Connect with us

ACTUALITATE

Activitatea Judecătoriei Pucioasa a fost suspendată 14 zile. Excepție, cauzele urgente

Publicat

pe

Colegiul de conducere al Curții de Apel Ploiești a hotărât, astăzi – octombrie 2021, să restrângă activitatea Judecătoriei Pucioasa, pentru următoarele 14 zile, ca urmare a apariției mai multor cazuri COVID în rândul personalului.

Potrivit legislației, se vor judeca doar următoarele cauze:

În materie nonpenală:
– ordin de protecţie;
– tutelă/curatelă;
– internarea medicală nevoluntară;
– ordonanţa preşedinţială;
– suspendarea provizorie a executării silite;
– suspendare executare silită;
– încuviinţare executare silită;
– măsuri asigurătorii;
– asigurare dovezi;
– incidentele procedurale în cauzele care se judecă pe durata stării de urgenţă, inclusiv cererile de îndreptare, lămurire şi completare a hotărârii;
– orice alte cereri care vizează situaţii excepţionale, care pot fi considerate de urgenţă deosebită, apreciate ca atare de completul de judecată învestit cu soluţionarea cauzei.

În materie penală:
– în procesele penale aflate în curs pe rolul instanţelor de judecată, inclusiv cele aflate în procedură în camera preliminară;
– în cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de alertă;
– în cauzele privind infracţiunile flagrante, cele în care au fost dispuse măsuri preventive, cele privind contestaţii la executare în cauzele cu persoane private de libertate, cele referitoare la contestaţii împotriva măsurilor asigurătorii, cele ce cuprind măsuri de protecţie a victimelor şi a martorilor, cele privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical;
– cauze privind cereri, propuneri, plângeri, contestaţii sau alte sesizări, date în competenţa judecătorului de drepturi şi libertăţi (complete de JDL şi CDLPa), conform art.53 Cod procedură penală;
– cauze privind cereri, propuneri, plângeri, contestaţii sau alte sesizări, date în competenţa judecătorului de cameră preliminară (complete de CPPa şi CCPPa), conform art.54 Cod procedură penală;
– cauze cu inculpaţi arestaţi sau aflaţi sub o altă măsură preventivă, dispusă în aceste cauze;
– recuzări şi abţineri;
– amânări şi întreruperi executare pedeapsă;
– cauze cu inculpaţi minori;
– contestaţii privind durata procesului penal;
– sesizări adresate instanţei cu acorduri de recunoaştere a vinovăţiei;
– cereri şi sesizări privind metode speciale de supraveghere sau cercetare;
– autorizări prevăzute de art. 154 alin.6 Cod procedură penală;
– percheziţii şi ridicări de obiecte şi înscrisuri;
– îndreptarea erorilor materiale şi înlăturarea unor omisiuni vădite;
– cereri privind anularea sau reducerea amenzilor judiciare;
– cauze privind măsurile asigurătorii şi restituirea lucrurilor;
– alte cauze considerate urgente de către completul de judecată (unanimitate)

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

GAL Arcul Târgoviștei: Apel de selecție nr. 1/2025, versiune simplificată

Publicat

pe

De

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ACTUALITATE

Măsuri dispuse de conducerea Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România

Publicat

pe

Pe data de 9 ianuarie 2025, la sediul Uniunii Ziariștilor Profesioniști din Capitală, dar și cu participare online, s-a desfășurat prima ședință a Consiliului Director din anul 2025. Pe ordinea de zi s-au aflat o serie de proiecte importante pentru organizația ziariștilor profesioniști. Temele supuse discuției au fost aprobate în cadrul forului de conducere al UZPR.

Au fost stabilite o serie de măsuri și acțiuni care se vor derula în perioada următoare, astfel:
– Aprobarea adeverințelor pentru indemnizația în conformitate cu prevederile Legii 8/2006;
– Creșterea cuantumului indemnizației de membru UZPR la 250 de lei pe an, începând cu data de 1 februarie 2025 – membrii UZPR care vor plăti până la 31 ianuarie 2025 vor achita actuala indemnizație, de 200 de lei;
– Verificarea situației membrilor care au restanțe mai mari de doi ani la plata indemnizației și care, potrivit Statutului, pot pierde calitatea de membru al UZPR – s-a decis să se facă un ultim apel la acești membri, înainte de predarea situației la casele de pensii;
– Mărirea la 200 de lei a costului de evaluare și procesare a dosarelor care vin la Comisia de Atestare Profesională, începând cu 1 februarie 2025;
– Organizarea Adunării Generale anuale în cursul lunii martie, data exactă urmând a fi anunțată prin Convocator, potrivit prevederilor Statutului UZPR;
– Finalizarea alegerilor interne în toate filialele în care acestea nu au avut loc în cursul anului 2024;
– Trimiterea Proceselor verbale și a Rapoartelor de activitate pe anul anterior, dinspre filiale, în vederea Adunării Generale anuale, până în data de 21 februarie 2025;
– Actualizarea noului Statut, care va fi supus Adunării Generale anuale, cu recomandările comisiilor de specialitate ale UZPR, precum și constituirea unui grup de lucru care să monitorizeze din perspectivă legală prevederile care vor fi introduse – ultimele observații din filiale pe marginea noului Statut vor fi trimise până la 31 ianuarie 2025;
– Participarea UZPR la programul „Europa creativă”, cu fonduri europene, care implică o platformă colaborativă cu podcasturi, cursuri de formare, forumuri, emisiuni tv etc.
– Participarea UZPR, ca partener, la seria de evenimente media organizate la București, în perioada 3-5 mai: cea de-a 32-a ediţie a Conferinţei UNESCO dedicată Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei şi ceremonia de decernare a Premiului Mondial „Guillermo Cano”;
– Schimbarea vechilor legitimații de membru al UZPR cu unele noi, pe format card; prețul legitimațiilor rămâne neschimbat (50 lei);
– Verificarea situației filialelor din Diaspora care nu întrunesc numărul necesar de membri;
– Distribuirea formularului pentru redirecționarea către UZPR a celor 3,5% din impozitul pe venit către UZPR central sau filiale.

Președintele UZPR, Sorin Stanciu, președintele Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România a mai menționat în cadrul ședinței că, după alegerile desfășurate în iulie, 2024 s-au înscris în UZPR 186 de noi membri. De asemenea, a mai anunțat că vor continua și în 2025 întâlnirile regionale ale conducerii Uniunii cu reprezentanții filialelor din teritoriu.

Ilie Cristescu, președintele Comisiei de cenzori, a precizat în cadrul aceleași întâlniri că situația financiară a UZPR este una stabilă, echilibrată. Totodată, Ilie Cristescu a felicitat conducerea pentru gestionarea corectă a fondurilor Uniunii.

Următoarea ședință a Consiliului Director al UZPR va avea loc pe data de 27 februarie 2025.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite