre Piatra Arsă atunci când a devenit evident că accesul pe acel drum va fi imposibil? Este cineva împotriva unui filtru din când în când pentru a se verifica, la intrarea pe drumul montan, starea cauciucurilor? Asta ca să nu ne mai trezim în vârf de munte cu mașini echipate de vară pentru că nu-i așa, în București, nu este zăpadă pe drum?

Eu cred că se poate soluționa cu înțelepciune orice problemă. Cred că și poliția județeană ține cu noi și ne va ajuta să facem turism de cea mai înaltă calitate, la cea mai înaltă altitudine din Dâmbovița. La Mulți Ani cu drag tuturor, inclusiv Poliției Dâmbovița!” – Valentin Calcan, ATPP.

Citește mai departe
Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Noțiuni minime de marketing pe care un director general trebuie să le cunoască

Publicat

pe

de

Începând cu secolul al XX-lea studiile despre leadership au început să își intensifice numărul în literatura de specialitate. Descentralizarea puterii din cadrul companiilor a fost asociată cu dispersia autorității și implicit, stratificarea deciziilor. Există astfel atât afaceri care au o structură de conducere piramidală, cu decizii de sus în jos, dar și unele care nu respectă forma tradițională, care sunt eficiente fiindcă operează în permanență cu specialiști. Indiferent de situație, structura de conducere din care face parte și persoana directorului general trebuie să cunoască elemente definitorii pentru managementul unei firme. Printre aceste informații vitale se numără și noțiunile de marketing, atât de mediatizate în zilele noastre.

În cadrul acestui articol încercăm să realizăm o sinteză a ceea ce înseamnă noțiuni minimale în materie de marketing pe care un director trebuie să le cunoască pentru a eficientiza deciziile. Crizele din ultimii ani au afectat în mare măsură afacerile locale, cele fără vizibilitate în mediul online. Internetul a devenit prin urmare, cel mai bun spațiu pentru desfășurarea optimă a unei afaceri pentru a fi rentabilă, de aici și importanța unor tipuri de strategii de marketing adaptate la produs/servicii și domeniu de activitate.

Un plan bine întocmit pentru eficiență sporită

În vânzări nu totul depinde de cifre. În acest domeniu este esențial ca structura de conducere să dețină minime informații de contabilitate dar și câteva de marketing pentru a putea eficientiza procesele pe viitor. În calitate de director general cu ambiții de creștere a vizibilității pe piață este indicat să consultați un plan de marketing exemplu pentru a avea idei despre cum puteți să îl construiți pe cel ideal pentru firma dumneavoastră. În definitiv, un plan de marketing este sinonim cu procesul de planificare al producției, al modului de analiză al pieței și concurenței, a adaptării produselor/serviciilor la noile tendințe cerute de către clienți. Este foarte important ca orice firmă să dețină un plan de marketing bine pus la punct pentru a ști cum să se orienteze intern și extern. Evoluțiile viitoare ale firmei depind foarte mult de adaptarea continuă la noi contexte, de regândirea, atunci când este cazul, a strategiei de marketing. Într-o companie sau într-o organizație, eficientizarea muncii este un deziderat pentru orice structură managerială. Aceasta se poate realiza atunci când angajații au predictibilitate, siguranță, un traseu clar și task-uri specifice care să îi facă să se simtă valoroși. O companie care își valorizează resursa umană este capabilă să valorizeze și clienții.

Nu numai teorie, ci și rezultate

Mixul de marketing in servicii reprezintă partea empirico-teoretică a deciziilor și instrumentelor prin care o companie încearcă să se adapteze pe piață și să facă față concurenței. Cu ajutorul celor 4 elemente principale ale mixului (produs, preț, promovare și plasare), o companie poate transpune din teorie în practică modelul de vânzare eficient și eficace, pliat pe profilul său.

Tot ceea ce ține de politicile de marketing ale unei firme coincide cu mixarea unor instrumente specifice pentru maximizarea profitului. Înțelegerea acestora de către decidenți este un prim pas înspre comunicarea intra-organizațională și implicit, către rezultate mai bune pe viitor.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

ACTUALITATE

Centralizează orele lucrate de salariați cu o aplicatie pontaj angajati

Publicat

pe

de

Colectarea informațiilor despre prezența salariaților la locul de muncă este facilitată de o aplicatie pontaj angajati, ușor de utilizat. Datele strânse se importă într-un soft calcul salarii, pentru a efectua operațiunile de payroll într-un mod precis. Prin intermediul unor astfel de soluții software, munca personalului de HR este mult eficientizată. Înlocuirea proceselor manuale repetitive economisește mult timp pentru specialiștii în resurse umane, iar birocrația este redusă la minimum.

Ia în considerare o aplicatie pontaj angajati pentru compania ta

Un sistem digital performant de gestionare a proceselor de HR include și o aplicatie pontaj angajati, în cadrul căreia pot fi centralizate orele lucrate de membrii unei organizații. Cu ajutorul softului, salariații își pot gestiona pontajul pe cont propriu, chiar dacă lucrează de la birou, de la distanță sau într-un format hibrid. După ce au fost strânse toate informațiile despre pontajul angajaților, ele sunt introduse într-un soft calcul salarii, de unde poate fi realizată operațiune de calcul a remunerațiilor lunare.

Soluții intuitive pentru automatizarea proceselor de HR și payroll

Profesioniștii din departamentul de resurse umane pot beneficia semnificativ de avantajele aduse de soluțiile digitale, așa cum este o aplicatie pontaj angajati și un soft calcul salarii. Utilizarea acestora reduce semnificativ volumul de muncă al personalului de HR, fiind o alternativă mult mai eficientă la procedurile tradiționale.
Alături de înregistrarea timpului lucrat, o aplicatie pontaj angajati permite accesul la rapoarte despre orele muncite. De asemenea, oamenii își pot vizualiza balanța zilelor de concediu și pot solicita zile libere din această platformă online. Cererile pot fi aprobate instant de către superiori, fără să fie necesară completarea și semnarea unor documente tipărite, sau de intervenția personalului de HR.

Sprijin în activitatea zilnică a departamentului de HR

O aplicatie pontaj angajati este capabilă să înregistreze numărul de ore sau de zile lucrate de către angajați. Atunci când softul este utilizat alături de un soft calcul salarii, operațiunile complexe de payroll sunt eficientizate semnificativ. În acest fel, este asigurat un flux optim al calcului de salarii, iar specialiștii HR își pot organiza mult mai bine activitatea zilnică.

Eficientizarea proceselor de calcul a veniturilor salariale

În realizarea calcului de salarii, se iau în considerare elemente precum: baza de calcul de la care se pleacă, numărul de ore lucrate în luna respectiva (colectate cu ușurință printr-o aplicatie pontaj angajati), bonusuri, prime, numărul de zile de concediu, eventuale rețineri salariale, ore suplimentare, sporuri și alte aspecte. Cu un soft calcul salarii, operațiunea se desfășoară ușor și rapid, iar posibilitatea apariției erorilor umane este minimizată.

Profită de avantajele tehnologiei

Digitalizarea optimizează procesele realizate de către personalul de HR, fiind de mare ajutor pe termen lung în orice organizație. True HR este un sistem de resurse umane creat de UCMS by AROBS, în care se regăsesc 19 funcționalități distincte, printre care și o aplicatie pontaj angajati. De asemenea, compania cu o experiență de peste 26 de ani a dezvoltat dp-Payroll, un soft calcul salarii destinat operațiunilor de payroll, în care sunt incluse de asemenea 19 module diferite. Pentru mai multe detalii despre aplicațiile celor de la UCMS by AROBS, trimite un email la sales@ucms.ro sau apelează numărul 0738.822.537.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Citește în continuare

PUBLICITATE

 

Cele mai citite

Politică de cookies | Politică de confidențialitate

© 2014 - 2018 incomod-media.ro. Toate drepturile rezervate. ISSN 2285-7095 | Dezvoltare Web FN WEB SOFT

Web Analytics
View My Stats