Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Padina-Peştera, prima staţiune care se construieşte de la zero în România după 1989!

Publicat

pe

Arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa a organizat, astăzi – 4 octombrie 2019, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, însă am putea să ne ducem chiar şi mai mult în timp, o întâlnire informală cu reprezentanţii mass-media, plus că a ales o temă de interes: dezvoltarea Staţiunii turistice Padina-Peştera. Teodor Bâte, care este fiul fostului primar al municipiului Târgovişte, a punctat faptul că a avut acordul preşedintelui CJD şi că va permanentiza discuţiile de acest tip. Sperăm ca iniţiativa să nu se piardă pe drum, fiindcă este una foarte bună şi ne dă prilejul să transmitem către publicul cititor informaţii la care accesul nu este chiar facil.

Revenid la dezvoltarea zonei Padina-Peştera, trebuie să-i dezamăgim pe cei care, pornind de la declaraţiile pompoase ale unor oameni politici, şi-au imaginat că vom avea, peste noapte, o staţiune turistică în adevăratul sens al cuvântului. Potrivit arhitectului şef al judeţului Dâmboviţa, se preconizează ca, în următorii 2 ani, să fie gata Planul Urbanistic Zonal, adică legea după care se va construi în perimetrul Padina-Peştera. Termenul va putea fi respectat dacă nu vor apărea dificultăţi majore în procesul de avizare. În caz contrar, PUZ-ul va fi dat la gata mai târziu de a doua jumătate a anului 2021. A nu se înţelege că până în 2021 nu se va putea construi nimic, însă este clar că nu va fi o dezvoltare majoră!

În ceea ce priveşte imobilele existente, Direcţia Urbanism din cadrul Consiliului Judeţean Dâmboviţa urmează să înceapă, în scurt timp, catagrafierea zonei Padina-Peştera, după care se va decide punctual, în funcţie de cum a fost sau nu respectată legislaţia în vigoare. Această etapă este una obligatorie în procesul de elaborare a Planului Urbanistic Zonal.

Cert este că trebuie acordată atenţie maximă PUZ-ului, fiindcă vorbim, după cum a spus arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa, de prima staţiune care se construieşte de la zero în România după Revoluţia din Decembrie 1989. Se pleacă de la stadiul de „greenfield” şi urmează să se ajungă la un „orăşel” cu 5.000 de unităţi de cazare (a nu se înţelege hoteluri şi pensiuni, ci camere), ceea ce înseamnă un maxim de 15.000 de turişti, care vor fi deserviţi de 3.000 până la 5.000 de angajaţi. Din nou atragem atenţia că nu se va ajunge aici peste noapte!

„Nu ne dorim să transformăm Padina-Peştera într-o zonă urbană. Ar fi o greşeală de strategie. Ne dorim o staţiune în care factorul principal să fie muntele. Nu vrem o staţiune specializată pe sporturi olimpice de iarnă. Vrem o staţiune turistică montană care să fie deschisă tot anul. Din punct de vedere urbanistic, rezultatele muncii pe care o facem acum se vor vedea peste 25-30 de ani.

Vrem să dezvoltăm un concept de staţiune verde. Pentru orice tip de subzonă funcţională (nota redacţiei: proiect individual, public sau privat), procentul minim de spaţii verzi va fi 51%, astfel încât elementul principal în Staţiunea Padina-Peştera să rămână muntele. Acesta este scopul principal al documentaţiei de urbanism pe care o elaborăm”, a spus Teodor Bâte – arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa.

ADMINISTRAŢIE

S-a trecut la asfaltări pe cel mai mare proiect de infrastructură al CJ Dâmbovița

Publicat

pe

Au început lucrările de asfaltare pe drumul județean DJ 712, Târgoviște – Șotânga – Vulcana Pandele – Brănești – Pucioasa, inclus în cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere implementat de Consiliul Județean Dâmboviţa cu fonduri europene nerambursabile, primul din Regiunea Sud Muntenia.

Până la acest moment, ne informează președintele CJ Dâmbovița – Corneliu Ștefan, au fost configurate accesele la proprietăți, au fost montate borduri și, pe anumite porțiuni, a fost amenajat sistemul de scurgere a apelor.

Valoarea investiției pe acest tronson se ridică la aproximativ 101.000.000 lei. Sunt incluse următoarele lucrări:
– Două straturi de asfalt pe 15,77 km de drum;
– 26.000 mp de trotuare;
– 18 km de șanțuri din beton;
– 1,5 km rigole de acostament;
– 8,7 km rigole carosabile acoperite;
– 2.000 de accese la proprietăți;
– Demolarea și construirea unui pod nou în Șotânga;
– Reabilitarea și modernizarea altor două poduri de pe traseu;
– Amenajarea a 36 de stații de autobuz.

Proiectul include, pe lângă DJ 712 (Pucioasa – Brănești – Vulcana-Pandele – Șotânga – Târgoviște), încă două loturi, respectiv: DJ 720 (Gura Ocniței – Ocnița) – lotul 2 și DJ 720 A (Gura Ocniței – Adânca – Bucșani – Mărcești – Finta – Postârnacu – DN 1A) – Lotul 3. În total – 59,8 km de drumuri județene. Valoarea totală a investiției se ridică la 64,2 milioane de euro.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Târgoviște: Școala Nr. 10 – „Radu cel Mare” va arăta ca una nou-nouță în luna septembrie

Publicat

pe

Școala Nr. 10 – „Radu cel Mare” din Târgoviște (Micro IV) face obiectul unui proiect de reabilitare, extindere și modernizare care a ajuns la acest moment la un grad de execuție de peste 70%. Fondurile au fost obținute de municipalitate prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Vorbim despre aproximativ 11 milioane de lei.

Dacă se păstrează ritmul de lucru actual, investiția va fi dată în folosință odată cu începerea noului an școlar, în luna septembrie 2024 – a precizat primarul Daniel Cristian Stan, la finalul vizitei de lucru pe care a efecuat-o pe șantier, astăzi – 12 iunie.

„Imobilul va fi termoizolat, va fi schimbată tâmplăria, vor fi schimbate geamurile, vor fi instalate surse alternative de producere a energiei, vor fi schimbate instalațiile electrice, în general, cam tot ceea ce înseamnă lucrări de anvelopare termică și instalații. Vorbim despre o unitate de învățământ care nu a cunoscut niciodată până acum lucrări importante”, a explicat primarul Daniel Cristian Stan.

Pe lângă această investiție prin PNRR, administrația publică locală implementează la această școală și un proiect cu finanțare de la bugetul local, de aproximativ 2,5 milioane de lei, de refacere a bazei sportive și a împrejmuirii.

„Putem spune că întreaga unitate de învățământ va fi schimbată radical. Până la începutul anului școlar, finalizăm proiectul la care lucrăm în acest moment, urmând ca la baza sportivă să se intervină după reluarea procesului de învățământ. Școala Radu cel Mare a fost și dotată, pe un alt proiect, care a vizat dotarea tuturor unităților de învățământ din municipiul Târgoviște”, a declarat edilul municipiului Târgoviște.

Reamintim și faptul că, în acest moment, se lucrează la mai multe instituții de învățământ din municipiul Târgoviște, respectiv: Școală Nr. 9, Grădinița Nr. 2, Grădinița Nr. 11.

„Totodată, este în licitație și partea finală la Școala Tudor Vladimirescu, unde a trebuit să refacem integral proiectul, pentru a înlătura neconformitățile legate de structura de rezistență.

De asemenea, am semnat contractele de execuție la Grădinița Nr. 3, la Grădinița Nr. 14. În plus, avem în licitație proiecte importante precum cel de la Liceul Voievodul Mircea, cu o valoare de 45 de milioane de lei. Totodată, proiectul de la Colegiul Economic Ion Ghica, de peste 30 milioane de lei.

Avem în pregătire proiecte la Școala Vasile Cârlova, cu ambele locații, la Școala Ioan Alexandru Brătescu Voinești. Căutăm soluții de finanțare pentru Grădinița Nr. 1.

Din punctul meu de vedere, în următorii 2-3 ani, ar trebui să rezolvăm această problemă la nivelul tuturor școlilor, grădinițelor, creșelor, liceelor și colegiilor din municipiul Târgoviște”, a mai spus primarul Daniel Cristian Stan.

Edilul a fost însoțit în timpul vizitei pe șantierul de la Școala Nr 10 – „Radu cel Mare” de viceprimarii Monica Ilie și Cătălin Rădulescu și de directorul unității de învățământ – prof. Ovidiu Nițescu.

„Școala noastră este prima din Târgoviște, reabilitată prin PNRR. La final, vom avea o școală total transformată și nu mă refer doar la partea de reabilitare, ci și la dotări – digitalizare, mobilier etc. Această școală va fi una modernă. Vă dați seama că va crește semnificativ și calitatea educației”, a punctat și directorul Ovidiu Nițescu.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite