Connect with us

ADMINISTRAŢIE

Padina-Peştera, prima staţiune care se construieşte de la zero în România după 1989!

Publicat

pe

Arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa a organizat, astăzi – 4 octombrie 2019, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, însă am putea să ne ducem chiar şi mai mult în timp, o întâlnire informală cu reprezentanţii mass-media, plus că a ales o temă de interes: dezvoltarea Staţiunii turistice Padina-Peştera. Teodor Bâte, care este fiul fostului primar al municipiului Târgovişte, a punctat faptul că a avut acordul preşedintelui CJD şi că va permanentiza discuţiile de acest tip. Sperăm ca iniţiativa să nu se piardă pe drum, fiindcă este una foarte bună şi ne dă prilejul să transmitem către publicul cititor informaţii la care accesul nu este chiar facil.

Revenid la dezvoltarea zonei Padina-Peştera, trebuie să-i dezamăgim pe cei care, pornind de la declaraţiile pompoase ale unor oameni politici, şi-au imaginat că vom avea, peste noapte, o staţiune turistică în adevăratul sens al cuvântului. Potrivit arhitectului şef al judeţului Dâmboviţa, se preconizează ca, în următorii 2 ani, să fie gata Planul Urbanistic Zonal, adică legea după care se va construi în perimetrul Padina-Peştera. Termenul va putea fi respectat dacă nu vor apărea dificultăţi majore în procesul de avizare. În caz contrar, PUZ-ul va fi dat la gata mai târziu de a doua jumătate a anului 2021. A nu se înţelege că până în 2021 nu se va putea construi nimic, însă este clar că nu va fi o dezvoltare majoră!

În ceea ce priveşte imobilele existente, Direcţia Urbanism din cadrul Consiliului Judeţean Dâmboviţa urmează să înceapă, în scurt timp, catagrafierea zonei Padina-Peştera, după care se va decide punctual, în funcţie de cum a fost sau nu respectată legislaţia în vigoare. Această etapă este una obligatorie în procesul de elaborare a Planului Urbanistic Zonal.

Cert este că trebuie acordată atenţie maximă PUZ-ului, fiindcă vorbim, după cum a spus arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa, de prima staţiune care se construieşte de la zero în România după Revoluţia din Decembrie 1989. Se pleacă de la stadiul de „greenfield” şi urmează să se ajungă la un „orăşel” cu 5.000 de unităţi de cazare (a nu se înţelege hoteluri şi pensiuni, ci camere), ceea ce înseamnă un maxim de 15.000 de turişti, care vor fi deserviţi de 3.000 până la 5.000 de angajaţi. Din nou atragem atenţia că nu se va ajunge aici peste noapte!

„Nu ne dorim să transformăm Padina-Peştera într-o zonă urbană. Ar fi o greşeală de strategie. Ne dorim o staţiune în care factorul principal să fie muntele. Nu vrem o staţiune specializată pe sporturi olimpice de iarnă. Vrem o staţiune turistică montană care să fie deschisă tot anul. Din punct de vedere urbanistic, rezultatele muncii pe care o facem acum se vor vedea peste 25-30 de ani.

Vrem să dezvoltăm un concept de staţiune verde. Pentru orice tip de subzonă funcţională (nota redacţiei: proiect individual, public sau privat), procentul minim de spaţii verzi va fi 51%, astfel încât elementul principal în Staţiunea Padina-Peştera să rămână muntele. Acesta este scopul principal al documentaţiei de urbanism pe care o elaborăm”, a spus Teodor Bâte – arhitectul şef al judeţului Dâmboviţa.

Cititi mai mult
Reclamă
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ADMINISTRAŢIE

Poiana: Încep lucrările la prima pistă pentru bicicliști din comună

Publicat

pe

Primarul comunei Poiana, din județul Dâmbovița, a semnat, săptămâna aceasta, contractul de execuție pistă pentru bicicliști pe strada Narcisei din localitate. Finanțarea a fost obținută prin Administrația Fondului de Mediu.

Ne-a spus edilul Marian Șerban că lucrările vor demara cel mai probabil la începutul lunii viitoare. Vorbim despre o pistă cu o lungime de 3,7 km care va fi realizată pe o singură parte a străzii. Primarul este preocupat acum să identifice o sursă de finanțare nerambursabilă pentru amenajarea șanțurilor și a trotuarului.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

ADMINISTRAŢIE

Lucrări intense la prima centură ocolitoare construită de la zero în ultimii 35 de ani, în județul Dâmbovița

Publicat

pe

Se lucrează intens la unul dintre cele mai importante și dorite obiective de infrastructură rutieră din județul Dâmbovița, și anume șoseaua de centură a orașului Găești.

Astăzi – 16 mai 2025, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, abia întors de la o reuniune importantă desfășoară la Bruxelles, s-a aflat pe șantierul de la marginea Găeștiului. Șeful administrației publice județene a fost însoțit în această incursiune pe teren de reprezentanții firmei constructoare și de consilierul local Alexandru Iorga – președintele PSD Găești.

„Așa cum am mai spus în nenumărate rânduri, este prima centură ocolitoare construită de la zero în județul nostru în ultimii 35 de ani. Vreau să mă asigur că lucrările decurg conform graficului de execuție, iar constructorul respectă întocmai proiectul.

La acest moment, întreaga suprafață a drumului este decopertată cu utilaje noi, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă forajul pentru pilonii pasajului” a precizat Corneliu Ștefan – președintele Consiliului Județean Dâmbovița.

Centura ocolitoare a orașului Găești va avea o lungime de 4,5 km cu o bandă de circulație pe fiecare sens, trei intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere, o intersecție amenajată cu sens giratoriu la punctul de conexiune cu DN 7, o intersecție amenajată cu pasaj suprateran peste DJ 401A și calea ferată București-Pitești-Craiova și o intersecție amenajată cu sens giratoriu la intersecția cu DN 61. Valoarea acestei investiții este de peste 89.000.000 lei.

„Voi continua să monitorizez periodic lucrările, pentru că fiecare proiect finalizat înseamnă respect pentru dâmbovițeni. Centura Orașului Găești nu este doar un drum nou, ci un exemplu de cum trebuie să construim pentru viitorul județului nostru”, a mai spus președintele CJ Dâmbovița.

Urmărește Incomod Media și pe Google News

Cititi mai mult

 

 

 

PUBLICITATE

Cele mai citite