Connect with us

ACTUALITATE

Responsabilitatea civică ne va ajuta să depăşim criza COVID-19

Publicat

pe

Protejarea vieții noastre și a semenilor trebuie să rămână prioritatea zero a fiecăruia dintre noi. Acesta este mesajul pe care-l transmite prefectul judeţului Dâmboviţa, Aurelian Popa, în contextul în care, de mâine – 15 mai, intrăm în prima etapă de relaxare a măsurilor de prevenire a răspândirii pandemiei de COVID-19.

„Vă mulțumesc tuturor celor care ați dat dovadă de responsabilitate în ultimele luni, o perioadă grea prin care am trecut cu toții și care încă nu s-a terminat. Numai cu sprijinul dumneavoastră, prin solidaritate și responsabilitate civică, vom reuși să depășim situația cu care ne confruntăm. Mesajul meu către toti cetățenii județului este ca, în continuare, să dăm dovadă de responsabilitate și după data de 15 mai, chiar dacă măsurile vor aduce cu sine o relaxare și un pas spre viața de dinainte.

Trebuie să fim recunoscători celor aflați în linia întâi: cadre medicale, polițiști, jandarmi, pompieri, militari, reprezentanți ai ONG-urilor, care au depus eforturi ca cele 59 de persoane să meargă vindecate acasă, sau celor care prin misiunile lor au ajutat la limitarea răspândirii virusului Sars-cov-2. Sunt sigur că fiecare a contribuit ca județul nostru să nu fie printre județele cu un număr mare de îmbolnăviri cu noul coronavirus.

Mulțumirile noastre se îndreaptă și către reprezentanții instituțiilor care au lucrat pentru ca firmele și angajații să-și primească la timp ajutoarele venite din partea statului. Nu în ultimul rând, transmitem mulțumiri mass-mediei locale, celor care au înțeles să redea cu acuratețe și obiectivitate mesajele oficiale”.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Vârsnicii din Dâmbovița au aflat cum sunt protejați consumatorii din județ cu doar trei comisari OPC

Publicat

pe

Tema ședinței Comitetului Consultativ de Dialog Civic de astăzi, 29 februarie 2024, la care au participat reprezentanții Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice și ai Instituției Prefectului Dâmbovița a venit din sfera protecției consumatorului. A fost prezentă, pentru a explica cum stau lucrurile în acest domeniu și ce acțiuni au întreprins în județul Dâmbovița inspectorii acestui organism, comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor – Teodora Vandici.

La prezidiul întâlnirii, s-au aflat, ca de obicei: președintele Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice – Gheorghe Popa și prefectul Claudia Gilia. A fost de față și subprefectul Ioan Corneliu Sălișteanu, angrenat și dedicat problemelor de factură socială apărute la nivelul județului.

 

Șefa de la Protecția Consumatorilor a prezentat un material sinteză al activității desfășurate Nu știu cât i-a interesat pe pensionari statisticile instituției, dar au fost atenți la expunere. Așa am aflat și noi, încă o dată, că pe la Protecția Consumatorilor Dâmbovița, de mulți, mulți ani, la capitolul resursă umană, nu s-a schimbat nimic, deși, în județ, de la lună la lună, au tot răsărit alți și alți agenți economici aflați în relație directă cu cetățenii, ca să nu zicem consumatori. Toți cei de față au rămas uimiți când au aflat că la Dâmbovița veghează la respectarea drepturilor consumatorilor trei comisari. Prefectul Claudia Gilia le-a lăudat activitatea prestată, în ciuda acestui formidabil deficit de personal care am înțeles că nu poate fi rezolvat. Pe lângă alte cauze, a intervenit și blocarea angajărilor în sistemul bugetar decisă de Guvernul României.

Controalele efectuate la agenții economici de către comisarii de la Protecția Consumatorilor sunt complexe, implică verificări minuțioase. În unele cazuri, luarea de probe, teste etc. Așa au aflat și vârstnicii că pe aci, prin Dâmbovița, nu există laboratoare specializate în analize complete și, când este nevoie de astfel de expertize, trebuie musai să se meargă cu probele la București. Toată procedura este una de durată. Concluzia ar fi că este greu de obținut eficiență în actul de control fără resurse umane. Dar, mergem înainte, cu ce avem. Prefectura am înțeles că a comunicat mai sus, la Guvern, despre situația existentă, dar, deocamdată, nu s-a găsit rezolvare.

S-a trecut apoi la exemple de cazuistică. Președintele Gheorghe Popa a vorbit despre unele probleme pe care le întâmpină bătrânii atunci când vor să-și procure aparate auditive și ochelari de vedere. Unii agenți economici care se ocupă cu distribuția unor astfel dispozitive, a spus Popa, sunt cam obtuzi, necooperanți. Dacă pensionarul greșește și nu își achiziționează ce trebuie constată apoi faptul că îi este schimbat produsul sau returnați banii cu mare greutate. La ochelari, dacă sunt fragili și după o purtate se rupe o ramă, merg la magazin pentru rezolvare și acolo li se sugerează, ironic, să își cumpere alții, deși ar fi trebuit schimbați.

Napoleon Dobra, reprezentul pensionarilor de pe Valea Dâmboviţei, ca de fiecare dată, a pus pe tapet câteva probleme cu care se confruntă cetățenii și a solicitat implicare și rezolvare. A prezentat Napoleon Dobra unele situații ciudate de care se lovesc oamenii prin supermarket-uri. Fie cele din orașe, fie cele deschise în mediul rural. Spune liderul pensionarilor de pe Vale că prețurile de la raft ale unor produse nu se potrivesc cu cele de la casă. Își ia omul alimentul din raft, mulțumit oarecum că are un preț bun, și când ajunge să plătească află că prețul este mai mare. Unii, care nu studiază atent bonul fiscal în magazin, abia acasă își dau seama că s-au păcălit sau, mai clar, că au fost înșelați.

O altă situație reclamată de Napoleon Dobra este cea cu garanția pe ambalajele reciclabile. Sticlă, pet-uri și doze. A spus reprezentantul pensionarilor de pe Valea Dâmboviței că oamenii s-au plâns de faptul că, la anumite produse, conform noilor norme, li se oprește și garanția pe ambalajul reciclabil. Când vin cetățenii la magazin să le returneze, li se spune că nu le poate fi restituită fiindcă… lipsește sistemul. În aceste condiții, dacă la Voinești sau Pietrari nu li se returnează garanția pentru ambalajul reciclabil, trebuie să vină la Târgoviște, unde funcționează pe lângă unele supermarket-uri aparate care primesc astfel de deșeuri sau, cel mai simplu, oamenii renunță la demers. Și, uite așa, ies în pierdere.

Sindicalistul Ion Oproiu a ridicat la rândul său altă problemă. Nu era de competența Protecției Consumatorului, dar, abil, cu țintă, Oproiu a adus la cunoștința autorităților o situație. La Romlux. Odată cu apariția noii legii a pensiilor, a normelor de aplicare, a intențiilor guvernanților de a majora pensiile după anumite calcule și criterii, oamenii au dat buzna solicitând documente de pe unde au lucrat. A spus Ion Oproiu că, la Romlux, pensionarii sunt tratați cu multă indiferență. Că vin cetățenii să încerce să își rezolve problemele, să adune documentele de care au nevoie și nu îi bagă nimeni în seamă.

Prefectul Claudia Gilia și subprefectul Ioan Corneliu Sălișteanu, care s-a implicat personal și în cazul UPET, au promis că vor lua măsuri pentru a normaliza lucrurile și la Romlux.

Și, fiindcă vine primăvara, mâine fiind 1 martie, ședința Comitetului Consultativ de Dialog Social s-a încheiat cu zâmbete, flori, urări de bine și mărțișoare.

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Anunț important pentru locuitorii orașului Titu. Nu neglija! Amenda minimă este 1.000 de lei

Publicat

pe

De

În contextul demarării lucrărilor agricole de primăvară, Primăria Titu le prezintă locuitorilor orașului principalele prevederi legale ce trebuie respectate pentru prevenirea incendiilor de vegetație. De reținut că nerespectarea acestor măsuri se sancționează cu amendă contravențională cuprinsă între 1.000 și 2.500 de lei.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite